2 kamerappartement?Info gevraagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

2 kamerappartement?Info gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 12:22

Ik wil me binnenkort hier in Brielle in gaan schrijven voor een huisje, gezien je nogal vaak hoort van lange wachttijden Tong uitsteken

Ik weet er verder niks van dus een paar vraagjes:

Moet je een vaste baan hebben voor je je in kan schrijven?
Als je alleen bent, heb je dan alléén recht op een 2 kamer appartement?(volgens mij bestaan die niet eens in brielle Haha! )
Als ik ergens anders wil gaan wonen, kan dat? M'n moeder zegt dat je in een andere stad dan waarin je woont veel minder kans hebt op een woning.

Nou dat waren ze denk ik wel.. alle tips zijn welkom Lachen

Ben trouwens pas over een jaartje of 5 van plan om op mezelf te gaan, zodat ik eerst met een vaste baan wat geld kan sparen.

Alvast bedankt!

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 15:35

Ha Denies !

Een jaar of 5 geleden heb ik me ook meteen nadat ik 18 werd (dan kan het pas) in laten schrijven voor een huurhuisje , zowel in Brielle als in Westvoorne.

Je moet dan je inkomsten opgeven , en met hoeveel personen je inschrijft.

Ben je alleen en heb je een gemiddeld tot wat lager loon , dan kom je dus alleen voor een vrijgezellen- of kleingezinswoning in aanmerking.

Vrijgezellenwoning is gewoon kamer/badkamer/WC/slaapkamer.
Kleingezinswoning is nog een kamertje extra.

Zoals ik woon bvb. normaal rijtje huizen maar benedenverdieping is vrijgezellenwoning , dus 1 slaapkamer maar wel met tuin Lachen .

Boven geen tuin , wel balkonnetje , en nog een verdiepinkje met een slaapkamertje extra erbij , zij hebben dus een zolder ipv een tuin eigenlijk.

Er zijn in Brielle wel een paar vrijgezellenwoninkjes , bvb. achter de Copa enzo Haha!

En Zwartewaal en Vierpolders vallen ook onder gemeente Brielle ,
daar zijn ook wel leuke huisjes verdeelt in onder- en bovenwoningen , echt best leuk hoor , vriendin van mij woont in Zwartewaal.

Je kunt overigens ook een voorkeur opgeven in welke plaats binnen de gemeente je wilt wonden , en zelfs welke straat Lachen

Je kunt ook bvb. in Westvoorne inschrijven ,
maar dan ben je minder snel aan de beurt omdat je geen inwonder van de gemeente Westvoorne bent.

Woningen worden namelijk toegekend dmv. punten , je krijgt direct na inschrijving al punten voor je burgerlijke status zeg maar (weet even niet hoe ik het anders moet noemen Haha! ) , en voor elk jaar dat je ingeschreven staat krijg je ook weer punten.

Komt er dus een woning vrij dan is eerst degene bovenaan de lijst (met de meeste punten) aan de beurt , als die de woning niet wil wordt deze aan de volgende op de lijst aangeboden....enz.

Je krijgt meteen de meeste punten als je :

- in de gemeente zelf woont ,
- in de gemeente zelf werkt , enz.

Dus als je echt sociaal aan de gemeente gebonden bent dan krijg je de hoogste punten.

Ik had me in september ofzo ingeschreven in Brielle en Westvoorne ,
en kreeg al in maart dacht ik een huisje aangeboden , echt snel !

Heb het afgezegd en heb steeds aangegeven nog te willen wachten omdat ik nog wilde sparen , en later bijna een huisje gekocht had Lachen

Een jaartje geleden gaf ik aan dat ik nu toch wel graag een huisje wilde , en bij voorkeur in Oostvoorne.

Dat is dus gelukt Lachen

Pffft...wat een verhaal zeg

Gewoon een keertje langsgaan bij de gemeente en lekker inschrijven als dat kan (je hebt geen echte ''vaste'' baan nog toch ?) , kost niet zoveel en dan sta je maar vast op die lijst punten te verzamelen voor als je wel echt het huis uit wilt Knipoog

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 15:44

Wil wel graag in Brielle wonen denk ik, maar volgens mij wonen er achter de copa alleen maar bejaarden? Lijkt mij iig niks daar, want er zitten ook een aantal scholen
Boos! ben daar dus niet zo gek op Tong uitsteken

Hmm... jammer dat brielle zo klein is he.. weinig keus..maar goed moet me gewoon inschrijven en dan zie ik het vanzelf wel toch!?

Ik hoop dat ik na m'n school op m'n stage plek in Brielle kan blijven werken, heb het daar nl super naar m'n zin en het is lekker dichtbij!


Hoe duur kost me dat ongeveer dat inschrijven?

Dan schrijf ik me ook meteen in voor Westvoorne(wat is het verschil met west en oostvoorne? Tong uitsteken )

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:01

Westvoorne is de gemeente , die bestaat uit Oostvoorne , Rockanje en Tinte.

Net als dat Brielle de gemeente is die bestaat uit Brielle , Zwartewaal en Vierpolders....mmmh weet niet of er nog meer bij zit bij de Briel Haha!

Weet eigenlijk niet meer wat het nu precies kostte , iets van 30 gulden ofzo Verward

Paar tientjes iig Lachen

Volgens mij zitten er in dat kleine vierkante ''flatje'' een stuk schuin achter Copa vrijgezellenwoningen , maar ik denk sowieso dat het in de binnenstad erg moeilijk is om aan een huisje te komen , Zwartewaal gaat nog wel dan denk ik Lachen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:03

Slim van je om je alvast in te schrijven !
Zoals Pmarena al zegt krijg je punten voor bijv. je economische gebondenheid ed.
Hoe langer je op de lijst staat en hoe meer punten je hebt, hoe meer kans op een woning.
Ook al zou je al snel aan de beurt zijn en nog niet uit huis willen, dan kom je automatisch weer ergens op de lijst te staan, en de kans is groot dat als je op jezelf wilt dat je dan niet al te lang hoeft te wachten.
De "verdeling" van woningen gaat per gemeente, dus als je op 2 verschillende plaatsen zou willen wonen die niet in dezelfde gemeente liggen, dan moet je 2 keer inschrijven.
Ik weet niet wat het bij jullie kost, maar hier in de gemeente was het geloof ik ca. 25 gulden per jaar.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:42

Per jaar ?

In Brielle moest ik idd na een jaar weer geld betalen om de inschrijving voort te zetten , ben er toen ook niet mee dorrgegaan omdat ik inmiddels zeker wist dat ik voor Westvoorne ging mocht ik uiteindelijk echt iets willen gaan huren Lachen

In Westvoorne heb ik maar 1 keer betaald , en dus omdat ik zelf aangaf nog niet te willen huren , toch een kleine 5 jaar ingeschreven gestaan Lachen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:40

Het zal waarschijnlijk overal verschillend zijn.
In onze gemeente betaal je jaarlijks een bedrag om ingeschreven te blijven staan.