Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 20:21

Ik heb wel vaker politie zien optreden, maar zoiets als dit is me nog nooit overkomen... :oo

Gisternacht, na een gezellige verjaardag van een vriend in Haarlem, pakten mijn vriend en ik de nachtbus. Bij de bushalte kwamen we wat vrienden tegen die ook op het feestje waren maar al eerder weg waren gegaan, die zaten al een tijdje op de bus te wachten.
Toen de bus er uiteindelijk was gingen we een beetje achterin zitten, achter dat harmonica-achtige tussenstuk. Ik zat naast het gangpad, met naast me geen stoelen maar de deur.
Achter ons (mijn vriend en ik) zat een jongen op de stoelen die net wat hoger staan met een bak eten op zijn schoot (een maaltijd frietjes en wat brood). Ik noem hem even A. Naast hem zat een andere jongen, ze kenden elkaar niet maar zaten wat te grappen over dat het zo heerlijk rook en dat vast iedereen honger had. We raakten wat aan de praat, het was behoorlijk gezellig en de jongen in kwestie zat net van zijn maaltijd te genieten toen er een beveiliger aan kwam (er stonden voor in de bus twee beveiligers).
Deze beveiliger vertelde hem dat hij niet mocht eten in de bus - op een allerminst vriendelijke toon - waarop de jongen in de eerste instantie in protest ging ("maar dan wordt mijn eten koud"). Uiteindelijk borg hij netjes zijn eten op, toen hij inzag dat 't 'm echt niet ging lukken de beveiliging om te praten.
Maar naast hem aan de andere kant van het gangpad (dus schuin achter waar ik zat) zat een andere jongen, kennelijk een vriend van hem (deze jongen noemen we B.) B. ging tegen de beveiliging in en beweerde dat je gewoon mocht eten in de bus. Het werd een beetje een over en weer geruzie tussen de jongen en de beveiliger, die hem vertelde dat hij hem "er uit zou flikkeren als hij zo'n grote bek had" terwijl de jongen zei "praat niet op die manier tegen me" ed. - een typische onzinnige discussie dus.
Dit ging even zo door en toen besloot de beveiliger hem eruit te gooien; de bus werd gestopt en de jongen werd verteld dat hij de bus uit moest.

Wat hij natuurlijk niet wilde. ;)
Ondertussen stond de bus stil, en dat duurde maar.... de andere beveiliger was erbij gekomen en de jongen wilde nog steeds de bus niet uit. Ze ruzieden een beetje door en er werd gedreigd met de politie, maar de jongen bleef zitten. Een hoop onzin, hij noemde hen zelfs racisten (beide jongens waren negers), terwijl ik waarschijnlijk ook aangesproken was als ik een grote bek had of friet zat te eten... enfin, hij was het er overduidelijk niet mee eens.
Natuurlijk kwam de rest van de bus (en die zat vol) kijken waarom we stilstonden en het werd steeds drukker om ons heen. De mensen (praktisch allemaal jongeren, en de meeste met een slokje op) waren boos, wilden naar huis, en natuurlijk was de beveiliging het pispaaltje, maar die hielden hun mond dicht en bleven stoïcijns staan.

Toen kwam de eerste politieauto.
Twee agenten die naar binnen stapten en kort vroegen wat er aan de hand was. De jongen verdedigde zichzelf en was opgestaan en naar de agenten toegelopen. Hij wilde absoluut niet mee, ook niet toen ze het hem vroegen en hij duwde de agente die met hem in gesprek was (en hem probeerde te kalmeren door hem vast te pakken) de bus uit omdat hij niet wilde dat ze hem aanraakte - agente uiteraard not amused, jongen zat weer terug op zijn plek en verzette zich tegen de beide agenten. Ze probeerden hem van zijn plek te krijgen maar hij duwde ze weg, en bleef gewoon zitten en verder discussiëren (waarbij ook andere passagiers zich bemoeiden).

Toen kwam de tweede politieauto.
Nog meer agenten, het werd steeds drukker en drukker en mijn vriend wilde per se met mij van plek ruilen (ik zat aan de kant van het pad, dus naast het hele gebeuren). Van plek geruild, ondertussen was de héle bus volkomen gek geworden - joelen, schreeuwen, gillen, het leken wel een stel kleuters!
Bij de volgende politieauto begon het geschreeuw en geklap weer (de mensen om mij heen schenen het leuk of grappig te vinden?!) en ik zat mezelf ondertussen op te vreten omdat ik gek werd van het gezeur en geschreeuw om me heen (al die tijd zaten m'n vriend en ik gewoon rustig op onze plek met grote ogen naar het hele gebeuren te kijken).

Bij de tweede politieauto kwam ook een busje mee. En uit dat busje kwam een hond, die in de deuropening op een meter afstand van mij geparkeerd werd - beest zag er rustig uit, maar ik weet waar ze op getraind zijn en het is niet echt een rustgevend idee om er zo vlak naast te zitten... Hij zat naast me en m'n vriend zei later ook, toen hij daar zo zat had ik 'm best als huisdier willen hebben :+ , hij was opvallend rustig.
Ondertussen waren er al minstens 7 agenten, er stonden er 4 binnen plus de agent met zijn hond, en de twee beveiligers (de ene beveiliger hield de massa van voor in de bus tegen om meer ruimte om ons heen te creëren).
Nog steeds was de jongen niet van plan om naar buiten te gaan, één van de agenten had al gedreigd met pepperspray (maar waarschijnlijk wilden ze dat niet gebruiken omdat er ook gewoon andere mensen in de buurt zaten). De vrouwelijke agente had al eerder haar handboeien erbij gepakt maar de jongen worstelde/stribbelde tegen en duwde telkens de agenten weg.

De derde politieauto (in feite de 4e als je het busje meetelt) kwam aan (ondertussen was de herrie in de bus haast niet meer uit te houden; er stond een of andere gek op een stoel te schreeuwen, mensen stonden te filmen - terwijl de beveiliging hun camera's uit hun handen sloegen omdat ze niet wilden dat er gefilmd werd - en er stond een hysterisch meisje op een stoel te schreeuwen omdat ze bang was voor de hond. :roll: )
Uit deze auto kwamen agenten met wapenstokken. Eén van de agenten sprak mijn vriend en mij aan, en vroeg ons of we op wilden staan en in het gangpad een stukje terug wilden gaan staan omdat ze wss de hond en de stokken gingen gebruiken... waarop mijn vriend meteen zei dat we inderdaad meer dan graag ergens anders wilden staan :7 (wat onlogisch) dus werden we de menigte uitzinnige idioten ingeperst.

Mijn vriend duwde mij wat naar achter zodat hij schuin voor me stond, terwijl de beveiliger probeerde de druk van de mensen achter ons tegen te houden. Ook de jongen die naast B. zat moest over een stoel klimmen en vervolgens ging alles ontzettend snel; er gebeurde zo veel op dat moment! De agenten waren in discussie met B. en terwijl hij met de een sprak sloeg een ander hem, toen sloeg B. de agent die voor hem stond en toen doken de agenten op hem af.
Naast mij stond een jongen op een stoel die de hele tijd al een hoop kabaal aan het maken was. Mijn vriend en ik probeerden hem te overreden om te gaan zitten, of iig op te houden met schreeuwen, maar hij wilde niet naar ons luisteren - op het volgende moment werd hij hard op zijn hoofd geslagen met een knuppel en daarna op zijn schouder. Hij zakte natuurlijk terug, en toen zag ik de agent die naast de beveiliger bij de deur stond zijn hand wegtrekken - er zat bloed op en een bijtafdruk, de hond had hem geraakt. Ze hadden de hond losgelaten en ondertussen sloegen er twee agenten in op B. die onderuitzakte terwijl de hond tekeerging aan zijn benen. Hij viel op de grond, een van de agenten gaf hem nog een keiharde trap op zijn hoofd terwijl hij daar lag en het was zo'n chaos en zo'n kabaal dat ik even alleen maar bezig was met blijven staan.
Ik stond natuurlijk vooraan, en achter me stond de rest van de bus die het allemaal wilden zien en filmen dus ik was druk bezig om keihard met mijn ellebogen naar achter te rammen (ik ben maar 165 en er stonden alleen maar lange jongens achter me, en ik wilde echt niet bij die geflipte hond in de buurt komen). :\
Mijn vriend, die schuin voor me stond, trok voor het eerst die avond zijn mond open en schreeuwde door de bus dat iedereen naar achter moest omdat hij er geen trek in had een knal te krijgen of gebeten te worden door die hond, terwijl ik nog steeds met mijn volle gewicht naar achter leunde en stond te hakken met mijn ellebogen - als ik dat niet deed werd ik door de druk vanachter gewoon tussen de agenten/hond/B. gesmeten. :=
B. werd de bus uit gesleept, waar er buiten 4 agenten op hem gingen zitten. Met veel moeite werd de hond weer in toom gehouden, toen de agenten buiten stonden zijn mijn vriend en ik weer op onze plek gaan zitten en toen kwam A. ineens vanachter uit de bus aanlopen, al roepend dat hij niks zou doen en zo mee zou gaan.
Mijn vriend en ik probeerden ondertussen de geflipte kerel die een klap op zijn kop had gekregen (en weer op een stoel stond te roepen) rustig te krijgen, maar ik denk dat hij een flinke slok op had en in de eerste instantie wilde hij niet luisteren, maar na wat gepraat van mijn vriend ging hij toch zitten.

De 'rust' was weer teruggekeerd in de bus en we reden, na zo'n 3 kwartier stil te hebben gestaan, weer verder... natuurlijk was het de discussie van de avond om ons heen, maar ik zat mezelf zo op te vreten van irritatie over het belachelijke ingrijpen van de politie, het stomme gedrag van de beveiliger en vooral de krijsende kleuters om me heen dat ik me er maar niet in gemengd heb...

Uiteindelijk zijn we thuisgekomen, maar wat een rit was dat! :n


Vandaag las ik het nieuws op nu.nl (http://www.nu.nl/binnenland/2378665/bus ... enten.html) waar het verhaal niet eens helemaal klopt; de man die gepakt is, B. dus, zat volgens het bericht te eten, wat dus niet waar was; dit was A. zijn vriend, die zijn broer blijkt te zijn aldus het artikel.
Het heeft ook GeenStijl al gehaald (http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments) met wederom dezelfde fout.


Een jongen die ik ken heeft het gefilmd en inmiddels staat het op YT.

Alleen al het politie ingrijpen (en dit is nog niet eens vanaf het begin!) duurt al bijna 10 minuten. Vanaf ong. de 5e minuut escaleert de boel echt... in het filmpje merk je pas hoe belachelijk de herrie is van de hysterische mensen. Ik denk dat jullie wel snappen waarom ik me er zo ontzettend aan ergerde...
(Je ziet mij ook nog ergens in het filmpje zitten :+ )



Want mijn mond viel vooral open van het bizarre gedrag van de "kleuters" in de bus (zo gedroegen ze zich echt) met hun gegil, geschreeuw en andere herrie; hoe denk je daar mee iets te bereiken, en wat draagt het bij? :n

In mijn ogen ging het de eerste keer fout bij de beveiliger. A. zat te eten, de beveiliger kwam eraan en zei "je mag hier niet eten anders zet ik je eruit."
Zo pak je dat niet aan.... juist in dat werk moet je rustig en vriendelijk blijven. Mijn vriend doet dat werk in de Arena, daar zit hij regelmatig tussen de hooligans - en hij heeft nog nooit zoiets meegemaakt. Altijd in de eerste instantie rustig, vriendelijk en met geduld handelen, hoe lastig het soms ook is.... ik denk dat het haantjesgedrag van de beveiliger ook een trigger is geweest voor B. om zo te reageren. Ik merkte aan mezelf al dat ik die vent door zijn gedrag absoluut niet mocht op dat moment, het wekt alleen maar aversie op.

Het politieoptreden zelf vond ik vreselijk. Absurd om met zo bizar veel mensen op één iemand in te hakken; totaal niet nodig, hij had door twee mensen gepakt kunnen worden zonder die hond en al dat geweld. Hij was in de eerste instantie namelijk een stuk minder agressief, toen hij geslagen werd begon hij echt terug te meppen. Ergens zat hij ook helemaal niet zo fout (puur het stuk bij de beveiliger), hij had volgens de beveiliger een grote mond - maar hij heeft hem niet uitgescholden oid, hij zei alleen dat je volgens hem wel in de bus mocht eten. Verbazingwekkend dat het hier op uitdraait... hij had idd beter zijn mond kunnen houden, maar als de beveiliger gewoon niet in discussie was gegaan en niet zo uit de hoogte had gedaan had er veel voorkomen kunnen worden.

Het ergste van de agenten vond ik nog wel dat de oudere agent B. heel hard op zijn hoofd/gezicht trapte toen hij al op de grond lag, met twee agenten bovenop hem en de hond die hem beet... dat natrappen viel mijn mond pas echt van open.
Ik heb niks tegen de politie, maar imo hebben ze met dit ingrijpen een paar behoorlijke fouten gemaakt.


Het was een bizarre situatie die in mijn ogen extreem geëscaleerd is (het begon met iemand die een broodje at!) en ik hoop van harte dat ik nooit meer zoiets meemaak, want fijn is anders...

Berdien

Berichten: 64523
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:29

Jezus Bente, wat heftig zeg!

Dat de politie zo hard optreed kan ik me aan de ene kant wel ergens voorstellen, als je niet horen wil... dan voel je maar. Maar om dan iemand die al ligt nog eens na te trappen.. Nee, dat vind ik echt beneden peil.
Dat volk in de bus wat zo tekeer gaat, daar kan ik ook echt niet bij. Dat ze waarschijnlijk een slok op hebben werkt dan al niet echt mee, maar je maakt het ook bij nuchtere (nuchterdere? := ) mensen mee. Schijnbaar is er niets opwindenders dan gaan brullen bij politie-optreden.

Zoiets gaat je hoe dan ook niet in de koude kleren zitten, zeker niet als je klem staat tussen de twee vuren.

:(:)

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:36

Peoh, ik kan me voorstellen dat zo iets wel even een domper zet op je gezellige avondje uit... goed dat jij en je vriend zo rustig bleven.

Wat betreft het optreden van de politie: Een vriendin van me is agente (nu ook ME) en als ik hoor (en zie aan de verwondingen) wat die allemaal voor een sh*t over zich heen krijgt.... dan geef ik ze groot gelijk dat ze een onruststoker even helemaal uitschakelen. Het is toch te gek voor woorden dat je je als politie voor een rotsalaris dagelijks tussen de gekken op straat begeeft en dan ook nog eens bij elk blauw plekje wat je zo'n etter bezorgt publiek aan de schandpaal genageld wordt... Aks die jongen niet tegen klappen kon had hij zich gewoon koest moeten houden. Wil je de grote vent uithangen... prima maar dan ook niet janken als je een tikje mee krijgt.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:41

jemig wat heftig zeg!!
uitschakelen, zeker! maar als iemand al op de grond ligt en dan tegen zijn hoofd aan schoppen??? dat is gewoon mishandeling

Carmen
Berichten: 2626
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:42

Jeetje wat heftig! Er zijn hier een paar behoorlijke fouten gemaakt...

laura1987

Berichten: 7136
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:42

Wat moet dit een nare ervaring voor je zijn geweest.
Inderdaad had die beveiliger het aardiger kunnen vragen, maar B had ook gewoon kunnen zeggen oke en zijn eten opbergen...

Dat de politie hem nog natrapt vind ik echt niet kunnen.
Ik ben er niet bijgeweest, maar een hond en 2/3 agenten voor 1 persoon is wel erg veel.
Wel denk ik dat de politie met zoveel mensen is gekomen omdat ze misschien dachten dat er meer uit de bus mee zouden doen ofz?

Edit: ik heb net het filmpje bekeken en die jongen is zo te zien ook niet echt lief geweest voor de politie hoor. Wat ik zie is dat de politie pas met wapenstokken gaan slaan nadat die jongen bijna een politieagent slaat.
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 14-11-10 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Suus88

Berichten: 286
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:44

pff heftig hoor. Ben blij dat ik gister niet met de bus maar gewoon met de auto was naar Haarlem.. Anders had ik misschien ook in die bus gezeten..

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:45

Je kan die mensen beter gewoon hun werk laten doen!

Dat respectloze geblaat van o.a. die kerel die dat filmpje maakt, bah! Daar wordt ik pas misselijk van. En ook meteen dat gillen dat er sprake is van discriminatie...get a life. Dat je onder de indruk was van het hele gebeuren kan ik nog wel inkomen, maar je verbazen over het optreden van de politie? Van mij hadden ze nog veel harder mogen optreden en de helft van de bus zo een nachtje op cel mogen zetten. Politie heeft heus wel geweten waar ze mee bezig waren. Tenzij je de hele academie doorlopen hebt kan jij daar geen oordeel over geven

Thats_Me

Berichten: 10941
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:48

Jeetje, wat heftig zeg! Zoals jij het omschrijft had dit allemaal voorkomen kunnen worden. Bizar eigenlijk dat zo iets kleins zo escaleert..

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:49

heftig... maar 1 ding... waarom ben je in vredesnaam in die bus gebleven? (of mocht je er niet uit?) Ik was of voor naar de chauffeur gegaan en had gemeld dat ik buiten was gaan staan tot alles klaar was... van zoiets raak ik echt in paniek en dan ben ik gewoon weg! Waarom ben je in vredesnaam blijven zitten? het eerste en enige wat in mij opgekomen was was wegwezen zodra die deur open ging!

in ieder geval sterkte ermee want kan me voorstellen dat dit niet in je koude kleren gaat zitten :=

Storm

Berichten: 20845
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:49

Dit staat op NU.nl

Buspassagier verwondt vier agenten
Uitgegeven: 14 november 2010 14:31
Laatst gewijzigd: 14 november 2010 14:56

HAARLEM - Een 22-jarige buspassagier uit Hoofddorp heeft zondagmorgen om half vijf vier agenten verwond toen zij hem wilden aanhouden. Dat gebeurde in een bus van Connexxion op de Aziëweg in Haarlem.
Dat maakte de politie zondag bekend.

De man was al door beveiligers van Connexxion aangesproken, omdat hij in de bus zat te eten. Hij wilde niet meewerken en weigerde de bus te verlaten. Toen agenten de beveiligers te hulp schoten, verzette de Hoofddorper zich hevig tegen zijn aanhouding. Hij sloeg de politiemensen in hun gezicht. Vier agenten raakten hierbij gewond.

De broer van de man, een 20-jarige Zwanenburger, en andere passagiers bemoeiden zich met de situatie. De politie heeft uiteindelijk een politiehond ingezet bij de aanhouding van de man.

Bijtwonden

De verdachte is in het ziekenhuis behandeld, omdat hij bijtwonden had opgelopen aan zijn arm en been. Daarna is hij vastgezet op verdenking van ambtsbelemmering. De broer van de man is aangehouden en vastgezet voor hetzelfde feit.

De agenten liepen verwondingen op in hun gezicht, zoals een stijve kaak en een opgezwollen neus. De recherche onderzoekt de zaak.

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:57

Het was denk ik handiger geweest als de politie gewoon iedereen rustig de bus liet verlaten, behalve de jongen(s) in kwestie. Dan had je dat gegil en gedoe niet en kun je een stuk rustiger met zo'n jongen praten. Vervolgens (als je hem dan toch per se moet aanhouden) geef je hem gewoon de keus lijkt mij: òf je steekt je handen uit en je gaat rustig in de handboeien, òf het gaat met geweld..

Had denk ik een betere oplossing geweest O:) Maar inderdaad. Dit om een broodje :+

edit: verwondingen als een stijve kaak en opgezwollen neus :')
Laatst bijgewerkt door Monchou op 14-11-10 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Carmen
Berichten: 2626
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:57

Storm schreef:
Dit staat op NU.nl

Buspassagier verwondt vier agenten
Uitgegeven: 14 november 2010 14:31
Laatst gewijzigd: 14 november 2010 14:56

HAARLEM - Een 22-jarige buspassagier uit Hoofddorp heeft zondagmorgen om half vijf vier agenten verwond toen zij hem wilden aanhouden. Dat gebeurde in een bus van Connexxion op de Aziëweg in Haarlem.
Dat maakte de politie zondag bekend.

De man was al door beveiligers van Connexxion aangesproken, omdat hij in de bus zat te eten. Hij wilde niet meewerken en weigerde de bus te verlaten. Toen agenten de beveiligers te hulp schoten, verzette de Hoofddorper zich hevig tegen zijn aanhouding. Hij sloeg de politiemensen in hun gezicht. Vier agenten raakten hierbij gewond.

De broer van de man, een 20-jarige Zwanenburger, en andere passagiers bemoeiden zich met de situatie. De politie heeft uiteindelijk een politiehond ingezet bij de aanhouding van de man.

Bijtwonden

De verdachte is in het ziekenhuis behandeld, omdat hij bijtwonden had opgelopen aan zijn arm en been. Daarna is hij vastgezet op verdenking van ambtsbelemmering. De broer van de man is aangehouden en vastgezet voor hetzelfde feit.

De agenten liepen verwondingen op in hun gezicht, zoals een stijve kaak en een opgezwollen neus. De recherche onderzoekt de zaak.


Dit lijkt wel totaal niet te kloppen met het verhaal van de TS?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:57

Ik vind dat de politie nog erg zacht blijft. :x Voor zover ik op het filmpje zien gedragen de twee heren zich ook niet al te schattig. Ze hebben zich gewoon te voegen. Punt uit. De jongen op de grond blijft ook uithalen en op het punt waar hij stopt, wordt de hond ook terug gehaald en wordt er niet meer geslagen. Moet de politie verdomme komen voor een stel k*tjochies dat niet wil luisteren en krijgen ze nog een boel commentaar ook. Alles wat commentaar gaf mooi een nachtje cel. :) Dát zou pas een goede zaak geweest zijn.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-11-10 21:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:57

Ilsemarie schreef:
heftig... maar 1 ding... waarom ben je in vredesnaam in die bus gebleven? (of mocht je er niet uit?) Ik was of voor naar de chauffeur gegaan en had gemeld dat ik buiten was gaan staan tot alles klaar was... van zoiets raak ik echt in paniek en dan ben ik gewoon weg! Waarom ben je in vredesnaam blijven zitten? het eerste en enige wat in mij opgekomen was was wegwezen zodra die deur open ging!


Ik hoor 1 meisje schreeuwen die die bus uitwil..schijnbaar niet mogelijk??

Ik erger mij aan de arrogante houding van enkele agenten en het mee willen slaan.. over het plastic voor de stoelen heen en met dat knuppeltje er om heen :n

En wat gooit die oudere agent tegen het einde nog de bus door?

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:57

Jeetje wat een filmpje!
Echt ontzettend heftig..

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:59

hmm als het echt niet kan dan was ik mooi bij de chauffeur op schoot gaan zitten haha! Ik raak echt in paniek van zulke dingen, laatst werd iemand bij een discotheek hardhandig naar buiten gewerkt en dan voel je de mensen voor je drukken en kan je niet naar achter want daar staan mensen, nou van mij hoefde het allemaal al niet meer :=

Janientje

Berichten: 934
Geregistreerd: 28-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:00

Wat een verhaal! Maar waarom werd de onruststoker niet meteen uit de bus getrokken om verder alles buiten de bus af te handelen vraag ik me af...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:01

Marjo_x schreef:
Ik hoor 1 meisje schreeuwen die die bus uitwil..schijnbaar niet mogelijk??

Ik erger mij aan de arrogante houding van enkele agenten en het mee willen slaan.. over het plastic voor de stoelen heen en met dat knuppeltje er om heen :n

En wat gooit die oudere agent tegen het einde nog de bus door?

Zijn collega wordt op dat moment naar achteren geslagen. Hij MOET ingrijpen dan. En in een bus heb je niet bepaalt alle plek om netjes te gaan staan dus ja, dan maar over het stoeltje heen.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:01

Ik hoorde het verhaal al bij het nieuws op de radio. Fijn om een mening van een ooggetuige te lezen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 21:02

@Berdien: ik ben absoluut niet tegen politieoptredens, maar dit ging echt veel te ver en dat kon iedereen zien. B. ging de fout in door de agente een duw te geven, maar toen hij met al die agenten om zich heen zat in een discussie sloeg er plotseling van achter een agent op zijn hoofd/nek en toen werd hij wild, kwam de hond erbij en nog meer agenten met stokken...
Ik zeg niet dat hij niet fout zat (uiteraard, hij had gewoon meteen mee moeten gaan) maar de politie heeft hier zo mogelijk nog meer fouten gemaakt. En dat natrappen was echt misselijk, die jongen kon al niks meer doen met twee agenten op zich en een hond die hem flink aan het bijten was. En dan toch trappen (en het slaan ging eerst ook gewoon door).

@Ellebel: het is al achterlijk dat hier de politie voor kwam.
In feite had B. namelijk niks gedaan. Want @laura1987, zoals je kunt lezen was B. niet degene die aan het eten was, dat was zijn broer A. en die had zijn eten opgeborgen!
B. ging in discussie met de beveiliger, die vond dat hij een grote mond had en eruit moest. Als ik zoiets te horen zou krijgen zou ik er ook niet uit willen! B. had niet gescholden oid, de beveiliger niet bedreigd etc. hij nam het alleen op voor zijn broer, en de beveiliger reageerde daar imo fout op ("met zo'n grote bek flikker ik je eruit" etc.) en daardoor voelde B. zich aangevallen.... politie was niet eens nodig geweest.
Maar toen die er was, had B. uiteraard gewoon de bus moeten verlaten dan was dit alles ook niet gebeurd. Maar het begon er allemaal mee met een beveiliger die de boel totaal verkeerd aanpakte.

Ze kwamen idd met heel veel mensen, er waren meer dan 5 agenten die zich op B. stortten maar de bus was te klein, dus moesten er een paar uitwijken.... en natuurlijk de hond er nog bij, wat ik ook zwaar overdreven vond; ze hadden hem beter meteen mee kunnen nemen.

Britty schreef:
Je kan die mensen beter gewoon hun werk laten doen!

Dat respectloze geblaat van o.a. die kerel die dat filmpje maakt, bah! Daar wordt ik pas misselijk van. En ook meteen dat gillen dat er sprake is van discriminatie...get a life. Dat je onder de indruk was van het hele gebeuren kan ik nog wel inkomen, maar je verbazen over het optreden van de politie? Van mij hadden ze nog veel harder mogen optreden en de helft van de bus zo een nachtje op cel mogen zetten. Politie heeft heus wel geweten waar ze mee bezig waren. Tenzij je de hele academie doorlopen hebt kan jij daar geen oordeel over geven


Dat geblaat is niet de kerel die het filmpje maakt, dat is een kerel waar ik me ook wezenloos aan ergerde en die er naast stond. ;) Samen met het hysterische meisje dat bang was voor de hond en de jongen die ik probeerde rustig te krijgen, maar die uiteindelijk ook klappen kreeg, was dat de persoon bij wie ik me echt moest inhouden om er niet iets van te zeggen...

En wat een onzin zeg de rest van je bericht, was jij erbij? Nee.
Optreden prima, maar mensen natrappen en meteen honden etc erbij is écht overdreven, zoveel weet ik ook nog wel van de politie. ;) Er zijn hier door meerdere mensen fouten gemaakt en ik praat niks goed, B. zat uiteraard ook fout, maar het optreden van de politie was echt een aanfluiting.
Ook niet alles staat op film, ze hadden B. al eerder mee kunnen nemen maar hebben dit niet gedaan.

Ilsemarie schreef:
heftig... maar 1 ding... waarom ben je in vredesnaam in die bus gebleven? (of mocht je er niet uit?) Ik was of voor naar de chauffeur gegaan en had gemeld dat ik buiten was gaan staan tot alles klaar was... van zoiets raak ik echt in paniek en dan ben ik gewoon weg! Waarom ben je in vredesnaam blijven zitten? het eerste en enige wat in mij opgekomen was was wegwezen zodra die deur open ging!

in ieder geval sterkte ermee want kan me voorstellen dat dit niet in je koude kleren gaat zitten :=


Dat kon niet. Zoals je ziet zat ik er pal naast; overal stond uiteindelijk politie en je verwacht sowieso niet dat zoiets zo erg uit de hand loopt.
Naar de chauffeur was geen optie, als je al ziet dat ik mezelf amper staande kon houden omdat ik anders in het gevecht geduwd zou worden, is naar voren lopen helemaal niet te doen!

Storm schreef:
Dit staat op NU.nl

Buspassagier verwondt vier agenten
Uitgegeven: 14 november 2010 14:31
Laatst gewijzigd: 14 november 2010 14:56

HAARLEM - Een 22-jarige buspassagier uit Hoofddorp heeft zondagmorgen om half vijf vier agenten verwond toen zij hem wilden aanhouden. Dat gebeurde in een bus van Connexxion op de Aziëweg in Haarlem.
Dat maakte de politie zondag bekend.

De man was al door beveiligers van Connexxion aangesproken, omdat hij in de bus zat te eten. Hij wilde niet meewerken en weigerde de bus te verlaten. Toen agenten de beveiligers te hulp schoten, verzette de Hoofddorper zich hevig tegen zijn aanhouding. Hij sloeg de politiemensen in hun gezicht. Vier agenten raakten hierbij gewond.

De broer van de man, een 20-jarige Zwanenburger, en andere passagiers bemoeiden zich met de situatie. De politie heeft uiteindelijk een politiehond ingezet bij de aanhouding van de man.

Bijtwonden

De verdachte is in het ziekenhuis behandeld, omdat hij bijtwonden had opgelopen aan zijn arm en been. Daarna is hij vastgezet op verdenking van ambtsbelemmering. De broer van de man is aangehouden en vastgezet voor hetzelfde feit.

De agenten liepen verwondingen op in hun gezicht, zoals een stijve kaak en een opgezwollen neus. De recherche onderzoekt de zaak.


Klopt, dat heb ik er met link bijgezet. ;)

Het bericht klopt dus niet want B. was niet de man die zat te eten, B. was de man die het opnam voor zijn broer en in discussie ging met de beveiliger, die vond dat hij een grote mond had.

Martine_R schreef:
Het was denk ik handiger geweest als de politie gewoon iedereen rustig de bus liet verlaten, behalve de jongen(s) in kwestie. Dan had je dat gegil en gedoe niet en kun je een stuk rustiger met zo'n jongen praten. Vervolgens (als je hem dan toch per se moet aanhouden) geef je hem gewoon de keus lijkt mij: òf je steekt je handen uit en je gaat rustig in de handboeien, òf het gaat met geweld..

Had denk ik een betere oplossing geweest O:) Maar inderdaad. Dit om een broodje :+


Dat is echt geen doen, echt niet dat je een groep uitzinnige mensen zo makkelijk de bus uit krijgt. ;) Zeker niet midden in de nacht als ze eruit willen.

Ayasha schreef:
Ik vind dat de politie nog erg zacht blijft. :x Voor zover ik op het filmpje zien gedragen de twee heren zich ook niet al te schattig. Ze hebben zich gewoon te voegen. Punt uit.


B. begon pas te slaan toen hij zelf geslagen werd.
Inderdaad geen slimme actie ;) maar de hond erbij vond ik te ver gaan, en het natrappen al helemaal. Als iemand uitgeschakeld op de grond ligt, wat is het nut dan om hem nog even op zijn hoofd te trappen terwijl hij al niks meer kan en in de boeien ligt?
Ze mochten hem idd best aanpakken, hij gedroeg zich agressief, maar er zijn een aantal punten die hier fout zijn gegaan...

Ilsemarie schreef:
hmm als het echt niet kan dan was ik mooi bij de chauffeur op schoot gaan zitten haha! Ik raak echt in paniek van zulke dingen, laatst werd iemand bij een discotheek hardhandig naar buiten gewerkt en dan voel je de mensen voor je drukken en kan je niet naar achter want daar staan mensen, nou van mij hoefde het allemaal al niet meer :=


Ik had het graag gedaan, maar je kon dus ook echt geen kant op. ;)

Marjo_x schreef:
Ilsemarie schreef:
heftig... maar 1 ding... waarom ben je in vredesnaam in die bus gebleven? (of mocht je er niet uit?) Ik was of voor naar de chauffeur gegaan en had gemeld dat ik buiten was gaan staan tot alles klaar was... van zoiets raak ik echt in paniek en dan ben ik gewoon weg! Waarom ben je in vredesnaam blijven zitten? het eerste en enige wat in mij opgekomen was was wegwezen zodra die deur open ging!


Ik hoor 1 meisje schreeuwen die die bus uitwil..schijnbaar niet mogelijk??

Ik erger mij aan de arrogante houding van enkele agenten en het mee willen slaan.. over het plastic voor de stoelen heen en met dat knuppeltje er om heen :n

En wat gooit die oudere agent tegen het einde nog de bus door?


Volgens mij het eten van de andere jongen, dat lag daarna namelijk overal door het gangpad. :roll:

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:03

Met alle respect, maar zie hier niets dramatisch, behalve een aantal opgejutte jongeren die zich belachelijk gedragen en te schelden met k*nker etcetc.
Voor jou absoluut niet fijn dat je ertussen zat en vind je vriend een lieverd dat ie je op zijn plaatsje zet :) zoals het hoort.

Je moest eens weten hoe schandalig het er geregeld aan toe gaat in die nachtbussen, dat ze wel moeten. De Beveiliger had het net wat vriendelijker kunnen vragen, maar tis een vak apart met die gasten snachts te moeten rijden..al die jongeren jutten elkaar op, massahysterie en zo ontstaan ook vaak die voetbalrellen, dus ze moeten wel..dat het op eind heftiger aan toe gaat..sja...verre van ok, natrappen is niet nodig als iemand al geboeid is, maar ook hier, waar had het op uitgelopen als ze niet wat hardhandiger tot bedaren worden geroepen? om notabene eten snachts, waar men zich wel niet druk om kan maken zeg, bah..en die gozer maar roepen in wat voor wereld we leven en dat dit de maatschappij is, ja het zijn zij wel die dit veroorzaken hoor.

daniekjuh

Berichten: 1957
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Vlakbij Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:03

Sjongejonge zeg..
Was bij schalkwijk ofniet?
Echt niet normaal, mn moedertje heeft het filmpje ook gekeken en was blij dat ik een keer niet met de bus naar haarlem was..
Die agenten vind ik ook maar pannekoeken hoor, heb wel een beetje het idee dat ze 'rammen' om het 'rammen'.. had naar mijn idee ook anders opgelost kunnen worden...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:03

B duwt een agent nogal hardhandig weg. Dat is misschien niet uithalen maar wel degelijk een teken van fysieke agressie dat niet nodig was. B lokt het slaan dus zelf uit. Sja de hond, is die speciaal opgeroepen of was ie gewoon in de buurt en kwam ie kijken of zijn collega's hulp konden gebruiken?

vaa

Berichten: 736
Geregistreerd: 04-08-09
Woonplaats: CZ- Chuchelna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:04

kom op ze staan op een gegeven moment met z'n 6'en op 1 persoon in te slaan, en dat ze hem op de grond liggend nog steeds slaan is echt belachelijk. Ik irriteer me wel mateloos aan dat meisje met haar geschreeuw en idd het commentaar door de filmer.
maar wat een achterlijk gedrag van beide kanten.

dat was een behoorlijke domper na een gezellige avond!