therapie werkt niet meer :-(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 12:32

nou, ik widle woensdag dus net na de therapie, eigenlijk eens beginnen over piinstillers, ik zei tegen haar dat ik teveel pijn had om de oefeningen e doen, wat doet zij,
zegt ze ga maar liggen, maakt ze een paar sponsjes nat, zet ze zuignappen overheen, en die op mij knieen, en toen ging ze als het ware stroomprikkels door mijn knieen sturen, ik moest er 20 minuten aanliggen, het was een raar gevoel, maar ik heb nu geenpijn, yessss wat voelt dit lekker, helaas maar aan 1 been want ze had niet genoeg zuignappen, maar ik zit me te bedenken dat ik eigenlijk al heel lang echt GEEN pijn meer heb gehad, altijd als ik dacht dat ik geen pijn had, had ik het dus toch, want dit gevoel ken ik bijna niet meer, heerlijk, maar ik blijf rustig aan doen, want ik weet niet wat het doet al shet uitgewerkt is.

wat heeft dat apparaat nou gedaan, het zorgt ervoor dat je pijnprikkel niet aankomt bij je hersenen, heel raar, maar het helpt, eigenlijk een pijnstiller zonder dat je die trowp in je lichaam krijgt,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:49

kaj schreef:
Even compleet offtopic sorry maar Lov, ben jij er destijds nog achteraan gegaan of het in jouw geval geen fybromyalgie kon zijn?

Ja dat klopt, dat is toen nog aan de orde geweest. Daar heb ik het nog met mijn huisarts over gehad, maar de conclusie was dat het weinig zin heeft om die diagnose te stellen omdat er geen therapie voor is.

Renske20, opstappen is soms wel vervelend, maar afstappen nog erger, gisteren ging ik ook weer door de grond zo ongeveer.

Het ergste is toch wel het opstaan van een stoel e.d. Vooral op het werk doe je dat soms tientallen keren op een dag en dat is niet fijn.

Maar soit, het zij zo.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:19

Wat jij hebt gehad Kinglover heb ik nu ook een paar keer gedaan.

1x bij de fysio en nu 2x bij een manueel therapeut.(heb een hernia).

Tis inderdaad een raar gevoel en volgens mij wordt het ook steeds wat opgevoerd, maar het helpt wel.

heb je zelf wel eens een manueel therapeut geinformeerd of die niet wat voor je kan betekenen.

Gwynnath
Berichten: 26
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:40

Ik heb zelf ook chronische pijn. Het enige wat mij altijd aangeraden is om spieren op te bouwen zodat die mijn gewrichten kunnen opvangen.
Sindsdien slik ik dus eerst wat pijnstillers en daarna ga ik altijd zwemmen of fietsen. Nu ik wat spieren op gebouwd heb gaat het wat beter mits ik rustig aan doe.
Om dat ik mijn leven niet wil laten beheersen door die pijn en gewoon wil stappen enzo slik ik altijd wat pijnstillers voor ik weg ga en dan hou ik het wel een tijdje vol.
Bij mij wil redbull en dergelijke ook nog wel eens helpen.
In ieder geval sterkte.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:53

Wat vreselijk als je altijd maar pijn hebt! Ik heb zelf ook altijd wel rare dingen, dus ik heb ook altijd veel dingen uitgeprobeert. Ben je al wel eens naar de osteopaat geweest, dat is echt ongeloofelijkm heeft bij mij echt ontzettend goed geholpen tegen de pijn in m´n rug en knieen, heb er nu echt nooit meer last van. Ik ken ook nog iemand die iets doet wat ik niet echt kan benoemen, iets in de richting van acupunctuur, hij heet theo kuiper en zit in bergen, het schijnt dat daar echt mensen met een rolstoel binnenkomen en lopend weer naar buiten gaan, hij heeft mijn moeder en zus ontzettend goed geholpen,
veel sterkte in ieder geval!!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 15:52

ik heb nog geen manueel therapeut geinformeerd, maar ga dat zeker doen,
en ook een osteopaath nog niet, pff ik dacht dat ik alles had gehad,
ik heb nu nog geen pijn na die behandleing, dus zet dat nog even door denk ik,

unicorn: bedankt voor je reactie: ennuh ff offtopic, is het paard in je avater van jou, das een hele vette tinker ofnie, (ik heb er zelf namelijk ook een)

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:03

Misschien is het een idee om eens bij een natuurkundig/paranormaal geneesheer langs te gaan. Een collega (19)van me heeft reuma in dr handen/armen/schouders en die loopt bij een paranormaal psycholoog oid en het helpt!! Yoh, baadt het niet dan schaadt het niet toch?! Succes en natuurlijk beterschap gewenst Pling

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:25

aah wat erg zeg!
als je er over wil praten, kan altijd he op msn!

Verder heel veel sterkte. Hopelijk werkt die behandeling wel echt.
ik zal voor je duimen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:28

dat is een gek gevoel he, die stroomprikkels!
ik ken het, heeft bij mij ook een hele tijd goed geholpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 17:21

Stroomprikkels heb ik ook gehad, ruim 10 jaar geleden. Bedoeld o.a. als impulsen op de spieren. Tot ongenoegen van mijn fysio haatte ik dat ding, wat een ellendig apparaat was dat zeg. Het heeft ook niks geholpen. Binnenkort ga ik maar weer eens naar mijn manueel om mijn rug los te laten sjorren, want die is weer heel slecht de laatste tijd.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 17:33

wat deon ze dan bij zo'n manueel therapeut, als ze dr aan gaan zitten met hun handen werkt het du sniet he, want ik kan er echt niks op hebben, soms doet een waterstraal al pijn,
laatst pakte mijn therapeut een spier in mijn bovenbeen vast, niet eens bij mn knie dus, en ik zakte al zowat door de grond, dat was echt niet normaal,
ik weet dat die stroomimpulsen waarschijnlijk dus ook maar voor even werken, maar als het maar uitstelt dat ik aan de pijnstillers moet of niet dan,

en dat ene in duitsland met dat koolzuurgas gebeuren, ik ga daar dus heel snel een keer heen,
het heet bad pyrmont, ik meot zo eten dus heb geen tijd om het op te zoeken, misschien kan een van jullie het al doen die geinteresseers is, het heet bad pyrmont ofzo, en het is een staatsbad, er zijn heel veel kuuroorden, is 288 kilometer rijden, maarja mn ouders hebben er gelukkig ook alles voor over om mijn pijn weg te krijgen,
ik ben benieuwd of het helpt, ik zou het zo graag willen geloven, maar heb op het moment nergens echt vertrouwen meer in,

in ieder geval wel bedankt voor al jullie lieve reacties Lachen

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 18:11


Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:23

Die stroomstootjes heb ik ook ooit gehad, mooi dat het werkte bij jou.
Heb je wel eens van APS gehoord?
Ik moet zeggen ik ben er (nog) niet aan begonnen maar heb er zoveel goede verhalen over gehoord.

Wat is het principe van APS?

Het apparaat brengt, impulsen het lichaam binnen die identiek zijn aan de zenuwimpulsen die van nature door de menselijke zenuwcel worden voortgebracht. Die impuls is wat biologen de Actie Potentiaal noemen.

Op plaatsen waar de natuurlijke stroomdoorgang tekort schiet (ontsteking, verwonding, breuk, slijtage) springt nu de nagebootste Actie Potentiaal bij,dat heeft een heel gunstige uitwerking op de homeostase, het natuurlijk evenwicht binnen de cel.

Neurohormonen die daartoe noodzakelijk zijn worden in verhoogde mate afgescheiden. In allerlei tekorten die op celniveau bestaan wordt op natuurlijke wijze voorzien.

Meer recent onderzoek heeft aangetoond dat de ATP-aanmaak in de menselijke cel door de behandeling met deze microstroom vele malen toeneemt.

Wordt APS therapie vergoed door het ziekenfonds?

Er zijn een paar ziektekostenverzekeraars die de therapie vergoeden. Pas als de Beroepsvereniging voor APS-therapeuten erkend is, zal dat het geval zijn.

Hier een site over APS
http://www.apstherapy.nl/main.html

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 22:22

klinkt inderdaad goed ja, ik zal het eens voorleggen aan mijn huisarts of zelf onderzoeken, want volgens mij word mn docter onderhand ziek van mij, en zegt ie daarom pijnstillers, als ik hoor hoeveel mogelijkheden er nog over zijn.