Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Als je hier een biertje zou atten denk ik ook wel dat ze je vreemd aan kijkenik ken ook mensen die thuis drinken als ze alleen zijn, ik zou dat zelf nooit doen. In de zomer is een koud biertje best lekker, maar om gewoon 's avonds wat flesjes te pakken... nee.
WildWings schreef:Fiffill schreef:Als je hier een biertje zou atten denk ik ook wel dat ze je vreemd aan kijkenik ken ook mensen die thuis drinken als ze alleen zijn, ik zou dat zelf nooit doen. In de zomer is een koud biertje best lekker, maar om gewoon 's avonds wat flesjes te pakken... nee.
Dat zou ik dan weer wel doen, een biertje savonds bij of na het eten vind ik best lekker. Dan gaat het dus wel weer puur om het 'lekker vinden' en absoluut niet om de alcohol. En in de weekenden als ik thuis zit drink ik bij het eten of na het eten zaterdagavond vaak met mn broer wel een biertje, dan gaat het weer om het gezellige gevoel van samen even wat drinken. (En neehee, voordat mensen erover vallen, dat betekent NIET dat het niet gezellig is om samen cola te drinken, want dat doen we ook wel eens.)
pinuts schreef:ja alcohol word gedronken omdat je er losser van word toch? Want er zijn genoeg anderere lekkere aloholvrije drankjes. Af en toe drink je het wel omdat het lekker is, zoals een koud biertje in de zomer, of een wijntje bij het eten. Maar dan hebben we het over 1.. hooguit 2. Daarna word de alcohol wel opgemerkt. Ik heb natuurlijk ook vroeger welleens veel gedronken, maar zulke verhalen als ts verteld.. nee. Zou me er ook gewoon voor schamen om herrinnert te worden als dat mens die zo overdreven stond te atten. Natuurlijk hebben velen welleens een glijer, maar echt alcohol is leuk om uit te gaan ( ik word wel losser) maar echt met mate, dat zeker.
chrisje_83 schreef:Ik drink vrijwel nooit en als ik drink is het een paar glazen. Waarom ik drink? Voor de gezelligheid, niet om het leuker te hebben ofzo. Want met cola bereik ik hetzelfde....
Ik heb eens een hele avond op cola gezeten, waarna ik de vraag kreeg hoeveel ik al op had....
Of alcohol echt zo geaccepteerd wordt in de maatschappij weet ik niet hoor Kehdra....