Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eefske

Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:26

Ik ga waarschijnlijk volgende week voor het eerst zumba'en :D
Nog meer mensen met tips om meer te bewegen? Ik woon 5 minuten van school en supermarkt dus daar kan ik geen beweging uithalen. Verder wil ik dan gaan zumba'en 1x in de week.
Maar op de dagen dat ik dan niet zumba zit ik soms de hele dag stil en ik heb eigenlijk geen tijd om vaker te gaan.

Het liefst zou ik gewoon weer willen paardrijden (ik ben in september naar Rotterdam verhuist) maar het is zo ontzettend duur hier :n

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:27

Hardlopen?
Omlopen naar school als je de tijd hebt, zodat je een groot rondje loopt?
Ga je zumba'en op de sportschool? Kun je daar niet wat andere groepslessen meenemen?

Ik noem maar wat :D

Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:28

Lins_Vetra schreef:
@ Sabine: Halvarine is goed hoor! Geen boter is beter volgens mij :D
Ik doe iig nooit boter op m'n brood. Te veel gedoe :o

Vind je sla zonder dressing lekker? Of doe je er dan wel iets van olie doorheen?
Lekker avond maaltje :D

Maten meten is een goeie!
Heb nog wel een meetlint liggen :j
Sla zonder dressing vind ik prima. Ik doe er stukjes komkommer en tomaat doorheen. Geen olie o.i.d. en (helaas, want dat is wel lekker) ook geen feta meer...

Ik vind brood zonder boter zo 'droog' :') Hahah beetje onlogisch, maar t gaat om de smaak ;)

Eefske

Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:30

Lins_Vetra schreef:
Hardlopen?
Omlopen naar school als je de tijd hebt, zodat je een groot rondje loopt?
Ga je zumba'en op de sportschool? Kun je daar niet wat andere groepslessen meenemen?

Ik noem maar wat :D


Hardlopen is voor mij geen optie. Daar is m'n lichaam niet geschikt voor om het zo te zeggen. :)
Ik zat inderdaad ook al aan andere groepslessen te denken. Ik ga me er eens in verdiepen..

Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:33

Lichaam niet geschikt voor hardlopen? Mag ik vragen hoe je dat bedoeld? :o

tijgerr91

Berichten: 698
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: Hijum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:39

Ik heb zumba thuis! :j heb t een jaar geleden een keer gekocht en 2 weken volgehouden haha:P ik begin altijd veeeel te fanatiek en hou het dus niet lang vol maar ga het nu minstens 1 keer in de week een avond doen :D Ik doe altijd naturel dressing van remia door de sla, heb even gekeken maar dr zitten 130 kcal per 100 ml in, en zoveel doe ik er meestal ook doorheen dus dat kan best! :j

Mijn dag voor vandaag:

O: 3 vk boterhammen, 2 met slankie smeerkaas, 1 met kalkoenfilet, 1 beker verse sinaasappelsap 1 flesje water 0,5 l
T: 2 plakjes ontbijtkoek met halvarine boter, kop thee zonder melk en suiker, 1 flesje water 0,5 l
L: magere vruchtenyoghurt met cruesli, 1 beker melk, 1 kop bouillon, 1 flesje water 0,5 l
T: snack a jack kaas met 2 mandarijnen, 1 flesje water 0,5 l
A: macaroni of spagetti, 1 glas crystal clear, 1 flesje water 0,5 l
T: liga koekje

Nathaliefje

Berichten: 1258
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:41

Auw auw auw, ik ben stijfff... Gisterenavond 300 sit-ups gedaan :D Maar achteraf gezien was het beter om het eerst op te bouwen... Vanochtend kon ik er maar 150 omdat ik zo stijf was :')
Maargoed, mijn dag:

O: Brinta + glas jus d'orange
T: Thee
M: 3 bruine boterhammen met rookvlees
T: 3 Mandarijntjes - Appel met kaneel
A: Tomatensoep met toast - kleine salade
T: Bakje light-vla

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:42

Zumba thuis! :wow: dat is ook een super idee! Heb je daar veel ruimte voor nodig??

Ik heb een hele effectieve combat-dvd. Binnen een half uur heb je een work-out voor heel je lijf. Maar dan moet je op de grond liggen en heb je veel ruimte nodig. Ik heb tegenwoordig maar een klein huisje :o Dus kan 't niet meer zo fanatiek doen -O-

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:44

appiesjappie schreef:
vanmorgen 1 broodjemet jam en ranja
vanmiddag 2 bolletjes met boterhamworst (worst is fout) en ranja
vanavond aardappels met rode bieten en een cordonblue en een toetje
tussendoor:liga continu, thee, koekje vanmiddag, koekje vanavond, cassis 3 glazen, 2 liter water, en een saucijzenbroodje en dat was echtfout maar een collega was jarig en tracteerde!!!


Wist je dat in Jam heeeeeeeeeel veel suiker zit?

Eefske

Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:49

Sabin_e schreef:
Lichaam niet geschikt voor hardlopen? Mag ik vragen hoe je dat bedoeld? :o


Haha. Ja tuurlijk. M'n linkerbeen is korter dan m'n rechter waardoor ik scheef loop.
Wanneer ik dan hardloop kom ik voortdurend met rechts eerder neer dan met links wat ontzettend belastend is voor knieën/rug. Vandaar.

Zumba @ home klinkt wel goed. Maar ben je dat niet snel zat? In je eentje voor de tv hupsen?

Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:51

Haha precies Lins_Vetra. En ik heb alleen een studentenkamertje.. Dus voor mij is binnen fanatiek doen en springen etc. niet handig. Sowieso zouden m'n huisgenoten dat nogal kunnen horen denk ik :+

Ik ga zo even hardlopen. Ben vandaag lekker vrij van school :)

Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:52

Eefske schreef:
Haha. Ja tuurlijk. M'n linkerbeen is korter dan m'n rechter waardoor ik scheef loop.
Wanneer ik dan hardloop kom ik voortdurend met rechts eerder neer dan met links wat ontzettend belastend is voor knieën/rug. Vandaar.

Zumba @ home klinkt wel goed. Maar ben je dat niet snel zat? In je eentje voor de tv hupsen?
Oeh vervelend.. :oo :(:) Maar ik kan me voorstellen dat dat slecht is voor je knieën en rug e.d.

CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:56

_O- mijn maag komt in protest.. Andere op kantoor horen hem ook al

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:59

Ik ga vanavond weer naar de sportschool (uurtje cardio, half uurtje kracht en buik) en naar stal... En tussen de middag weer een half uurtje stevig wandelen... Verder zoals altijd met de fiets naar t werk (2x 5min) en naar stal (2x 15min) en sportschool (2x 5min)

O: 3 crackers met smeerkaas, ong. 20 druiven, glas optimel
T: 1 licht meergranen boterham met kipfilet met tuinkruiden, 2 mandarijnen
L: 1 licht meergranen boterham met runderrookvlees, tuinkruidenboullion, 1 appel, 2 mandarijnen
T: 1 appel, 3 mandarijnen
D: Tortelini, Salade (zelfde als gister, moet op) Yoghurt
T: 2 of 3 mandarijnen

Ik eet nogal veel mandarijnen op t moment, heb echt lekkere gevonden maar dat is niet erg toch?
Verder zoals gewoon rooibosthee met suiker en water over de dag verspreid...

magli

Berichten: 1853
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Zuienkerke/Gent België

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:02

Ik heb me nog eens gewogen, van 67.1 naar 67.0 : dus dat is eigenlijk niets :p Nuja, beter dit dan dat er nog bij is gekomen!

Ik zit ook in de examens, dus het is eigenlijk echt moeilijk om op eten te letten enzo en vooral, ik beweeg bijna niet!

Maar ik zie dat er hier een paar mensen echt al goed bezig zijn! Super!

Anoniem

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:03

Ohhhh, ik was wél afgevallen. Ik schrijf de gewichten op in een boekje, maar had gister hier op het forum het verkeerde cijfer opgeschreven! :D Dan nog is het niet noemenswaardig, 0.3 kilo eraf, maar het is beter dan 0.6 erbij op wat ik dus dacht! :D :D

Ga nu een rode bietensalade maken voor mee naar school vanavond. Stomme avondcollege's...

magli

Berichten: 1853
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Zuienkerke/Gent België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:04

spottedponie schreef:
Ik ga vanavond weer naar de sportschool (uurtje cardio, half uurtje kracht en buik) en naar stal... En tussen de middag weer een half uurtje stevig wandelen... Verder zoals altijd met de fiets naar t werk (2x 5min) en naar stal (2x 15min) en sportschool (2x 5min)

O: 3 crackers met smeerkaas, ong. 20 druiven, glas optimel
T: 1 licht meergranen boterham met kipfilet met tuinkruiden, 2 mandarijnen
L: 1 licht meergranen boterham met runderrookvlees, tuinkruidenboullion, 1 appel, 2 mandarijnen
T: 1 appel, 3 mandarijnen
D: Tortelini, Salade (zelfde als gister, moet op) Yoghurt
T: 2 of 3 mandarijnen

Ik eet nogal veel mandarijnen op t moment, heb echt lekkere gevonden maar dat is niet erg toch?
Verder zoals gewoon rooibosthee met suiker en water over de dag verspreid...


Besef jij wel hoeveel mandarijnen jij eet! 11 mandarijnen, ja ik denk dat dat echt te veel is :p Niet slecht bedoeld hoor, maar zeg nu zelf!

magli

Berichten: 1853
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Zuienkerke/Gent België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:05

Wuis schreef:
Ohhhh, ik was wél afgevallen. Ik schrijf de gewichten op in een boekje, maar had gister hier op het forum het verkeerde cijfer opgeschreven! :D Dan nog is het niet noemenswaardig, 0.3 kilo eraf, maar het is beter dan 0.6 erbij op wat ik dus dacht! :D :D

Ga nu een rode bietensalade maken voor mee naar school vanavond. Stomme avondcollege's...



3 keer zoveel eraf is 1 kg eraf he! Dus je komt er wel!! :D

Monnie_

Berichten: 2701
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:07

Goed bezig allemaal!
Bij mij ging het net slecht.. pffff. 3 mercitjes en 2vb met speculoos. Damn

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:14

Bij mij gaat het vrij goed!
Vanmorgen een boterham met kaas, en 2 crackertjes met hagelslag..
(hadden geen vruchtenhagel meer, dus met gewone hagelslag :o)

En net een cracker met kip filet.. :9

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:16

magli schreef:
Besef jij wel hoeveel mandarijnen jij eet! 11 mandarijnen, ja ik denk dat dat echt te veel is :p Niet slecht bedoeld hoor, maar zeg nu zelf!


Haha ik eet er veel ja, maar dat is alleen vandaag... Heb gister gebak op dus vandaar dat ik vandaag meer fruit neem ipv de gebruikelijke tussendoortjes...

(en waarschijnlijk neem ik de laatste mandarijnen niet... heb tot nu toe nog geen trek gehad 's avonds)

Quidou
Berichten: 6514
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:17

magli schreef:
spottedponie schreef:
Ik ga vanavond weer naar de sportschool (uurtje cardio, half uurtje kracht en buik) en naar stal... En tussen de middag weer een half uurtje stevig wandelen... Verder zoals altijd met de fiets naar t werk (2x 5min) en naar stal (2x 15min) en sportschool (2x 5min)

O: 3 crackers met smeerkaas, ong. 20 druiven, glas optimel
T: 1 licht meergranen boterham met kipfilet met tuinkruiden, 2 mandarijnen
L: 1 licht meergranen boterham met runderrookvlees, tuinkruidenboullion, 1 appel, 2 mandarijnen
T: 1 appel, 3 mandarijnen
D: Tortelini, Salade (zelfde als gister, moet op) Yoghurt
T: 2 of 3 mandarijnen

Ik eet nogal veel mandarijnen op t moment, heb echt lekkere gevonden maar dat is niet erg toch?
Verder zoals gewoon rooibosthee met suiker en water over de dag verspreid...


Besef jij wel hoeveel mandarijnen jij eet! 11 mandarijnen, ja ik denk dat dat echt te veel is :p Niet slecht bedoeld hoor, maar zeg nu zelf!

Een mandarijn is ongeveer 25cal, dus x 11 kom je uit op 275 cal alleen al aan mandarijnen...
Dan nog je appels dr bij (60 per appel) is 120, zit je al aan alleen fruit op 400 cal.. De rest zal ik dr nog maar even niet voor je bij optellen, wil je goede gevoel niet wegnemen.. :')

Eefske

Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:22

Mijn dagje voor vandaag:

O: magere yoghurt met honing en muesli. Kop thee met honing
T: Biscuitje
L: Bruin brood met kipfilet en klein laagje fritessaus met kerriepoeder, bruin brood met light kruidenroomkaas, kop thee met honing
T: 2 mandarijnen, kop thee
A: Penne met pesto, cherrytomaatjes en klein beetje geraspte kaas
T: Biscuitje, kop thee

Totaa: 1406 calorieën

Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:27

Waar kun je uitrekenen hoeveel calorieën het bij elkaar is (zoals Eefske's laatste bericht)? :o

Eefske

Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:28

caloriechecker.nl