discussiepunt...mannen verdienen meer dan vrouwen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:08

Lovely"]
[quote="SuperSnel schreef:
Oh ja en dan vergeet ik nog onze lieve NINA BRINK, die in haar eentje FF de gehele beurs in een paar uurtjes onder uit bracht Haha!

Nee, dat was lekker Huilen


Is jou nog niet gelukt toch?

Nina was trouwens wel de kostwinner, totdat ze ontdekte dat die vent van haar ook wel eens wat meer in het laatje kon brengen en het resultaat daarvan merk zelfs ik in de portomonnee.
[/quote]

Jij weet niet wat ik wel of niet kan. De vraag is wil ik dat of heeft het enig nut. Het feit is dat NINA het wel voor elkaar heeft gekregen, maar waarschijnlijk was dit niet haar bedoeling, en daar ligt nou net het puntje....Kostwinnster of domme fraudeur????

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:09

SuperSnel schreef:
Kostwinnster of domme fraudeur????
kostwinster of bokster *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:11

Lestria,
De bewustwording over scheefheid in beloning is gekomen doordat er vrouwen waren/zijn die dus wel die ladder opklommen, totdat het glazen plafond ze tegenhield. Wat jij verkondigt geldt mbt die vrouwen die alleen maar hun tijd vullen met werk totdat ze eindelijk kunnen gaan leven van het inkomen van hun man. Als dat laatste gold voor alle vrouwen in het algemeen, dan klopt jouw verhaal exact; probleem is dat het dus niet geldt in het algemeen, niet meer.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:13

SP en dems75, laat je nou niet uitlokken tot dit soort discussies. Ik denk dat hier een goed punt aangedragen wordt en ik denk ook dat daar serieus over gediscussieerd kan en mag worden. Het is wel heel makkelijk om het andere geslacht af te kraken. Daar schiet niemand wat mee op!

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:16

Lovely, ik zeg ook niet dat dit iets algemeens is. Ik zeg alleen dat ik het in mijn omgeving genoeg zie. Als je daar ook nog het fenomeen kindertjes krijgen erbij optelt is die scheefheid in beloning wel te verklaren.

En ik ben bang dat wij er zelf hard voor moeten strijden om dat recht te trekken. Hoe onrechtvaardig ook....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:18

Lestria schreef:
Daar schiet niemand wat mee op!
ik kraak niets af, in tegenstelling ik ben erg blij dat vrouwen er zijn, vraag maar aan supersnel. leuk dit soort discussies maar zonder te generaliseren kom je niet ver. en als we het dan over oppervlakkig hebben...

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:19

Lestria schreef:
Lovely, ik zeg ook niet dat dit iets algemeens is. Ik zeg alleen dat ik het in mijn omgeving genoeg zie. Als je daar ook nog het fenomeen kindertjes krijgen erbij optelt is die scheefheid in beloning wel te verklaren.

En ik ben bang dat wij er zelf hard voor moeten strijden om dat recht te trekken. Hoe onrechtvaardig ook....


Hoe zou/ga jij dit aanpakken dan? Ik ben wel beniewd?

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:21

Gewoon goed zijn in datgene wat ik doe. Laten zien dat je je inzet en aangeven wat je verwachtingen zijn. Je moet wel voor jezelf opkomen, een ander doet het niet voor je.
En blijkbaar werkt dat want ik verdien meer dan mijn even oude, mannelijke collega!

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:25

Lestria schreef:
Gewoon goed zijn in datgene wat ik doe. Laten zien dat je je inzet en aangeven wat je verwachtingen zijn. Je moet wel voor jezelf opkomen, een ander doet het niet voor je.
En blijkbaar werkt dat want ik verdien meer dan mijn even oude, mannelijke collega!


Ik weet niet welk werk je doet, maar dat is wel een goede manier, maar ben je toch weer afhankelijk van derden, die jou beoordelen en uitmaken het wel of niet te belonen. Vaak gebeurt dit ook niet eerlijk en is het vaakal meer politiek dan daadwerkelijke beloning naar prestatie.

Ik ken ook dames die het heel anders aanpakken en waarschijnlijk de grens verder hebben gelegd dan jij. Als vrouw zijnde, heb je in bepaalde gevallen toch macht en dan is het aan de ander om daar wel of niet op in te gaan

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:31

Citaat:
Ik ken ook dames die het heel anders aanpakken en waarschijnlijk de grens verder hebben gelegd dan jij. Als vrouw zijnde, heb je in bepaalde gevallen toch macht en dan is het aan de ander om daar wel of niet op in te gaan


Dat is weer een hele andere discussie! Zo laag zal ik niet snel zinken. Ik wil graag beoordeeld worden op mijn prestaties binnen mijn functie-eisen. Maar ieder zijn meug zullen we maar zeggen.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:32

Citaat:
Ik weet niet welk werk je doet, maar dat is wel een goede manier, maar ben je toch weer afhankelijk van derden, die jou beoordelen en uitmaken het wel of niet te belonen. Vaak gebeurt dit ook niet eerlijk en is het vaakal meer politiek dan daadwerkelijke beloning naar prestatie.


Afhankelijk van derden ben je altijd. Je hele leven lang. Dat kun je dus beter maar accepteren. Zelfs als werkgever met een eigen bedrijf ben je afhankelijk van de overheid, wet- en regelgeving. Niets mis mee in mijn optiek.
Als je het niet eens bent met die "derden" dan moet je dat aangeven. Veranderd er niets dan kan je je conclusie trekken en een baan zoeken waarin je wensen wel verhoord worden. Daarin is iedereen vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:33

Lestria schreef:
Lovely, ik zeg ook niet dat dit iets algemeens is. Ik zeg alleen dat ik het in mijn omgeving genoeg zie. Als je daar ook nog het fenomeen kindertjes krijgen erbij optelt is die scheefheid in beloning wel te verklaren.

En ik ben bang dat wij er zelf hard voor moeten strijden om dat recht te trekken. Hoe onrechtvaardig ook....


Ah oké, ik vat 'um Lachen. Ik denk dat je hier eigenlijk een mentaliteitskwestie te pakken hebt.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:35

Supersnel.......je bedoelt diepe decollete, korte rokjes, hoge hakken en een beetje TE ver voor over de tafel buigen? }>

Tja, dat heb ik meer dan eens geprobeerd. Kijk eens waar me het nu heeft gebracht Tong uitsteken

Sigaartje? *LOL*

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:40

Dimple schreef:
Supersnel.......je bedoelt diepe decollete, korte rokjes, hoge hakken en een beetje TE ver voor over de tafel buigen? }>

Tja, dat heb ik meer dan eens geprobeerd. Kijk eens waar me het nu heeft gebracht Tong uitsteken

Sigaartje? *LOL*


Dan moet je wel een decollete hebben Haha!

Maar voor de rest ben ik daar wel gevoelig voor hoor. Tong uitsteken

Kom maar op met die sigaar, lekker!!!
Laatst bijgewerkt door SuperSnel op 11-07-03 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:40

SuperSnel"]
[quote="Dimple schreef:
Supersnel.......je bedoelt diepe decollete, korte rokjes, hoge hakken en een beetje TE ver voor over de tafel buigen? }>

Tja, dat heb ik meer dan eens geprobeerd. Kijk eens waar me het nu heeft gebracht Tong uitsteken

Sigaartje? *LOL*


Dan moet je wel een decolate hebben Haha!
[/quote]

Een wat?

Tell me more...

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:41

Trust me......... I've got enough Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:42

foto's doen wonderen

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 15:42

Lestria schreef:
SP en dems75, laat je nou niet uitlokken tot dit soort discussies. Ik denk dat hier een goed punt aangedragen wordt en ik denk ook dat daar serieus over gediscussieerd kan en mag worden. Het is wel heel makkelijk om het andere geslacht af te kraken. Daar schiet niemand wat mee op!


Lestria, een grapje tussendoor moet kunnen vind ik. Ik heb dit topic niet voor niets opgestart....vind het leuk dat er zoveel verschillende reacties opkomen.

Doet met denken...als alle mannen nou eens een maand vrouw moesten zijn en vice versa....zouden we elkaar dan niet beter begrijpen???

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:43

Dimple schreef:
Trust me......... I've got enough Haha!


Persoonlijk ben ik meer van de wat kleinere deco's, maar goed dat hoeft een carriere niet in de weg te staan Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:44

dems75 schreef:
Doet met denken...als alle mannen nou eens een maand vrouw moesten zijn en vice versa....zouden we elkaar dan niet beter begrijpen???
wat ik al eens eerder gezegd heb, ik vind dat elke vrouw eens verplicht een week man zou moeten zijn en dan pas hun mondje gebruiken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:44

Dems, ik denk dat dat het ziekteverzuim wel heel erg zal doen pieken, bij de mannen-die-tijdelijk-vrouw-zijn dan he.

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:44

dems75"]
[quote="Lestria schreef:
SP en dems75, laat je nou niet uitlokken tot dit soort discussies. Ik denk dat hier een goed punt aangedragen wordt en ik denk ook dat daar serieus over gediscussieerd kan en mag worden. Het is wel heel makkelijk om het andere geslacht af te kraken. Daar schiet niemand wat mee op!


Lestria, een grapje tussendoor moet kunnen vind ik. Ik heb dit topic niet voor niets opgestart....vind het leuk dat er zoveel verschillende reacties opkomen.

Doet met denken...als alle mannen nou eens een maand vrouw moesten zijn en vice versa....zouden we elkaar dan niet beter begrijpen???
[/quote]

Voor staand plassen heb je geen piemel nodig hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:45

SuperPepeijn"]
[quote="dems75 schreef:
Doet met denken...als alle mannen nou eens een maand vrouw moesten zijn en vice versa....zouden we elkaar dan niet beter begrijpen???
wat ik al eens eerder gezegd heb, ik vind dat elke vrouw eens verplicht een week man zou moeten zijn en dan pas hun mondje gebruiken Knipoog
[/quote]

Mannen kennende...

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:45

Tja, maar jij , Supersnel. Jij bent mijn manager niet..........
Waarom zou ik dan moeite doen Knipoog

Maar trust me..........er zijn genoeg vrouwen die zich omhoog 'wippen'. Tja, je moet ermaar zin in hebben he!..........
Dat is ook een manier om te krijgen wat je wilt hebben. Alleen duurt het niet zo lang voordat de rest van het bedrijf tot de conclusie komt dat je eigenlijk niet functioneert. Da's dan wel weer jammer he! Schijnheilig

Ik ben niet op mijn mondje gevallen en kan goed voor mezelf opkomen, dus ik probeer het maar eerst op die manier }>

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:45

Citaat:
Dan moet je wel een decollete hebben

Maar voor de rest ben ik daar wel gevoelig voor hoor.

Kom maar op met die sigaar, lekker!!!


De zogenaamde macht van vrouwen waar jij net op doelde staat of valt met de reactie van de man.
Jij bent hier zelf gevoelig voor (m.a.w. jij stimuleert het) dus verwijt de vrouw niet dat ze daar gebruik van maakt...