Bij welke bank gewone rekening openen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Bij welke bank gewone rekening openen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 09:26

Wat een gedoe om ergens een rekening te openen.
Wilde ik net een nieuwe rekening openen bij de postbank,kan dat alleen als je maandelijks een bedrag van minimaal 500,- euro erop zet(salaris dus) Verward
Nu is dat niet mijn bedoeling.
Ik heb daarvoor al een rekening en wilde ernaast nog een rekening openen voor andere inkomsten.
Die zijn lang niet zo hoog per maand als 500 euro minimaal.
Het is de bedoeling dat er aan die nieuwe rekening ook nog een spaarrekening aan vast komt. Tong uitsteken
Heeft er iemand enig idee waar ik dan wel zo'n rekeing zou kunnen openen?
Welke banken zijn er allemaal(kan ik even rondsnuffelen)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:59

Jammer. Had ik net de Postbank willen aanbevelen, hebben ze zich weer met een idioot regeltje uit de markt geprijsd.
Ik vind ze nog steeds de beste.
En ze hebben redelijk gunstige spaarrekeningen.
Dus: toch rekening openen, je salaris daar op laten storten en je andere rekening voor je nieuwe inkomsten houden?
Da's de nette optie.
Maar wat is er tegen als je ZEGT dat die 500 er wel op komt?
Als je eenmaal een rekeningnr. hebt en er komt geregeld wat op, dan zeggen ze die heus niet weer op, hoor.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 10:02

Dan heb je daar weer een andere rekeing voor.
Ook een gewone rekeing maar daar betaal je dan voor.
Zo gek ben ik toch ook weer niet.
Een bank is om van geld geld te maken en niet af te geven,toch?

Je hebt daar nog niet eens zo'n gek idee joh.
Van rekeing wisselen,hmmmm eens over denken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:25

Als de postbank nu al zo zit te zeuren, dan zou ik daar zeker geen rekening openen. Ik zit bij de Fortis, daar ben ik redelijk tevreden over.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:34

Postbank? Dat zou wel het laatste zijn dat ik iemand aanraad, heb zelf in een erg grijs verleden een rekening bij ze gehad en zie nu nog steeds dezelfde problemen als ik had bij anderen (plus nog wat nieuwe problemen Haha!). Heb jaren Rabobank gehad maar ook die worden alleen maar slechter lijkt het. Internet bankieren via hun werkt alleen nog maar met een Windows PC en een nieuwe versie van Internet Explorer. Als je daar vragen over hebt (hoe doe ik dat met een Mac? Linux? Wat als ik geen IE wil gebruiken?); 'Tja mijnheer, dan zult U een ander besturingssysteem moeten nemen'. Ja, daaaaaaag, ik ga m'n PC niet compleet ombouwen omdat een bank dat makkelijker lijkt. Bij de Rabo ben ik nu dus zo snel mogelijk weg.

ABN-AMRO heb ik voor zowel een (2e op het moment) betaalrekening en voor m'n zakelijke spul en dat bevalt tot nu toe eigenlijk best goed. Internetbankieren zit beter in elkaar, minder gezeur over 'nee, dat kan niet, dat moet u bij uw eigen kantoor doen'. Verder hebben ze ook redelijk wat kantoren in NL.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:34

Bij 'gewone' banken ben je (nog steeds) veel meer kwijt aan allerlei diensten.

De (financiële) Consumentengids heeft daar wel info. over.
En op internet kun je het misschien zelf uitvlooien?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:43

Botervlieg schreef:
Bij 'gewone' banken ben je (nog steeds) veel meer kwijt aan allerlei diensten.


Ja, maar de meeste mensen vergeten wel dat de Postbank je geld altijd een paar daagjes langer achterhoudt om rente te trekken. Op die manier betaal je alsnog de kosten.

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:58

Ik werk nu bij de ING bank en kan je de ING zeker afraden! nee, niet omdat het slecht is, maar omdat je je dan als particulier helemaal blauw betaalt. De ING wil nml, net zoals de Postbank (hoe kan het ook aangezien ze beiden onder de ING groep vallen) meer naar de bedrijven toe of alleen grote particulieren (dus als je een particuliere rekening wilt openen dat dien je ook een hypotheek of spaar of andere soort rekening te openen indien je het gratis wilt- anders betaal je je blauw om alleen een partciculieren rek. te openen.
Met de ABN heb ik verder geen ervaring. WIl ik ook absoluut niet. de reden? een buitenlands vriend van mij wou daar een keer een rekening openen (hij heeft een heel goed betaalde baan en woont gewoon voor vast in nederland, maar is Italiaans)Ze hebben hem geweigerd omdat hij van het buitenalnd afkwam. eerst wou ik het niet geloven maar toen ik samen met hem meeging weigerde ze hem nogmaals. Jammer voor hun dan, missen ze een goede klant.
Ik heb juist supergoede ervaringen met de Rabo. Maar elke rabo is anders. Het zijn nml allemaal franchises- dus ze dragen de naam Rabo maar als je lid bent in waalre dan ben je geen lid van eersel zeg maar (je kan wel bij je rekening enzo komen daar niet van. Je kunt vd Rabo nml ook 'lid' worden, en daarvoor zijn verschillende acties door de banken geregeld zoals kortingen voor bepaalde eveneementen enz.)
Ik heb een rabo rekening sinds ik studeerde. heb daar ook een internetspaarrekeing. Het openen van een rekening heeft me nooit een cent gekost. de enige wat ze willen is dat je wel gelijk €25 euro erop stort. De fijne vind ik vd Rabo is dat ze heel vriendelijk en behulpzaam zijn, die van mij dan. Ik moest onlangs van rekeing wisselen- van studenten naar privé en ze hebben me uitgelegd wat voor keuzes ze hadden en welke het waarschijnlijk het beste bij me pasten en welke het voordeligste was voor mij (en niet persé voor hun (heb het nml met een accountant over gehad). Ook een groot voordeel is dat ze bijna overal zitten als ze niet overal zitten.
Met de Fortis bank heb ik helemaal geen ervaringen. Moet eerlijk zeggen dat ik ze bijna nergens zie. Maar hoor er wel goede dingen over.
Heb het weleens met mijn collega's hier erover gehad welke bank ze, mits ze hier niet vast werkte (als je bij een ING bank werkt voor vast storten ze je salaris ook op een ING rekening of een Postbank rekening) En ze zeggen nooit ING hehe. Meeste zeggen dan ook Rabo of idd Fortis.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:19

Ik zit bij de ABN en daar heb ik nooit geen problemen mee gehad, ik heb er op het moment 2 rekeningen lopen. Ook met mijn spaarrekening bij de SNS bank heb ik nog nooit problemen gehad, maar bij de oude rekening die ik had bij de postbank heb ik genoeg problemen gehad (zo zeiden ze eens dat ik geen geld meer op mijn rekening had staan terwijl er nog 80 gulden op stond toenertijd, oke het is niet veel geld, maar voor mij toenertijd wel. Een week later stond het er toch wel op en ze wisten niet waar het vanaf was gekomen...). Rabobank hebben mijn ouders veel problemen mee gehad.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:37

Ik zit zelf bij de rabobank met een gewone lopende rekening en een spaarrekening. Heb Internetbankieren en nog nooit ergens last van gehad. Lachen

Je hebt bij elke bank wel wat, de een heeft wat meer pech dan de andere, dat hou je toch.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 20:22

In mijn werk heb ik veel te maken gehad met 2 RABO-filialen.
Helemaal brandhout.
Ook met AMRO, die in die tijd wel goed was (lang geleden).
SNS ging steeds meer diensten in rekening brengen.
ABN heeft reuze zitten blunderen met een (forse) betaling uit het buitenland die na een jaar nog niet bijgeschreven was (leuk als je dan gaat zeuren bij de betalende relatie die je te vriend wilt houden)
en ze hebben het helemaal verbruid bij mij door zonder overleg een particuliere rekening wegens 'geconstateerde zakelijke transacties' (3 in twee jaar!) om te zetten in een veel duurdere zakelijke rekening.

Postbank is er in de loop der jaren ook niet beter op geworden, maar haalt het in mijn beleving niet bij de klantenplukkerij door de reguliere banken.
De samenwerking/fusie met ING is inderdaad wel zorgelijk, ja.

Een collega was de wanpraktijken van banken op zeker moment zo zat, dat die zijn salaris (overheid) weer contant uitbetaald wenste.
Kon niet.
Zal wel nergens meer kunnen (behalve zwart en in de horeca en bij kleine werkgevers).
Is toch eigenlijk te zot?
Banken de baas?
Die klok terugdraaien zou de houding van de banken ook wel weer kunnen veranderen.
Gaat natuurlijk nooit gebeuren.

Excuseer off-topic opmerkingen ajb?
(Mijn verontwaardiging jegens financiële instellingen ging even met me op de loop. Haha! )

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 20:25

ik heb een ABN rekening (voor kleedgeld e.d.) en een SNS rekening (voor loon) ben over allebei zeer tevreden, vooral over ABN (daar krijg je veel meer afschriften, dus heb je meer overzicht) maar bij de SNS is er ook een heel handig snufje; ik kan eigenlijk niet rood staan, maar als er bijvoorbeel nog 8 euro op je rekening staat kan je er wel nog 10 euro vanaf halen. dat is opzich toch wel heel erg handig.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 20:58

ING is al héél lang moederbedrijf van de Postbank hoor. Postbank zou ik ook niemand aanraden.
Ik heb een tijdje in het financiële circuit gewerkt en daar waren Rabo en ABN favoriet (hypotheken). Goede service en aardige mensen. Per Rabo verschilt dat en ook de ABN heeft een dipje gekend.
Mijn PB rekening is vanaf ik me kan herinneren mijn hoofdrekening geweest. Ik heb destijds een ABN rekening geopend om ook internationaal geld te kunnen overboeken, want dat was met de Postbank gewoon één groot drama. Het is 1x voorgekomen, maar wat was ik blij met die ene keer. Gebruik ik de rekening niet, dan krijg ik er ook geen factuur voor. Het jammere was alleen dat ik een hele simpele versie had, zonder Cirrus pas ed. Sta ik vandaag bij het pinapparaat van de Rabo: 'saldo niet toereikend'. Nou, als er ergens geld staat dacht ik nog... ff vergeten dat het geen internationale pas is. Misschien dat ik die toch maar eens aan ga vragen, want ik wil toch eigenlijk wel af van mijn PB-rekening. Bij de ABN betaal ik NIETS voor mijn Internetbankieren, en bij de PB moet ik 3 weken wachten voor ik een briefje voor de Girofoon krijg. ABN is niet heilig en over een paar jaar wandel ik gewoon naar de volgende bank, maar het is op dit moment het beste alternatief.
Overigens heb ik ook nog wel een lijstje banken: Rabo, ABN, ING, Postbank, Fortis, SNS. Dit zijn de grote, dan heb je nog wat kleinere banken met minder filialen en minder service (loopt vanwege de economische malaise sowieso bij álle banken terug trouwens). ASN (of is het ans?), Triodos en nog wat anderen.

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 00:44

Ik zit bij de Fortis bank en heb er eigenlijk geen problemen mee maar soms denk ik er toch over na om naar een andere bank te gaan, maar ik ben tot nu toe nog steeds bij de Forts bank.

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 00:47

Tessebes"]
[quote="Botervlieg schreef:
Bij 'gewone' banken ben je (nog steeds) veel meer kwijt aan allerlei diensten.


Ja, maar de meeste mensen vergeten wel dat de Postbank je geld altijd een paar daagjes langer achterhoudt om rente te trekken. Op die manier betaal je alsnog de kosten.
[/quote]

Dat is waar , want mijn vriend heeft ook een rekening bij de Postbank en het bedrijf waar hij werkt stort z'n salaris netjes op tijd en toch moet hij heel lang wachten op zijn geld omdat ze het vasthouden voor rente, en wat krijg je dan als gevolg? De huur kan er nog niet afgeschreven worden en meerdere rekeningen en dat allemaal door die Postbank omdat ze rente willen ik zeg zo vaak tegen hem ga naar een andere bank maar hij heeft het tot nu toe nog niet gedaan. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 01:21

De ING Bank heette in het verleden de Nederlandse Middenstands Bank en was dus -zoals de naam al zegt- vooral gericht op bedrijven. Zo heeft iedere bank zijn oorsprong ergens. Rabo is van oorsprong een boerenbank, ABN vond zichzelf algemeen, Amro was weer meer voor bedrijven.

Zelf ben ik bij de ING en ik betaal een klein bedrag per jaar voor mijn bankpas en verder betaal ik nergens voor, ook niet voor stortingen of overboekingen. Mijn bank verlangt van mij ook niet dat ik een bepaald bedrag per maand stort, ze vragen alleen rente voor het geld dat ik niet heb Haha!.
Bart, of de site van ING ook met non-IE kan, kan ik wel even voor je navragen.

Postbank was vroeger Postgiro-Rijkspostspaarbank. Het geldverkeer verliep daar volgens een ander systeem dan bij de gewone banken en dat is altijd de reden geweest dat een overboeking langer onderweg was. Dat probleem bestaat hede ten dage nog steeds een beetje en is waarschijnlijk niet vanwege de wens om rente te trekken.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 05:24

Ik ben zeer tevreden over postbank, zowel prive als zakelijk. Zakelijk betaal ik bij de postbank heel weinig (klein bedrijfje, weinig overschrijvingen) ten opzichte van de andere banken. Ik bankier via girotel, dat werkt best handig.

Prive heb ik een postbankrekening en bovendien hebben we nog een abn rekening, de laatste in verband met de hypotheek. Voor beide doe ik aan internetbankieren. Dat werkt bij de ABN prima (lekker snel) en overzichtelijk. Postbank werkt ook goed maar zoals al genoemd duren de overschrijvingen een stuk langer.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:27

Ik zit bij de ABN AMRO. Bevalt prima. Ik doe ook aan internet bankieren. Eindelijk werkt het perfect!! Haha! IN het begin niet maar heb nu eigenlijk nooit problemen meer.