Kan Explorer niet meer afsluiten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Kan Explorer niet meer afsluiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 16:53

Om de een of anderre wazige reden kan ik Internet Explorer niet meer afsluiten, althans de meeste schermen ervan niet. Een enkele keer kan ik er wel één sluiten. Dat gaat volstrekt willekeurig, het heeft niets te maken met de site die ik op dat moment bekijk.

Ik kan niet met het kruisje rechtsboven afsluiten, niet met alt-F4, niet door met de rechtermuisknop op de knop onder beeld te klikken en met ctrl-alt-delete lukt het ook niet echt. Ik krijg dan te zien dat het programma niet reageert en na een aantal keer op "programma beëindigen" te klikken worden uiteindelijk wel alle Explorervensters gesloten, maar dat is toch niet helemaal de manier.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? En vooral hoe ik dat kan oplossen? Het is begonnen nadat ik mijn computer opgeschoond had van vervelende programmaatjes en pop-ups. Ik werk met Windows XP (Home-versie).

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:00

Is Rudy...

het verschijnsel dat Explorer niet kan worden afgesloten is een bekend verschijnsel van de laatste tijd. Het beste is, om de zogenaamde Service Packs van het desbetreffende programma te installeren. Wat ook wel eens wil helpen, is het volgende (als internet explorer weer eens "hangt") is het indrukken van CTRL-ALT-DEL, en vervolgens kiezen voor taskmanager (taakbeheer in nederlands) en te gaan naar het tabblad processes (processen)...kies daar IEXPLORE.EXE en kies voor END PROCESS onderaan...waarschijnlijk gaat windows mekkeren dat je dat beter niet kunt doen, maar doe het maar wel. Nu zijn alle vensters dicht van Internet Explorer...maar zoals boven al geschreven, het beste is, om de juiste updates op te halen en die te installeren. Enne...al eens aan Linux gedacht??? Gratis, moii, snel en ontzettend stabiel...