Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lasorda
Berichten: 360
Geregistreerd: 11-10-10

Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 11:57

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.

Mijn man heeft het erg moeilijk op dit moment.
Hij heeft een enorm moeilijke jeugd gehad, is opgegroeid in een kindertehuis en een pleeggezin.
Met behulp van af en toe een psycholoog heeft hij alles een plaatsje kunnen geven
en normaal merk je niets aan hem; een vrolijke sterke vent.

Maar af en toe gaat de beerput toch weer een stukje open. Kort geleden ook weer.
Ook met zijn pleegmoeder gaat het wat minder goed en hij is bang dat hij haar kwijtraakt.
Natuurlijk helpt het niet mee dat zijn eigen bedrijf in zwaar weer zit.
Alles bij elkaar is het hem nu teveel geworden.
Vorige week donderdag vertelde hij me dat hij op is, en dat hij al een aantal weken rondliep
met het gevoel dat het genoeg was zo, dat hij vaak met zelfmoordgedachtes worstelde.
Hij wil het zelf niet, we hebben een zoontje van bijna 5 waar hij gek op is.
Voor hem wil hij door, maar het gevoel wordt steeds sterker om er uit te stappen.
En hij is bang dat het gevoel gaat winnen.

Nu is hij mensen die hij vertrouwt aan het inlichten er over.
Ik laat hem ook niet meer alleen, en laat hem ook geen auto meer rijden.
Vandaag gaat hij praten met een psycholoog gelukkig.
Gisteren zijn we naar de huisarts geweest en heeft hij tegen zijn zin in medicijnen gekregen.
Maar de huisarts liet hem weinig keuze; of die pillen of het crisisteam met mogelijk een gedwongen opname.
Hij heeft het zo moeilijk, hij is zo moe, zo moe van het leven.
En ik ben zo bang dat hij er niet meer uit komt, dat het te laat is.
Hij heeft me beloofd dat als hij het doet dat ons zoontje nooit degene kan zijn die hem vindt.
Hij zit nu even op zijn werk om wat afleiding te zoeken en wordt daar ook in de gaten gehouden.

Dit hoort een leuke week te zijn met een hoop verjaardagen; die kleine heeft woensdag zijn eerste kinderpartijtje.
Och ik zie er zo tegenop maar wil het voor hem gewoon door laten gaan, hij kijkt er zo naar uit.
Gelukkig ben ik daardoor de hele week vrij, hoef op mijn werk nog even niets te vertellen
en kan gewoon de hele tijd bij m'n man blijven.
Ik wil hem echt nog niet laten gaan, god wat zal ik hem missen....

kavama

Berichten: 2262
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: tussen wal en schip.

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:01

Ik denk dat als hij er zo over praat dit misschien toch ergens wel een roep om hulp is.
Het zal heel moeilijk zijn en ik wens jullie dan ook alle sterkte en kracht van de wereld.

tassie73

Berichten: 744
Geregistreerd: 16-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:01

Jeeeetje zeg.....ik zit hier met kippenvel op mijn lijf.....wat een verhaal....

Ik hoop dat jullie goede hulp krijgen want het is nogal niet wat...
Ik kan me voorstellen dat je hem nu helemaal niet uit het oog wilt verliezen....(ik wil het me niet eens voorstellen)

VEEL STERKTE !!!!!!!!!

nikita73
Berichten: 841
Geregistreerd: 10-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:02

Hier heb ik geen woorden voor. Jeetje, wat hebben jullie het zwaar!
Toch heel fijn, dat je man wel hulp zoekt. Ik hoop dat hij er weer bovenop komt.

Heel veel sterkte!

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:03

Wat moet dit vreselijk moeilijk zijn voor jullie allebei.
Ik hoop echt dat de aangeboden hulp gaat helpen.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:05

Hele nare situatie zoiets!
Misschien niet iets waar je direct aan denkt, maar bijvoorbeeld een psychosociaal of zingevings-therapeut kan ook veel hulp bieden in dergelijke situaties.

Ik wens jullie in ieder geval heel veel sterkte!

MiSz_SaNdY

Berichten: 1940
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:05


Evelienepien

Berichten: 3310
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:06

Héél véél sterkte voor jullie beide toegewenst...Ik hoop dat jullie er samen uit gaan komen, dat de hulp helpt en de medicijnen aanslaan... Dit is een erg moeilijke situatie ;(

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:07

Poeh wat een verhaal zeg, maar eerlijk is eerlijk. Wat goed dat hij er wel over begint! Vaak zijn het gedachtes en zijn ze in eens weg, niemand die er echt ooit iets aan gemerkt heeft. Hij geeft nu aan dat hij hulp wil en dat vind ik ontzettend dapper!

Ik hoop zo hard voor jou en je zoontje dat hij er helemaal boven op gaat komen. Hij klinkt als een enorm sterke man, die in gevecht is met zijn gedachtes en ideeën, maar het zelf kennelijk nog eigenlijk helemaal niet wil.

Ik wens je heel erg veel sterkte toe, ook voor je man. :(:)

Miryamk

Berichten: 5247
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: DPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:09

Wat vreselijk zeg..Je komt wel erg begripvol naar hem over, complimenten hoor..
Ik hoop dat de geboden hulp iets voor hem kan betekenen. Verder sta je behoorlijk machteloos, als iemand écht niet meer verder wil/kan imo niks wat de mensen eromheen eraan kunnen veranderen. Dat hij van jou en jullie zoontje houdt staat buiten kijf, soms is liefde voor anderen alleen net niet genoeg om verder te kunnen gaan. Onwijs veel sterkte TS :(:)

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:10

jeetje het kippenvel staat op mijn armen. wat een enorm zware tijd is dit voor jullie. ik vind het we heel erg knap dat hij het je wel durft te vertellen.
extra moeilijk is natuurlijk dat jullie een jong kind hebben die jullie hier niet bij wilen betrekken (uiteraard). ik hoop heel erg voor jullie dat de hulp gaat helpen en dat jullie hier weer uit kunnen komen. heel erg veel sterkte.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110807
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:11

Jemig, wat heftig dit zeg!
Wat lijkt het me vreselijk om steeds in die angst te moeten leven :\ maar ook vreselijk voor je man om zich zo moe en alleen te voelen (ook al is hij natuurlijk niet alleen.)
Ik kan niets anders toevoegen dan je ontzettend veel sterkte te wensen. Denk naast je zoontje en je man ook aan jezelf, en wees niet bang om zelf ook psychische hulp te zoeken. Dit is ontzettend zwaar voor je en daar mag je niet aan onderdoor gaan.
Ik hoop dat de medicijnen en hulp hun werk goed doen!

Lasorda
Berichten: 360
Geregistreerd: 11-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 12:16

Dank jullie voor de lieve berichtjes.
Ik kom zelf straks wel weer aan de beurt, nu staat m'n man even voorop.
En zorgen dat ons zoontje er niet teveel van mee krijgt.
Erg fijn dat ik hier even m'n verhaal kwijt kan. :j

chrisje_83

Berichten: 3030
Geregistreerd: 07-06-03
Woonplaats: Zuid Beveland

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:18

Het lijkt me echt verschrikkelijk dit te moeten meemaken! Al krijg ik het gevoel en idee dat hij de hulp die je biedt wel wilt, anders zeg je het niet (vaak). Hopelijk is de hulp en medicatie die hij krijgt voldoende en komt hij er weer uit. Ook voor jou en je zoontje natuurlijk.
Ik wil jullie allemaal echt heel erg veel sterkte wensen met deze situatie!!

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:23

Lasorda schreef:
Dank jullie voor de lieve berichtjes.
Ik kom zelf straks wel weer aan de beurt, nu staat m'n man even voorop.
En zorgen dat ons zoontje er niet teveel van mee krijgt.
Erg fijn dat ik hier even m'n verhaal kwijt kan. :j

maar je moet ook aan jezelf denken om voor je man en je zoontje sterk te kunnen staan. ik snap absoluut dat je man nu even voor gaat, maar hou jezelf wel in de gaten. jij en je man en zoontje hebben er niks aan als je straks met een burn-out oid zit. je bent heel sterk, maar er zijn wel grenzen.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:24

O wat ontzettend erg. Zit met tranen te lezen.

Heel veel sterkte en ik hoop dat hij weer nut van het leven ziet en weer zin heeft in het leven! Zodat jij en je zoontje hem niet hoeven te missen!

taart

Berichten: 149
Geregistreerd: 06-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:24

Wat verschrikkelijk om hier doorheen te moeten.. Krijgt hij hulp mbt zijn bedrijf?

Heel veel sterkte!

Ollie23
Berichten: 718
Geregistreerd: 24-02-08

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:28

Allereerst heel veel sterkte en hou je taai in deze situatie. Ik vind het wel heel eerlijk dat jouw man je vertelt over zijn problemen en donkere gedachtes. Dat is fijner denk ik als dat je ineens een heel naar bericht krijgt.

tassie

Berichten: 2856
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:32

jemig wat een verhaal! Maar ja, moet je iemand die echt niet meer wil hier houden omdat jij hem nog niet kwijt wil. Ik hoop dat de gesprekken hem weer iets positiever inziet en jullie nog lang samen zijn. Kan me niet voorstellen hoe jij je voelt omdat je bang bent hem te verliezen

merel90

Berichten: 1732
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:33

Wat een vreselijk moeilijke tijd moet dit zijn, voor jullie allebei.. Wel heel fijn dat hij in ieder geval heeft aangegeven wat er in zijn hoofd speelt, zodat er ook actie ondernomen kan worden.

Ik wens jou en je man heel er veel kracht toe om jullie hier samen doorheen te slaan!

Lasorda
Berichten: 360
Geregistreerd: 11-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 12:39

taart schreef:
Wat verschrikkelijk om hier doorheen te moeten.. Krijgt hij hulp mbt zijn bedrijf?

Heel veel sterkte!

Gelukkig wel.
Morgen heeft hij een gesprek met z'n accountant die iemand gaat inschakelen
die wat taken van hem overneemt. En hij heeft een compagnon die de boel aan kan sturen.

Carolalisa, vorlopig hou ik m'n koppie nog wel boven water, is voor mij op dit moment genoeg
om mijn verhaal kwijt te kunnen. Maar ik hou mezelf wel in de gaten.
We hebben een aantal vrienden ingelicht die daar ook op letten.

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:42

Wat is dit erg om te moeten doorstaan. Wat zal jij je machteloos voelen.

Maar ook is het heel erg voor je man, dat zelfs de liefde voor jou en je zoontje niet sterk genoeg is om hem meer van het leven te laten genieten.

Ik hoop dat jullie er met alle hulp doorheen gaan komen en ik wens jullie alle kracht en sterkte om eruit te komen.

Zoals al door de anderen aangegeven vergeet jezelf niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:45

Vreselijk dit! Kan je hem in overleg met hem laten opnemen? Zodat hij even in de crisistijd toezicht heeft?

Er zijn wel bokkers die het erg moeilijk hebben gehad, misschien reageren ze hier en heb je er wat steun aan.

Hou hem in de gaten, want het is niet zo dat de mensen die er over praten niet de poging zullen wagen.

Veel sterkte!!

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:46

Als hij er met de psycholoog niet uitkomt, kan hij alsnog naar een psychiater gaan.

Sterkte voor jullie beide!!!!

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:47

Kippenvel bij het lezen van je berichtje.. Vind het knap hoe je alles zo onder woorden kunt brengen en hoop echt dat jullie er met zn drietjes weer bovenop komen. Ik heb het zelf dichtbij meegemaakt, die persoon is dus wel gedwongen opgenomen. Hoewel die persoon nog steeds niet er boven op is, zijn de zelfmoordgedachten zo goed als verdwenen.. Het klinkt heel stom misschien, maar wellicht is die gedwongen opname niet zo gek. Ik weet hoe het is om iedere keer bang te zijn als je thuis komt en om constant iemand in de gaten te moeten houden.. dan geeft dat je misschien toch wat meer rust..