Elke avond een vreemde hond in onze tuin, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renske_13

Berichten: 1491
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Ootmarsum

Elke avond een vreemde hond in onze tuin, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 20:28

Sinds ongeveer 3 weken loopt er elke avond een hond in onze tuin. We weten van wie hij is en hebben hem dan ook al 5 keer terug gebracht. Elke keer kregen we te horen dat de eigenaar niet had gemerkt dat hij was weg gelopen. Maar dan liep hij de volgende dag gewoon weer op straat. Soms loopt hij ook midden in de nacht of gewoon overdag rond ons huis. Het is nog een jonge reu van hooguit 1 jaar oud.
Wij zijn nu erg bang dat hij een keer onder een auto komt. Dus wat kunnen wij nu het beste doen? Hem steeds weer terug brengen wat dus blijkbaar geen zin heeft. Of toch de dierenbescherming/ambulance bellen?
Wij hebben al vaak met die eigenaar gepraat maar tot nu toe heeft het nog geen nut gehad.
Het is een lieve hond en je kunt hem zo pakken en aaien, maar als je een keer een onverwachte beweging maakt schrikt hij en rent hij met zijn staart tussen zijn benen heel hard weg.
Weet iemand wat wij nu het beste kunnen doen?

Wij hebben trouwens wel last van deze hond. Wij hebben zelf namelijk ook 2 hondjes, en dat zijn teefjes. Dus die mogen al 3 weken niet meer los buiten lopen. En onze poes durft niet meer naar buiten. Ik denk zelf dat die hond bij ons komt voor onze hondjes, aangezien 1 van die 2 loops is.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen voordat deze lieve hond aangereden word.

Bedankt voor het lezen :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Elke avond een vreemde hond in onze tuin, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:29

Dieren ambu heeft geen zin, die komen hem echt niet halen als de eigenaar bekend is.

Politie bellen? Weet niet of jullie plaatselijke verordening loslopen van honden wel of niet verbied.
Ik vermoed dat er een aanlijn plicht is, misschien kunnen ze daar iets mee.

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:30

Toch een keer de hond bij het asiel afzetten, misschien dat de eigenaar dan wakker wordt?

Douce

Berichten: 3507
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Elke avond een vreemde hond in onze tuin, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:33

Bij het asiel afzetten.
Of de eigenaar komt de hond ophalen, dan kost het hem geld (wijze les)
Of ze zoeken een nieuw huisje.
Win win situatie denk ik :j.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Elke avond een vreemde hond in onze tuin, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:34

Eerst waarschuwen dat je hem de volgende keer bij het asiel achter laat en de keer erna daadwerkelijk doen? Niet zo gezellig voor de sfeer........

renske_13

Berichten: 1491
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 20:35

Douce schreef:
Bij het asiel afzetten.
Of de eigenaar komt de hond ophalen, dan kost het hem geld (wijze les)
Of ze zoeken een nieuw huisje.
Win win situatie denk ik :j.


En als de eigenaar dan komt om de hond weer op te halen, vertellen ze dan ook aan hem wie er heeft gebeld?
Of kan dat anoniem?
Verder lijkt me dat idd de beste oplossing?
Dan overleg ik dat morgen met mijn ouders en als we hem dan weer zien lopen brengen we hem weg. Als mijn ouders het daar tenminste mee eens zijn ;)

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:56

Tja....je hebt een loops teefje.....
Deze jongen is dus zwaar verliefd en zal zolang de loopsheid duurt blijven langskomen, in de hoop om zijn geliefde van dit moment te zien... :D
Zo gauw de loopsheid van jouw teefje voorbij is zal hij niet meer op bezoek komen...

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:57

BBQ!

haha, nee. :)

Maar ik zou toch wel bij instanties gaan kijken wat je hiertegen kan doen.
Als de eigenaar er niet echt naar omkijkt.. :)

pantuf
Berichten: 3244
Geregistreerd: 01-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:01

Oh ik herken je situatie, zo loopt er bij ons heel vaak een collie reu los.
Niet zo ramp want hij is heel lief, maar ik vraag me af wat er gebeurt als ik met mijn 2 reuen, en een dominante teef buiten loop.
Mijne zitten altijd vast maar moet er niet aan denken dan die hond tegen te komen.
Met de eigenaren valt niet te praten en vorige keer gingen ze zelfs binnen kijken omdat ze niet geloofde dat het hun hond was _-:(

Heb me voorgenomen hem de eerst volgende keer bij het asiel af te gooien dan zoeken ze het maar uit!

Douce

Berichten: 3507
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:18

renske_13 schreef:
Douce schreef:
Bij het asiel afzetten.
Of de eigenaar komt de hond ophalen, dan kost het hem geld (wijze les)
Of ze zoeken een nieuw huisje.
Win win situatie denk ik :j.


En als de eigenaar dan komt om de hond weer op te halen, vertellen ze dan ook aan hem wie er heeft gebeld?
Of kan dat anoniem?
Verder lijkt me dat idd de beste oplossing?
Dan overleg ik dat morgen met mijn ouders en als we hem dan weer zien lopen brengen we hem weg. Als mijn ouders het daar tenminste mee eens zijn ;)

Ik denk dat dat per asiel verschilt. Maar aan de ene kant heb ik zoiets van, waarom zouden ze dat zeggen :D Alleen je weet nooit..
Misschien kan je erbij zeggen dat je anoniem wilt blijven? Al weet ik niet of het asiel hem opkomt halen, denk dat het dan eerder een kwestie van brengen wordt.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:38

ik zou de politie bellen als ik eerlijk moet zijn. :j

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Elke avond een vreemde hond in onze tuin, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:13

Zoals al gezegd, bij het asiel afzetten..met de mededeling dat je weet van wie de hond is en dat het dier steeds losloopt en de eigenaar er niets aan doet.
Nu is het wel zo dat je moet betalen bij afstand van een dier, maar je kunt hem al sgevonden opgeven, met een smoesje dat je hem al tijden in de buurt hebt gezien en een vermoeden hebt van wie die is..loslopende honden mogen hier niet, weet niet hoe dat bij jou is?
Eigenaar is zn dier dan tenminste kwijt en wellicgt in paniek, dat ie de volgende keer wel beter uitkijkt? en hij moet nog dokken ook om hem weer op te halen.

Deri

Berichten: 1988
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Elke avond een vreemde hond in onze tuin, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:26

idd gewoon afgeven bij het asiel, zeggen dat je hem gevonden hebt.
De eigenaar moet betalen om hem weer op te halen.

Als het daarna weer gebeurt paardenschrikdraad ophangen 5 cm over de grond, hij raakt het een keer aan, maar komt nooit meer je terein op. :)

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Elke avond een vreemde hond in onze tuin, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:39

Hoe is het gisteravond gegaan?

kippetje

Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:12

Als je hem naar het asiel brengt,

NIET! zeggen dat je weet van wie hij is.

Je hebt gewoon een hond gevonden....

Anders levert dat nog wel eens problemen op.

Groetjes Kim

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Elke avond een vreemde hond in onze tuin, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:23

LZP --> BB

renske_13

Berichten: 1491
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 18:50

Bedankt voor alle reacties!
Gisteravond rond 11 uur liep hij hier weer. Mijn ouders waren niet thuis en ik heb hem alleen bij ons over de stoep zien lopen.
Ons teefje is al veel minder loops dan eerst ( :+ ) dus dat is waarschijnlijk binnen een paar dagen wel over. Loopt die hond hier dan nog steeds, brengen we hem waarschijnlijk naar het asiel ;)

Tymbalia

Berichten: 362
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:28

Als je hond straks niet meer loops is dan komt ie waarschijnlijk ook niet meer alleen als ze weer loops is heb je er weer last van.
Bij ons op de buurt hebben we het ook, hond woont aan de andere kant van het dorp maar was hier gister middag ook voor op de straat dus is er weer een teefje loops (ik heb gelukkig een reu). De hond doet dit al jaren, mijn oom en tante woonden weer in een ander deel van het dorp en hadden ook last van dezelfde hond bij hun teefje als die loops was.

Het enige waardoor je er geen last meer van hebt is dat de eigenaar de reu castreerd en dat hun tuin afgesloten is maar dat is bij ons in het dorp dus in jaren nog niet gebeurd (castreren vinden ze zielig) dus ik denk dat je weinig kan doen behalve dan idd het asiel te bellen en te hopen dat die man een flinke rekening zal krijgen zodat ie mischien gaat nadenken.

Succes ermee!!!

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Re: Elke avond een vreemde hond in onze tuin, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:56

Wij hebben jaren lang een reu gehad die op de meest belachelijke maieren wist te ontsnappen als er een loopse teef in de buurt was. Hoge hekken en binnen houden hielp echt niet.
De vader van dit fijne dier, wist zelfs de deuren bij de teveneigenaar open te maken.
Ik vind het vreselijk dat hij steeds andere mensen lastig viel, maar hij was echt niet te houden.
Ik begrijp dat de eigenaar van de reu er verder niets aan doet?
Misschien dan idd de politie bellen. Hier wordt een loslopende hond opgehaald en naar de schuilstal van de gemeente gebracht.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:02

Bluebontje schreef:
Wij hebben jaren lang een reu gehad die op de meest belachelijke maieren wist te ontsnappen als er een loopse teef in de buurt was.

Zo eentje hebben wij er ook gehad. Die lag met zijn riem vast in huis anders was ie weg :Y)
Ben trouwens wel benieuwd of de ts nog last heeft van de loslopende reu...

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:07

dan castreer je zo'n reu toch, is het weglopen ook afgelopen en is je hond niemand meer tot last

TS ik zou de hond meepakken en wegbrengen naar asiel
met een beetje geluk wordt hij eerst gecastreerd en krijgt hij daarna een baasje die wel om hem geeft

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:14

Douce schreef:
Bij het asiel afzetten.
Of de eigenaar komt de hond ophalen, dan kost het hem geld (wijze les)
Of ze zoeken een nieuw huisje.
Win win situatie denk ik :j.



helemaal mee eens!

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:15

Bij het asiel checken ze bij mijn weten als eerste of de hond een chip heeft?!?!?
Komt dat niet raar over als de hond een paar huizen verder op woont???
Vindt het een ontzettend vervelend probleem hoor!!! Maar weet niet of naar het asiel brengen nu een oplossing zou bieden?!?!