je hebt taalfouten en taalfouten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:52

mwah dat je je daar druk om kunt maken Haha!

ik lees er wel overheen... en een verbeter mod vind ik overdreven... we zijn hier geen sollicitatie brieven aan het schrijven maar gewoon aan * babbelen* *LOL*

en over dyslexie, dat heb je in heel veel verschillende vormen, en dat dat de laatste tijd zo toegenomen is lijkt maar zo, daarvoor was het er ook al maar nu word er vaker op getest.

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:24

De taalfouten zoals 'Het paard licht' in plaats van 'Het paard ligt' en 'Hij zij tegen mij' in plaats van 'Hij zei tegen mij'. Daar erger ik me soms ook wel aan, behalve als het een klein kind ofzo is natuurlijk, dan vind ik het allemaal maar grappig. Maar verder kan iedereen wel eens een typfoutje maken... dat doe ik zelf ook vaak genoeg als ik snel typ. Maar soms zitten er echt hele stomme fouten tussen Frusty

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:25

Als ik op school zit verbaas ik me er wel over hoeveel spelfouten er worden gemaakt, zelf ben ik op de computer ook wel erg makkelijk, vooral in leestekens.
Maar een woord als :sowieso , zou toch geen probleem hoeven te zijn.
Veel fouten zie je idd in ei en ij maar ook vaak met au en ou en g en ch.
Ik kan me er best een beetje aan ergeren, en als je t vaak ziet ga je soms zelf nog bijna een beetje twijfelen.
Maar ach, ze proberen t goed te doen.
Laatst bijgewerkt door Ctal op 09-08-03 19:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:26

SuperPepeijn"]
[quote="Kleintje schreef:
Maar sommige fouten..

"misschien licht dat aan mij"
"maar zei vertelde dat aan mij"
dit zijn typische dyslectische "fouten".
[/quote]

Jouw onderschrift bevat een taalfout!!!!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:27

moet je niet bij mij zijn maar bij socrates, fasel.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:30

Nou fouten zijn er om verbeterd te worden. Ook als Socrates ze schreef. Deze fout is wel heel ernstig namelijk. Kan me ook niet voorstellen dat meneer S. hem gemaakt heeft Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:32

Hier heb jij van mij de echte en goede:

When it has once been written down, every discourse roams about everywhere, reaching indiscriminately those with understanding no less than those who have no business with it, and it doesn’t know to whom it should speak and to whom it should not.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:36

dat heb je knap opgezocht op internet fasel, maar ik moet je toch teleurstellen, de mijne is even zo goed als de jouwe. dat noemen ze nou verschillende vertalingen en dat is toch echt iets anders dan zgn. "taalfouten". geloof je me niet, nodig ik je uit om mijn versie van "pheadrus" te komen lezen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:37

JEZUS. Ben jij blond of zo? Het is BUSINESS MET 1 S en niet 2 SS-en. Stoom uit je oren

En dat is EEN SPELFOUT!!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:38

daar ging het mij om Bloos

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:40

waar zie jij een s dan? Tong uitsteken

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:41

Goed zo SP. Heb je me toch nog een beetje bevredigd vandaag Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:55

in ieder geval het bewijs dat ik niet cut&paste gebruikt heb als jij, fasel Haha!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:57

On-topic anders word ik boos Boos!
Tong uitsteken Nee zou zonde zijn als dit topic op mesthoop beland, dus beetje ontopic mensen!
het is geen slowchat hier...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:58

SuperPepeijn schreef:
in ieder geval het bewijs dat ik niet cut&paste gebruikt heb als jij, fasel Haha!


je bent zeker van je zaak Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:59

Rainie schreef:
On-topic anders word ik boos Boos!
Tong uitsteken Nee zou zonde zijn als dit topic op mesthoop beland, dus beetje ontopic mensen!
het is geen slowchat hier...


Je hebt gelijk. Maar ik heb ook al eens zo'n topic geopend over het geerger (ja heb geen zin om puntjes te tikken) aan msn taal. Verschrikkelijk gewoon. ditlovah, breezahluver en weet ik veel wat.

WAAR IS HET NIVEAU???? Huilen

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:36

Ik heb best wel veel moeite met goed schrijven, dat weet ik zelf. Soms weet ik ineens hele makkelijke dingen gewoon echt niet meer en kan ik niet meer zien wat nou logischer zou zijn.
Dat je je daarnaan ergert is jammer, vooral voor jezelf.
msn-taal vind ik ook heel wat anders dan dingen fout schrijven trouwens.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:50

Inderdaad. MSNtaal en Breezertaal dat is ook opzettelijk... Kan ik me op bokt wel aan ergeren. Het kost dan zoveel energie om een bericht te lezen. Als iemand op msn MSNtaal gebruikt, heb ik daar geen problemen mee. Doe ik zelf ook op MSN. Denk ik niet eens over na. En ook niet dat ik op bokt dan wel gewoon ABN typ. Alleen even typ ik nog wel eens als ff.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:10

MSN taal erg ik me ook wel aan, ik denk dat er dar door ook veel meer fouten komen met gewoon typen. Zeg maar dat je het gewoon door elkaar haalt? Ik weet niet echt hoe ik dat moet uitleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:16

Met de komst van de snelle media zien we meer "geschreven woord" van elkaar dan vroeger. Dat heeft onder meer als gevolg dat er vooral spreektaal opgeschreven wordt, waar vroeger een verschil was tussen spreek- en schrijftaal. Eigenlijk denk ik niet dat het taalgebruik slechter is dan vroeger, maar dat het nu gewoonweg meer opvalt. Wat mij persoonlijk wel opvalt is dat nog maar heel weinig mensen een werkwoord kunnen vervoegen zoals het hoort.
Als mod voel ik me niet geroepen om iedere spel-, schrijf-, tikfout die ik tegenkom te verbeteren, dat kost enorm veel tijd namelijk (omdat er zo gruwelijk veel fouten gemaakt worden inderdaad). Misschien ooit, als ik een vergoeding ga krijgen voor het modschap op deze site, misschien Haha!.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:16

AniqueN schreef:
Ik heb best wel veel moeite met goed schrijven, dat weet ik zelf. Soms weet ik ineens hele makkelijke dingen gewoon echt niet meer en kan ik niet meer zien wat nou logischer zou zijn.
Dat je je daarnaan ergert is jammer, vooral voor jezelf.
msn-taal vind ik ook heel wat anders dan dingen fout schrijven trouwens.


Aannemende dat je mij bedoeld AniqueN dan heb je me jammer genoeg toch iets verkeerd begrepen. Mensen die moeite hebben met de taal daar heb ik geen moeite mee. Ik kan nog geen 1 + 1 bij elkaar optellen gewoon omdat ik echt cijferblind ben. Maar echt dat bewuste popi jopi schrijven vind ik wel verschrikkelijk.

Misschien een geruststelling voor je; dyslectie of mensen die moeite met de taal hebben pik je er zo uit.

Overigens vind ik dat jij keurig schrijft hoor OK dan!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:44

Fasel schreef:
Aannemende dat je mij bedoeld AniqueN dan heb je me jammer genoeg toch iets verkeerd begrepen. Mensen die moeite hebben met de taal daar heb ik geen moeite mee. Ik kan nog geen 1 + 1 bij elkaar optellen [komma] gewoon omdat ik echt cijferblind ben. Maar echt dat bewuste popi jopi schrijven vind ik wel verschrikkelijk.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:45

ok, ik geef toe, ik heb een slokje op Bloos

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:47

*vreugdedans*

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:07

Lovely schreef:
Wat mij persoonlijk wel opvalt is dat nog maar heel weinig mensen een werkwoord kunnen vervoegen zoals het hoort.


Inderdaad! Dat vind ik ook echt irritant. Vooral als mensen dingen typen zoals ik vindt en hij vind...