Wat is jullie beroep of welke opleiding doe je?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 09:16

Ik heb eerst VWO gedaan, en voordat ik aan de ORUN begon heb ik nog een secretaresse-opleiding gedaan. Heb nu 2 jaar ORUN erop zitten. Ik heb me al 2 keer ingeschreven voor het 3e jaar, maar elke ker was mijn paard ziek. Hopen dat het nu beter gaat... Pling
Ik werk nu op een sloperij (administratie) en geef 's avonds lessen en rij paarden van anderen. Tussendoor doe ik nog mijn eigen beesies...
_________________
http://www.xs4all.nl/~denenwen, ga eens kijken!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: prakkie op 2001-08-07 09:18 ]</font>

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 11:21

MWah...ik ga komend jaar HAVO 3 nog een keer doen (ben dus gewoon blijven zitten Haha! )

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 11:50

Na afronding van de HAVO heb ik de PABO gedaan.
Daarna heb ik een half jaar voor de klas gestaan, maar ik was het zat om altijd voor scheidsrechter te spelen.
Ik ben in februari ingestroomd in een duale studie HEAO Commerciële Economie. Hier ga ik één dag in de week naar school en de rest van de week aan het werk.
Ik heb als marketingmedewerker gewerkt, maar die baan is nu afgelopen. Nu zit ik dus tijdelijk thuis.

In juli heb ik een bedrijf opgestart: Hippics Design.
Aangezien ik graag bezig ben met vormgeving en alles wat daarmee samenhangt, leek het mij leuk om daar wat in te beginnen. Dit houdt in: het designen van websites, het maken van illustraties, het ontwerpen van logo's en het ontwikkelen van huisstijlen.

Dit bedrijf ga ik gebruiken voor mijn afstuderen in juni 2002. Ik ben namelijk bezig met het schrijven van een ondernemingsplan, een huisstijlhandboek en een handleiding opstarten eigen bedrijf.

Daarnaast werk ik sinds kort vrijwillig bij een handelsstal.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 13:08

Ik ben net geslaagd voor de mavo en over 2 weekjes begin ik met Mbo Dierenverzorging.
Kwil later een eigen dierenwinkel...
Verder werk ik 2 daagjes per week in de friettent om Pinky te kunnen betalen Lachen
Erg leuk werk, dus ook al zou ik geld genoeg hebben, toch zou ik er blijven werken Lachen

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 22:08

Ik heb het HLO gedaan (laboratoriumopleiding). Ik werk nu bij KEMA als meetleider voor emmisiemetingen en doe als ik binnen ben nog wat aan kalibraties van meetapparatuur.
Voor mij geen laboratorium meer, maar lekker op pad en soms binnen zijn om even bij te kletsen met collega's, ook een aantal collega's zijn totaal paardengek!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23442
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 22:19

Ik ben kassamiep bij Deen (supermarkt) en ga volgend jaar beginnen met dierverzorging in Alkmaar

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 19:43

hihi na de mavo ben ik tandartsassistente geworden en nee het is geen lente Lachen

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 19:45

Ik ga naar de brugklas, dus ik kom in een gemengd klas Havo/vwo

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 22:32

Ik ga na de zomervakantie lekker naar de brug Havo/Vwo...laterz wil ik graag een stuwardess bij martinair of bij transavia worden *LOL* zijn dur nog meer stuwardesse of toekomstige op bokt?

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 22:21

Hey sunny lover.... Mijn vriendin heeft na een aantal jaar gewerkt te hebben toch gesoliciteerd als stewardes, want dat leek haar echt je van het. (mij ook trouwens) Ze werd aangenomen en heeft het er 3 weken volgehouden. Waarom??? Na een hele interessante (maar zware) cursus mocht ze aan het werk, maar oh wat was dat zwaar.
vb: 3 uur 's nachts beginnen, dus maar ffies slapen en vervolgens 13 uur (om maar een tijd te noemen) op je benen staan, je make-up bij werken (is verplicht), en vooral niet vergeten te blijven lachen. niets van de cursus is te gebruiken (gelukkig maar, want dat gaat voornamelijk over noodsituaties), maar dat maakt het hele beroep eigelijk best saai. Serveren in de lucht is het eigenlijk gewoon.
Maarja, dit hoeft natuurlijk niet voor jou te gelden. Misschien ben jij een stuk sterker. Een tip: probeer dan bij martin air of KLM te vliegen, daar mag je na een jaar naar het echte buitenland en krijg je daar ook een overnachting plus zakgeld.........

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 22:23

eeeh en oh ja, ik ben werkzaam als intercedente bij een uitzendbureau.
Hiervoor 2 jaar in de IT gezeten als systeem beheerder. Toch niets voor mij.
Daarvoor MEAO bedrijfsadministratie gedaan en daarvoor............ VBO-verzorging.
Ik weet dus precies wat ik wil Scheve mond\

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 22:29

Leuk om te lezen wat iedereen voor werk/school doet. Je komt zo steeds een beetje meer van elkaar te weten.
Zelf heb ik HBO-IW (inrichtingwerk) gedaan en heb jaren in de verpleging gewerkt (S`nachts). Dat was week op week af, heerlijk veel vrije tijd en goed te combineren met man, kinderen en paarden.
Nu werk ik niet meer en besteed veel tijd aan de paarden.

astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 22:49

i werk op dit moment als taxi-chauffeuse en in het weekend als barvrouw in een disco.
ik ga nu beginnen met abm als ik die diploma heb gehaald ga ik bij mijn man zijn baas parttime werken die doen evenementen en dan ben ik beveiligings beambte te paard wie bij dance-valley zijn geweest die hebben ze zeker gezien en dit lijkt me dus een leuke baan

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 23:35

Citaat:
Op 2001-08-15 22:23, schreef Vanessa:
Ik weet dus precies wat ik wil :


Haha, hier nog zo eentje die van afwisseling houdt Haha!. Ben afgestudeerd in Onderwijskunde (nee, ik ben geen leraar) waar ik via de propedeuse ASW en daarna Pedagogiek terecht gekomen. In m'n derde jaar bedacht ik dat ik liever Nederlands of Journalistiek was gaan doen, maar om nou helemaal overnieuw te beginnen... Ben toen al m'n vrije keuzevakken bij Taalbeheersing gaan doen en dat was best een aardige combi. Daarna ruim een half jaar door Australië gereisd (en wat casual jobs gehad), toen ruim 2 jaar bij een groot opleidingsinstituut gewerkt, maar daar ben ik begin dit jaar weggegaan. Mijn redactionele baan werd helaas steeds minder redactioneel. Toen eerst 6 weken vakantie gevierd in Nieuw-Zeeland, daarna 6 weken als office manager gewerkt via het uitzendbureau, toen een baan als educational developer (maar daar bleek ik ook een soort account manager te moeten zijn *zucht* en als ik IETS niet zie zitten...) en nu een webredactieproject voor 10 weken bij een groot telecombedrijf.

Vanaf 1 november ben ik weer beschikbaar voor een redactionele functie. Want dat is toch wat ik op dit moment het liefst doe: teksten schrijven en teksten van anderen beoordelen en eventueel herschrijven. Dus als iemand nog iets weet? Lachen

BTW: erg leuk topic, ik vind het interessant om te lezen wat anderen in het dagelijks leven doen behalve met hun paarden bezig zijn!

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> Mannen leven van vergeten, vrouwen van herinneringen - T.S. Eliot</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-15 23:41 ]</font>