Arrrggghhhh - net getrouwd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:33

Ik ben ook pas getrouwd en ken je probleem maar al te goed.... zit ook nogsteeds als de telefoon gaat na te denken voor ik opneem, anders zeg ik gewoon mijn meisjesnaam.

Tuurlijk kan je ook je eigen naam aanhouden, maar dat wilde ik niet.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:43

Mijn zus neemt gewoon op met haar voornaam. En nee, zo modern had ik haar nooit ingeschat, maar het blijkt toch maar weer handig. De meeste mensen weten inmiddels wel dat ze een setje zijn (wonen al 2 jaar samen hebben al 4 jaar 'verkering', oh nee, das nu dus officieel 'uit').
Doe ik ook hoor, als iemand belt op m'n mobiel of thuis zeg ik gewoon mijn voornaam, achternaam is gewoon écht een probleem.
Overigens zou voor mij het veranderen van mijn handtekening niet zo'n groot probleem zijn, die verander ik elke maand wel zo'n beetje (heb nu toevallig 'al' 1,5 jaar dezelfde). Heel irritant is dat, zeker met banken enzo... Hij is gewoon niet perfect dus rommel ik er flink aan!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:56

Er is een gulden middenweg (of poldermodeloplossing): je neemt officieel de naam aan van je man en gebruikt in het dagelijks leven (werk etc.) gewoon je eigen naam. Werkt in de praktijk prima kan ik je vertellen uit ervaring!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132058
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:57

abby schreef:
Er is een gulden middenweg (of poldermodeloplossing): je neemt officieel de naam aan van je man en gebruikt in het dagelijks leven (werk etc.) gewoon je eigen naam. Werkt in de praktijk prima kan ik je vertellen uit ervaring!


En daar sluit ik me helemaal bij aan !
Zo heb ik het ook gedaan, en buiten je vrienden/familie ed. om lekker tegen niemand vertellen dat je getrouwd bent, heb je er ook geen last van Haha!

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:17

Heb er ook nog steeds "moeite"mee hoor..dat ik mijn man moet zeggen en dat ik een andere achternaam heb maar de telefoon neem ik gewoon op met alleen mijn voornaam..anders wordt het wel heel erg lang allemaal.
Ik heb dus de naam van mijn man aangenomen maar ook nog mijn eigen naam.
Moet elke keer lachen als ik in het ziekenhuis kom want daar wordt ik dus met de naam van mijn man aangesproken..klinkt nog steeds heel erg vreemd en dat heb ik ook gezegd tegen de arts en toen zei ie tegen mij...meisje...daar doe je een jaar over dan ben je er wel aan gewend *LOL*

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:18

Sjimmy schreef:
Da's erg handig Sonja! Maar dan krijg je denk ik weer van die vragen of jullie geen familie zijn enzo of valt dat wel mee?


Ja, die krijg je inderdaad ... in het buitenland ook erg moeilijk uit te leggen :

Aan de incheckbalie in USA

Name : xxx
Name spous : xxx

man achter de balie "no, you need to fill in the maidenname"
wij : that is her name
man achter balie "no, her name from before you were married"
wij : that is thé name ...
man achter de balie "do you have a ID with you?"
wij : duiken een reispas op
man achter balie : "weird Verward"
Haha! Haha! Haha!

Zo ook met ons huwelijk (in de USA ook, in Vegas) Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:42

Oscar"]
[quote="abby schreef:
Er is een gulden middenweg (of poldermodeloplossing): je neemt officieel de naam aan van je man en gebruikt in het dagelijks leven (werk etc.) gewoon je eigen naam. Werkt in de praktijk prima kan ik je vertellen uit ervaring!


En daar sluit ik me helemaal bij aan !
Zo heb ik het ook gedaan, en buiten je vrienden/familie ed. om lekker tegen niemand vertellen dat je getrouwd bent, heb je er ook geen last van Haha!
[/quote]

maar waarom hem dan officieel wel aannemen? daar zie ik dan het nut niet zo van.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:57

Geef je helemaal gelijk Lielle, als je hem toch niet wilt gebruiken kan je netzo goed je eigen naam aanhouden!

Dus of je neemt zijn naam aan en gebruikt die, of je houd je eigen naam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 18:24

In september zijn wij 12,5 jaar getrouwd maar ik gebruik mijn hele leven al mijn eigen naam. Zo ben ik geboren en zo blijf ik. Ik vind het zo vreemd om de naam van een ander aan te nemen alleen omdat je met elkaar een verbintenis bent aangegaan.
Waarom hebben jullie de naam van je man aangenomen?

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 19:16

Tja, ik ben nu net weer andersom aan het wennen Haha!

Toendertijd heb ik wel de naam van mijn man aangenomen omdat het handiger was met kindjes maar nu wil ik mijn eigen naam weer terug en moet ik alles gaan veranderen, daarnaast zeg ik soms per ongeluk de naam die ik elf jaar gehad heb om mezelf dan vervolgens weer te moeten verbeteren, lastig hoor die naamsveranderingen, daar doe ik dus nooit meer aan

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 19:42

Jippie schreef:
Waarom hebben jullie de naam van je man aangenomen?


Gewoon, niet heel erg over nagedacht. Ik vond het er eigenlijk wel bijhoren en ook voor de buitenwereld duidelijk dat we bij elkaar horen.

Het lijkt me ook duidelijker, maar tegenwoordig kan alles.
Het is alleen even wennen nu Scheve mond

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132058
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:42

Cinzano schreef:
......Dus of je neemt zijn naam aan en gebruikt die, of je houd je eigen naam!


Dat kan inderdaad, maar wij hebben er voor gekozen om dat niet te doen.
En misschien hebben we daar wel een goede reden voor die we niet aan de grote klok willen hangen Knipoog
Ik vind niet dat anderen voor mij hoeven te bepalen welke naam ik ga gebruiken, dat is tenslotte mijn eigen keuze.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:29

Oscar"]
[quote="Cinzano schreef:
......Dus of je neemt zijn naam aan en gebruikt die, of je houd je eigen naam!


Ik vind niet dat anderen voor mij hoeven te bepalen welke naam ik ga gebruiken, dat is tenslotte mijn eigen keuze.
[/quote]

Daar heb je helemaal gelijk in, echter komt het nogal raar over voor de buitenwereld.... je neem een andere naam aan, maar die gebruik je niet.

Maar zoals je al zei, iedereen mag dat voor zich bepalen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:41

Problemen met de telefoon opnemen heb ik ook niet.
Ik neem namelijk ook altijd met mijn voornaam op.

En Jippie, je vroeg waarom sommigen de namen hebben laten omzetten.
Dat heb ik op de eerste pagina al ergens aangegeven: ik heb niet zulke leuke herinneringen aan de persoon van wie ik de achternaam droeg. En dan is het voor mijn gevoel toch fijn als ik die naam niet meer hoef te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:43

Cinzano schreef:

Maar zoals je al zei, iedereen mag dat voor zich bepalen.


Ik kies er voor om de naam van mijn aanstaande aan te nemen en daar mijn eigen naam achteraan. Ik vind mijn eigen achternaam leuk om te houden maar wil ook graag de naam van mijn vriend aan nemen. Is een gevoelskwestie denk ik. Misschein ouderwets maar zo wil ik het graag.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 11:52

Katrien"]
[quote="Cinzano schreef:

Maar zoals je al zei, iedereen mag dat voor zich bepalen.


Ik kies er voor om de naam van mijn aanstaande aan te nemen en daar mijn eigen naam achteraan. Ik vind mijn eigen achternaam leuk om te houden maar wil ook graag de naam van mijn vriend aan nemen. Is een gevoelskwestie denk ik. Misschein ouderwets maar zo wil ik het graag.
[/quote]

Zo heb ik het ook gedaan, eerst zijn naam, dan mijn naam. Knipoog