Aan de lijn: Calorietjes tellen ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Aan de lijn: Calorietjes tellen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 09:12

Jaja, er moeten nu toch echt weer een paar kilo af hoor. Laatst weer even flink geschrokken omdat ik spontaan uit m'n broek scheurde Haha!

Nu vertelde iemand me over een dieet waarwij ze calorietjes telt. Dat lijkt me wel wat eigenlijk, omdat je dan "normaal" kunt blijven eten Vingers aflikken .
Maar wie weet op wat voor manier je deze calorieën moet tellen ? is daar een speciale lijst voor of zo ?


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 09:19

Volgens mij kan je ook op www.voedingswijzer.nl kijken.. Maar kijk uit met dat calorietjes tellen.. ik vertrouw daar nooit zo op als mensen dat tegen me zeggen, ik zoek er eigenlijk gelijk wat achter (wat nu misschien helemaal niet nodig is hoor)..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 09:27

dan kun je beter via een punten systeem tellen!
de weight watcher werkt ook met dit systeem en het werkt echt

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 09:28

Als ik jou was zou ik gewoon meer opletten op wat je eet, meer water drinken en niet snoepen(of gewooon heel af en toe zodat je het niet teveel mist)
Dieten helpt vaak niet en kom je erna dubbel zo hard aan.

Ik heb zelf ook zo'n soort dieet gevolgd, maar in het begin ben je fanatiek, maar op een gegeven moment wrord je het echt zat iedere keer precies opletten hoeveel calorieen ergens in zit.(ook het punten dieet ja van de weight watchers)

Ik zeg niet dat het bij niemand helpt, maar je moet zooveel doorzettingsvermogen hebben om zoiets vol te houden!

Ikzelf denk nog steeds dat sporten de enige echte manier is om af te vallen, ook al is het maar een blokkie om!
Gewon wat meer letten op je eten is het beste, en absoluut niet te weinig!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 10:23

'k heb het ook gedaan een 1000 calorien dieet. (Normale volwassen vrouw heeft ongeveer 1500 calorien nodig).
Ik had de neiging om juist lekkere dingen te gaan snoepen (het mag immers) en dan maar een boterham minder. Mag duidelijk zijn dat het dieet bij mij niet aansloeg.

Idd niet te veel snoepen, gezond eten, 3 maaltijden en 2 a 3 tussendoortjes (fruit of iets magers), veel drinken en natuurlijk veel sporten zal sneller werken.
Wat mij altijd opvalt is hoe drukker ik het heb hoe minder ik aan snoepen toekom. Dus als ik bv een lange rit met Des maak (ging maken) nam ik voor tussen de middag wel een broodje mee en wat drinken, maar verder niets. En dan merkte ik ook niet dat ik trek had. Terwijl als ik thuis bleef (slecht weer bv) ik alles opsnoep wat los en vast zit.

Niet te veel in huis halen werkt ook....

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 10:28

www.overgewicht.nl

Dan kiezen voor de eet- en beweegwijzer.

Daar kun je aangeven wat je nu weegt en wat je graag wilt wegen en dan wordt er precies uitgerekend hoeveel vet en calorien je per dag mag gebruiken om dat te bereiken.
Je kunt per dag invullen wat je gegeten hebt en dat wordt allemaal bijgehouden.
Het bevalt mij prima, ben in 4 weken tijd 3 kilo afgevallen, nog maar 9 te gaan Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 21:09

thanks allemaal ! ik ga eens op de links kijken.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 09:47

Gewoon 3 vaste maaltijden per dag en veel water drinken en misschien een tikkelte meer sporten helpt het beste naar mijn idee. Al die menu's en dat calorie getel.... daar wordt je volgens mij niet echt beter van. Is het gewicht dr af, komt het 3 keer zo hard er weer aan.
Succes met afvallen!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 09:50

Eigenlijk eet ik inmiddels sowiezo al minder. Eerst at ik door omdat ik het lekker vond, maar nu stop ik zodra ik genoeg gegeten heb. Ook eet ik tussen de middag crackers ipv broodjes kroket en zo, maar eet ik wel minimaal 2 stuks fruit extra per dag.
Op de een of andere manier lukt het me alleen nooit goed om echt veel te drinken overdag. In het weekend wel, maar op kantoor schiet het er heel vaak bij in en heb ik ook geen dorst.
Sporten ga ik ook meer doen, ik koop volgende maand een nieuwe fiets en dan ben ik van plan om minimaal 3 keer per week naar Remy te fietsen in plaats van te brommen. Retourtje Remy is 16 kilometer tegen de wind in, dus dat zal ook wel wat helpen Lachen

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 10:21

Heb zelf ook altijd problemen gehad om veel te drinken, vooral water, want dat vind ik dus echt niet te drinken, maar juist nu ik stage loop waar ik heel de dag zit, drink ik veel water.
Gewoon iedere keer m'n bekertje vullen als ie leeg is, en dan drink je aardig wat weg!
En anders kan je een 2 liter fles neerzetten voor jezelf, en die iedere dag proberen leeg te drinken! Lachen

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 10:26

Een aantal jaren geleden heb ik zo'n dieet gedaan en doordat ik alles opschreef wat ik at, was ik er veel bewuster mee bezig.
Ik vond 1000 calorieen toen nog teveel en ging zelfs naar de 750. Ik ben toen in 3 maanden tijd 10 kilo afgevallen, dus het werkte perfect.
Maar lijnen is dan wel een echte obsessie aan het worden. Nu probeer ik dmv minder snoepen en meer bewegen (op het roeiapparaat) wat af te vallen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 13:47

Fitzroy schreef:
Een aantal jaren geleden heb ik zo'n dieet gedaan en doordat ik alles opschreef wat ik at, was ik er veel bewuster mee bezig.


Dat werkt bij mij dus ook zo goed. Ik was me er niet eens van bewust hoeveel vet ik per dag onbewust naar binnenwerkte.
Ik ben nu zo'n 4 weken bezig en inmiddels weet ik wel zo'n beetje wat ik per dag mag eten zonder teveel vet/calorien te verbruiken.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:02

volgens mij heb je het over het "streep je slank" dieet van de margriet. Op zich wel een goede manier om eens te kijken hoveel je eet, maar denk idd zoals hier boven werd gezegd dat het niet werkt, omdat je dan gaat kijken naar de lekkere dingen. Er is maar 1 dig dat echt helpt bij iets te zwaar zijn en dat is veel sporten. (en daarbij natuurlijk gezond eten) Zorg er gewoon voor dat je 3 maaltijden op een dag eet, 2 stukjes fruit, veel water en groenten enz. Verder veel bewegen en let op je tussendoortjes. Wel ben ik van mening dat je niet helemaal moet stoppen met tussendoortjes, want als je op je streef gewicht zit ga je die juist wel weer eten...... jo jo effect! succes ermee

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 19:10

Ik vind het altijd zo obsessief klinken, dat calorien tellen. Volgensmij wordt je daar na een tijdje goed ziek van. Eet gewoon lekker gezond (fruit!! als je in een snaaibui bent, pak een appel ofzo Haha! ), en vind een leuke sport. Sporten die je niet leuk vindt houdt je meestal toch niet vol. Ik deed eerst aan joggen, daar had ik dus echt een klere hekel aan Haha! nu tennis ik. Maar dat is mijn advies maar hoor Knipoog succes!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 19:22

ik zorg gewoon dat ik gezond eet, snacks laat ik achterwege, ik heb onderweg (tijdens werken) altijd een pak crackottes mee, dat zijn hele lichte crackers die ik ook nog eens heel lekker vind, als ik trek krijg eet ik er daar wat van!
ik begin smorgens met een bakje halfvolle yoghurt met wat cruesli
en ik smeer 4 boterhammetjes met een niet te vette kaas, zonder boter voor als ik honger krijg tijdens me werk, meestal is dit rond 10 a 11 uur omdat ik rond 4a5 uur opsta
ik neem geen snoepjes of koekjes verder mee want die gaan geheid op :S
verder eet ik dus overdags niets, tot ik thuis ben, uurtje of 5 a 6 en dan eet ik normaal avond eten mee, daarna eet ik ook niets meer.mocht ik trek krijgen dan pak ik een cracker
verder beweeg ik met mijn werk veel en dan natuurlijk savonds me twee paarden rijden en mesten enzo
op deze manier val ik bijna 1 kilo in de week af, ik ga niet te vaak op de weegschaal staan, maar ik kijk wel regelmatig of ik weer in "die ene broek " pas Haha!
dieten zal ik nooit aan beginnen , in 99 % van de gevallen kom je na het dieet weer evenveel of meer aan!
gewoon meer bewegen en gezond eten en NIET snoepen!
succes!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:26


Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 95Ellen, 98xsophiex98, _Natasja_, aeckker03, BoJessie, f_pepper, GrapeshotBot, Jette, lizy29, Ninaka, Patriesje, stoer, Telpeva, Varekaj, Vecar en 76 bezoekers