Mijn haar is nu Bruin met een rode gloed, maar ik zou maar haar nu toch lichter willen hebben. Heb zonet eens gekeken op zilvershampoo, maar er staat dat het alleen geschikt blond haar..
Mag ik vragen waarom je blondspray niet meer aan begint?
Gewoon vaak je haar wassen, vervaagd de kleur vanzelf !
veerledec
Geplaatst: 27-11-10 22:03
Kamille thee zou ook werken, is mij wel eens verteld.
Biskwie
Geplaatst: 27-11-10 22:04
Ik weet niet meer hoe het precies zit, maar ik heb ooit eens ergens iets gelezen over citroensap.
Odysseus
Geplaatst: 27-11-10 22:04
Geen blondspray gebruiken.
Dat is zo slecht voor je haar... Normaal bij het blonderen van haar bleken ze het haar eerst en daarna sluiten ze de kleur als het ware in met verf. Met blondspray bleek je het alleen, waardoor dus de schubben open blijven staan met als gevolg dat je haar ontzettend beschadigt. Zeker als je gekleurd haar hebt heb je grote kans dat het (in jouw geval) oranje gaat worden. Het kan ook groen gaan worden, maar aangezien je aangeeft dat je veel roodpigmenten in je haar hebt zal het wss oranje (echt worteltjes..) worden.
Je kunt je haar niet lichter maken zonder het te bleken. Je kan het misschien 1 a 2 tinten lichter verven. Maar het is bleken óf verven. (En al die shampoo's, oma's tips als citroen e.d. bleken dus ook). Ik zou erg uit kijken met dat bleken omdat je haar geverfd is (de kans dat het oranje gaat worden is met bleken en geverfd haar namelijk enorm)
Waarom wil je het nu al lichter maken? Het is pas net geverfd.
Mocht je van de roodtinten afkomen dan moet je een shampoo die daarvoor is gebruiken. Ik had heel rood/bruin haar (geverfd) en het is nou mooi goudbruin. Ik gebruik Aveda Black Malva die speciaal de roodtinten afzwakt.
Finstar1991
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-10 22:06
Heb ik een paar jaar geleden gebruikt, ik kon de helft van me haar er af laten knippen omdat het vreselijk droog werd. Het gaat echt om mijn natuurlijke kleur lichter te maken. Omdat ik graag robijnrood haar wil, maar mijn eigen haarkleur is te donker, dus het pakt niet goed, alleen die rode gloed komt er in
Ga naar een goede kapper, dat kan ik je alleen adviseren.
Omdat het lichter moet moet je het gaan bleken, anders krijg je het echt niet licht genoeg. Een (goede) kapster weet hoe ze je haar nu moet bleken zonder dat het worteltjesoranje wordt, en zal het daarna oververven met een robijn rode kleur.
Finstar1991
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-10 22:08
Focussed: Omdat mijn uitgroei er weer door komt, stoor ik me aan Maar met bleken word het toch echt blond?
j0j0
Geplaatst: 27-11-10 22:09
Ik heb zelf wel eens kleurversteviger van Guhl gebruikt ( http://www.deonlinedrogist.nl/guhl-kleu ... 2&_df=true ) Zit in een klein flesje, kost niet veel. Werkt super! Was echt duidelijk verschil te zien. Denk alleen niet dat je het te vaak zou moeten gebruiken. Geloof dat het best chemisch is
_aussi
Geplaatst: 27-11-10 22:10
Je kunt je haar blonderen met verschillende sterktes. Ik laat mijn haar altijd blonderen met maar 3%. Ook veel minder schadelijk.
Blondspray of citroensap zou ik echt niet aan beginnen! Dat is echt zonde van je haar.
Advies van een kapper zou in mijn ogen de beste oplossing zijn op dit moment.
Ik zal er naar kijken jojo Zal ook wel even bij mijn kapper navragen(al zou die het niet willen vind men eigen haarkleur mooi) ik moet toch binnenkort weer naar de kapper
kamille thee met een uitgeknepen citroentje verlicht de kleur ook heb ik gehoord. zelf had ik mijn haar geverft, donkerbruin met kopergloed maar dat viel een beetje te donker uit maar nu is het onwijs veel lichter door mijn antiroosshampoo, ik gebruik head&shoulders
ik ben kapster en ik kan je vertellen een halve citroen op 1,5 liter water over je haar gieten na je het gewassen hebt 3x in de week, na 2-3 weken is je haar 0.5tint lichter, en glanzender. succes
hier nog een kapster ga naar een kapsalon die Loreal verkoopt. koop daar Gloss Color shampoo. dit is een shampoo die voor mensen bedoeld is met blond haar. was je haar ermee, laat het zn 3/4 min intrekken en de shampoo geeft blonddeeltjes af aan je haar. doe dit wel 2x in de week voor het te behouden resultaat.