wat gebeurt er toch met de hele wereld?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

wat gebeurt er toch met de hele wereld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 23:11

ik heb het vaak, dat gevoel van wat gebeurt er toch met de wereld?
de grote problemen, overbevolking, armoede, mishandeling, verwaarlozing, dit allemaal ook bij dieren. kleine acties die niets verhelpen. moorden, slachtingen, oorlogen, belastingen Knipoog, ozonlaag die verteerd wordt, de naïviteit van zooooveel mensen, alles gewoon...

ik zie dat niet meer zitten, in zo'n wereld mijn kind later laten opgroeien... wie weet wat het dan zal zijn??? de mensen worden er blijkbaar niet slimmer op. als je bv de bevolkingscurve bekijkt van het begin van het bestaan van de mensheid, de bevolkingsexplosie vanaf 1750, een echte explosie vanaf 1950, meer dan een exponetiële functie.
het aantal dieren dat jaarlijks in een asiel terechtkomt. het aantal sexueel misbruikte kinderen (aangegeven!). de vernieling van regenwouden. de rassendiscriminatie (alleen al door overbevolking, gedwongen verhuizen, oorlogen). corruptie op grote schaal.

allemaal verschillende godsdiensten, in al die kleine kerkjes, die nog meer geld melken van de mensen, die absoluut een ingebeelde steun willen in deze verschrikkelijke wereld, omdat inbeelding toch ook een vorm van werkelijkheid is.

dan kan ik opeens de roddelblaadjes niet meer zien, de vrouwenbladen 'hoe houd ik mijn lichaam mooi en gezond',... allemaal zo klein, zo op zichzelf. zo los van alles.

ik kan er soms echt kapot van zijn. ik hoop dat ik dood ben voor er echt erge dingen gebeuren. de dingen nu zijn ook heel erg, maar wij relativeren dat. het lijkt niet meer zo erg als er eens iemand in elkaar geklopt wordt. zelfs de oorlog in irak werd bekeken als 'tja' en 'bush blablablabla'...
ik hoop echt dat ik dood ben, maar moet ik mijn kind dan in die crue wereld achterlaten? ik ben aan de ene kant ook wel een vorm van 'bezorgd' over wat er na mijn dood zal zijn, hoewel ik dat niet zal weten, niet zal beseffen.
pft... wat denken jullie ervan?

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:27

Ik ben het helemaal met je eens. Soms dan hoor je opeens iets wat er gebeurt is, lees je het ergens, of zie je het op televisie. Op zo'n moment dan besef je opeens hoe erg het eigenlijk mis aan het gaat is met de wereld. Als je het mij vraagt zal het trouwens niet langer zo verder kunnen. Je merkt gewoon dat bijvoorbeeld ook de leeftijdsgrens van bepaalde dingen steeds lager word. Ik schrik hier echt van. Je hoort meisjes van 8 op kamp roepen dat ze hun string vergeten zijn. Meisjes van 13 die 'het' al met een hele hoop jongens hebben gedaan enz.
Idd ook Bush. Wat die man bezielt, ik heb geen idee. Maar veel goeds kan het niet zijn! Hij kan alles maar maken, tegen de wereld in. Hij wilde oorlog, de rest van de wereld niet. En tóch komt er oorlog, hoe kan zoiets nou gebeuren? Hoe kan bijvoorbeeld europa zoiets toestaan!?
En idd, wat jij ook zegt. Iedereen word beoordeeld op uiterlijk. Je hoort er niet bij als je niet meedoet met een of ander "reinigend" dieet. Waarom laten ze in roddelbladen e.d. niet gewoon zien dat je goed bent zoals je bent? Waarom moeten ze mensen steeds weer een rotgevoel aanpraten, misschien om dieet-middelen te verkopen?
Veel mannen (ik zeg VEEL, lang niet allemaal), vooral in de oosterlijke landen, hebben steeds meer het idee dat ze de baas zijn over vrouwen. En ook hier in nederland merk ik het. Als vrouw/meisje heb je (bijvoorbeeld in de klas) niets in te brengen. Als zij aan je willen zitten, dan doen ze dat. Geef je daarna een grote bek dan ben je weer de sl*t en gaan ze dreigen..

Ik sluit me volledig bij je aan, en vraag me zeker weten ook af waar het in vredesnaam heen moet met deze wereld? Als ik nou verschil zou kunnen maken, maar het probleem is dat iedereen zó machteloos staat!

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 00:26

Ook ik heb die gevoelens, toch heb ik wel de laatste tijd het gevoel dat we onze ogen meer openen, en we gaan inzien dat het zo niet verder gaat. Misschien komt het ook wel omdat ik me er meer mee bezig houd dat het me opvalt. Of dat het toevallig op mijn pad komt, net hoe je het bekijkt Knipoog Wat alleen heel jammer is, en helaas ben ik zelf ook 'nog' zo. Is dat we de wereld wel willen veranderen maar er niks mee doen. We zeggen het wel maar we doen het niet.

Wat ik ook heel naar vind is dat je er niet eens meer van opkijkt als er daar weer een bom in een auto is gevonden, of daar weer een paar mensen zijn mishandelt. Dat is toch te gek voor woorden! Als je de kranten bekijkt zie je 9 van de 10 keer, alleen maar nare dingen. En nee dat vind ik niet erg, wat ik wel erg vind is dat die die dingen echt zijn, het is geen film, die je bekijkt. En dan leg je het even weg en bekijk je het weer, en soms denk je jeetje, en ga je verder. Misschien ben ik wel zo'n nadekende en gevoelige trut, maar het houd me bezig, ik kan er echt niet omheen.

Tuurlijk moet je ook verder, maar als je de wereld wil veranderen moet je bij jezelf beginnen. Als jij diegene bent die verteld dat het zo niet verder kan in je omgeving, in jouw wereldje. Diegene bent die kunt vertellen hoe we een deel kunnen oplossen dan functioneren we als domino stenen, mensen zijn kudde dieren, als er 1 valt, dan..... vallen we allemaal om!!

Om op de topicstarter te reageren, het is ook een hele moeilijk keuze om je aftevragen of je wel kinderen wil in deze wereld. Maar jouw kind zou wel diegene kunnen zijn, of bij die groep horen, die de wereld zou laten zien, dat we verkeerd bezig zijn! Maarja gelukkig zijn wel allebei nog te jong voor kinderen, en hebben we nog de tijd om er over na tedenken Schijnheilig

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 00:33

Ik vind het zo jammer dat (bina) niemand meer blij kan zijn met wat die heeft. Iedereen moet altijd maar meer en meer... Wees toch blij met wat je hier in nederland hebt! Wij hebben al zo veel...

Verder ben ik het er ook zeker mee eens!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 00:49

Van mij hoeft alvast (bewust) geen kind op te groeien in deze wereld.
Die keuze heb jij ook, ponyzotje!
Evenals die om op jouw kleine plekje en op jouw kleine manier goed te doen, zodat je in ieder geval niet ook nog ontevreden of ongelukkig om jezelf hoeft te zijn.
En neem nou maar een snoepje en geniet daarvan!.
Want met zo bezorgd zijn los je niets van de wereldproblemen op...
.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 14:58

ik voel me vaak een vorm van egoïstisch om blij te zijn met wat ik heb Verward
alsof ik niet mag lachen, omdat anderen dat niet hebben. dat ze dat wel zouden moeten hebben.
met die kinderen ga ik zeker extra voorzichtig zijn. zorgen dat alles rondom het kind veilig is en zekerheid biedt. maar daar ben je nooit zeker van Verdrietig
ach, ik probeer blij te zijn met alles, maar ik zie zoveel slechts, en wil me er tegelijk niet van afsluiten... MiZzLoVe, ben het met je eens, wij zien meer, maar er gebeurt ook niks.
ik praatte dit jaar geweest eens met mijn lerares gesch., en we hadden het ook zo'n beetje daarover (met een lerares... Verward maargoed). en ze had ook zo het idee van, als we nu met alle kennis die we hebben, de wereld opnieuw konden opstarten, alles platvegen en opnieuw beginnen, hoe zou het dan gaan?
pft... Scheve mond
maar eigenlijk. ik ga een snoepje eten Haha! en proberen de rest van de dag te lachen. tis tenslotte 39 graden in de schaduw Lachen bedankt voor alle reacties!