snel, HELP!!! reu/teef aan elkaar vast!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:36

Gwen schreef:
Billy, wat weet je dat weer tactvol uit te drukken! Haha!

Gelukkig maar dat het niet de Rottweiler was die op het teefje ging zitten... Er is trouwens vast wel een hondenforum waar je een heleboel informatie kunt krijgen over het kraambed, puppies en hoe daarmee om te gaan.


En er bestaan gelukkig een heleboel boeken over al die schattige puppies in de bieb bijvoorbeeld genoeg.

Maandag zag ik het ook voor het eerst bij de mamie van mijn hond toen ik mee was geweest naar de reu, zag er op zich wel zielig uit. misschien omdat ze allebei zo keken van wij zijn geen siamesetweeling dat lijk maar zo Knipoog Maar toen het teefje los was wou ze ook zo snel mogelijk van die stoute reu weg. Maar dan mag de teef daarna ook niet meer bij de reu komen anders heb je kans op 2 netjes volgens mij, iedergeval dat zij de baas van die reu.

Veel plezier en succes als de puppies er zijn Haha!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 19:21

Nou nee, ik heb geen foto Haha!
Ik was te verbaasd over wat ik zag.... Bloos!
Maar ze keken wel allebei heel beteuterd, ik vond het echt zielig.

Mijn man dacht dat we ze van elkaar moesten trekken, maar ik had inderdaad wel gehoord dat die eikel van het reutje zo opzweld (een ander bizar verhaal is dat er stekels aanzitten.. Verward ) dat ze vast komen te zitten...ik dacht alleen tijdens de daad.
Maar daarom bedacht ik al wel dat met grof geweld trekken een pijnlijke gebeurtenis zou worden.
Ik stond al op het punt de DA te bellen, maar ik ben blij dat ik de beste man op zijn vrije, zonnige zondag niet heb gestoord met een zo'n kleinigheid. Waar bokt al niet goed voor is... OK dan!

Nou, nu maar afwachten en ons voorbereiden. Ik weet bij god niet eens hoe je ziet of dat hondje zwanger is. Op dit moment is dr hele mutsje gezwollen, maar ja....dat zou die van iedereen zijn als je 20 minuten aan je kerel vastzit...wat een horror!!!!! Knipoog

Als er puppies komen mag ik me goed gaan voorbereiden, want als het goed is is het na 9 weken en dan is het alweer oktober. Wij hebben de honden niet in huis, maar op stal, dus dan lijkt het me weer aardig fris en dat je dan met warme lampen oid aan de gang moet.
Nou ja...eerst maar eens zien wat er gebeurd...

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:28

Als je nu morgen even met het teefje naar de DA gaat dan krijgt ze een prikje en komen er geen pups.
Lijkt me in dit geval wel zo verstandig.

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:18

Whahaha, dat heeft Suzan weer hoor!
Bij ons op stal zijn er ook net hele lieve jack russeltjes geboren. Erg schattig, maar als het nu nog niet goed uitkomt moet je misschien toch even een morning after prik halen zoals ThePast03 zegt.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:27

Bij een hond zwelt de penis op, bij een kater zitten er stekels aan. Dit geeft pij bij de poes, vandaar dat een poes altijd uithaalt naar de kater na de dekking. Maar door die stekels en die pijnprikkel, wordt de eisprong bij de poes opgewekt, waardoor
a. de dekking vrijwel altijd succesvol is
b. een poes vrijwel nooit schijnzwanger wordt

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 03:15

Billy schreef:
Bij een hond zwelt de penis op, bij een kater zitten er stekels aan. Dit geeft pij bij de poes, vandaar dat een poes altijd uithaalt naar de kater na de dekking. Maar door die stekels en die pijnprikkel, wordt de eisprong bij de poes opgewekt, waardoor
a. de dekking vrijwel altijd succesvol is
b. een poes vrijwel nooit schijnzwanger wordt


Fijn om te weten, onze Persische poes zit momenteel ter dekking in Amsterdam *LOL*

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 07:54

Je ziet/voelt het snel genoeg hoor dat het hondje zwanger is, na 3 weken kon je bij mijn hondje al voelen dat er "iets"in zat.
Daarna zijn we naar de dierenarts gegaan en die heeft een echo gemaakt en daarop waren 4 pups te zien.