Omdat ik mezelf irriteerde aan het feit dat ik om 16u 's middags nog in 'vuile paardenkleren zat' (ik had 's morgens de stallen gemest ), besloot ik te douchen. Na de douche huppelde ik terug naar m'n kamer, gsm lag nog steeds op mijn bureau.Ik dacht nog: "zou ik mijn gsm meenemen om m'n haar te drogen?" ( want ik verwachtte een belangrijk smsje ), maar vond dat belachelijk aangezien haardrogen max. 10 minuten duurt. Dus ik ging - zonder gsm - vrolijk mijn haar drogen in de badkamer, die pal naast mijn kamer grenst. Onze haardroger maakt echt belachelijk veel lawaai en de rest van m'n gezin zat nog steeds in de keuken. Na ongeveer 7 à 8 minuten kwam mijn zus de badkamer binnen: "hee, dat is mijn haardroger!! Geef hem terug!!"
Antwoordde ik dat dat toch geen probleem is?
Beweerde ze van wel, en dat ik dan maar moet "zeggen aan mama dat ze die haardroger aan haar moet terugbetalen aangezien toch iedereen hem zomaar gebruikt"
Ik zei: "haha nee, vraag het zelf aan mama", waarop mijn zus kwaad de badkamer verliet. Onze 'discussie' duurde wel net wat langer, maar die onnozele details over een haardroger bespaar ik jullie

Ik droogde nog heel eventjes mijn haar - Gewoon uit principe tov mijn zus, want het was eigenlijk al droog
- en keerde terug naar mijn kamer. GSM VERDWENEN. Dus ik ren meteen naar m'n zus: "Geef mijn gsm NU terug?""Huh, waar heb je het over?"
Ik heb meteen haar gsm gekregen om mijn gsm op te bellen zodat ik kon horen waar ie was. ( ie stond gelukkig op 'luid' )
Nergens te horen! Niet in mijn kamer, niet in haar kamer, niet in de kamers van mijn ouders of andere zusjes. Ook niet beneden, niet op zolder, niet in de tuin, niet in de badkamer, niet in de wc... noem maar op! Nergens hoorde ik mijn beltoon!
Meteen de ouders en zussen ingeschakeld die meehielpen het huis te doorzoeken. Elk plekje hebben we onderzocht, maar na 2uur zoeken nog steeds geen resultaat. Ondertussen had ik zeker al 242 keer mijn gsm gebeld. Wanneer ik nog eens bel ( voor de zoveelste keer ), hoor ik opeens meteen voicemail. Iemand had mijn gsm dus AFGELEGD.
(ik weet dat jullie nu zullen denken: "ahnee, hij is gewoon uitgevallen, de batterij was plat", maar dat kan niet want ie had nog zijn volle batterij, was net opgeladen )
Dus toen belde ik meteen naar mijn provider om mijn abonnement te blokkeren.
Dus nu vraag ik mij af: hoe kan dit in godsnaam? Ik ben 200% zeker dat mijn gsm op m'n bureau lag toen ik mijn haar ging drogen. Ik heb hem ZEKER NERGENS ANDERS gelegd!
Een hele tijd bleef ik mijn zus ( van de haardroger ) verdenken, maar ze zweert op alles en iedereen dat ze hem echt niet gepakt heeft. ( mijn scenario was dat ze hem uit haar slaapkamerraam in de vochtige planten had gegooid en dat ie daardoor na een tijdje de geest had gegeven en je dus meteen de voicemail hoorde )
Mijn ouders vrezen nu dat er iemand ons huis is binnengedrongen toen ik mijn haar aan het drogen was en de rest in de keuken zat. Zelf vinden ze dit ook heel onlogisch, want wie neemt nu zoveel risico voor een oude gsm? En waarom dan niet mijn spaarpot meenemen? Of de handtas van m'n mama?
Maar er is geen enkel andere verklaring toch?
edit: onze achterdeur staat altijd open (tenzij 's nachts of als we weg zijn), dus in principe is indringen echt heel makkelijk. Maar dan nog: waarom voor een oude gsm?

Vind het diefstal scenario in ieder geval niet voor de hand liggend, om de reden die je zelf ook al geeft
Ik hoop dat je hem nog terug vind, maar ik acht de kans klein 
Maar ik verdenk je zus nog steeds.
En je zus?
Ik blijf dit volgen! 

?