Wonen via Ad Hoc? (antikraak)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Wonen via Ad Hoc? (antikraak)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-10 21:02

Hallo bokkers!

Een klasgenoot van mij woont anti-kraak via Ad Hoc, heeft een enorm leuk huis voor volgens mij €200,- per maand. Natuurlijk zitten er aan deze goedkope manier nadelen, zoals het niet genieten van huurbescherming en dus per direct op straat staan, maar ik kan makkelijk weer terug naar huis en het avontuurlijke daarvan trekt me wel. Ik vind het zonde dat er zoveel panden leeg staan met die grote woning'nood' van dit moment. Kraken gaat me te ver, dat valt voor mij onder diefstal, maar het bewonen van kraakbare huizen, zodat ze toch niet leeg staan, lijkt me een goede manier van huren.

Hij kan mij eventueel voordragen, dan moet ik daar op intakegesprek en kom ik op de wachtlijst. Het lijkt me geweldig om in een gaaf (of minder gaaf) pand in Amsterdam te wonen, dus dat lijkt me wel wat.

Daarom mijn vraag: heeft er iemand ervaring met wonen via Ad Hoc? Positief, dan wel negatief? Weet iemand hoe lang de wachtlijst is, duurt dat maanden, of weken?

Ik hoor het graag! :D


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wonen via Ad Hoc? (antikraak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:41

Ik heb er weinig verstand van, maar zou het aanbod van antikraak niet minder worden omdat kraken nu officieel verboden is geworden?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:47

Hmm ik dacht dat er een inschrijvingenstop was voor anti kraak in Amsterdam? Kan hij mij anders ook niet even voorstellen O:)
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt mij ook supergaaf!

In de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Wonen via Ad Hoc? (antikraak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:50

Ik vind het een goed plan, altijd doen!
Mijn zusje heeft zo jaren terug goedkoop gewoond, toen was het nog 130 euro ofzo incl.
Mijn buurmeisje heeft nu een klaslokaal ook voor 200 euro incl.
Mijn zusje kon meestal vrij lang ergens blijven en ze hielpen haar ook weer aan een nieuw plekje.

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Kimberleij

Berichten: 3393
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:56

mijn buurman boven mij woont via ad oc, van horen zeggen van hem doen ze niet meer in ze huis, ook al is dit hoognodig. Hier in rotterdam komen ze ook in de woningen zonder dat je er ben... mij lijkt dit niks.

De wachttijd hier bedragt maar enkele weken,

ღ vayènne

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:07

Ik woon al 7,5 jaar antikraak waarvan de laatste 6 jaar in hetzelfde pand.
Mij bevalt het prima, echter het ligt er behoorlijk aan waar je terecht komt en wat het bestemmingsplan is van het pand.

Ik woon via Camelot en de afschaffing van de kraakwet heeft niet zoveel invloed eigenlijk, anti-kraak heet alleen anders nu, als bewoner zijn we nu 'beheerder van leegstaand vastgoed' geworden.

In mijn geval heb ik een opzegtermijn van 2 weken, en ja dat is kort maar meestal weet je het al langer van te voren als je gewoon de kranten/bouw in de omgeving etc in de gaten houdt. Wel heb ik na mijn eerste pand (waar ik 1.5 jaar in gewoond heb voor het gesloopt werd) direct mijn rijbewijs gehaald, want en iemand regelen om te verhuizen en een busje oid huren is een hoop geregel in korte tijd. Ook dien je er rekening mee te houden dat je altijd iets hebt (ouders/familie/vrienden) om op terug te vallen, hoewel je over het algemeen voorrang hebt bij doorplaatsing moet er maar net ook een pand vrij zijn in de regio waar jij zoekt, hoe groter de regio hoe groter de kans natuurlijk. Voor mij echter hield dat in dat ik vanuit Rijswijk (eerste pand) naar Zaandam (huidige pand) verhuist ben.
Ook heb je regelmatig te maken met huisgenoten.
Camelot controleert iedere maand alle panden en inderdaad ze komen dus 'in huis' als jij er niet bent, of ze wel of niet wat 'doen' aan het huis ligt geheel aan de eigenaar van het pand, Camelot is alleen de beheerder. De eigenaar heeft de verplichting tot gas/water en licht maar dat is het ook wel.
Camelot zelf heeft weer een technische dienst die 'klusjes' doet, of sommeert de eigenaar het te doen/laten doen.
Aan een slooppand zal de eigenaar nooit veel willen doen/geld insteken.

Daarentegen betaal ik al jaren een schijntje en spaar daardoor natuurlijk een hoop uit.

Voor zover ik weet is het vrijwel onmogelijk in Amsterdam een anti-kraak pand te vinden als je geen kennissen in het circuit hebt, een hoop vrije ruimtes komen namelijk nooit echt in de omloop(bijvoorbeeld aangeboden op internet) maar gaat het via via

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wonen via Ad Hoc? (antikraak)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-10 16:23

Bedankt voor de reacties!
Dat het niet zaligmakend is begrijp ik natuurlijk, de woonkosten zijn niet voor niets zo laag. Maar veel verhuizen en evt. weer terug naar de thuisbasis maakt me weinig uit, evenals dat ze ongevraagd binnen komen lopen.

Morgen kan ik bellen voor een intakegesprek, ben erg benieuwd! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amy495, AmyJamess, Bengell, craiester, Diddykong, Esbjerg, IASCrawler, Jet, kimmetje26, Lalladidoo, laurabe, Lotje033, Mnoonn, Nikkii026, Paardjes83, SemrushBot, spookyskippy, Telpeva en 214 bezoekers