Hoe gaan jullie om met valse beschuldigingen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Hoe gaan jullie om met valse beschuldigingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 17:24

Het is zo simpel om te zeggen 'Ik ga er gewoon niet op in, laat maar kletsen...' , ik zou het graag doen, maar het raakt me gewoon. Ik weet zelf dat de situatie heel anders ligt, maar ik vind het vervelend dat anderen er door de beschuldiging een mening over vormen en mij er scheef op aankijken.

En tja, dan krijg je hetzelfde als in mijn vorige topic: ik ga mezelf verweren en de boel draait de soep in. Ik ben te dom om te zeggen, tot hier en niet verder. Ik maak gewoon de fout altijd alles te willen uitpraten. Sorrie mensen die zich eraan geergerd hebben: het was nooit mijn bedoeling. Ik had mezelf gewoon niet moeten verweren. Sorrie, sorrie, sorrie.

Maar dat ik vervolgens dingen naar mijn hoofd krijg waar helemaal niets van waar is, daar word ik een beetje boos over. En dat gebeurt natuurlijk niet alleen nu naar aanleiding van mijn topic, maar wel vaker in het leven. Hoe gaan jullie daarmee om, als iemand iets tegen jullie zegt, waarvan jullie weten dat het niet waar is. Gaan jullie ertegenin? Laten jullie het waaien en trekken jullie er niks vanaan? Praten jullie het uit met de persoon die het beweert?

Zo werd ik aangevallen op het feit dat mijn vriend zijn vriendenclub is verloren, wat heel bewust zijn eigen keus is geweest. Ik zou dat hebben veroorzaakt. Verward (dit wordt overigens niet beweerd door iemand van die vriendenclub zelf!) Wat mijn vriend direct zei is: "PARDON? JIJ bent juist degeen geweest die heeft geprobeerd te redden wat er te redden viel!" En hij spreekt de waarheid. Ik heb steeds geprobeerd te bemiddelen, maar tevergeefs, aangezien mijn vriend zelf niet meer wilde. Kortom: ik heb er ALLES aangedaan om hem bij zijn vrienden terug te krijgen. Waarom? Omdat ik zelf ERG VEEL waarde hecht aan mijn vrienden en ik niet wilde dat hij alleen kwam te staan, want echt, die vriendenclub bestond uit superleuke mensen en ik baal ervan dat ik ze nooit meer zie of spreek.

En zo waren er wel meer dingen. Ik ben er maar niet op ingegaan me te verweren, aangezien ik zelf weet hoe het zit en ik met diegeen die de beschuldiging maakte, toch al geen contact meer had, maar dat ik uitgescholden wordt als '' ongelofelijk kreng" met een slechte invloed op mijn vriend, dat gaat me tever.

Dus: hoe gaan jullie met zulke dingen om?

please, laat dit topic NIET WEER over mij gaan (of mijn relatie), maar blijf ONTOPIC. Hoe gaan jullie om met valse beschuldigingen die jullie betreffen?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


tamary

Berichten: 29056
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:38

De goede reacties/antwoorden komen bij mij pas een paar uur later (en dan is het te laat). Meestal te verbaast om goed te kunnen reageren.
Als je je maar blijft voorhouden dat het VALSE beschuldigingen zijn en dus niet jouw schuld. Anders gaat het malen en sloopt het je, doordat je gaat denken dat de beschuldigingen toch misschien waar zijn.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:39

ligt eraan wat voor een beschuldigingen. als ze echt ernst zijn dan ga ik er zeer zeker op in. gaat het gewoon helemaal nergens over dan bekijken ze het maar mooi. en als ze me niet geloven bekijken ze het ook maar mooi Haha!.
ben daar heel makkelijk in, maar vind het zeer zeker wel heel erg hoor!

Love the life that you live, live the life that you love

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:41

Heel eerlijk gezegd kan ik slecht tegen kritiek. Vreselijke eigenschap, ik weet het, maar kan er niks aan doen.

Bij een terechte beschuldiging/kritiek kan ik al uit mijn slof schieten, maar dan denk ik erover na en verontschuldig me. Ik kan wel toegeven dat ik fout zit/zat, maar heb daar dan even bedenktijd voor nodig.

Als ik echter vals beschuldigd wordt dan kan ik daar echt niet tegen, meestal zal ik er dan ook heel fel tegenin gaan en alles doen om aan te tonen dat het niet waar is.

Over het algemeen ben ik heel vredelievend hoor, maar mensen moeten echt geen foute beschuldiging naar mijn hoofd smijten. Ik kan ook heel slecht tegen liegen of onrechtvaardigheid. En in mijn ogen is een valse beschuldiging onrechtvaardig.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:50

Vroeger reageerde ik daar nooit op, liet het ook vaak over me heen komen en daardoor kreeg ik weer de pest aan mezelf omdat ik dan dacht; Je laat het weer toe. Tegenwoordig ga ik de confrontatie aan, ik spreek ze dus op zo'n gedrag aan en kijk ze daarbij diep in de ogen, ontwijken ze mijn blik dan weet ik genoeg, die mensen hoef ik dus niet meer Ik heb een heel gemakkelijk karakter, maar met iemand die mij vals beschuldigd heb ik korte metten; OPROTTEN VOOR ALTIJD!!!!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:51

Dit heb ik dus ook meegemaakt.
Ik heb hierover 1 ding te zeggen, je moet er gewoon sche*t aan hebben !
Je vriend kiest er neem ik aan zelf voor en als hij dat niet zou doen wat dan nog?

Ik ben er heel makkelijk in geweest hoor, ik voelde me wel lichtelijk aangesproken hoor. Op het moment dat ze je gaan uitschelden laten ze zien dat ze wel een heel laag niveau hebben bereikt.
Sterkte ermee.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:01

Ligt er waarvan ik beschuldigd word en door wie.
Van de week werd ik door een turk beschuldigd van discriminatie omdat hij een bekeuring van me kreeg.
Daar reageer ik niet eens op

Zou een vriend/kennis mij van iets ergs beschuldigen zou ik dat wel uitgepraat willen hebben.
Willlen ze niet luisteren houd het echter wel een keertje op, dan bekijken ze het maar.
Gelukkig heb ik dat eigenlijk nog nooit meegemaakt.

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:03

Als ik vals beschuldigt wordt van iets, vraag ik aan diegene hoe hij daar bij komt. Ik vlieg dan niet meteen iemand aan maar vraag rustig om uitleg en probeer die persoon dan te laten merken door (proberen) goede argumenten te geven dat het onjuist is wat zs zeggen. Als ze dan nog vol blijven houden dan laat ik het op ene gegeven moment zitten, k kan me niet eeuwig druk gaan zitten maken!

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:05

je moet niet het idee hebben iedereen altijd maar te overtuigen van jouw gelijk of goede bedoelingen. vertrouw een beetje in het oordeel van de mensen die jij belangrijk vindt. omdat je niet iedereen hier op bokt kent, zou je eenmalig kunnen zeggen dat het niet klopt en waarom, maar niet tot in de treuren.

Amor Vincit Omnia

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:32

schouders ophalen en gewoon doorgaan.

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:03

Als je er iets mee kunt doen prima en anders:

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.

Leg het naast je neer en ga gewoon verder met je leven, alles is betrekkelijk en valse beschuldigingen zijn niet de moeite waard om je druk over te maken.

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 19:09

Vind het een hele goede en sterke uitspraak Drommels, dank je wel! Da's er eentje om in te lijsten!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:11

Valse beschuldigingen ontstaan vaak door onwetendheid, jaloersheid, valse informatie of gewoon stommiteit. Niets van aantrekken dus, want vaak is het niet eens de moeite waard om er commentaar op te geven omdat de meesten niet eens willen horen wat je te zeggen hebt.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:00

Citaat:
Valse beschuldigingen ontstaan vaak door onwetendheid, jaloersheid, valse informatie of gewoon stommiteit. Niets van aantrekken dus, want vaak is het niet eens de moeite waard om er commentaar op te geven omdat de meesten niet eens willen horen wat je te zeggen hebt.


Juist inderdaad.
Maar het kan soms best frustrerend zijn.
Meestal denk ik bij mezelf "als ik zelf maar weet hoe het in elkaar zit"

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:08

Sypheron schreef:
Valse beschuldigingen ontstaan vaak door onwetendheid, jaloersheid, valse informatie of gewoon stommiteit. Niets van aantrekken dus, want vaak is het niet eens de moeite waard om er commentaar op te geven omdat de meesten niet eens willen horen wat je te zeggen hebt.


Dit is wijsheid!
Maar als zoiets verspreid wordt en een eigen leven gaat leiden is het heel moeilijk je er tegen te verdedigen.

Je kan het wel negeren, maar je wordt ook ongelukkig omdat je onrecht ziet omdat dat er verkeerd over je gedacht en gesproken wordt.

Wat ik niet begrijp, om het even naar Bokt te vertalen, dat mensen die een roddel pb krijgen over iemand die ze niet kennen, van iemand die ze niet kennen, zich tegen diegene gaan keren.

Dat zegt toch meer over die mensen die die pb's uitwisselen, dan over degene die het onderwerp is???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:12

Jerai lover schreef:
Heel eerlijk gezegd kan ik slecht tegen kritiek. Vreselijke eigenschap, ik weet het, maar kan er niks aan doen.

Bij een terechte beschuldiging/kritiek kan ik al uit mijn slof schieten, maar dan denk ik erover na en verontschuldig me. Ik kan wel toegeven dat ik fout zit/zat, maar heb daar dan even bedenktijd voor nodig.

Als ik echter vals beschuldigd wordt dan kan ik daar echt niet tegen, meestal zal ik er dan ook heel fel tegenin gaan en alles doen om aan te tonen dat het niet waar is.

Over het algemeen ben ik heel vredelievend hoor, maar mensen moeten echt geen foute beschuldiging naar mijn hoofd smijten. Ik kan ook heel slecht tegen liegen of onrechtvaardigheid. En in mijn ogen is een valse beschuldiging onrechtvaardig.



Je hebt precies opgeschreven wat ik wilde schrijven....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 20:22

sarabande, je hebt gelijk hoor. Ik vind het ook helemaal niet leuk voor mijn vriend, want het betreft 'EEN' vriend(in) van hem. Die in feite helemaal niets met mij van doen heeft.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:38

Ik kan er absoluut niet tegen wanneer mensen mij ten onrechte ergens van beschuldigen of zomaar dingen over mij zeggen. Dan kan ik heel boos worden, en dat laat ik dan blijken ook.
Ik kan best tegen kritiek hoor, maar die moet dan wel ergens op gegrond zijn. Of wanneer mensen iets "tegen" of "over" mij hebben en er dan niet verder op in willen gaan, of met hele vage redenen komen.

Wees gewoon eerlijk, daar schiet je het meest mee op, dan weet iedereen waar hij of zij aan toe is. Maar achterbaks gedoe, nee dankje.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:40

Ik zou de betreffende persoon erop aanspreken waar hij/zij die 'wijsheid' vandaan heeft. Verder maak ik me er over het algemeen niet al te druk om.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:01

Sypheron schreef:
Valse beschuldigingen ontstaan vaak door onwetendheid, jaloersheid, valse informatie of gewoon stommiteit. Niets van aantrekken dus, want vaak is het niet eens de moeite waard om er commentaar op te geven omdat de meesten niet eens willen horen wat je te zeggen hebt.


Klopt wat Roy hier zegt. In wezen moet je het laten voor wat het is, maar soms moet je even langs het virtuele touwladdertje naar beneden klimmen om op hun niveau een kijkje te nemen, daarna haal je je schouders op en wees je zeer dankbaar dat je met deze mensen niks te maken hoeft te hebben. Daarna lach je het van je af en verder hoef je er niks mee te doen hoor, het lost zichzelf allemaal wel op.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:12

Vroeger ging ik er keihard tegenin, totdat ik af en toe zooo vreselijk moe werd van mezelf Rolleyes
Vanaf toen ben ik veranderd en heb ik mezelf aangeleerd alleen nog te reageren als dat voor mijzelf zin had. Dus nu reageer ik alleen op goede vrienden, de rest mag denken wat ze willen. Soms ben ik heel erg overdonderd door iets wat tegen me gezegd wordt dat ik daar niet in een keer antwoord op kan geven, dan kom ik daar later altijd op terug, want ik heb een hekel aan misverstanden die ontstaan door niet goed communiceren.

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:42

Het hangt er bij mij een beetje vanaf , net hoe de wind waait en de situatie is zeg maar Lachen

De ene keer zal ik er gewoon maling aan hebben , ik registreer het wel , maar leg het meteen naast me neer met een gedachte van : wat ben jij triest dat je zo denkt zeg . Dan ben ik beter af Zoiets Haha!

Maar als het gaat om mensen die ik graag mag , dan vreet het wel aan me en wil ik het uitgepraat hebben , ik wil niet dat zij dingen denken die niet waar zijn en mij in een heel verkeerd daglicht stellen...

Ook ik heb heel erg dat ik slecht tegen onrecht , en onmacht kan.

Terechte kritiek is balen , maar als het op een normale manier gebracht wordt kan ik heel goed mijn fouten toegeven gelukkig Lachen

Maar als mensen wat vervelends over mij zeggen of mij in een hoekje proppen waar ik helemaal niet hoor , daar kan ik erg slecht tegen , dat onterechte gezeur Boos!

Als het nu nog ergens over ging .....en terecht was ....

Ik ben ook heel erg naar mensen die ik erg graag mag , dat ik het wil uitleggen zodat ze niet een verkeerd beeld van me hebben.

Maarja ik ben nogal ruim naar alle kanten dus het is sowieso al makkelijk om van mij een verkeerd beeld te krijgen helaas....

Je moet idd het beste 1 keer rustig , duidelijk en eerlijk zeggen hoe het zit , en je daarna niet meer tot die discussie verlagen.

Maarja als mensen dan toch nog op dezelfde voet verder gaan....dan moet je toch wat en is het erg verleidelijk om nog maar eens duidelijk te vertellen dat mensen het helemaal mis hebben...


Er zullen toch altijd mensen blijven die niet goed luisteren , lezen , kijken , nadenken of gewoon stronteigenwijs zijn.... so be it Tong uitsteken

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:11

Jurga schreef:
Het is zo simpel om te zeggen 'Ik ga er gewoon niet op in, laat maar kletsen...' , ik zou het graag doen, maar het raakt me gewoon. Ik weet zelf dat de situatie heel anders ligt, maar ik vind het vervelend dat anderen er door de beschuldiging een mening over vormen en mij er scheef op aankijken.

Ik maak gewoon de fout altijd alles te willen uitpraten. Ik had mezelf gewoon niet moeten verweren. Sorrie, sorrie, sorrie.

Maar dat ik vervolgens dingen naar mijn hoofd krijg waar helemaal niets van waar is, daar word ik een beetje boos over. En dat gebeurt natuurlijk niet alleen nu naar aanleiding van mijn topic, maar wel vaker in het leven. Hoe gaan jullie daarmee om, als iemand iets tegen jullie zegt, waarvan jullie weten dat het niet waar is. Gaan jullie ertegenin? Laten jullie het waaien en trekken jullie er niks vanaan? Praten jullie het uit met de persoon die het beweert?

En zo waren er wel meer dingen. Ik ben er maar niet op ingegaan me te verweren, aangezien ik zelf weet hoe het zit

Dus: hoe gaan jullie met zulke dingen om?



Het zou een tekst van mij kunnen zijn.
Ik zit af en toe met kromme tenen en stoom uit me oren achter de pc. Steeds ga ik weer in de verdediging gaan, maar dat helpt toch niet. Gelukkig weet ik en heel veel mensen hoe het wel in elkaar zit. Jij weet ook hoe het in elkaar zit. Degene die je vals beschuldigd van iets, komt zich zelf eens tegen en komt er achter dat jij gelijk heb. Toegeven doen ze toch niet. Veel zijn bang om hun gezicht te verliezen!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:17

Voor mij is het eigenlijk vrij simpel.

Mensen die valse beschuldigingen c.q. roddels over mij geloven kennen mij blijkbaar niet echt want anders zouden ze weten hoe het zit. Mensen die dat soort dingen geloven zonder te vragen hoe het werkelijk zit wil ik niet eens kennen en mensen die ik niet eens wil kennen raken mij niet, ze gaan hun gang maar.

Natuurlijk werkt dit niet altijd perfect en steekt het wel eens maar ik heb er op dit moment zelf ook mee te maken en meestal haal ik mijn schouders er over op zolang mijn kinderen er maar niet in betrokken worden.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:22

Percy schreef:
Natuurlijk werkt dit niet altijd perfect en steekt het wel eens maar ik heb er op dit moment zelf ook mee te maken en meestal haal ik mijn schouders er over op zolang mijn kinderen er maar niet in betrokken worden.


Lieve alex dat kan ik me voorstellen, zeker in jouw situatie

Bij mij is het meer: mezelf kan ik verdedigen, maar mijn paarden daar wordt ik dus heel boos over

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Anne_vD, Century, F_Orumster, Frummel01, GoogleAdsense, Laj1, Lanoca, meniekske, mmajar, ogidni, Saaams, Siebel, Zomer en 66 bezoekers