Eerste keer ongesteld :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 15:10

kojack schreef:
ben zelf een keer een jaar achter elkaar ongesteld geweest !!


WHAAAAAAAAAAAAAA Moet er niet aan denken!!!!!!!!!!!!!!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 15:25

ocharme kojack!!!! moet er ook totaal niet aan denken.... gelúkkig hebben ze er nu wat voor!!!

ik had het bepaald niet licht. beetje té. tegelijk met de pil gebruikte ik na ene jaar ofzo ook tampons ipv maandverband. wat een verademing!
ik weet nu OP HET UUR wanneer ik ze hebben zal. ze duren helaas wel 8 dagen... maar de laatste vier al bijna niks meer.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 17:12

Ik ben eigenlijk toen ik 10,5 was met de pil begonnen toen kwam het wanneer het moest komen. Ik was er elke keer zo ziek van dag ik dagen thuis bleef van school. Na een paar jaar zijn we naar de gyn in het AMC in Amsterdam gegaan, daar werd ik onderzocht en konden ze niks vinden. De jaren daarna werd het erger en erger, ik was een jaar achter elkaar ongesteld, dat jaar erop begon ik te bloeden als ik ging rennen etc. Na een tijdje werd het zo erg dat ik op de wc moest blijven zitten het liep er gewoon uit, er is toen een dokter gaan denken en die kwam met het idee dat het weleens aan mijn bloed kon liggen. Ik heb daarna jaren de pil doorgeslikt dat was het advies van de dokter, ik had één van de zwaarste pillen die er is. In het VU zijn ze erachter gekomen dat het dus een bloedstollingsziekte was, ik bloed 2a3x zolang als een 'normaal' iemand. Nu heb ik er pillen voor en gaat het wel iets beter. We zijn vorig jaar in het ziekenhuis geweest om erachter te komen of ik wel zwanger kan worden ivm met de bevalling, gelukkig kan dat.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 17:20

Ik was 13, bijna 14 toen ik voor het eerst ongesteld werd.
Ik heb ook iedere keer last van buikpijn en het is bij mij ook heel erg veel bloed, de 2e, 3e en 4e dag, en daarna is het gelukkig wat minder.
Ik lek ook altijd door, hoe vaak ik ook verwissel Boos!

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 17:39

Ik was net 12 geworden,en was op PONYKAMP Boos! tof he *not*
Toen had ik nog geen buikpijn en was niet slechtgezind.Dat is pas een maand of 4 later gekomen,spijtig genoeg Huilen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:48

kojack,zo'n verhaal stond geloof ik eens in het bald de fancy,meisje had hetzelfde,was dat verhaal soms van jouw?

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:40

ik ben nu ongesteld Boos!
maar het ergste is, we hebben gstr een groot zwembad gekocht en iedereen loopt hier maar te ploeteren an daar zit ik dan en ik kan niet tegen tmapons want dan kun je me afvoeren van de pijn in mijn rug, heel vaag is dat Huilen

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 23:08

beautyfull_mickey schreef:
kojack,zo'n verhaal stond geloof ik eens in het bald de fancy,meisje had hetzelfde,was dat verhaal soms van jouw?


Nee dat was niet mijn verhaal.

Litalano
Berichten: 10
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 23:34

ik was 11, supertrots! maar nu.. ik benijd jongens wel hoor. t eerste jaar was ik 2 weken om de 2 weken, nu gewoon regelmatig, maar de eerste 5 dagen zijn nog zwaar. 6e dag is feest! en dan de 3 weken erna, jippie! tot de volgende periode begint.. maar t went wel hoor Lachen

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 23:47

Ik was ook 14 (bijna 15) toen ik voor het eerst ongesteld werd. Ik vond het verschrikkelijk, maar mijn moeder vond het fantastisch! We waren bij een vriendin van haar (ook al zo lekker gepland) en ze is het meteen aan iedereen gaan vertellen en taart gaan halen. Frusty
Ik ben nu al een tijdje aan de pil, maar heb er nooit echt last van gehad. Niet echt pijn (soms alleen de eerste paar uur een beetje last van mijn onderrug) maar verder eigenlijk nooit last. Ideaal! (ben het nu aan het afkloppen Lachen ) Ben ook helemaal niet erg ongesteld en heb alleen de eerste nacht er last van. Ook al prima. Want als ik ergens een hekel aan heb is het wel maandverband en 's nachts met een tampon slapen vind ik eng (ken iemand die tamponziekte heeft gehad) en ook superonhygienisch.
In het begin heb ik wel maandverband gebruikt, durfde tampons nog niet, maar toen ik ze eenmaal ontdekt had kon ik niet meer zonder. Vooral paardrijden met maandverband vond ik zo rot en ook zo vies voelen!

Ik hoop voor jou dat je het net zo relaxed krijgt als ik ermee, want als je vaak die verhalen hoort van mensen die echt enorme pijn hebben en er echt ziek van zijn, voel ik me echt 'blessed' Lachen.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:22

Ik heb alleen de 2e en de 3e dag last van buikpijn.
Ik ga binnekort ook aan de pil, dat is veel fijner en ik heb gehoord dat puistjes dan ook minder gaan worden Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 12:10

slik normaliter de pil altijd maar ik heb nu effe een pil stop. En dat bevalt me slecht: meer bloedverlies en beduidend meer pijn terwijl het met pil altijd een fluitje van een cent is. Heel die menstruatie kan me gestolen worden hoor.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:59

Ik werd het ook op mijn elfde ,dat was toen nog in vijfde klas lagere school,moesten we schoolzwemmen maar ja 36jaar geleden wat moest je tegen de meester zeggen?
Weet wel dat ik mij dood ongelukkig voelde.
Ben nu vandaag 49jaar geworden en ben het nog steeds en voorzover het er uitziet duurt het ook nog wel even voor ik er af ben.
Het blijkt (heb ik in mijn opleiding geleerd)genetisch bepaald te zijn tot welke leeftijd je het blijft.
Je moet aan je moeder vragen tot wanneer zij het was ,had ik dat maar niet gedaan!!Mijn moeder was het tot haar 58e,ik mag dus nog even.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:58

Ik was dus voor de eerste keer op vakantie Boos! 2 weken geleden. Dat is pas k*t ik had echt heel erge buikpijn, ik durfde niet in het zwembad omdat ik bang was dat er allemaal bloed in het zwembad kwam. Daarom ging ik maar in de zee en ik kon ook niet te lang zonnen want dat kwam het door me bikinie broekje heen... echt vreselijk! Scheve mond Het was in de lange bus reis ook nog allemaal naar achtergelekt (had maandverband) omdat ik het niet kon verschonen omdat het een lange bus reis was dus er zat een vieze bloed plek aan me broek gelukkig had ik een lang t-shirt aan zodat je het niet zag.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:32

ik sla regelmatig 1 of soms 2 stopweken over....
doen jullie dit ook wel en hoe lang?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:33

ik sla regelmatig 1 of soms 2 stopweken over....
doen jullie dit ook wel en hoe lang?

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:00

Hmm, eerste keer was op mijn 10e, was erg slechtgezind, hoofdpijn, buikpijn, rugpijn, duizelig en noem maar op.
Ben redelijk snel aan de pil gegaan, vloeide niet maar had hevige bloedingen van soms een maand lang.....
Ik zou er wel overheen groeien werdt er gezegt.........tja, ben nu 37, nog steeds precies het zelfde als toen ik 10 was hoor!
Enne, dat je minder last van puistjes hebt als je de pil slikt? Is dat zo? Ik ben dus 37 en heb nog steeds last van puisten, vooral als ik weer eens ongesteld moet worden, dan is het echt erg!
Ach, ik hoef niet zo erg lang meer, de overgang zit bij ons in de familie erg vroeg dus ik hoop dat het bij mij nog eerder komt dan bij de rest van de familie Haha! ben ik van het hele gedoe af!

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:02

ohh arme meid! sterkte er mee! en je mag best wat lekkers nemen dan, hoor. je moet goed voor jezelf zorgen.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:24

Omdat ik in mijn stopweek altijd een aanval van migraine kreeg.heb ik op aanraden van mijn arts bijna 10 jaar de pil doorgeslikt en ben ook niet meer ongesteld geweest.
Ik voelde mij dan wel altijd een paar dagen per maand dik en opgezet maar dat was alles.
Ik moet er wel even bij zeggen dat ik al 2 kinderen had en gesteriliseerd was,dus als het eventueel schadelijk zou zijn geweest voor de vruchtbaarheid(volgens arts niet)had dat niet meer uitgemaakt.
Ik slikte voor alle duidelijkheid de pil dus tegen het erge bloeden en vreselijke buikpijnen.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:03

Ik ben het een maand geleden voor het eerst geworden en had zaterdagavond beetje bloed...maanverbandje in...De volgende ochtend had ik niks alleen later nog een drupje en toen was het over... Jammer genog was dit nog maar de eerst keer..

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:46

Ik ben nu anderhalf jaar ongesteld (niet achter elkaar!!) en ik heb nooit last van kramp of iets anders niet fijns.. Daar heb ik wel geluk mee denk ik dan, maar ik hoop ook wel dat het zo blijft.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 11:39

Nou ik ben niet meer ongesteld.
Ik heb me niet ziek gevoeld, of chaggie.
Moest de 2e en 3e dag wel om de 2,5 uur verschonen, maar gisteren gingen we naar voetbal toe, en 2 dagen ervoor ook, dus ik was wel een beetje bang dat ik door zou lekken.
Maar gelukkig is dat niet gebeurd.
Nou heb ik vanaf gister avond rond 11 uur, tot nu een light in, en hij is nog helemaal wit Knipoog.
Dus nu 3 weken feest Haha!:D en dan beginnen we weer Lachen.

Kojack en T@nj@ wat erg zeg Verdrietig.
Een jaar en een maand lang...
Gelukkig hebbebn jullue er nu geen last meer van,.
Echt verschrikkelijk lijkt me dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:43

Haffielover schreef:
Dus nu 3 weken feest Haha!:D en dan beginnen we weer Lachen.


Voor hetzelfde geld blijft het nu ineens weer een half jaar of langer weg, of ben je het over twee weken alweer. In het begin kun je echt hartstikke onregelmatig zijn.
Ach, gewoon altijd een tampon of zo'n verpakt lightverbandje in je tas, dan sta je nooit voor verrassingen. (En alle vrouwen hebben dat hoor, hoort erbij)

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:50

ik heb ook echt een hekel aan ongesteld zijn. Wordt er niet sjaggie van ofzo. Maar vind t wel vies!!
Gelukkig ben ik nu aan de pil, en mooi regelmatig ongesteld! En dan ook nog maar eens 3 dagen. Das op zich dan wel weer fijn..

Ik heb ook altijd het id dat men maandverband ziet zitten. Geen idee waarom, echt heel raar...
Verder heb ik het zelf helemaal niet zo op maandverband. Wordt altijd zo'n lekkere smurrie Misselijk

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 15:33

proudmama schreef:
Het blijkt (heb ik in mijn opleiding geleerd)genetisch bepaald te zijn tot welke leeftijd je het blijft.
Je moet aan je moeder vragen tot wanneer zij het was ,had ik dat maar niet gedaan!!Mijn moeder was het tot haar 58e,ik mag dus nog even.


Bij mij in de familie is vervroegd in de overgang komen heel normaal, is ook niet alles...
Mijn oma kwam op haar 39e in de overgang, mijn moeder al toen ze 33 was en een nicht van me op haar 24e (!!). Ik zal dus waarschijnlijk ook heel vroeg in de overgang komen.

De eerste keer dat ik ongesteld was vond ik echt een ramp, was in het zwembad. Ik was net 10, wist amper wat me overkwam.