Scooters/ brommers in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 00:35

Ik rij in een bestelbus met geblindeerde achterzijruiten. Rechtsaf slaan is niet echt mijn favoriete verplaatsing. Ik probeer echt goed te kijken als ik een fietspad over moet steken, of ik geen fietsers ingehaald heb die nu wel eens zouden kunnen zitten daar waar ik ze niet kan zien, maar die ellendige scooters en brommers rijden zo hard en ze halen je ook nog eens rechts in. Zo zit er niks, zo zitten ze er tussen en dan heb je het nog gedaan ook!
Ik sla altijd maar heel rustig af, als er iemand tussen zit, dan klopt hij wel op de zijkant gok ik... Nog nooit wat gebeurd overigens.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 01:01

Hmm, mijn rij-instructeur heeft tegen me gezegd dat ik voorrang moet nemen, die krijg je niet (een van m'n eerste rijlessen, ik zat spanning te wachten tot die andere auto voor me af ging remmen terwijl ik van rechts kwam Haha!). Hij heeft op zich wel een punt. Als een auto een beetje suf blijft staan als ik van links kom dan rij ik gewoon door. Of ja, ik rem wel af maar als er dan geen aanstalten worden gemaakt om aan te rijden dan wachten ze nog maar even. Maar goed, ik zorg er dan iig wel voor dat ik zeker weet dat ik nog op tijd kan remmen als ze toch aanrijden (behalve op het allerlaatste moment dan, maar het leven draait om het nemen van risico's).

Anyway. Gisteren snel op en neer gemoeten naar Hoofddorp omdat er een voeding was overleden van een server die we daar hebben staan. Zat op de A2 voor Boxtel en zag in de verte een motor invoegen. Ik vond het al niet soepeltjes gaan, vroeg me af of ze soms rijles hadden (zaten 2 poppetjes op). Vond die kans al erg klein worden toen ik zag dat ze alle 2 geen helm op hadden en een kort broekje en T-shirtje. Vond dat al echt enorm debiel.. Op de A2 Verward Overigens stond er net na de invoegstrook een grote vrachtwagen voor wat werk aan de weg, ze hebben het dus echt maar net gehaald Scheve mond

Anyway, m'n verbazing werd echter nog veeeeeel groter toen ik dichterbij kwam en het me opviel dat hun nummerbord wel heeeeel klein was. Was het gewoon een scooter die 120 reed Scheve mond Echt niet normaal. En dan ook nog fijn die caravans e.d. inhalen, beetje stoer zitten doen richting andere auto's op de linkerbaan. Het was echt heel verleidelijk ze een tikje te geven ofzo, sjiez, stelletje debielen. Maar goed, ben maar braaf doorgereden en heb de politie ff gebeld. Ze zouden er een wagen op afstuderen. Ik hoop echt dat ze die gozers van de weg pikken. Vind het niet zo heel boeiend dat ze zo op de A2 rijden, als er iets gebeurd hebben ze 99% kans dat ze er zelf aan gaan en met een beetje geluk rijdt de rest van het verkeer zo over ze heen Haha! Vind het problematischer worden als ze in de bebouwde kom met dat soort snelheden fietsers en voetgangers overhoop gaan maaien Frusty Zat toen te denken dat het misschien wel handig was als iedereen een pistool in de auto had waarmee je mensen die gewoon echt niet na kunnen denken ter plekke uit hun lijden mag verlossen Haha! Een verdovingspistool is in dit geval al goed genoeg ~~}>

Maar goed, echt absurd wat je meegemaakt hebt. Ik gok dat ik ook niet bepaald rustig meer was geweest als zo'n gozertje me zo had zitten etteren en dan ook nog de auto van m'n moeder in elkaar had getrapt. GRRR ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 01:20

Nou, nou, nou, ik vind dat men altijd moet proberen om kalmte te bewaren. Van mijn eerste instructeur heb ik daar wel wat duidelijke lessen in gehad Haha!. Of soms van: "vind je dat nou echt leuk om die arme fietsertjes bang te maken?". We hebben niks aan agressie in het verkeer namelijk, ik weet dat het er is, maar ik denk dat we er allemaal goed aan doen om de wijste te zijn en koest te blijven. In de jaren dat ik mag sturen heb ik al de idiootste dingen meegemaakt op de weg, ook echte ransbakkerij zoals een chauffeur van een vrachtwagencombinatie (vrachtwagen met hanger) die wel even iemand mores wilde leren door zijn combi ineens een slinger te geven richting een auto op de baan naast hem. Zelf reed ik een stukkie achter die combi en zag het allemaal gebeuren en godzijdank liep het goed af. De chauffeur van die combi heeft zijn wagen wel in de hand, maar je weet dus never nooit hoe iemand anders reageert.
Dat van even je rem aantikken vind ik ook al zo ridicuul, iedereen doet er zo stoer over, maar dat is wel afgelopen als je iemand een doodsmak ziet maken. Elkaar afsnijden is ook zo zinloos, door al die opfokkerij wordt de kans alleen maar groter dat er iemand een fatale fout maakt, want niet iedereen kan zo geweldig sturen als men wel denkt. En voor al die stoere, snelle, haastige types hoop ik dat ze hun einde vinden in een eenzijdig ongeval en dat niet iemand anders het slachtoffer wordt van dat onbeheerste gedrag. Sommige katers blijven namelijk echt, kater in de ruimste zin van het woord.
Dus, wees de verstandigste en ga niet in op die spelletjes op de weg, laat mensen lekker voorgaan als ze zo nodig moeten en ga zeker niet terug narren, je zou er nog eens spijt van krijgen.
Het belangrijkste bij het auto rijden is namelijk rekening houden met de fouten die een ander kan maken en daar red je soms je leven mee en dat van een ander.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:32

Supertje"]
[quote="Tindra schreef:
Jezus... Scheve mond. Daar ben je mooi klaar mee....wat een eikel Afbeelding
Waar was dat..? Hier op de dijk..?


Nee was op de Dorpstraat in Heinenoord waar ik de dijk op kwam rijden, en op de Goidschalkxoordsedijk (djiez wat een woord om te typen Haha!) dat hij tegen me aanreed.
[/quote]


Ja, dat is ook een lekker plekje. Kende je hem niet??
Ben wel heel nieuwsgierig wie het was.
Hoe zag z'n scooter eruit, en hij??
Misschien kent m'n broertje hem wel!! Heb jij ook nog wat aan, want dan kan je de schade verhalen
Als hij er met zijn scooter tegenaangereden is, is er ongetwijfeld lak van jou op zijn scooter te zien!