Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:23

Marjo_x schreef:
Kanelly schreef:
Kom op stelletje opgeschoten k*tpubers met zulke gigantisch grote bekken, doe even normaal zeg. Die knuppel had nog wel wat verder uit mogen zwaaien.
We hebben er toch geloof ik allemaal democratisch voor gekozen dat het 'tuig' harder aangepakt moet worden, nou ze beginnen er in deze bus mee.


:n
Dat vind ik een onverstandige uitspraak zeg..
En ja, ik ben voor het harder aanpakken van "tuig", maar daar bedoel ik niet mee met zoveel mogelijk gefrustreerde agenten op 1 jongen in slaan en och, als we toch bezig zijn trappen we ook nog maar even na..want wij worden nu eenmaal niet zo makkelijk vervolgd..


Gefrustreerde agenten?
Misschien kan je je nog herinneren wat er vorig jaar op het strand in Hoek van Holland is gebeurd?
Reken maar dat die agenten in hun achterhoofd houden dat de massa zich tegen hen kan keren.
Je weet niet wie er in die bus eventueel wapens mee hebben....

En lief vragen en praten is al geprobeerd. En dat werkte niet.
Dan is het heel simpel, wie niet horen wil moet maar voelen.
Kom op zeg, als 16/17 jarige denken dat je meer bent dan de politie. Pfff :n

daniekjuh

Berichten: 1957
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Vlakbij Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:24

Ja is idd winkelcentrum schalkwijk, zag het aan het bericht op NU.nl, dat het op de Azieweg is..
Is zoiezo niet handig om daar iedereen de bus uit te laten, aangezien schalkwijk niet echt bekend staat om een gezellige buurt ( weet er alles van, heb er gewoont.. ) Woon nu een halte verder, in Vijfhuizen namelijk, en daar gebeuren dit soort fratsen niet ;)

Mies

Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:25

laura1987 schreef:
@mies beetje nutteloze reactie he?
Lees dan eerst en zet dan een reactie neer....

Rustig. :+

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 21:26

laura1987 schreef:
@roosiris, ik dacht dat Amerika heftiger was dan Engeland, maar dit is dus niet zo?

@marjon ik betwijfel dat de jongens zijn eten meteen had opgeborgen als de beveiliger het netter had gevraagd. Het feit dat zijn eten dan koud wordt, is nog steeds aanwezig.


Het eten was het probleem niet eens meer, dat was binnen 3 minuten al opgeborgen. Probleem ontstond toen de beveiliger en de broer van A. (de jongen met het eten) in discussie gingen...

Kanelly schreef:
Marjo_x schreef:
:n
Dat vind ik een onverstandige uitspraak zeg..
En ja, ik ben voor het harder aanpakken van "tuig", maar daar bedoel ik niet mee met zoveel mogelijk gefrustreerde agenten op 1 jongen in slaan en och, als we toch bezig zijn trappen we ook nog maar even na..want wij worden nu eenmaal niet zo makkelijk vervolgd..


Gefrustreerde agenten?
Misschien kan je je nog herinneren wat er vorig jaar op het strand in Hoek van Holland is gebeurd?
Reken maar dat die agenten in hun achterhoofd houden dat de massa zich tegen hen kan keren.
Je weet niet wie er in die bus eventueel wapens mee hebben....

En lief vragen en praten is al geprobeerd. En dat werkte niet.
Dan is het heel simpel, wie niet horen wil moet maar voelen.
Kom op zeg, als 16/17 jarige denken dat je meer bent dan de politie. Pfff :n


Leeftijd erbij halen is toch niet nodig? ;)
Lief vragen werkte idd niet, dat was wel duidelijk. Snap ook echt niet dat je blijft zitten, ik had het niet gedaan, was er allang uitgeweest... en tsja als je eruit moet en je wordt ook nog eens agressief vind ik het niet meer dan logisch dat de politie terug gaat meppen.

daniekjuh schreef:
Ja is idd winkelcentrum schalkwijk, zag het aan het bericht op NU.nl, dat het op de Azieweg is..
Is zoiezo niet handig om daar iedereen de bus uit te laten, aangezien schalkwijk niet echt bekend staat om een gezellige buurt ( weet er alles van, heb er gewoont.. ) Woon nu een halte verder, in Vijfhuizen namelijk, en daar gebeuren dit soort fratsen niet ;)


Geen idee, ik woon zelf in Amstelveen en kom nooit in Haarlem. Zeker niet met de nachtbus, maar mijn vriend (die er wel vaker komt) vertelde al dat deze nachtbus (van Haarlem naar A'dam Zuid/Bijlmer) wel bekend staat om z'n accidenten, maar dit had hij ook nog nooit meegemaakt. Ook niet op z'n werk bij de Arena, waar je toch vaak met niet al te brave hooligans zit.

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:27

Ja, gefrustreerde agenten..waarom ga je anders met voedsel door de bus gooien? Of nog even natrappen?
Zoals ik het begrijp van Fiffil is lief vragen en praten juist te weinig gebeurd! Als je niet horen wil moet je maar voelen, prima! Maar je kan gewoon overdrijven..als iemand overmeesterd is ga je niet nog eens lekker trappen, bah.

laura1987

Berichten: 7139
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:28

@marjo ik denk dat iedereen het wel met je eens is dat natrappen zeker niet nodig is :)

@ts in dat geval zijn b en de beveiliger dus fout.
Maargoed we zijn er niet bij geweest, dus echt goed oordelen gaat niet denk ik :)
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 14-11-10 21:29, in het totaal 2 keer bewerkt

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:28

Citaat:
Leeftijd erbij halen is toch niet nodig?

Oh ja zeker wel. Leeftijd is behoorlijk relevant in deze. Ik lees namelijk nooit dat een bus met bejaarden in zo'n opstand komt.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 21:28

Marjo_x schreef:
Ja, gefrustreerde agenten..waarom ga je anders met voedsel door de bus gooien? Of nog even natrappen?
Zoals ik het begrijp van Fiffil is lief vragen en praten juist te weinig gebeurd! Als je niet horen wil moet je maar voelen, prima! Maar je kan gewoon overdrijven..als iemand overmeesterd is ga je niet nog eens lekker trappen, bah.


Lief vragen is zeker niet te weinig gebeurd, en buiten dat op het moment dat de politie zegt dat je eruit moet (eigenlijk de beveiliging al) hoeven ze dat niet lief te vragen, je moet er gewoon uitgaan ;) en dat deed B. dus niet...

Het natrappen vond ik inderdaad te ver gaan in dit optreden. Ik snap ook niet waarom dat nodig was, en al helemaal niet op iemands hoofd/gezicht.

4EverHobbes schreef:
Citaat:
Leeftijd erbij halen is toch niet nodig?

Oh ja zeker wel. Leeftijd is behoorlijk relevant in deze. Ik lees namelijk nooit dat een bus met bejaarden in zo'n opstand komt.


Het ging hier om een reactie op de leeftijd van een poster, niet op de leeftijd van iemand in de bus. Hoe oud mensen hier zijn lijkt me minder relevant. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:29

@Fiffil... en nu zit de beveiliger al fout?
Nou wordt het helemaal mooi zeg.
Op zo'n bus is een beveiliger nog altijd degene met het gezag en daar heb je als puber (en ook als volwassene) gewoon naar te luisteren. Punt uit.

Als je het er niet mee eens bent, kan je daarna altijd nog op een fatsoenlijke manier verhaal gaan halen bij diens werkgever.

Het zou toch mooi worden zeg, nu moet de beveiliger stoppen met de discussie, volgende keer loopt een aanhouding uit de hand en dan hadden de agenten zeker gewoon niet moeten aanhouden.
Wat een kul.

Opgeschoten pubers zonder enig respect voor gezag en niet in het bezit van gedegen normen.

Rennie89
Berichten: 37279
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:30

Jezus... effe sirrieus.... ik ken dit soort situaties maar al te goed helaas en het escaleerd meestal alleen al door de mensen in de omgeving in plaats van de "veroorzaker" om het maar zo te noemen. Vind dit absoluut niet een normale manier van omgaan met mensen wat betreft de politie heeft laten zien en ik schaam me eigenlijk dood. Tuurlijk verzet die knul zich, hij vond dat er op een normale toon gepraat moest worden en niet dat iemand zo tegen je doet. Dat het zo erg kan escaleren als wat je hier ziet... wow :n geen woorden voor... En vooral die honden vind ik vreselijk, heb zelf ook een keer als omstander moeten wegrennen omdat de honden werden losgelaten en die honden beten alles en iedereen. Maar daarentegen vind ik ook dat B. verkeerd gehandeld heeft maar de politie toch nét iets te ver is gegaan, maar zo zie ik het :+
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 14-11-10 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:31

De hele intentie om te willen natrappen is al zo fout wanneer je zo'n positie bekleed.. Ook al is iedereen het met mij eens, het mag wel gezegd worden.

4EverHobbes, vrij duidelijk dat bejaarden in het algemeen niet in zo'n fysieke positie verkeren om in zo'n opstand te komen. Neemt niet weg dat bejaarden zich ook beter kunnen voelen dan de politie.. dus waarom nou perse benoemd moet worden dat het "k*tpubers" zijn?

laura1987

Berichten: 7139
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:31

@Ts weet je wat voor verwondingen B eraan over heeft gehouden???
Hij werd gegrepen door de hond en geslagen enzo toch?

Wat heeft a eigenlijk? want de jongen die ik zo zie slaan in het filmpje is b neem ik aan?

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:31

Als mensen zich netjes gedragen en wat meer respect en normen zouden hebben, zouden die honden niet eens nodig zijn.

RoosIris

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Het hoge noorden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:31

Marjo_x schreef:
Ja, gefrustreerde agenten..waarom ga je anders met voedsel door de bus gooien? Of nog even natrappen?
Zoals ik het begrijp van Fiffil is lief vragen en praten juist te weinig gebeurd! Als je niet horen wil moet je maar voelen, prima! Maar je kan gewoon overdrijven..als iemand overmeesterd is ga je niet nog eens lekker trappen, bah.


Je moet op een gegeven moment een beslissing maken....komen we pratend ooit verder? nee dan maar kwaadschiks....je moet niet vergeten dat het nog veel erger had kunnen escaleren als de hele businhoudt zich tegen de politie had gekeerd. ze denken vooruit wat de consequenties kunnen zijn, en daar handelen ze naar!

Nee ik ben van mening dat de politie goed gehandeld heeft.

Natrappen en eten gooien is natuurlijk not-done
laura1987 schreef:
@roosiris, ik dacht dat Amerika heftiger was dan Engeland, maar dit is dus niet zo?


Amerikanen kunnen er ook wat van, maar zeker niet zo erg als de Engelse politie. Die waren niet eens in discussie gegaan, die waren direct gaan meppen.
Mijn pa heeft nog steeds nachtmerries van de Engelse politie!
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 14-11-10 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:32

Marjo_x schreef:
De hele intentie om te willen natrappen is al zo fout wanneer je zo'n positie bekleed.. Ook al is iedereen het met mij eens, het mag wel gezegd worden.

4EverHobbes, vrij duidelijk dat bejaarden in het algemeen niet in zo'n fysieke positie verkeren om in zo'n opstand te komen. Neemt niet weg dat bejaarden zich ook beter kunnen voelen dan de politie.. dus waarom nou perse benoemd moet worden dat het "k*tpubers" zijn?


Het ZIJN toch ook poedersuiker?

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:32

Zowel America als Engeland is in ieder geval al een stuk heftiger dan nederland en wat mij betreft mogen we daar in nederland wel wat van overnemen.

En wat betreft het natrappen: agenten zijn ook maar mensen, kan me heel goed voorstellen dat je, nadat zo'n opgeschoten peuter je al een kwartier het bloed van onder je nagels aan het halen is EN je collega's verwond heeft, nog eens ff een kick na wilt geven. In verhouding tot wat die kerel goed of zegt vind ik dat ene schopje wel mee vallen.

En een bus opstandige bejaarden....zie je het voor je??? _O-

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:32

Zie diverse andere berichten, waar ik niet zo zeer in geloof... Dergelijke posities worden in deze situaties veel te veel beschermd door de media.
Wat ik op het filmpje zie, werd ik echt even misselijk van, in combinatie met het verhaal van TS zeg ik: Bewaker had z'n bek moeten houden, de bus had moeten gaan rijden. En jullie hadden met zn allen een gezellige nachtrit gehad... Maar dit... :n

guccio

Berichten: 2105
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: in 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:33

Kanelly schreef:
@Fiffil... en nu zit de beveiliger al fout?
Nou wordt het helemaal mooi zeg.
Op zo'n bus is een beveiliger nog altijd degene met het gezag en daar heb je als puber (en ook als volwassene) gewoon naar te luisteren. Punt uit.

Als je het er niet mee eens bent, kan je daarna altijd nog op een fatsoenlijke manier verhaal gaan halen bij diens werkgever.

Het zou toch mooi worden zeg, nu moet de beveiliger stoppen met de discussie, volgende keer loopt een aanhouding uit de hand en dan hadden de agenten zeker gewoon niet moeten aanhouden.
Wat een kul.

Opgeschoten pubers zonder enig respect voor gezag en niet in het bezit van gedegen normen.


amen

Rennie89
Berichten: 37279
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:33

honden worden toch vaak iets te snel gebruikt naar mijn mening hoor :)

Al moet ik zeggen, de situatie waar ik te maken kreeg met de honden, het wel logisch was, de hel was letterlijk losgebroken, er waren gigantische gevechten, politie lag halfdood op de grond en er waren meerdere mensen zwaar gewond

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:33

En trouwens, mijn hoog bejaarde oma kan écht wel een discussie aan hoor en geloof mij die wint ze ook nog. Maar met politie/beveiliging? Nee, want daar hoor je respect voor te hebben.

Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:33

Van mij mag de politie wel hard optreden, maar er zijn gewoon grenzen. Zoals dat na trappen en ik heb bijvoorbeeld ook meegemaakt dat ze mensen het centrum uit achtervolgden die zelf weg liepen of bewusteloos geslagen werden, omdat ze bezorgd waren om de persoon die de veroorzaker was. Stom misschien, maar een persoon die even kijkt wat er aan de hand is en geschrokken reageert die hoeft in mijn ogen niet in elkaar geslagen te worden :) Daardoor word het wantrouwen en de onrust alleen maar groter richting de politie, die al een niet zo geweldig beeld hebben bij de meesten (en in mijn ogen soms terecht).
Die trap na vind ik dan ook echt not-done en die (in mijn ogen) frustratie heb ik jammer genoeg al vaker gezien.
Maargoed het blijven mensen, die kunnen fouten maken. Net zo goed als dat dat joch waar het hier omdraait waarschijnlijk ook niet had verwacht dat het zo uit de hand zou lopen?! Althans, in mijn ogen kan niemand dat echt voorzien hebben.
Ongeacht wie de veroorzaker was, er worden al snel verkeerde conclusies getrokken n.a.v. wat mensen denken te zien/horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:33

Fiffill schreef:
4EverHobbes schreef:
Leeftijd erbij halen is toch niet nodig?
Oh ja zeker wel. Leeftijd is behoorlijk relevant in deze. Ik lees namelijk nooit dat een bus met bejaarden in zo'n opstand komt.


Het ging hier om een reactie op de leeftijd van een poster, niet op de leeftijd van iemand in de bus. Hoe oud mensen hier zijn lijkt me minder relevant. ;)


Het ging hier niet om de leeftijd van de poster.
Staat in mijn stukje ook niet dat ik daarmee refereer aan welke poster dan ook :)
Het gaat dus wel degelijk om de leeftijd van de bus passagiers, hetgeen ook inherent is aan het ontstaan van de hele escalatie.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-11-10 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

M3lisss

Berichten: 2526
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:34

Kanelly schreef:
@Fiffil... en nu zit de beveiliger al fout?
Nou wordt het helemaal mooi zeg.
Op zo'n bus is een beveiliger nog altijd degene met het gezag en daar heb je als puber (en ook als volwassene) gewoon naar te luisteren. Punt uit.

Als je het er niet mee eens bent, kan je daarna altijd nog op een fatsoenlijke manier verhaal gaan halen bij diens werkgever.

Het zou toch mooi worden zeg, nu moet de beveiliger stoppen met de discussie, volgende keer loopt een aanhouding uit de hand en dan hadden de agenten zeker gewoon niet moeten aanhouden.
Wat een kul.

Opgeschoten pubers zonder enig respect voor gezag en niet in het bezit van gedegen normen.

Ben het met je eens Neel. Misschien niet verstandig aangepakt van het gezag in deze situatie, maar uiteindelijk had B. ook gewoon even kunnen luisteren ipv moeilijk te gaan doen. Denk dat iedereen wel snapt dat je daar in zo'n situatie niets mee opschiet.

RoosIris

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Het hoge noorden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:34

Britty schreef:
Zowel America als Engeland is in ieder geval al een stuk heftiger dan nederland en wat mij betreft mogen we daar in nederland wel wat van overnemen.

En wat betreft het natrappen: agenten zijn ook maar mensen, kan me heel goed voorstellen dat je, nadat zo'n opgeschoten peuter je al een kwartier het bloed van onder je nagels aan het halen is EN je collega's verwond heeft, nog eens ff een kick na wilt geven. In verhouding tot wat die kerel goed of zegt vind ik dat ene schopje wel mee vallen.

En een bus opstandige bejaarden....zie je het voor je??? _O-



Ben wel met je eens dat ze wat pittiger te werk mogen gaan. Maar om nou meteen de Engelse politie achterna te gaan....nee.

De Nederlandse politie heeft hun pistool ook nog ter bescherming. De Engelsen hebben dat niet, daarom gaan ze meteen in de aanval. EN hard ook!

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:34

4EverHobbes schreef:
Marjo_x schreef:
De hele intentie om te willen natrappen is al zo fout wanneer je zo'n positie bekleed.. Ook al is iedereen het met mij eens, het mag wel gezegd worden.

4EverHobbes, vrij duidelijk dat bejaarden in het algemeen niet in zo'n fysieke positie verkeren om in zo'n opstand te komen. Neemt niet weg dat bejaarden zich ook beter kunnen voelen dan de politie.. dus waarom nou perse benoemd moet worden dat het "k*tpubers" zijn?


Het ZIJN toch ook poedersuiker?


Dat is jouw mening.
Ik vind namelijk van niet.