Go see Seabiscuit, the movie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Go see Seabiscuit, the movie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 05:54

Vandaag in de VS naar de bioskoop geweest, sinds vrijdag is er een nieuwe film draaiende, de naam: SEabiscuit.

IK weet niet of jullie ooit gehoord hebben over Seabiscuit, maar dat was in de jaren 20 en 30 een bijzonder beroemd renpaard in de VS. In een tijd waar het vrij slecht ging met de economie van de VS, dit te kleine paardje zonder erg duidelijk talent (hij was zelfs bijzonder lui!) ' beat the odds' en kwam als geweldige held uit de strijd.
En nu is het boek over Seabiscuit verfilmt.

Ik heb de film gezien, en het is een absolute aanrader!
oke, het is een film over paarden, maar nergens daalt de film tot een hysterisch overgedramatiseerde penny-flick. Het blijft een serieuze film, met een behoorlijke dosis komische momenten, het geeft een heel goed tijdsbeeld voor de VS in die periode. Gewoon een film waar zeker de paarden liefhebbers onder ons ( Bloos ) van zullen genieten.
zodra die film in nederland arriveert: GA het zien!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 06:02

In een paar topics heb ik al verteld dat ik er geweest ben Haha!, op vrijdag bij de premiere!
Maar idd het is echt een aanrader! Ik heb het boek ook in het Engels gekocht (de collectors item, met plaatjes Knipoog )

Het is een goede film en toen Seabiscuit van War Admiral won begon het publiek spontaan te klappen *LOL*

Het was ook best lachwekkend vooral in het begin met zijn 2 grote talenten..... ik vertel het maar niet. Dan is het niet spannend meer. In Nederland ga ik er zeker weer heen

BTW er zaten heel veel oudere mensen in de bios...... misschien herinneren het nog?

Het is echt een aanrader!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 07:34

Ben benieuwd. Ik heb het boek ook gelezen maar ergerde me nogal aan de knullige vertaling hier en daar. Maar de film wil ik zeker zien!