Hoe kan ik mijn bijrijdster opvrolijken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Hoe kan ik mijn bijrijdster opvrolijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 20:30

Hallo,

Mijn bijrijdster van 20 heeft een hele hele moeilijke moeder. Ze mag niet alleen met onze paarden rijden in het bos, ze krijgt regelmatig gezeur als ze naar ons toe wil komen en tot haar hele grote teleurstelling mag ze al helemaal niet op springlessen.
Het jong volwassentje zit zo onder de plak van moeders. Gisteren was bij haar thuis de boel nogal geescaleerd. Ze wilde vandaag niet mee naar de Efteling, maar met mij mee paardrijden. Moeders zei dat ze alleen maar aan paardrijden denkt en aan niks anders. Ik vind het nogal meevallen want ik zie ze hooguit 2x per week. De rest is ze bezig met haar studie en zit ze in Antwerpen op kamers. Ze doet enorm haar best voor school.
Ze gaat ook amper naar vriendinnen en stappen al helemaal niet. Ze heeft wel een vriendje, zoiets als een jaar ongeveer.
Ze heeft geen baantje en krijgt wel wat zakgeld. Pa en ma betalen alles voor haar.
Ze is te bang om er tegenin te gaan omdat ze alles voor haar betalen.
Ze zit dus enorm in de knoop en ik vind het zo sneu voor haar!
Waarmee zou ik haar kunnen opvrolijken???? Iemand een heel goed idee??

Miss_Arie

Re: Hoe kan ik mijn bijrijdster opvrolijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:34

ik denk dat je haar wel heel erg zou kunnen opbeuren met een soort van trektocht met haar te gaan doen oid.
paardrijden is dus duidelijk haar lust en leven, alleen zal dat dan ook wel weer niet van mams mogen.
jammer hoor.

beetje vreemd dat mams niet inziet hoe groot haar paarden liefde is!!

verder zou ik het eigenlijk ook niet zo weten.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:06

Een leuke reeks foto's maken en een mooie uitvergroting, kan ze ook als ze niet bij jullie is genieten van de paardjes. En een lekkere buitenrit doet ook altijd goed. Sterkte!

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:09

Tja.. jij als eigenaar van haar verzorgpaarden kunt niet veel doen aan de situatie waar het meisjes inzit denk ik. :)
Een cadeautje is altijd leuk natuurlijk! En dat kan je behoorlijk opvrolijken

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:28

Inderdaad vind ik een aantal mooie foto's maken van je paarden en er 1 uitvergroten wel een heel erg leuk idee. Simpel lijstje van aluminium (past overal wel bij) er om heen en dat als cadeautje geven.

Wel erg sneu voor het meisje zeg.

Lekker een dag gaan rijden in het bos zal ook erg leuk zijn! Maar het is natuurlijk de vraag of ze dat mag. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:32

Doe haar een springlesje cadeau?

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:33

Misschien eens als volwassenen onder elkaar een gesprek met haar moeder?
Zijn natuurlijk feitelijk niet jouw zaken, maar wie weet wat het oplevert :)

En alles wat met het paard te maken heeft, is een leuke verassing denk ik.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:37

Anique_Vaandrig schreef:
Doe haar een springlesje cadeau?

en als ze dat niet mag van haar ouders misschien een dressuurlesje/natural horseman lesje/grondwerken

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:49

Hmm laat haar weten hoe je haar waardeert en dat je meeleeft, dan denk ik dat ze al heel blij is? :)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 23:00

Zeggen dat je waardeert dat je haar paard rijd, dat je haar een stoer wijf vind en gewoon eerlijk tegen haar zijn wil denk ik wel helpen hoor.

Een cadeautje kopen kan wel, maar daar heeft ze verder weinig aan... Een keer een paardrijles of buitenrit cadeau geven is wel tof.

Wat ook nog kan helpen, maar ik weet niet hoe goed je haar kent, is met haar hierover praten en als ze echt zo in de knoop zit vooral lekker luisteren en haar haar hart laten luchten. Als ze bijna nooit met vrienden gaat stappen zal het ook juist nog meer in haar hoofd gaan zitten. Praten is best fijn.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 23:07

Het is zo fijn om als bijrijdster te horen dat een eigenaar blij met je is wat je voor haar en het paard doet.
Ook als je er doorheen zit kan dit opbeurend werken.
Miss leuk om samen met haar een gezellige rit te gaan maken?
Of eerdere ideeen om een uitvergrote foto te geven met lieve woorden zijn ook altijd welkom denk ik in een moeilijke situatie.
Wel ontzettend lief en mooi dat je zo meeleeft met je bijrijdster, dit is niet iedereen gegeven.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 00:49

Poeh moeilijk!
Wel ontzettend lief van jou dat je aan haar denkt en iets voor haar wilt doen.

Zo te horen ben je erg blij met haar.
Zou me er zeker niet in gaan mengen dus niet met haar ouders praten waarschijnlijk houden ze zich vast aan hun standpunten en mag ze straks niet meer bij je komen.
Een paar leuke foto´s van haar maken als ze komt en inderdaad evt uitvergroten en/of een plakboek maken.
Zo heeft een meisje die mijn paard verzorgde tijdens mijn vakantie een verslag gemaakt van elke dag.
Alweer 10 jaar geleden en soms lees ik dat nog door :D .

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 01:06

Misschien kan jij eens met haar moeder praten hoeveel paardrijden voor haar betekent? Of is dit geen optie?
Verder zou je haar misschien kunnen verrassen met een mooie uitvergrote foto, of inderdaad een lange buitenrit, of andere leuke les.
Woont ze in een rustige buurt? Dan kan je misschien eens je paard mee naar haar huis nemen, dat heeft een vriendin ooit voor iemand gedaan, en die is echt maanden lang in haar sas geweest. :j

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 04:34

Jeetje wat moeilijk is dat zeg.

Ik ben dezelfde leeftijd als je verzorger.
Maar wat heb ik dan een ander leven als je dat bekijkt :=

Ik zou ook gewoon een buitenrit maken (en misschien daarna nog een foto uitvergroten)

En dan bel je haar moeder onder het mom van: Zou *verzorgstersnaam* op die en die dag kunnen? Dan heb ik een verassing voor haar, zeg je niet wat het is. (waarom zou die moeder er in godsnaam moeilijk over doen) maar vraag je toch haar toestemming, of in iedergeval weet ze dat jullie wat leuks doen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 10:40

Ik denk dat ik het beste niet tussen moeder en dochter in ga staan. Het zijn tenslotte mijn zaken niet en iedereen voedt haar/zijn kind op zoals ze zelf willen (helaas).
Mijn dochter mag tzt wel op springles ;-) Dat leer ik er wel uit!!
Een fotoreportage lijkt me een uitstekend idee!!!
Ik heb voor 20 november wel een strandrit geregeld :-) Met voor haar ook nog een charmante vrijgezelle jongeman erbij, hahaha.........
Ik praat heel veel met haar, ze zegt elke keer dat ze zo blij is met ons en dat ze het fijn vind even haar verhaal te mogen doen. Gisteren stond ze echt met traantjes in haar ogen bij ons, zo zielig. Ik ging naar de Mac met vrienden maar die heb ik even laten wachten. Ik heb ze zelfs gisteravond nogmaals een opbeurend mailtje gestuurd..........
Nu nog een fotograaf zoeken! Iemand daar een idee over?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:46

Sjoert.com ? :P
Wel lief dat je zoveel voor haar doet!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 14:21

Miracle_ schreef:
Sjoert.com ? :P
Wel lief dat je zoveel voor haar doet!

Dank je :o

Enig idee wat zoiets kost?
Mooiste is foto's maken in de zandduinen bij ons.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:08

Wat ontzettend lief dat je iets voor haar wil doen, weet zeker dat ze het kan waarderen +:)+

Er zijn hier al genoeg ideeën genoemd, dus daar zal ik het verder niet meer over hebben :') Strandrit en foto's zijn leuke dingen om te doen :j

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:10

Ik zou haar de tip geven om een baantje te zoeken en op eigen benen te gaan staan. Dan heeft moeders niets meer te vertellen. Je wilt toch niet dat je ouders alles voor je betalen als je twintig bent en al uit huis? Zo heeft die moeder altijd een troef in handen.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:15

wat leuk dat je zo met haar mee leeft.
ik zal niet tussen moeder en dochter komen maar zal wel proberen om zo veel mogelijk leuke en positiefe dingen te vertellen tegen der moeder (oa dat ze zo goed is voor de paarden dat ze een goeie zit heb en zeker dat ze weet wat ze doet met de paarden)

miss optie?

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:28

Ik heb 't zelfde probleem als je bijrijdster. Op 't moment mag ik helemaal niet meer gaan.

Ik ga mee met Caboclo; gewoon veel positieve dingen vertellen tegen d'r moeder, als je die iig ooit ziet. Anders tja.. het is heel moeilijk! Mijn ouders zijn wat dit betreft onwrikbaar, die van haar hopelijk niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:29

Het beste dat je voor haar kunt doen is haar aan een baantje helpen , lijkt mij :)

Als je je ouders alles laat betalen dan gedraag je je nog als een kind en is het ook niet zo raar dat ze je als een kind blijven behandelen ;)

Als ze zou kunnen werken moet ze dat gewoon eens gaan doen , even de navelstreng doorknippen en op eigen benen gaan staan hoor , ze laat het zelf gebeuren anders dat ze zo onder de plak blijft bij moeders :)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:33

pmarena schreef:
Het beste dat je voor haar kunt doen is haar aan een baantje helpen , lijkt mij :)

Als je je ouders alles laat betalen dan gedraag je je nog als een kind en is het ook niet zo raar dat ze je als een kind blijven behandelen ;)

Als ze zou kunnen werken moet ze dat gewoon eens gaan doen , even de navelstreng doorknippen en op eigen benen gaan staan hoor , ze laat het zelf gebeuren anders dat ze zo onder de plak blijft bij moeders :)

Dat dacht ik ook ja.
Haar moeder ziet haar als een klein kind blijkbaar en dat is logies want zo gedraagd ze zich begrijp ik ook.
Als je als volwassenen wilt worden behandelt moet je je ook zo gedragen en daar hoort ook werken voor je centen bij

jafotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:57

Misschien een hele dag iets leuks met de paarden doen?
Of idd de foto's en dan 1 heel groot af laten drukken (bij de Hema worden ze erg mooi! kun je even kijken bij foto's en vergrotingen)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:00

Denk dat het handiger is om het probleem bij de wortel aan te pakken. Ik vind het ontzettend attent van je dat je haar op wil vrolijken, maar een collage of een dag weg, dat werkt maar tijdelijk en dan zal ze over een tijdje het weer moeilijk hebben.

Is het niet mogelijk dat zij iets met haar ouders regelt op dit gebied? Zodat het op de langere termijn ook goed blijft gaan? :)