Geven jullie wat aan de postbezorgers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Geven jullie wat aan de postbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 17:58

Hai daar,

Ik ben 21 en heb het voor het eerst getroffen dat er een postbezorger voor m'n deur stond met een kaartje. M'n ouders zijn niet thuis dus ik dacht ik haal wel wat uit mn eigen portmenee zonder er bij na te denken. Keek ik daarna na wat hij gaf en dat was naja uhm reclame en het is dat we geen nee nee sticker hier op onze brievenbus kunnen doen. Er zat ook een kaartje bij maar bij nader inzien heb ik er nog nooit van gehoord. Had overigens 2 euro gegeven is niet zoveel maar ik spaar mn kleingeld op voor een vakantie en nu is het wel 2 euro. Ik ben blij als ik af en toe 50ct fooi krijg op mn werk en dat mogen we dan niet eens houden. Wat vinden jullie er nou van? Niet dat ik het werk niet waardeer hoor van de bezorgers, maar we krijgen er soms ook wel 5 verschillende aan de deur.

Kaitlyn

Re: Geven jullie wat aan de postbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:00

Mag je geen fooi houden? Dat mogen wij ook niet, maar eens in de zoveel tijd wordt het gewoon uitgedeeld ;)

Wij geven ook áltijd aan postbezorgers, meestal 1 of 2 euro, hangt er net vanaf wat er in de portemonnee zit ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 18:01

Fooi mogen we niet houden maar we doen met regelmaat iets met het bedrijf een beetje ter compensatie. Zo krijgen we op zaterdag een broodje van de bakker en taart of koek.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:02

Ik geef niets, is toch gewoon hun baan??

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:03

Bij ons thuis geven we altijd wel wat als ze aanbellen met een kaartje, hangt er van af van welke dagbladen en welke bezorgers. Er zijn een paar die heel erg hun best doen bijv van de krant). Die geven we dan rond de 3/4 euro geloof ik. Degene die we nog nooit gezien hebben misschien een euro.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:04

Wij geven onze vaste bezorgers geloof ik wel wat. Vind het ook wat raar om te zeggen bedankt en die deur dicht te klappen terwijl die mensen wel elke dag/week op tijd hun folders/kranten bezorgen. Ik heb zelf ook door weer en wind kranten gelopen dus ik weet wat ze doorstaan. Het is wel gewoon hun baan en ze krijgen er geld voor maar zoveel is dat niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 18:07

Pasamba schreef:
Wij geven onze vaste bezorgers geloof ik wel wat. Vind het ook wat raar om te zeggen bedankt en die deur dicht te klappen terwijl die mensen wel elke dag/week op tijd hun folders/kranten bezorgen. Ik heb zelf ook door weer en wind kranten gelopen dus ik weet wat ze doorstaan. Het is wel gewoon hun baan en ze krijgen er geld voor maar zoveel is dat niet.

Naja ik dacht dus ook van staat hij hier boven dus iemand had beneden al open gedaan terwijl we eigenlijk ook afgesproken hebben niet open te doen voor collectante/bezorgers etc uit veiligheidsredene en dan zegt hij ik heb iets voor u mevrouw en ik dacht echt ja ik kan nu toch niet zeggen nou okee en de deur dicht doen? Maar eigenlijk lijkt het dus meer op gewoon om fooi vragen vind ik ook. Ik bedoel mn broer was ook bezorger en die kreeg gewoon af en toe iets van mensen omdat ze hem elke dag zagen en hij beleefd goede dag zei, hij is dan ook met kerst niet langs gegaan omdat hij er ook zo naar keek.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:10

wij kijken naar waar van ze zijn, zo hebben we net de jongen van het AD 5euro gegeven want die zit 'smorgens al netjes voor 7uur in de bus.
bezorgens van folders geven we miss 1euro.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:13

Ik heb er gelukkig geen last van met mijn nee-nee sticker :Y)

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:19

Ik ben zelf een bezorger, en sta dan ook elke ochtend om ong. 6 uur op voor de kranten.
Bij de meeste mensen krijg je 2 of 3 euro! Maar, er zijn er ook die 5 of 10 geven. Tja, het is maar net wat die mensen ervoor over hebben. Ik durfde eerst niet te lopen. Maarja, uiteindelijk ff rond gevraagt! En het is hier dan ook een gewoonte dat je met kerst een extratje krijgt! :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:23

STW > LZP

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:28

Nou ts ik vind 2,- toch meer dan genoeg.

Wij hebben er inmiddels ook al 5 aan de deur gehad. Ik vraag mij af of we wel 5 keer in de week van die reclame/huis aan huis blaadjes krijgen.
0,50 vind ik hiervoor toch wel genoeg.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:34

wij hebben geen deurbel :+ dus ik ben ben bang dat als ze al aan de deur komen ik ze toch niet te woord kan staan omdat ik ze niet zie/hoor :=

Als we gewoon een deurbel hadden zou ik gerust 50 cent of een euro geven.. vooral als ik elke week gewoon de krant krijg.. ik krijg echter de regionale krant dubbel en geen folders....

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:36

Ik zelf breng kranten en folders rond en ben blij met alles wat ik krijg hoor :P Moet wel zeggen dat ik alleen bij mensen ga waarvan ik het ook bezorg. Dus als ik de flat in ga schrijf ik op wie ik allemaal bezorg en ga ik vervolgens alleen die nummers af. En ik doe het meestal als ik de kranten ook moet brengen zodat ze kunnen zien welke bladeren ik bezorg en dat ik geen oplichter ben wat hier nog wel eens voorkomt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:37

Pasamba schreef:

Ik vind het juist raar om langs de deur te gaan om te bedelen als je gewoon elke maand je paycheck krijgt... :+

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:40

Idem. Ik ga ook niet langs de deuren bij alle mensen die hun pensioentje goed ontvangen door mijn werkzaamheden. :+

Dat je door weer en wind moet, dat is de keuze die je gemaakt hebt toen je voor deze baan ging. Net zoals ik elke dag op kantoor mag zitten, zit helaas ook aan mijn keuze vast :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:40

Ik kreeg nooit wat als postbezorger (netwerk VSP), en wij mochten ook niet langs de deuren. Dat mochten alleen de folder-lopers.
Wel heb ik een keer van een aardige man 2 euro in mn hand gedrukt gekregen, en van een andere man 1 euro xD Vond dat al heel wat ! :P Was er erg blij mee, alle kleine beetjes helpen :)
Wij krijgen hier nooit postbezorgers aan de deur, dus geen idee of ik wat zou geven ....

Anthea schreef:
Pasamba schreef:

Deed ik vroeger wel een keer :') niet wetend dat ie voor geld kwam.
schaamde me dood toen, haha

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:42

hier krijgen ze niks.. ze doen hun werk.. net zoals ik en anderen dat doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:43

Ik geef zelf niks, heb twee jaar als postbezorger gewerkt en ben toen ook nooit langs de deuren gegaan om fooi te vragen. Het is niet alsof de postbezorgers bergen verzetten en vrijwillig post bezorgen, ze krijgen gewoon betaald.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:46

Ik geef ze allemaal 50 eurocent.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:46

Ik moet eigenlijk ook lopen. Ik loop nu al drie jaar een ochtendkranten wijk en ik weet dat er bepaalde mensen zijn die er op wachten dat ik kom, maar ik heb er echt een hekel aan. Ik word betaald voor het werk wat ik doe, krijg een kerstpakket en heb een 13de maand. Ik snap niet waarom ik langs al die huizen moet terwijl ik ook aan mijn studie kan zitten. Vandaar dat ik ook één keer langs de huizen ga waarvan ik weet dat ze me verwachten, de rest krijgt het kaartje door de deur, daar krijg ik toch niks of ze zijn pas net lid, dan ga ik niet die arme oude bejaarde mensies helemaal op laten staan om een kaartje aan te nemen en vervolgens "bedankt" te zeggen :(:).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:53

Ik zou graag iets klaar willen zetten/willen geven aan de postbode, maar ik woon aan een drukke doorgaande weg waar ze echt stelen als de raven dus ik zou nog niet weten hoe.
Krant hebben we niet, vuilnismannen zullen bij ons wel niet komen aangezien er hier nog niks opgehaald is :P en reclame hoeven wij niet :)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:57

Ik heb net een heerlijke eindejaarsuitkering gehad dus ik gun de postbezorgers ook wel hun 'eindejaarsuitkering'. Ik heb alleen nog niemand aan de deur gehad... Maar als er één komt krijgt ie denk ik iets van €2,- van me.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:58

Hier ligt het eraan wie de deur open doet :+ Mijn vriendin geeft ze meestal een euro, tref je mij heb je pech want ik vind 50 cent ook wel genoeg als extraatje voor iets wat hier meestal zo de papierbak in gaat :+

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:00

Ik loop zelf 3 verschillende week kranten en krijg bij de meeste toch wel 1-2 euro :) en heb dit jaar ook best vaak 5 euro gekregen, maar natuurlijk ook weleens 50cent, maar alles is welkom toch :D heb nu met 100 huizen toch 200 euro :o