Waarom hebben mensen een hekel aan het paranormale?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fresco1234

Waarom hebben mensen een hekel aan het paranormale?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 12:22

Terwijl het er toch bij hoort.

Ik open dit topic omdat ik me toch afvraag vanaf het moment dat er over spiritueel of paranormaal wordt gesproken dat mensen dan nuffig reageren, wat ik erg jammer vind.
Het paranormale is imo enkel een verlenging van jezelf en een uitwerking van je intuïtie.

Alles is nl energie en heeft zijn eigen trilling.

Ikzelf werk met consulenten die de hele dag vanalles kunnen vertellen, foto's lezen, voorspellingen doen, coachen, noem maar op.
Ikzelf leg ook kaarten (diverse soorten), geef quantum touch, doe aan fotoreadings, edelsteentherapie, kruidenthee advies, aromatherapie, feng shui, ...

Het is heel leuk dat er meer is tussen hemel en aarde omdat dat nou net je even verder kan helpen.

Overigens zijn paarden en honden ook spiritueel, zij geven vaak je probleem aan en als je het kunt herkennen is het niet zo moeilijk meer.

Ik ben eens benieuwd wat voor reacties hier in dit topic verschijnen.

En mocht je vragen hebben, dat kan altijd.

LadyMadonna

Re: Waarom hebben mensen een hekel aan het paranormale?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:24

Dat is jou mening. Ik ben er veel te nuchter voor,.
In je bericht stel je alles als feit, en daar hou ik dus niet van ;)

Het IS niet, jij VIND het, das wat anders ;)

Ik blijf persoonlijk liever met 2 benen op de grond, ik kan er gewoon niks mee.
Net als bijv fotoreadings van dode dieren/mensen. Dood is dood IMO

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:24

Is het echt 'een hekel hebben aan' of is het gewoon de nuchterheid van de mens? :) Ik zelf geloof niet echt in het paranormale en ik ben er ook niet naar op zoek, omdat ik er geen behoefte aan heb.. Dat is iets anders dan 'hekel hebben aan' imo.

Verder ga ik met Stef mee.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:26

omdat mensen bang zijn voor het "onbekende" en hun ogen sluiten voor iets wat er gewoon bijhoort. Ook kunnen mensen zich er moeilijk een voorstelling van maken, denk ik. ik ken ook mensen die zich daarmee bezig houden en daar gevoelig voor zijn (energieën van mensen die niet meer hier zijn, bijvoorbeeld). Ik zie het zelf niet, maar wie ben ik om mensen te veroordelen die daar wel gevoelig voor zijn?

Blue9

Ik heb er geen hekel aan hoor?
Geloof zeker in ''iets'' maar alleen niet zover als jij er in gaat denk ik.

Romyv

waarom? Ik word altijd zoo moe van dat zweverige geneuzel van die lui!!! Ik ben meer een Beta type dan een Alfa, ofwel niet banketstaaf maar poetsen. Als ik iemand vraag: wil je aardappels of pasta eten dan zit ik niet te wachten op een langdradig verhaal over hoe je aura je gevoel tegenspreekt en de sterren zeiden dat je onderbuik vandaag aan zet is dus dat je eigelijk daar op af moet gaan.....

(extreem voorbeeld, maar zo is het altijd!!!! En mensen die zich teveel erin verdiept hebben, hebben niet door dat ze zo over komen)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:28

dat zweverige gedoe hou ik ook niet van, normaal. maar ik heb genoeg gezien om er niet meer omheen te kunnen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:29

stef schreef:

Ik blijf persoonlijk liever met 2 benen op de grond, ik kan er gewoon niks mee.
Net als bijv fotoreadings van dode dieren/mensen. Dood is dood IMO

Precies, jammer dat je het opdringerig brengt, kan ik verder niets mee.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:30

Ik heb er ook niet zoveel mee.. Wat dat betreft deel ik wel de reactie van Stef.

Dat het jouw een goed gevoel geeft is fijn voor je. Maar dat betekent nog niet dat dat voor iedereen moet gelden.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:31

Ik ben zelf te nuchter voor dat soort onzin denk ik. Maar als iemand anders er blij van wordt, vind ik het prima. Dus ik heb er niet echt een hekel aan.

Waar ik wel van kots zijn mensen die een slaatje proberen te slaan uit hun zogenaamde paranormale gaven. Die bv de nabestaanden van recent overledenen voor grof geld allerlei signalen uit het hiernamaals willen gaan vertellen. Ik geloof al niet in praten met de doden en om dan geld te gaan verdienen aan mensen in een kwetbare tijd vind ik echt niet kunnen.

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:32

Volgens mij ontstaan de meeste botsingen daartussen door de manier waarop mensen op elkaar reageren. Zoals hierboven te zien is: Fresco1234 zegt 'het is zo', en Stef zegt 'het is niet zo', in plaats van 'ik geloof dat...' wat veel opener overkomt.

De één gelooft er wel in, de ander niet. Je hoeft elkaar niet aan te vallen of af te kraken, voor de één bestaat het gewoon wel en voor de ander niet. Ik geloof dat je hierin elkaar ook echt niet om kan praten, en doordat dat vaak wel wordt geprobeerd ontstaan de meeste botsingen.
Ikzelf geloof er wel in, maar ben er verder helemaal niet mee bezig omdat het me totaal niet trekt. Wel kan ik me rot ergeren aan mensen (bijvoorbeeld een bepaald iemand in het topic over ervaringen met het paranormale) die steeds hun mening over 'het bestaat niet' gaan opdringen. Laat mensen geloven wat ze willen, daar heb je toch geen last van? :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:35

Ik denk dat een hekel eraan hebben een groot woord is.
Veel mensen geloven er gewoon niet in.
Alle mensen zijn verschillend.
Je zou je dan ook kunnen afvragen waarom zij niet alle mensen katholiek/christen/hindoe/moslim etc.
Vaak maakt onbekend ongeliefd en dat is met alles zo.

Zelf geloof ik zeker meer is dan wat wij met ons blote oog kunnen zien, maar ik vind wel dat sommige mensen erin door kunnen slaan.
Je moet nooit je nuchtere verstand verliezen, maar ook dit geldt weer voor alles eigenlijk.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:37

Ik weet niet of mensen een hekel hebben aan het paranormale... Ik weet wel dat mensen zich kunnen ergeren aan mensen die aan elke scheet een spirituele betekenis toekennen en de indruk geven dat ze niet echt meer met beide voeten op de grond staan.

Ik geloof absoluut in meer tussen hemel en aarde, maar van jouw post krijg ik een beetje kromme tenen... Ik bedoel het niet l*llig, maar juist dit soort verhalen maken dat mensen jeuk krijgen van paranormale dingen. Wat heb je te bewijzen? Doe je ding, de mensen die er iets mee/aan hebben zullen je wel weten te vinden en de mensen die er niks van willen weten hebben gewoon een andere kijk op de wereld. Prima toch?

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 12:38

ik ga met jou sharona zeker mee in het feit dat het idd geen welles nietes spelletje mag worden, dus excuses als ik het niet goed heb verwoord.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:42

Omdat het iets is wat bepaalde dingen lastig te begrijpen maakt, het gaat buiten de veilige feiten van de wetenschap.

Ach ja ieder z'n ding, ik geloof bepaalde dingen wel omdat ik ze heb meegemaakt, wat betreft andere dingen ben ik nog altijd puur sceptisch: als ik daar ook een ervaring mee krijg dan is het voor mij bewezen, ik sta daar wel voor open maar sta er wel ontzettend sceptisch tegenover. Dat is imo ook de beste instelling wat betreft zulke dingen.

Je moet niet meteen alles heilig geloven omdat iemand het zegt of omdat iemand beweerd het meegemaakt te hebben, maar je moet er ook niet tegenover staan alsof het je ergste vijand is. Soms moet je de ''enge'' gebieden ook verkennen, hoe confronterend of wetenschap-onderuit-halend ze ook zijn.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:44

Ik geloof inderdaad dat er meer is, maar ik KIES er bewust voor om NIKS TE MAKEN te willen hebben met paranormale handelingen en actie.

Dit omdat IK geloof dat het NIET iets is wat uit het GOEDE voortkomt, maar juist uit het tegenovergestelde.

En het heeft inderdaad met GELOVEN IN te maken hoewel ik vind dat de TS erg overkomt dat het zo is en dat iedereen dat dan maar moet aannemen. Ik GELOOF dat je vooral dicht bij jezelf moet blijven! En voor de één is dat bij paranormale zaken, voor de ander en geloof in een God en voor weer een ander met name het geloof in zichzelf. Het in elkaars waarde laten is nog altijd het belangrijkste (en dat mist een beetje in de OP)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:46

Voor mij is er zeker meer tussen hemel en aarde. Spiritualiteit is boeiend en leerzaam.
Maar zodra het zweverig wordt, haak ik af. :D
Zoals in je OP staat "edelsteentherapie, kruidenthee advies, aromatherapie, feng shui", sorry dat vind ik allemaal grote onzin. ;)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:47

Hekel? ik heb nog nooit gezien dat mensen er en hekel aan hadden. Het geitenwollen gedoe eromheen.. DAAR worden mensen denk ik veel moedelozer van. Ikzelf word zo moe van mensen die claimen dat ze paranormaal zijn ondertussen er iets heel anders aan de hand is. Hoe heet die muts ook alweer.. Cher.. char.. cer? .. Zij is absoluut niet paranormaal, maar kan wel adnormaal goed emoties aflezen, reacties van mensen waardoor het lijkt dat ze dingen juist heeft.... das gewon ordinair micro expresies lezen. Absoluut geweldig als je dat kunt, is erg knap. Maar om nou te zeggen dat je met geesten kan praten? Net als vele mensen op paranormale beursen, ikzelf geloof... ho.. heb me niet verkeerd. Maar ik word zo moedeloos van die heerlijke open andwoorden.. alsof je je horoscoop voorgelezen krijgt.

Zo heb ik jaren lang last gehad van nachtmerries. Werd wakker lag in mijn bed en zag een schim naast me staan. Zodra deze doorhad dat ik wakker was viel hij me aan.. doodsaangsten heb ik uitgestaan. Ik naar paranormale beursen, met de huisarts gepraat.. mijn ouders gevraagt of er wat was. De paranormale (sorry) geitenwollesandalen idioot vertelde me dat ik erg paranormaal begaaft was.. ow hemel! IK ZAG GEESTEN!

Is gewoon slaapverlamming (stond op gegeven moment een topic hier op bokt.. ziek gelachen.. vind het andwoord op een paardenforum)

Jammer dat veel gewoon niet een beetje een medische/psygiatriche intresse hebben want je hoort zoveel onzin. Bv 'hoog gevoelig".. hoe heet dat? IK heb als sociaal gestoord persoon de andwoorden ingevult en jawel! score heerlijk hoog. Dat ik gewoon een sociale stoornis heb door langdurige pesterijen en al gestrest word van een half leeg kuipje boter.. tja.

Edit, ow hemel Jomanda dan!!! die was een keer bij kopspijkers, op gegeven moment zou ze op live (opgenomen) televisie water kunnen bestralen. Komen ze er achter dat de opnames 2/3 dagen ervoor was ofzo? haar reactie was "ja, maar de stralen weten tot waneer ze moeten wachten" :Y) :z :(:) Sorry hoor.. maar dan vraag ik me af hoe serieus ze het zelf uberhaubt neemt.

Of te wel, het is mij te breed. te open.. elke gek kan wat bedenken en er geld mee verdienen.... en daar heb ik nou een hekel aan.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:17

stef schreef:

Hier ben ik het echt 1000000% mee eens :).

Benfan schreef:
Of te wel, het is mij te breed. te open.. elke gek kan wat bedenken en er geld mee verdienen.... en daar heb ik nou een hekel aan.
En dit dus.
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 03-11-10 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:19

Benfan....ik geloof wel dat er meer is maar buiten dat heb ik smakelijk gelachen om jou post :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:20

ilse86 schreef:
dat zweverige gedoe hou ik ook niet van, normaal. maar ik heb genoeg gezien om er niet meer omheen te kunnen.

Hier ben ik 't helemaal mee eens :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:23

Romyv schreef:
waarom? Ik word altijd zoo moe van dat zweverige geneuzel van die lui!!! Ik ben meer een Beta type dan een Alfa, ofwel niet banketstaaf maar poetsen. Als ik iemand vraag: wil je aardappels of pasta eten dan zit ik niet te wachten op een langdradig verhaal over hoe je aura je gevoel tegenspreekt en de sterren zeiden dat je onderbuik vandaag aan zet is dus dat je eigelijk daar op af moet gaan.....

(extreem voorbeeld, maar zo is het altijd!!!! En mensen die zich teveel erin verdiept hebben, hebben niet door dat ze zo over komen)
Hier moest ik toch wel even smakelijk om lachen :). Het is zoals het is. Niet een heel verhaal erom heen om dat te verklaren.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:25

Ik vind het erg jammer dat mensen het paranormale direct met geitenwollen sokken en zweverigheid gaan associeren. Oke er zijn een boel mensen die zo zijn, end an vaak ook dingen uit hun duim zuigen maar daarom is dat geen standaart, netzoals dat paardensport toch ook niet allemaal topsport is en de soms harde methoden.

Ik denk idd dat veel mensen er niet mee bezig zijn, maar om de 'anderen' dan af te doen als zweverig, sorry, als je mij leert kennen weet je dat dat absoluut niet hoeft, ik ben er verre van zweverig over en vind dat belangrijk gedoe van sommigen erg vervelend.
Maar ik denk ook dat veel mensen er wel iets aan zouden hebben, moesten ze de juiste mensen vinden en er maar een beetje voor open staan. Ik spreek hier over bv uitleggen van dromen, kan echt een hele hulp zijn.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:37

Ik denk dat veel mensen een hekel hebben aan diegenen die nadat ze een keer iets `aparts`hebben meegemaakt ineens van kledingstijl wisselen en zichzelf een spirituele look aanmeten en heel hun gedrag veranderen.
Dat zweverige is iets waar maar weinig mensen op zitten te wachten.

Wij als mensen zijn te simpel om alles om ons heen te kunnen verklaren, maar met wat kaartjes leggen en andere vage handelingen wordt dat onbekende heus ook niet ineens tastbaar. Of hebben jullie kaartjes al uitgelegd wat er achter die oneindige ruimte in het heelal zit?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:40

ik denk dat het een aangeleerd gedrag is, om niet meer te voelen, wat je daadwerkelijk voelt.
In feite wordt het merendeel van de mensen geleefd, er is nauwelijks tijd of ruimte voor individualiteit , eigen ontwikkeling of maar simpel weg te ontdekken, waarom je op deze aardbol rond loopt.

Je moet dit, je moet dat, is iets wat vanaf je kindertijd al aangeleerd wordt, want een ander weet toch precies wat goed is voor jou.
Ik maak dit wekelijks mee in de kinderlessen die ik geef. Er wordt enorme druk op kinderen gelegd door de omgeving of ouders, ze moeten het allemaal in 1 keer goed kunnen.
En wel zo snel mogelijk. Ik zie in de kinderen altijd een weerspiegeling van de ouders. Kan dus aan het kind al zien, hoe de ouders in het leven staan.
Er is zo weinig tijd voor genieten in hetgeen wat er is.....hier op de aardbol,

Ik ben me zeer sterk spiritueel aan het ontwikkelen, heb het altijd al interessant gevonden, maar werd altijd als zweverig , eng, bestaat niet , afgedaan door mijn omgeving.
Jammer dat ze het zo vinden, maar ik zie dat als hun les, en leven, niet de mijne.
Zij kunnen niet bepalen, wat ik wel of niet geloven mag of kan, daar heb ik mijn eigen waarneming , gevoel en gave voor meegekregen (zoals ieder ander)
Ik voel mij niet verheven boven anderen, vind ik ook niet belangrijk.
Ik blijf zeker met beide voeten op de aarde (omdat ik die energie en bewustzijn net zo hard nodig heb als de kosmische ) en gebruik zowel kosmische als aarde energie om een heelheid te worden en alles te laten doorstromen

Ik zie ook, dat sommige daarin heel ver kunnen gaan, en blijven zoeken naar verlossing, iemand aanhangen, een goeroe. Ik geloof veel meer in de kracht van jezelf. Je unieke zelf, die zoveel meer kan dan er tot nu toe is uitgekomen (of bewezen)

Als je mensen vraagt, wat als je nog 1 dag zou leven, wat zou je dan heel graag nog willen doen???
Heleboel weten het niet. weten hun passie niet. Weten niet welke bezigheid hier op de aarde hun tot beroering brengt, waarin ze de tijd vergeten en daadwerkelijk genieten.

Ik ervaar sommige situaties onderling als zwaar, terwijl het zo licht en vrolijk en vol humor kan.
Mijn gidsen heb ik mogen zien en voelen, die hebben zoveel vreugde, liefde maar ook enorm veel humor en vrijheid. Dat is iets wat wij hier ook mogen neerzetten.
Iedereen, niet alleen een paar.
Dus, voel, ervaar en beleef wat jou beroerd en waar je blij van wordt. Dat is voor iedereen anders, en hoort bij hun unieke "zijn"