Hoe gaan jullie om met valse beschuldigingen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 03:38

Het ligt aan de persoon die me vals beschuldigt hoe ik reageer... Mensen die echt boven me staan (politie, baas), daar probeer ik het rustig mee uit te praten. Situatie voorleggen, mijn standpunten ed.

Vrienden, kennissen ed vraag ik ok tekst en uitleg, krijg ik dat niet dan ga ik in de verdediging. Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk vrijwel altijd meteen de verdediging inschiet... Bloos! Wat 9 van de 10 keer op pittige discussies uitloopt...

Ik pieker er dan naderhand echt uren, soms zelfs dagen over... Hele nachten wakker liggen en zo, omdat X me beschuldigd dat ik haar pen gepakt heb, bij wijze van. En tja, in die nachten bedenk ik dan ook altijd gevatte opmerkingen... á la discussie in 1 keer gesloten...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 04:52

- verbazing/schrik
- navragen hoe iemand erbij komt
- rechtzetten +
- "maar geloof maar wie/wat je wilt"
- doorgaan met ademhalen, 'neus vooruit'
.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 08:52

je moet je er niet zo druk over maken.

er wordt over iedereen weleens wat gezegt wat niet waar is, nou en??

als ik me druk moest maken over alles wat er over mij wordt gezegt of gedacht, dan had ik geen leven meer!

til er niet zo zwaar aan, ze 1x op een rustige manie hoe het werklijk zit, willen ze het niet geloven of snappen, jammer dan, hun probleem, niet het jouwe

geloven ze je wel, mooi zo is dat ook weer opgelost.

maar je moet er niet steeds mee bezig zijn hoe anderen over jou denken, of anderen van je gelijk willen overtuigen, zelfs al heb je gelijk, zeg iets gewoon 1x duidelijk op een rustige manier, werkt dat net, jammer dan, gewoon schouders ophalen en weer verder gaan.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 10:20

Ik lees in veel reacties van mensen hele sterke punten. Lovely's reactie is echt heel sterk! Ik zet het ook maar van me af, aangezien ik niet veel met de betreffende persoon te maken heb. Als ze niet beter weet, laat dan maar. Zo hoeft het iig NIET.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 10:29

Bij mij licht het er heel erg aan wat de beschuldiging is en van wie.
Vaak denk ik van banketstaaf maar raak voor een knaak, alleen ik weet of het waar is of niet.
Heb er wel een gruwelijke hekel aan wanneer die beschuldigingen achter mijn rug om gebeuren en via via bij mij komen.
De starter zal ik dan ook héél snel opzoeken om verhaal te halen.

Om terug te komen op een vriendenclub kwijtraken..
Mijn vriend is ook zijn vriendengroep kwijt geraakt nadat wij een jaar verkering hadden.
Ook ik kreeg hiervan de schuld, door de vriendengroep zelf wel te verstaan.
Mijn vriend zou minder tijd in hun steken en meer in mij.
Wat helemaal niet waar was, we gingen namelijk altijd met de hele groep uit.
En zo zagen we ze toch nog elk weekend.
Ik had zo iets van, ze doen maar wat ze nie laten kunnen en ik sta er hoog boven.

totdat ik hoorde van wie het verhaal kwam dat het mijn schuld was.
Dit kwam namelijk van een vriend van mijn vriend die zelf een oogje op mij had.
En mij een keer had geprobeerd te zoenen, waarna mijn reactie niet al te lief was.
Ik had dit al die tijd stil gehouden voor de rest van de groep, maar toen ik dat hoorde ben ik gaan bellen en de groep samen laten komen.
Toen heb ik het verhaal eruit gegooid...

Met als gevolg dat mijn vriend zijn vrienden weer terug heeft, en die andere vriend ze kwijt is.

En nu is het eens op een positiefe manier mijn schuld Haha!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 10:44

Als het om mensen gaat die niet dicht bij je staan......lekker laten l u l l e n. Je doet het tocvh nooit goed en er is altijd wel iemand die commentaar op je heeft.
Je kan het nou eenmaal niet iedereen naar de zin maken.
Had je vriend zijn vriendenkring niet ''laten vallen', dan waren er wel weer mensen geweest die daar dan weer commentaar op hebben in de zin van, zie je wel, hij heeft niks over voor zijn vriendin!

Lekker je eigen gang gaan, en alleen met jezelf en de mensen die voor jou belangrijk zijn rekening houden. Zolang je zelf weet dat het niet waar is, en je vriend ook dan is het goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:33

Moeilijk onderwerp, helemaal omdat het naar aanleiding van een topic is, en daar heb je inderdaad veel commentaar gehad.

Alleen lees jij de meeste berichten naar mijn mening verkeerd. Als mensen daarop reageren, doen ze dit om je te helpen!!!! En niet om je af te zeiken. Helaas lees je dat verkeerd. Dit heet opbouwende kritiek!!

Begrijp best dat je die kritiek niet wil, en dat je graag alleen het goede wil horen. Maar zet dan zulke intieme problemen niet op het internet!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 16:37

Pipo, echt waar, ik lees ze niet verkeerd, ik beschrijf alleen verkeerd Haha!. Ik kan goed tegen kritiek hoor, want ik wil dolgraag leren van mijn fouten.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:38

Valse beschuldigingen.....
ik kan daar heel moeilijk mee omgaan.
Wordt dan ook heel boos, en barst als ik me niet inhoud in tranen uit.
Zoeits kan mij heel lang dwarszitten, dan wil ikook zoveel mogelijk proberen te bewijzen dat de beschuldigingen NIET WAAR zijn.
Gelukkig gebeurt het me zelden.
En als het gebeurt.....
Ach, degene die die beschuldigingen maken mogen er gelukkig mee worden, voor mij zijn ze gewoon zielig.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 13:15

Ik heb zelf gemerkt dat ik me eerder veel meer afsloot voor zulke dingen en dat ik toch iets gevoeliger ben geworden op dit vlak. Ik ben niet meer de harde stuiter die ik was. Grappig dat je in een paar jaar tijd zo kunt veranderen.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:37

Ik snap wat je bedoelt.
Ik kan er ook heel slecht tegen als ik vals beschuldigt wordt. Het liefst overtuig ik dan iedereen dat ik onschuldig ben.
Maar dat werkt uiteraard nooit.

Ik kan het ook nooit naast me neerleggen maar zeg altijd heel stoer..ik trek me er niks van aan Het werkt alleen niet Haha!
Het helpt wel als het mensen zijn die me echt kennen en weten dat ik zoiets nooit zo doen.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:58

Ik kan er echt niet tegen ik zou ze allemaal wel even de waarheid willen vertellen. maar helaas dat gaat dus niet altijd op. zucht.... Je hebt vast mijn topics wel gelezen 2 X een slotje. dat zijn goede voorbeelden. Misschien moet ik het echt maar langs mij heen laten gaan.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:34

Valse beschuldigingen?

Nee daar kan ik niet mee omgaan, erger nog ik kan er echt wakker van liggen als iemand iet sover mij heeft gezegd zonder dat ik me kan verdedigen en het is niet eens waar. *zucht*

Nee ik weet dat ik me niet druk moet maken, maar om de een of andere reden lukt het me nooit!

Ik heb altijd het gevoel dat ik me dan moet verantwoorden, terwijl het vaak alleen maar stom geroddel is. Nee ermee omgaan? Kan ik niet.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 22:44

Ik kan ook laaiend worden van valse beschuldigingen..na een tijdje zakt het wel weer..Lachen

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:02

Ik ben PRECIES hetzelfde!!!!
Ik maak mezelf ook altijd ontzettend kwaad om onterechte kritiek en valse beschuldigingen.
Ben blijkbaar nog niet oud genoeg, want je schijnt dit reageren af te leren met de jaren........

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:03

Natasha schreef:
Ik ben PRECIES hetzelfde!!!!
Ik maak mezelf ook altijd ontzettend kwaad om onterechte kritiek en valse beschuldigingen.
Ben blijkbaar nog niet oud genoeg, want je schijnt dit reageren af te leren met de jaren........


Hmmm, echt waar? Ik ben nu 21 jaar, hoe lang moet ik nog lijden? Hihi. Ik heb de hoop al opgegeven helaas...

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 00:33

Zie mijn onderschrift, in figuurlijke zin. Maken ze het bont, dan is er een welgemikte trap op een welgemikte plaats met weloverwogen, goedgekeurd, schoeisel. Voor de echte die-hards heb ik nog wel ergens een schip om te kielhalen. Helaas haken ze tot nu toe allemaal af voor die tijd.
Als uitsmijter: remember, YOU are my cruplezone.......

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 06:51

Wat is je 'cruplezone'? Clown
.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:27

Botervlieg schreef:
Wat is je 'cruplezone'? Clown
.


*LOL* *LOL* *LOL* Tikfoutje, kan het niet meer wijzigien. Moest zijn: crumplezone oftewel kreukelzone. *LOL*
In dezelfde lijn kun je zeggen: don't be a stick in the mud, be a Land Rover Owner. Ik heb alleen zo vlug even geen fotootje van een Land Rover.