Zelfs vrouwen kunnen asociaal zijn in het verkeer!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Zelfs vrouwen kunnen asociaal zijn in het verkeer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 14:52

Vanmiddag moest ik met de auto ergens naar toe, en zo'n 6 km lang ben ik gevolgd door een vrouw in een busje van bedrijf X. Niet gewoon gevolgd, maar op een afstand tussen 0,5 en 1,5 meter! Hoezo bumperkleven? Dit was echt niet normaal! Ik vond het best eng.
Ik reed ook niet eens zo heel langzaam, maar 'gewoon'. Niet hard, want daar wordt best veel geflitst (de jachtlaan, voor de apeldoorners hier).

Ik heb op m'n rem gestaan, geslingerd over de weg, nog harder geremd, en ze bleef maar zo bumperkleven. Toen ik iets harder remde zat ze zelfs heel zachtjes tegen mij aan (geen schade), dat geeft wel aan hoe dicht ze wel niet op mij zat. Bij een stoplicht heb ik m'n raampje opengedraaid en gevraagd of ze niet een beetje afstand kon houden. Als reactie daarop kreeg ik wat middelvingers en dergelijke.

Toen zij afsloeg heb ik de naam van het bedrijf kunnen lezen, en die heb ik vanmiddag opgebeld. Daar werd ik heel netjes geholpen, en de man aan de telefoon zei ook dat ie het niet vond kunnen. Dus dat mens zou vanmiddag wel een preek krijgen van haar baas! Haha!

Maar ja, het is toch asociaal? En dan nog een middelvinger opsteken ook! En wat als ik echt een noodstop had moeten maken? Dan zat ik met een Whiplesh thuis voorlopig!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:55

Jeetje wat een muts, wat bezielt zulke mensen he, vraag je je af.
Duidelijk heel gefrustreerd en ondertussen krijg je er wel hele linke situaties van. Ik geloof dat ik in zo'n geval ook op de rem zou trappen om haar af te schrikken.
Beetje dom ook dat ze dit in de bus van haar werk presteerde, ben benieuwd wat ze te horen gaat krijgen. Waarschijnlijk zal ze zeggen dat het wel meeviel.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:56

Tsjah die vrouw kan er ook niks aan doen dat je Kontje van je auto er zo smakelijk uiziet *grijnz*
Even serieus heb er zelf ook een dondersehekel aan Boos!
Maar goed mensen heb je en die blijven ... niet op letten en rijden Lachen

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:57

Goeie actie om haar baas te bellen!
Ik rij sinds kort elke dag heen en weer van Zoetermeer naar Veenendaal en je maakt wat mee hoor! Echt niet normaal.
Rechts inhalen is gewoon net als gewoon op de linkerbaan blijven hangen (eea werkt elkaar wel in de hand natuurlijk). En sommige mensen hebben geen idee hoe dicht achter je ze zitten. Soms helpt het om je rem aan te tikken, maar meestal maakt 't geen indruk. Gister kwam er 1tje heel hard aanzetten, ik reed 140 en ik zag die koplampen niet eens meer zo dichtbij, met zo'n snelheid pfffft. Ik kón niet naar rechts want daar zaten wat vrachtwagens (was 2 baans) en die vent maar 'schelden'. Boos!

:evaw:

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:30

Had ik pas geleden ook. Een bedrijfsbusje achter me die op een halve meter afstand zat. Ik mocht er 50 en reed er 50, begint ie te toeteren Scheve mond Tja, toen er even geen tegemoetkomend verkeer kwam haalde hij mij met een hoge snelheid weer in. Steekt ie zijn middelvinger op en begint ie te schelden. Nou ja, echt belachelijk.
Het was alleen geen vrouw achter het stuur Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:54

Echt belachelijk he?
Ik maak me ook veel schuldig aan rechts inhalen riijd er rechts een vrachtwagen en 2 km verderop nog 1 en dan blijft er 1 met 100 links hangen + een rits erachter aan.
Ik ga daar echt niet ook achter hangen als je gewoon ook 100 rijd rijd je al de helft rechts voorbij.Vanmiddag nog met assie en Jacksel in de auto een politiewagen met sirenes en zwaailichten aan op de snelheid en denk je dat de auto's van de linkerbaan naar rechgts gaan???? mooi niet!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:00

Zoals Sjimmy al zei: Echt goed, dat haar baas hebt opgebeld!! Lekker visitekaartje voor dat bedrijf zeg!

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:12

GEWELDIG!! Nu hopen dat ze flink op dr mieter krijgt. Het lijkt wel een kleuter dan moet je ook tegen haar mammie zeggen dat ze vervelend is.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:44

Goed van je om op te bellen! Net goed voor dat wijf.
Ik voel me ook altijd een beetje opgejaagd door die bumperklevers. Het is gewoon een beetje eng vind ik altijd. Scheve mond Als je in eens moet remmen dan ... Bloos!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:50

Echt vreselijk sommige mensen!!
Goede actie dat je haar baas hebt gebeld, goed voor der.

Maar zo zie je steeds meer van zulke dingen, onnodig links rijden. 30 rijden waar je 50 mag ook zwaar irri.
En mensen die doorrijden als je voorang hebt.

22 Januari verwachten we ons kleintje

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:47

vrouwen zijn meestal erger dan mannen hoor, die bijten zich ergens echt op vast Tong uitsteken

Tegen de tijd op,langs de file,mijn moeder,mijn werk,ik word overal opgehouden.Op de bank buiten adem,oog van de storm.Zonder aan te raken,vallen boeken uit de kast,mijn sleutels net op tijd,DwarsDoorDeVoordeur.WanneerIkDeBochtUitscheur,ZalIkKeihardLachen

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:50

Waaaah Carola!! Echt een superstoere actie van je!!

(Jammer dat we niet kunnen zien hoe ze reageert als ze van haar baas een preek krijgt he...)

:D

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:23

erg suggestieve titel van dit topic, maar goed Tong uitsteken
je hebt het erg adequaat opgelost Cool
ben natuurlijk wel benieuwd wat voor een bedrijf zo asociaal door onze woonplaats scheurt.....

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:26

Hetzelfde effect krijg je als je netjes achter een man staat voor de stoplicht en je ziet dat zijn achterlicht links stuk is. ik stap uit en loop naar hem toe en zeg netjes Meneer U linker achterlicht is stul. Ik moet me met mijn eigen zaken bemoeien en oprotten. Wat een eikel zeg. Ik zeg het ook nooit meer

Euh,...?? Tsjah,...

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 09:04

Ik ben echt heel benieuwd hoe ze op haar flikker heeft gekregen, eigenlijk is het wel jammer dat ik daar niet bij was! *LOL*
Maar ik weet wel zeker dat ik het de volgende keer weer zo doe. Na dat ritje had ik zo'n naar gevoel, en na dat telefoontje was dat helemaal over!

Fernando: het was een pakketjes-bezorg-bedrijf. Misschien dat ze daarom zo'n haast had?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:06

Ik had gisteren ook zo'n klever achter me aanzitten bij het oprijden van de A28. Ik had er al 2 gehad dus nu was ik een beetje link en ik heb een keer geremd en mijn middelvinger opgestoken Schijnheilig Schijnheilig

Reed ze me later voorbij, flink toeteren en duim opsteken... Verward

Rot toch een eind op zeg! >;)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:42

Klevers zijn echt eng. Vooral als ze je gaan zitten duwen op de snelweg. Ik heb de laatste tijd vaak naar Den Haag gereden en dan kom je er altijd wel een paar tegen. Ik rijd meestal net te hard (shame on me) en zit dus veel links. Ik duw niet zomaar mijn auto naar rechts, dat vind ik persoonlijk mega irritant als opeens iemand zijn auto voor of achter de jouwe flikkert. Had ik er laatst eentje die het dus echt nodig vond om in mijn achterkant te gaan zitten. Ik reed 140-150 en ik vond het wel best. Het was rechts helemaal vol en zeker als je zo'n groots snelheidsverschil hebt ga je op 3 banen niet opeens naar rechts. Vind ik eng en dat mag best. Maar deze twee zakelijke heertjes reden zonder gordel gewoon in mijn achterkant. Ik werd zo pissig dat ik op m'n rem trapte en m'n middelvinger opstak. Ettertjes hielden 1 m meer afstand, als ze dichterbij kwamen trapte ik weer op mijn rem en ging ik gelijk 10 km zachter rijden. Wat een idioten zeg. Ik was zo ontzettend pissig. Na een flinke poos ben ik even naar rechts gegaan (ik laat me niet opnaaien, flikker op zeg) en toen gingen ze met een noodgang verder. Dat gekleef hield dus echt niet op he, ik vond het zo zwaar irritant, zeker als het druk is. Ik leg niemand mijn snelheid op, ik rijd al te hard en ben best bereid naar rechts te gaan als IK dat veilig vind...
Maar dit waren dus echt van die tiepjes in net pak en met een Alpha onder hun kont (of is het Alfa?)

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:55

Laui! schreef:
(of is het Alfa?)


Maar dat stuk rijdt ik dus elke dag, rond dezelfde tijd en het zijn best weleens dezelfden. Op dat traject gaat volgend jaar de traject meting draaien (jammmer Schijnheilig ) maar voor zulke typjes zeer OK dan!

Als het uitkomt net voor een flitspaal naar rechts gaan Tong uitsteken Cheese!

Waar ik me ook aan erger -> op de 2e baan achter je gaan hangen terwijl ze er zo links langs kunnen.

:evaw:

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:59

Wat ik ook irritant vind is dat als ik naar rechts ga, veel automobilisten al gasgeven (ik ga veel naar rechts hoor om normale mensen erlangs te laten), als ik dan weer naar links uit moet wijken omdat er een zot opeens van de meest rechterbaan naar links gaat (kan gebeuren natuurlijk) zit hij dus in mijn achterkant. Het is tot nu toe altijd goed gegaan, maar ik zie dat dan in m'n spiegels en dan denk ik wel eens: mwah, ff geduld.
Hmm, als er trajectmeting komt ga ik wel fietsen! Ik vrees dat er dan wel erg veel problemen gaan komen, zo heel netjes houd ik me niet aan de snelheid en op het 8-baans stuk is het altijd lekker scheuren...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:06

Kan je vanaf 2004 fietsen Laui.....
De apparaten staan er al, maar gaan vanaf 2004 in werking. (of bij woerden er af om te Maccen, dan gaat je gem. snelheid lekker omlaag Haha!).

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:21

Of juist andersom: als jij snel over de linkerbaan komt, dat mensen die rechts rijden dan met je mee op gaan trekken.

Komt vooral voor bij mannen die dan door een vrouw in een kleine auto worden ingehaald. (en mijn clio loopt ze er altijd uit }> )

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:23

Wat goed zeg, dat je dat bedrijf hebt op gebeld. Ik vind het zeer asocial gedrag!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:33

Zep schreef:
Of juist andersom: als jij snel over de linkerbaan komt, dat mensen die rechts rijden dan met je mee op gaan trekken.

Komt vooral voor bij mannen die dan door een vrouw in een kleine auto worden ingehaald. (en mijn clio loopt ze er altijd uit }> )


Ook herkenbaar Of ze eruittrekken bij het stoplicht Tong uitsteken ('k heb Daewoo Lanos)
ff een plaatje omdat niet veel mensen deze auto kennen, al zie je ze wel steeds vaker.
Afbeelding
Afbeelding

:evaw:

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:17

Jij rijdt wsch over de A12 he? Ik pas vanaf Lunetten, maar goed, ik was toch niet van plan al mijn vriendjes en vriendinnetjes in Den Haag blijvend met mijn bezoekjes te gaan verblijden, komen ze ook maar eens deze kant op. 't Wordt wat lastiger als je er geld aan wil verdienen, maar goed, wie weet kan ik ze er wel van overtuigen.... *ijdele hoop* En dat eind fietsen is wel goed voor je conditie natuurlijk, maar ik vrees dat ik vóór de eerste kilometer al in de wilgen hang!
Overigens ben ik wsch ook best asociaal met mijn middelvingertje, gebruik m zelden, maar sommige lui, die vragen er gewoon om. UIT M'N SPIEGEL Tong uitsteken Enne Zep, onze clio trekt in het begin wel leuk op, maar met de grote bak is het veel leuker, die gaat met gemak 160 (en harder maar dat doe ik echt nooit), dan krijg je idd van die Alfa's (jeuh, goed gespeld) achter je aan, dan is het altijd leuk om langzamer te gaan. Durf er eens een deuk in te rijden Haha!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:30

Ja klopt Laui maar ze meten bij De Meern en bij Woerden dus als je vanaf Lunetten naar den haag gaat heb jij er ook mee te maken. En terug nog een keer.
't schijnt wel dat als je precies bij die meetpunten langzaam van baan wisselt dat dan je nummerbord nét niet op de foto komt. Verward

:evaw: