Bouillon met suiker voor jullie hond tijdens hitte

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Bouillon met suiker voor jullie hond tijdens hitte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 13:31

Om de zouten en suikers aan te vullen is het goed om met deze hitte jullie hond bouillon met suiker te geven.
Je kunt ze het beste laten eten voor 8.00 en na 21.00 en niet te lang wandelen of dollen. Een hond heeft meer last van de hitte dan je aan ze kunt bemerken. Laat ze overdag lekker met rust op een blokje om na om een plasje te doen en ga ZEKER NIET met een hond fietsen als het boven 25 graden is.

Een galop verdrijft elk kwaad


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:35

behalve dat dat te heet is en hij echt zwaar buiten adem zal raken, is het nu ook veel te heet aan de kussentjes onder z'n poten. Het asfalt wordt zacht, en dat doet gruwelijk zeer voor zo'n dier.
Omdat de kussentjes ook zweten en dus zachter worden, lopen ze hun poten nu ook eerder stuk.

PS kijk ook uit met natspuiten van huisdieren. Dat LIJKT heel vriendelijk om ze af te koelen, maar veel natte vachten gaan juist extra broeien, waarschuwde mijn dierenarts ooit voor.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:36

Redgold schreef:
Om de zouten en suikers aan te vullen is het goed om met deze hitte jullie hond bouillon met suiker te geven.
Je kunt ze het beste laten eten voor 8.00 en na 21.00 en niet te lang wandelen of dollen. Een hond heeft meer last van de hitte dan je aan ze kunt bemerken. Laat ze overdag lekker met rust op een blokje om na om een plasje te doen en ga ZEKER NIET met een hond fietsen als het boven 25 graden is.


OK dan! En laat ze zeker niet in een auto want er zijn er weer een paar uit een auto gehaald...

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:44

mijn oudste hond kan er altijd heel slecht tegen, die ligt hier nu op de bank, precies voor de ventilator, af en toe staat ze op om wat te drinken, maar dan komt ze snel weer terug. Ik heb hier ook alles dichtzitten (gordijnen)
Mijn jongste die loopt lekker buiten te drentelen.
's avonds gaan we vaak wel even met ze naar de rivier, kunnen ze lekker afkoelen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:49

OK dan! Voor de tips hier! Ik denk dat het altijd handig is om dit even te vermelden!

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:57

Die van mij heeft vandaag een "Kong" gehad uit de vriezer, gevuld met bouillon en een paar stukjes vlees uit blik erdoor. Even onder de kraan afspoelen en klaar is de ijsco Vingers aflikken . Moet je nagaan, behalve lekker is het nog goed ook lees ik hier net op bokt Haha! .

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 15:07

Die 2 van mij hebben net een stukje waterijs gehad van mij Lachen

Maarja ze weten niet waar ze moeten liggen hoor! Ze willen heel graag bakken in de zon maar toch ook wel eigenlijk in de schaduw zitten!

We gaan vanavond na het eten naar het veld toe lekker in de schaduw zitten met een flesje water mee. Bij ons achter op het velt waait er een lekker windje! gaan we daar even lekker van het weer genieten!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Andreeaa, Annienke, cinniz123, ComscoreBot, DeGelukkige4, DieL_Zor, Eva1975, goldith, GrapeshotBot, Jara, juval, linoleum, maaikemuis, Marcella, Roosch, roxiie, Sanniejtjuh, SdaphneS, Telpeva, tengeltje11, Tine1987, Westhof, Whizz, xAlice, zonnebloem18 en 48 bezoekers