boek"een ongewoon gesprek met god"wie leest m ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:43

SuperPepeijn schreef:
dit soort boeken zijn een hapklare commerciele brokken

Waarom denk je dat er elke keer weer een nieuw deel uitkomt wat alleen maar voortborduurt op het eerste deel en waar verder weinig nieuws in gezegd wordt? Schijnheilig

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:53

Ik lust geen kaas, dus gelukkig maar Knipoog
Dat laatste stukje gaat ook over geheel andere boeken Tong uitsteken

Dat dit soort boeken mensen het idee geven verlicht te zijn, geeft meer aan over de onwetendheid van de mens dan zo zeer het boek. Als het boek echter aanspreekt tot het wekken van interesse bij die onwetende mensen dan is dat alleen maar mooi mee genomen, het is geschreven in 'makkelijke taal' met veel herhalingen...

Overigens vind ik dat jouw mening uiteraard niet de waarheid is waaraan iedereen zijn waarheid zou moeten toetsen Haha! immers heeft niemand de wijsheid in pacht en wel allerminst degenen die dit menen te hebben.

Als je de drie boeken gelezen hebt, dan ben je voorzien van oppervlakkige informatie die terug te vinden is of herleiden is, maar dan veel vollediger en uitgediept.

Ik zie het maar zo, 'het verschil tussen deze auteur en een ander, is dat deze auteur het boek schreef en de ander niet'
Wat je er verder mee doet is geheel aan jezelf, verlichting is iets waaraan je werkt in je gedachten, gevoelens, woorden en daden, dat haal je niet uit een boek. Hetzelfde geldt voor goed paardrijden Knipoog met alleen theorie kom je er niet.

Ik was in mijn response overigens afgeweken van dit boek, maar meer globaal aan het denken. Wat betreft dit boek is het wel of niet objectief van de schrijver zijn niet aan de orde, maar jij weet ook dat Science Fiction een heel andere categorie is Knipoog
Het is juist het mooie aan de mens dat ze vrijheid van denken hebben en gelukkig kan menigeen dit geheel voor zichzelf *LOL*

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:52

als je echt verlichting wilt, moet je naar een boeddhistisch klooster en je daar voor 30 jaar opsluiten. wij kunnen hiervan misschien een heel klein graantje mee pikken, vergelijk het maar een beetje met anky van grunsven en de gemiddelde amazone.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:15

Hm.
Als je de lezingen van SP leest/internaliseert/affirmeert enz.,
dan heb je geen Walsh of andere auteurs meer nodig.... Tong uitsteken

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 15:34

Eyes schreef:
Heb de boeken ook gelezen (al weer een tijdje terug).
En is het simpele niet hetgeen wat zo moeilijk is?


datvond ik dus ook..... het is zo simpel en zo normaal eigenlijk..
toen ik het las dacht ik ook "dit weet ik allemaal maar waarvan?" de eerste avond nadat ik een stuk gelezen had heb ik de beste gesprekken gehad met mijn beste vriendin we hebben 3 uur lang gefilosofeert op wetenschappelijk nivo terwijl zei ervoor studeerd vertelde ik alleen maar hoe ik erover dacht heel grappig. Er kwamen dingen uit mij die ik nog nooit had geweten, ik was zo helder.
Ik lees echt elk hoofdstuk met veel plezier.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:54

wat studeert zij precies, favorietje?

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 17:56

Ze doet nu nog een verzamelstudie met allemaal sociale studies in 1, ze heeft oa psychologie,antropologie etc etc.
We hadden het niet over god maar over hoe dingen in elkaar zitten, en wat mijn visie daarop is.
Ik geloof niet alles wat in dat boek staat maar het is allemaal zo logisch en simpel, ook lees ik dingen die ik allang wist maar me niet meer kon herinneren.
Zo voelt het tenminste.