Geesten oproepen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:57

BigBen schreef:
Nog een keertje, geesten bestaan niet.
Je mag ze tien, honderd, of duizend keer oproepen,
er gebeurt helemaal niets.

Jammer.
Ik had wel eens een glas willen drinken met een geest.
Of een spelletje schaken 8-) .



:roll: :roll: :roll: :roll: :Z :Z :Z

GP60

Berichten: 122
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:07

Ja wel eens gedaan en het was écht super eng.

We waren op een ponykamp en ik denk van de leeftijd van 14/15.
We besloten met een heel groepje geesten op te gaan roepen, en er leek eigenlijk niets aan de hand te zijn.
Na de tijd besloten we een stukje door het bos te gaan lopen en gingen op een openveld met oorlogsmonumenten zitten. En daar praatte we wat verder over geesten etc.
Het was zo vreselijk eng, iedereen voelde zich aangetrokken door de monumenten, en iedereen voelde een bepaalde aanwezigheid.
we besloten terug te gaan naar het kamp, iedereen ging daar zwemmen, maar ik had hoofdpijn en bleef op het kamp en een vriendin van mij had geen zin.
Ik lag in bed, en mijn vriendin was haar haren aan het doen op de badkamer.
Opeens voelde we ons weer niet prettig, op het moment dat we het allebei tegen elkaar zeiden ging het brandalarm zonder redenen af.
Niemand drukte op een knopje, en er werd ook niet warm gedoucht of deodorant.
De brandweer vond het ook heel erg raar, ze konden niet vinden.
Maar wij wisten toen wel beter. :7

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Geesten oproepen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:09

Wat ik me altijd af vraag is of het ooit wetenschappelijk bewezen is dat geesten bestaan ?

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Geesten oproepen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:11

Ik weet nog steeds niet of ik nu wel of niet in geesten geloof, maar ik ken een meisje dat na een avondje glaasje-draaien al jaren in een inrichting zit omdat ze de geest van haar overleden broertje opgeroepen zou hebben. Ze is helemaal geflipt. Vet eng.

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:22

Het is altijd moeilijk uit te leggen aan mensen.
Je kan ze voelen op verschillende manieren.

Ik zie ze niet in de vorm van een "geest" die je wel eens op tv ziet.
Ik voel ze soms ontzettend duidelijk, en als ze vervelend zijn, oeffff.

Bij mij thuis verder op zit een scheepswerf, en daar zwerft een meisje.
Zij is echt die enige die ik in dusdanigheid heb waargenomen en dus niet alleen met mijn gevoel.

Mijn zus daarentegen ziet ze wel.
heb meerdere dingen mee gemaakt om bij mij uit mn grond van mijn hart te zeggen dat ze daadwerkelijk bestaan.

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Re: Geesten oproepen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:25

Oproepen, dat is echt een groot risico, want wie roep je op....
Als je idd een kwaadaardig oproept, dan kan je met een groot probleem zitten.

Als ik in frankrijk ben, waar natuurlijk veel begraafplaatsen zijn, dan heb ik af en toe ook zo iets van.....
pfffff. Dan sluit ik me ervoor af en zeg ook dat ze moeten wieberen, dan heb ik er geen zin in.
Tevens mijn honden voelen ze daar ook behoorlijk. Dat was ook een rare gewaarwording hoe dieren daarop kunnen reageren.

Oja en nog een voorbeeld, iris heeft er ook 1-tje bij zich gehad. Nou geloof mij, dat was niet leuk!!
Mijn iertje veranderde echt in een draak met rode oogjes. Wist neit wat ik zag en manlief die zelf ook erg sceptisch is, was zich wezenloos geschrokken.

GP60

Berichten: 122
Geregistreerd: 04-01-11

Re: Geesten oproepen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:35

Ik geloof ook eigenlijk niet dat iedereen wat met geesten kan hebben, volgens mij kan je er ook nog te nuchter voor zijn.

xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:02

Over glaasje draaien en alle andere dingen in die richting zeg ik maar 1 ding en dat is NIET DOEN ;)
Ik dacht toen ik een jaar of 14 was ook een keer stoer te zijn samen met een paar vriendinnen. Nu ben ik vrij nuchter maar ben nog nooit zo bang geweest als toen. Ben ook maanden lang bang gebleven. Als iemand wilt weten wat er is gebeurd kan je om een PB vragen, word denk ik voor gek verklaard als ik dat hier in het topic zet :+
En ik wil ook niemand op ideen brengen.

BigBen schreef:
Nog een keertje, geesten bestaan niet.
Je mag ze tien, honderd, of duizend keer oproepen,
er gebeurt helemaal niets.

Jammer.
Ik had wel eens een glas willen drinken met een geest.
Of een spelletje schaken 8-) .


En ik heb dus de ervaring dat er WEL wat kan gebeuren ;).

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Geesten oproepen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:19

Is er niet een centraal geesten-oproep-topic? :+
Goed dat je het niet deed ts.

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Re: Geesten oproepen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:22

Ik vind het al een enge gedachte dat ik hier in huis geesten heb, laat staan dat ik ze oproep.
Op de middelbare school was dit ook een hype, ik heb de meest vreselijke verhalen gehoord. No way dat ik ooit geesten ga oproepen. :n

__Leonie

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-01-08
Woonplaats: Wijchen

Re: Geesten oproepen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:11

Ik vind het wel interessant om ervaringen te lezen.
(tessa_brian zou ik een pb mogen ik ben nieuwsgierig :+)
Maar ik zou het zelf noooit doen.

maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Re: Geesten oproepen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:45

ikzelf heb nog nooit glaasje gedraaid en ben het ook niet van plan. ik geloof zeker wel in geesten, ik heb al dingen zien gebeuren, dan wel niet met glaasje draaien, maar toch brrrr ik was doodsbang. mijn oom, die echt niet in die 'zever' (zijn woorden) geloofde, heeft het ook eens gedaan met wat vrienden van hem, bij hem is het glas toen in de lucht 'gevlogen' en tegen de muur uiteengespat, hun hond begon plots ook helemaal te flippen :/, toen wist hij wel beter ...

Quinc

Berichten: 753
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:02

Ik zou dat nooit doen. Ik geloof niet echt in geesten maar toch zou ik het niet doen. Ze zeggen dat er ook mensen daarvoor zelfmoord hebben gepleegd. Dus doe het maar liever niet. ;)

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:13

Cassidy schreef:
@ Elin: vertrouw erop dat je gids je beschermt, en voorkomt dat je ongewenst bezoek krijgt.
Zoek het alleen niet op, ga geen glaasje draaien.
En loop heel hard weg als je vriendinnen dat gaan doen, of denken dat dit een leuk tijdverdrijf is op een saaie Zaterdagavond...


Dit heeft mij indd heel erg geholpen. Ik was ook heel bang, door de verhalen die andere vertelden. Ik heb het niet van me afgesloten maar mijn gedachte zo omgezet als ik ze niks doe doen ze mij ook niks. En mijn familieleden zorgen er wel voor dat niks mij kwaad kan doen.

Ik geloof erin, maar kan niet echt iets bewijzen dat ik het mee heb gemaakt. Al heb ik wel een vermoeden dat ik iets heb meegemaakt.
Ik heb wel een hele tijd en soms nog wel eens, sterke gevoelens uit het niets.
Toen ik in een hele moeilijke periode zat bijvoorbeeld kreeg ik een keer heel warm maar wel veilig gevoel en door me hoofd flitste wel opa. Ook heb ik wel eens momenten dat ik me heel naar voel en koude rillingen krijg en dat ik toch eigenlijk wel weg wil. Ik voel me dan op dat moment absoluut niet veilig.
En me oma wist al dat ik ging samenwonen zonder dat ik iemand iets had verteld, ze zei dat ze het van mijn opa wist.

En over dat glaasje draaien, niet doen.
Mijn vriend heeft dat ooit eens gedaan, en die vond het achteraf dus niet zo grappig meer.
Hij heeft nu ook heel vaak nachtmerries.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:05

Letsdunit schreef:
Wat ik me altijd af vraag is of het ooit wetenschappelijk bewezen is dat geesten bestaan ?


Wetenschappelijk is het zover mij bekend nooit bewezen, maar het is ook niet wetenschappelijk bewezen dat ze er niet zijn.

Wat is fantasie, en wat is werkelijkheid....