Terug in de schoolbanken!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Terug in de schoolbanken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 13:49

Na zo'n 2 jaar thuis te hebben gezeten, ga ik na deze zomervakantie eindelijk weer eens iets doen, en wel de sprinthavo in het volwassenonderwijs.
Ik was de laatste maanden aan het rondkijken voor een opleiding, maar kon niets geschikts vinden, omdat ik eigenlijk ook niet weet welke richting ik op wil. Daarom kwam ik bij deze school uit, want als ik de havo ga doen heb ik ten eerste wat langer tijd om een richting te kiezen, en ten tweede een goede/betere basis voor een vervolgopleiding.
Ik ga het wel in 2 jaar doen, omdat het anders te veel voor me is, dus eigenlijk kun je het "sprint" wel van de naam afhalen Haha!
Het was een heel gedoe met financiering enzo, maar nu is het dan toch rond, en kan ik in augustus beginnen. Rond de 20e is de introductie al, brrrr. Scheve mond
Je moest hier nu ook profielen kiezen, net als op de gewone havo, ivm de 2e fase. ik heb het profiel Cultuur&Maatschappij gekozen, omdat de andere profielen meer exacte vakken bevatten en daar ben ik erg slecht in.
Ik hoop dat ik deze opleiding af kan maken, zou de eerste zijn.
Tsja, het lijk niet zo bijzonder allemaal, maar voor mij is het een hele stap. Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 13:53

Spannend hoor!! Zal inderdaad heel erg wennen zijn als je er zo lang uit bent, ik kan me er iets bij voorstellen, heb zelf ook het gevoel dat ik na de zomer weer 'ga beginnen' in plaats van dat ik verder ga.
Nou ja, dan maar iets minder hard sprinten toch?
Hardlopers zijn doodlopers Knipoog
Als je straks gewoon maar lekker je diploma hebt en in de schoolbanken de tijd krijgt om na te denken over wat je daarna verder wilt gaan doen.
De basis heb je dan in ieder geval en je hebt genoeg mensen om je heen om ideeën op te doen over je vervolgopleiding.
Ik heb het even gemist, maar waar ga je de opleiding nou precies doen?

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 14:08

Bij het Drenthe College, hier in Assen, in dat nieuwe gebouw, Cicero.
Echt ideaal, 5 minuten fietsen van m'n huis, en 5 minuten naar de pony's. Haha!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:34

Nou is toch juist wel geweldig! Is een hele stap om na 2 jaa weer naar school te gaan... En HAVO is toch een goede keuze... Ik wens je heel veel succes! Zal in het begin wel weer even wennen zijn, maar het komt vast allemaal goed!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:16

C&M leek mij ook het leukste profiel (ik was het laatste jaar havo oude stijl vandaar)
heb je al enig idee welke richting je leuk vindt?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:30

Goed joh dat je weer wat op pakt!
Heel veel succes!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 09:04

Kinta schreef:
heb je al enig idee welke richting je leuk vindt?


Nog niet precies Haha! b Het zal waarschijnlijk iets met administratie of talen ofzo worden.
Het liefst zou ik een "buitenbaan" hebben, iets met paarden of andere dieren, maar dat is gewoon niet reëel, zo moeilijk om daar (betaald) werk in te vinden.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 17:44

Veel plezier op school Maaike!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:56

Lekker joh, veel succes. Ik ben ook dmv thuisstudies aan het omscholen nu en het bevalt me op zich goed.