Net heb ik wat bizars meegemaakt! Mijn moeder en ik gingen naar Ikea Delft om een nieuw bed voor mij te scoren.
We kwamen rond etenstijd binnen en het was stervensdruk. Verwachtten wij niet op dinsdagavond

Wij stonden al een kwartier in een enorme rij met een ijzeren trolley, daarop onze dienblaadjes met eten en een toetje. Al gauw begonnen achter ons een paar mensen ruzie te maken. Een meisje had een maxi cosi met een heel kleine baby erin. Haar vriendin en vriend stonden erbij. Ik wilde ff het babietje bekijken, maar ze draaide meteen haar maxi cosi om. Nou, dan niet...
Achter haar stond een vrouw met haar vriend en schoonmoeder. Opeens draait het moedertje zich om en schreeuwt: kijk voor je mens, zit niet zo vies naar mijn baby te kijken!
Het draaide uit op een gekissebis tussen die meiden (dat waren het nog, miss begin twintig). De vriend van de moeder, echt een machoman, begon zich ermee te bemoeien. Hij schold het meisje 'dat vies naar de baby keek' al gauw uit voor prostituée maar dan de scheldversie, en dergelijke. Die vent begon de meid te bedreigen met in elkaar slaan, en zij deed er steeds weer een schepje bovenop.
Mijn moeder en ik stonden er pal voor, wij durfden niet om te kijken. Ik begon meteen te trillen, ik vind dit soort dingen verschrikkelijk!
En ja hoor, na een paar vermaningen van het ikea personeel gebeurde waar ik al bang voor was. Ineens een enorm gegil. De twee mannen begonnen elkaar te duwen en sloegen elkaar vervolgens enorm hard tegen elkaars hoofd. De een pakte onze trolley en sloeg de ander er vol mee tegen zijn bakkes. De vrouwen sloegen er ook lustig op los. De ene vrouw (schoonmoeder, al wat ouder) lag binnen no time knock out op haar buik op de grond, haar schoondochter zat er met een flinke bloedneus naast. Haar vriendje en de macho man pakten overal bakken met mayonaise en bestek vandaan en begonnen op elkaar in te hakken. Mijn moeder pakte me bij de hand, en wij renden weg. Ik was compleet in paniek, en erg overstuur! Ik geneerde me naar, ik stond als enige te janken!
De mannen werden na 5 minuten bebloed en onder de blauwe plekken uit elkaar getrokken en door de security en hysterische vriendinnetjes afgevoerd.
De hele ikea afdeling was bezaaid met scherven, ketchup en mayonaiseklodders. Mijn moeder in ik konden achteraan sluiten in een andere rij...
Wij waren allebei helemaal van de kop af! We hebben eerst een stel familieleden gebeld om te spuien, en ik doe het hier nog even op bokt. Ongelofelijk toch, dit verwacht je niet in een ikea. Die ene vrouw had nota bene een kleine baby bij haar. Die kon alleen maar gillen en gauw haar baby in veiligheid brengen.
Ik wil niet discrimineren maar het waren echt allemaal super asocialen, echt Maaskantje-volk! Kom dan jongen, ik sla je voor je bek, zo ging het de hele tijd door.
Als er mensen zo vervelend doen tegen elkaar, hadden ze er voor mijn part meteen uitgekickt moeten worden, voor het te laat was. Reken maar dat ze een hoop schade veroorzaakt hebben!
Pff, dit is even gelucht!
Reaguren maar

Groetjes een geschrokken bokker die zonder bed naar huis is gegaan!