wederom uitgeloot

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:23

nee ik bedoelde jou niet (ik had jou verhaal nog niet eens gelezen Haha!)
maarja als nog zonde, elk jaar wat je weg gooit (waarmee je niks kan) is zonde

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 17:27

carola schreef:
Lon: wie ken jij dan in Belgie?

En Lon: ook jou aantallen kloppen niet. Er zijn totaal 225 plaatsen, 90 gaan naar mensen met een 8 en hoger, en 50 naar mensen via de decentrale selectie. Er blijven dus maar 85 'normale' plaatsen over.

Iehiew, zo word t wel heel weinig....ik denk overigens dat die 90 acht of hoger en decentrale selectie samen is. Want als ik het aantal plaatsen die verloot worden natel op de ib-groep site, kom ik toch echt op 135 uit. Wat ik overigens ook heel weinig vind. En over 5 jaar piepen dat ze dierenartsen tekort komen...grrrr

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:32

Lon"]
[quote="carola schreef:
Lon: wie ken jij dan in Belgie?

En Lon: ook jou aantallen kloppen niet. Er zijn totaal 225 plaatsen, 90 gaan naar mensen met een 8 en hoger, en 50 naar mensen via de decentrale selectie. Er blijven dus maar 85 'normale' plaatsen over.

Iehiew, zo word t wel heel weinig....ik denk overigens dat die 90 acht of hoger en decentrale selectie samen is. Want als ik het aantal plaatsen die verloot worden natel op de ib-groep site, kom ik toch echt op 135 uit. Wat ik overigens ook heel weinig vind. En over 5 jaar piepen dat ze dierenartsen tekort komen...grrrr
[/quote]

Dat zou ook kunnen ja.... (van die 90)

En ik denk niet dat ze DA te kort gaan komen. Er komen er ook heel wat uit Belgie weer hierheen. En er gaan veel boeren weg.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 18:51

Als ik zo de sites eens nageplozen heb wordt het denk ik toch echt Antwerpen. Stad is tig keer leuker (mijn favo stad in België) en de website ziet er ook veel vriendelijker of uitnodigender uit. Bij Gent kwam ik er echt niet uit en in Antwerpen weet ik zeker dat ik nog kan inschrijven (heb voor de zekerheid maar een mail gestuurd).
Deelcertificaten zal je ook vies tegenvallen. Ik heb een Testimonium voor Scheikunde gehaald en daar een 8 voor gehaald. Toen ik dat deed was er sprake van dat je dan automatisch in groep B terecht kwam. Navraag wees uit dat ik dus gewoon op mijn VWO-diploma beoordeeld zou worden. Zo ontzettend jammer! Ik heb namelijk door gezondheid mijn VWO niet optimaal kunnen doen (stond een 3 voor scheikunde 1 jaar voor het eindexamen). Om nou het volgende jaar aan deelcertificaten te spenderen (sk, na, en nog wat alpha-vakken) vind ik ook weer zo wat... Hoewel het voor mij wel een optie is eigenlijk, want ik heb dus echt totaal geen zin in België (hoewel Antwerpen wel heel leuk lijkt)... En nu moet ik dus heel snel gaan beslissen wat ik ga doen Scheve mond

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:08

Laui! schreef:
Als ik zo de sites eens nageplozen heb wordt het denk ik toch echt Antwerpen. Stad is tig keer leuker (mijn favo stad in België) en de website ziet er ook veel vriendelijker of uitnodigender uit. Bij Gent kwam ik er echt niet uit en in Antwerpen weet ik zeker dat ik nog kan inschrijven (heb voor de zekerheid maar een mail gestuurd).
Deelcertificaten zal je ook vies tegenvallen. Ik heb een Testimonium voor Scheikunde gehaald en daar een 8 voor gehaald. Toen ik dat deed was er sprake van dat je dan automatisch in groep B terecht kwam. Navraag wees uit dat ik dus gewoon op mijn VWO-diploma beoordeeld zou worden. Zo ontzettend jammer! Ik heb namelijk door gezondheid mijn VWO niet optimaal kunnen doen (stond een 3 voor scheikunde 1 jaar voor het eindexamen). Om nou het volgende jaar aan deelcertificaten te spenderen (sk, na, en nog wat alpha-vakken) vind ik ook weer zo wat... Hoewel het voor mij wel een optie is eigenlijk, want ik heb dus echt totaal geen zin in België (hoewel Antwerpen wel heel leuk lijkt)... En nu moet ik dus heel snel gaan beslissen wat ik ga doen Scheve mond


Je kan ook nog wel naar Gent hoor laudine, vorig jaar kon je je nog t/m augustus inschrijven. Dus dat zal nu ook wel zo zijn.

Besef wel, dat je toch na 3 jaar naar gent moet. In antwerpen worden alleen de eerste 3 jaar gegeven. In Gent zit je ook dichter bij de echte 'kliniek' (waar je wel eens practica hebt), en het is daar erg gaaf hoor! Cool
De meeste belgen die al in hogere jaren zaten, vonden allemaal dat het beter is om al in Gent te beginnen, omdat je in Antwerpen een grotere achterstand zou krijgen. In hoeverre dit waar is, weet ik niet.

Gent is ook erg gaaf, maar Antwerpen natuurlijk wel een half uurtje dichterbij.

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:06

Mij werd verteld dat deelcertificaten extra alleen meetelden bij hoge uitzondering (ik had namelijk slecht gescoord voor wiskunde B en bedacht dat ik dan een 'makkelijk' vak zou 'deelcertificaten' en dat ik dan het cijfer voor wiskunde B zou laten vervallen bij het bereken van het gemiddelde en dat bleek toch niet zo te werken. Achteraf had ik dat misschien op schrift moeten vragen, want inmiddels is mijn ervaring dat de medewerkers van de IB-groep aan de telefoon wel meer dingen zeggen die absoluut niet waar zijn!! >:(< )
Ik hoorde ook (ja allemaal weer horen van.. Knipoog ) dat het in Antwerpen makkelijker zou zijn en dat mensen uit Antwerpen vaak hun vierde jaar (hun eerste jaar in Gent) moeilijkheden krijgen, omdat het toch niet zo goed aansluit allemaal..
Gent is ook een erg leuke stad, of eigenlijk een stadje.. Haha!
Succes met je beslissing Laui! en ach wat is een jaar nou? Zeker als je er weer veel van kan leren, want of ik het nou haal of niet, ik zal nooit spijt krijgen dat ik het in ieder geval geprobeerd heb. Ik heb hier echt heel veel geleerd!

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:24

Zit eigenlijk met hetzelfde als Laui!...

Ik wil m'n paardje eigenlijk niet achterlaten, maar wel heel graag diergeneeskunde gaan doen. Dit is de eerst ekeer dat ik uitgeloot ben, dus ik maak volgend jaar weer kans. Ook via decentrale selectie, war ik dit jaar niets van af wist.

Ikzelf denk dat ik een jaartje dierwetenschappen ga doen en dan volgend jaar alsnog porberen binnen te komen bij Utrecht. En misschien ga ik dan wel over 3 jaar alsnog naar Gend...

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:50

hoi, ik ben dus inderdaad ook voor de derde keer uitgeloot, maar ik laat het er niet bij zitten. ik ga me nu richten op de hardheidsclausule, daar zijn voor volgend jaar 5% van de plaatsen voor beschikbaar. als je een goede bewijsvoering hebt, wordt je alsnog aangenomen voor 2004.
ik werk als assistente bij een DA en ik vraag aan hem een referentie, de oom van mijn vriend is proffessor in de diergeneeskunde, ook aan hem vraag ik een referentie. van een vriendin krijg ik de brieven die zij vorig jaar heeft geschreven en de reacties van de ib-groep daarop.
ook heb ik net het adres opgezocht van Maria van der Hoeven (Onderwijs), ook zij krijgt een brief van mij.
als ik dan in nov hoor dat ik nog niet wordt aangenomen ga ik zeker weten 'De Telegraaf' en 'Hart van Nederland' inschakelen. dat vind ik namelijk echt schande!!
maar goed, nu eerst een jaartje de dierenartsassistente opleiding van de NTI gaan doen en even wachten op de reactie in november.
ik ga echt niet bij de pakken neerzitten, heb zo geknokt voor dat natuurkunde-certificaat, daarnaast heb ik een Atheneum-diploma met 8 vakken, dus totaal 9 eindexamenvakken!!! als dat al niet voldoende is.
ik houd jullie op de hoogte!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:52

Lon schreef:
En over 5 jaar piepen dat ze dierenartsen tekort komen...grrrr

Yep, net als met artsen. Want daar worden ook mensen uitgeloot. Probleem schijnt te zijn dat er niet genoeg hoogleraren zijn om op te leiden.

Ze zeggen dat nederland een vrij land is waar alles kan. MAar je kunt neit studeren wat je wilt. Want dan wordt je uitgeloot.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:22

Beetje late reactie van mij, maar ja, ik was 'op vakantie'.

Ook ik ben uitgeloot, voor de tweede keer alweer. Ik heb besloten dat ik naar Antwerpen ga. Stiekum hoop ik nog een heel erg klein beetje op een plekje na de tweede loting, maar die kans is echt heel erg klein. Ik had volgnummer 102 en t/m volgnummer 016 was ingeloot in mijn klasse....
Het is helemaal balen trouwens want ik sta een 6,46 gemiddeld op mijn VWO lijst, en zit dus nog net in de laagste catagorie. Met een 6,5 zit je in een hogere klasse en heb je dus meer kans om ingeloot te worden.

Ooooh ik ben toch zo'n geluksvogel

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:09

Ik wil na dit jaar ook diergeneeskunde gaan doen, ben alleen nog nooit in Gent geweest. Ik wil daar dit jaar zeker gaan kijken, maar wat is er dan zo minder aan gent dan aan Utrecht? waarom heeft iedereen Gent als tweede keuze? Ik hoor alleen vaak dt het meer theoretischer is, maar dat wil toch niet zeggen dat de opleiding minder is? Of gata het gwoon om de zwaarheid van de studie? Ik moet me echt nog verdiepen in Gent hoor, maar kan iemand er niet in het kort iets over vertellen?

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 01:21

Het belgische onderwijssysteem is toch wel anders dan het nederlandse. Ook zijn de omgangsvormen toch wel verschillend. Dit maakt oa (heb ik van horen zeggen, mijn nichtje heeft een deel humane geneeskunde in Belgie gedaan) dat het in Belgie een stuk lastiger is voor hollanders.

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:05

Hoi, hier mijn ervaringen uit Gent.
Allereerst is de stof niet heel moeilijk, maar wel HEEL veel!!! Echt waar ik ben er supergemotiveerd naar toe gegaan,heb er ook echt wel hard gewerkt en ben toch nauwelijks verder gekomen.
Bovendien zijn de Belgen vrij gesloten en zeker naar Nederlanders toe. Ik hoorde dit voor ik wegging en had mezelf echt voorgenomen niet te gaan klieken met de Nederlanders, maar dat is eigenlijk onmogelijk. Met Belgische jongens heb ik nog wel een beetje contact, maar de meisjes.... (En nee, vast niet alle Belgen zijn zo, en wij moeten ons misschien ook meer aanpassen, maar dat blijkt dus in praktijk allemaal wat moeilijk Haha! )
Het is allemaal wat 'ouderwetser' . Voorbeeldje, de examens: De jongens komen voor het grootste deel in pak naar hun mondeling (meeste meisjes ook redelijk netjes gekleed). De professor heeft altijd gelijk. Verder worden de examens behoorlijk streng beoordeeld (heb nooit in Nederland gestudeerd, kan dus niet zeggen of het strenger is of niet). Mijn ervaring is dat je in Gent zeker niet moet proberen om voor de 6 te leren.
De stad is wel hartstikke leuk, je leert hier heel veel en ik doe eindelijk wat ik altijd al wilde, maar het is HARD werken! (Begin in oktober voor de tweede keer in het eerste jaar)
Hoop dat je hier wat aan hebt, en je kan altijd PBen

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:01

Och, och, wat zijn er weer een boel mensen uitgeloot Mijn vriendin is nu ook voor de 3e keer uitgeloot en gaat dus haar studie in Gent afmaken.
Wat ik van haar heb begrepen is dat het idd erg theoretisch is (zeer weinig praktijk), loeizwaar om maar zoveel mogelijk afvallers in het 1e jaar te hebben, er wordt totaal anders les gegeven en dat je idd in redelijk net pak om je examens moet verschijnen.
Nicole heeft het eerste jaar erg zwaar gehad door de studie, heimwee en Pfeiffer maar ondanks dat wil ze ontzettend graag dierenarts worden en blijft dus stug doorgaan.

Als ik er zo over nadenk is dat voor mij wel weer gunstig..... de komende 4 jaar nog een mooi goedkoop hotelletje in Gent en makkelijk toegang tot die overheerlijk Belgische bonbons Haha!