discussiepunt...mannen verdienen meer dan vrouwen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:31

ik denk dat het perfect aansluit met dat een vrouw zich in de markt meer moet bewijzen. als dat eenmaal gebeurd is is de weg vrij. de werkgever denkt: laat eerst maar eens even zien. en terecht.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 12:32

SuperPepeijn"]
[quote="dems75 schreef:
Kijk, en dat bedoel ik! Vrouwen worden bewust gediscrimineert! De overheid zou er voor moeten zorgen dat het voor een werkgever niets uit zou moeten maken of hij nou een vrouw of man aanneemt...
misschien als er meer vrouwen zouden zijn met die ambitie *proest* zou dat er inderdaad doorheen komen. volgens mij had astridh daar laatst een scherp topic over.
[/quote]


Goed....het is duidelijk dat wij hier te maken hebben met het type "Neanderthaler".....


Dimple, inderdaad...wij vrouwen moeten voor onszelf opkomen. Jammer genoeg doen lang niet alle vrouwen dat omdat zij kennelijk nog steeds vinden dat die mannen het beter weten ( Verward )

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:33

gijsenkim schreef:
Tegenwoordig gebeurt het heel veel dat vaders een dag minder gaan werken om voor de kinderen te zorgen.
prima toch? maar het gaat even om de statistieken. Knipoog

btw, bij mijn organisatie is via de cao een loonschaal gekoppeld aan een functie en worden vrouwen niet minder betaalt. dus doe gerust een sollicitatie Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:34

dems75 schreef:
Goed....het is duidelijk dat wij hier te maken hebben met het type "Neanderthaler".....
die is al heel lang uitgestorven. ik ben van het type homo sapiens sapiens.

Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:34

dems75 schreef:
Dimple, inderdaad...wij vrouwen moeten voor onszelf opkomen. Jammer genoeg doen lang niet alle vrouwen dat omdat zij kennelijk nog steeds vinden dat die mannen het beter weten ( Verward )


Nee, ik denk dat veel vrouwen het niet durven uit angst om helemaal afgewezen te worden.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 12:34

SuperPepeijn schreef:
de werkgever denkt: laat eerst maar eens even zien. en terecht.


Getver...wat een seksistische en typisch mannelijke opmerking!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:34

Verschil zal er altijd blijven...
Kan mij indenken dat sommige vrouwen er soms moedeloos van worden...

Maar des te meer voldoening als het wel lukt Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:34

SuperPepeijn"]
[quote="gijsenkim schreef:
Tegenwoordig gebeurt het heel veel dat vaders een dag minder gaan werken om voor de kinderen te zorgen.
prima toch? maar het gaat even om de statistieken. Knipoog

btw, bij mijn organisatie is via de cao een loonschaal gekoppeld aan een functie en worden vrouwen niet minder betaalt. dus doe gerust een sollicitatie Knipoog
[/quote]

Heb het niet slecht, maar bedankt...... Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:37

dems75 schreef:
Getver...wat een seksistische en typisch mannelijke opmerking!
nee hoor is zakelijk meer niet. gaat om de centjes en hoeveel risico loop je. heeft niks met seks te maken Knipoog helaas.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:39

Oh ja, dat helaas doet het hem Knipoog

Maar dat je je moet bewijzen geld bij elke baan...
ongeacht welke geslacht. Ook een man moet laten zien dat ie zijn salaris waard is.

Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:40

Idd petit, alleen gaat bij mannen vaak wat makkelijker...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:40

Miss_Petit schreef:
Maar dat je je moet bewijzen geld bij elke baan...
ongeacht welke geslacht. Ook een man moet laten zien dat ie zijn salaris waard is.
exact.

prompter

Berichten: 11118
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:42

Hm, gelukkig bij het bedrijf waar ik werk geen last van, mijn collega (ook vrouw) en ik horen bij het best betaalde personeel Haha!. Alleen de directeur (man, dat wel) en de bedrijfsjuristen zitten nog wat hoger. Maar de fucntieschalen zijn gelukkig voor iedereen hetzelfde.

Er zijn ook vrouwen hier (controllers bijvoorbeeld) die een vrij hoge functie hebben en ook een of meer kinderen, dat is gelukkig dus geen probleem geweest voor hun carriere.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 12:42

Niet met je eens Miss Petit, helemaal niet in bepaalde "werkomgevingen".
Momenteel werk ik in de expertisesector (auto-expertises) en mensen nemen van een vrouw gewoon veel minder snel iets aan in deze wereld. Dan willen ze je "baas" spreken....TSK! Mooi niet, ik kan het prima zelf afhandelen dus vraag het aan mij of vraag het niet!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:43

youngster schreef:
Was het niet bij wimbledon, de vrouwen minder prijzengeld kregen omdat ze minder lang op de baan stonden dan de mannen?? Een BH Fabrikant heeft dit gelijkgetrokken door het "tekort"aan te vullen.. dat is toch belachelijk..


Dat vind ik bij tennis wel degelijk gerechtvaardigd!
Vrouwen spelen bij een grandslam een best of three mannen een best of five! Als je het in bedragen gelijk trekt dan verdienen vrouwen per uur dat ze op de baan staan meer en dat zou wel erg onrechtvaardig zijn he! Knipoog

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:43

machie schreef:
Idd petit, alleen gaat bij mannen vaak wat makkelijker...


Hoezo? Explain please

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:43

Lestria schreef:
op kosten van de baas, met zwangerschapsverlof gaan.


Daar bestaan tegenwoordig verzekeringen voor. Mijn bazen hoeven helemaal niets te betalen. Ze moeten alleen de invalkrachten betalen. Ik krijg dus wel loon via mijn bazen, maar zij krijgen het weer terug via de verzekering....

Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:46

Miss_Petit"]
[quote="machie schreef:
Idd petit, alleen gaat bij mannen vaak wat makkelijker...


Hoezo? Explain please
[/quote]

als vrouwzijnde moet je over het algemeen veel meer doen vordat ze overtuigd zijn, dan als manzijnde.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:47

Riëtte"]
[quote="Lestria schreef:
op kosten van de baas, met zwangerschapsverlof gaan.


Daar bestaan tegenwoordig verzekeringen voor. Mijn bazen hoeven helemaal niets te betalen. Ze moeten alleen de invalkrachten betalen. Ik krijg dus wel loon via mijn bazen, maar zij krijgen het weer terug via de verzekering....
[/quote]

Zwangerschapsverlof word altijd door de overheid betaald, hoeft je werkgever geen aparte verzekering voor af te sluiten.... Het UVI int de premie gelijktijdig met bijvoorbeeld de WAO premie. Dus Zwangerschapsverlof kost de werkgever niets.....Behalve dan de werkgeverslasten maar die moet ie toch betalen ook al heeft hij geen vrouw in dienst!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:47

dems75 schreef:
Niet met je eens Miss Petit, helemaal niet in bepaalde "werkomgevingen".
Momenteel werk ik in de expertisesector (auto-expertises) en mensen nemen van een vrouw gewoon veel minder snel iets aan in deze wereld. Dan willen ze je "baas" spreken....TSK! Mooi niet, ik kan het prima zelf afhandelen dus vraag het aan mij of vraag het niet!


Nou snij je het punt werkomgevingen aan...

Er zijn ook plaatsen waar dat dan voor mannen geld...
Dus wat jij aangeeft maar dan visa versa

Neem een 1 jonge knul (kindloos) in de Prenatal tussen allemaal vrouwen die al kinders hebben gehad... Dan zou hij toch ook zijn plek moeten bewijzen als soort van "broekie".

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:55

Ja precies, je hebt typische vrouwenberoepen en typische mannenberoepen in beiden moet het andere geslacht zich bewijzen! En meer dan dat zelfs

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:00

Nou heb ik toch nog niemand gehoord over het 'sterke' geslacht dat niet zwanger kan worden, maar 'legitiemer' thuisblijft met rsi, burnout, vage rugklachten en wat de Duitsers zo prachtig 'Wehwehchen' noemen... Tong uitsteken

Heeft iemand de statistieken?
Voordat ik tegen begin te *proesten* ?
.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:00

Dat blijf je houden. Die verschillen zullen er altijd zijn.

Wat je je zelf voor ogen moet houden is dat je je niet als 'vrouwtje' laat behandelen. Opkomen voor jezelf, laat die mannen daar maar aan wennen.

Moet zeggen dat ik gelukkig nog niet echt te maken heb gehad met dit soort verschillen. Bij ons wordt er zeker niet gekeken naar mannen of vrouwen, maar naar wat ze presteren. Gelukkig ook maar, want ik weet niet of ik me zou kunnen inhouden wanneer ik dat soort dingen constateer.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 13:02

het valt met vies tegen dat nog steeds zoveel vrouwen de mannen naar hun mond praten....

Dimple en Botervlieg, in jullie kan ik mij wel vinden! Weet je wat zo jammer is? dat als je opkomt voor je rechten, je meteen wordt uitgemaakt voor kenau en wat al niet meer.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:06

Dimple schreef:
Ik ben van mening dat het afstamt van vroeguh.......

Mannen moeten het gezin voorzien van een inkomen. Vrouwen werkten vroeger gewoon niet. Of ze poetsten wat'' bij', maar een betaalde baan hadden vrouwen vroeguh (:D) niet veel.


Volgens mij heb je gelijk en is het een overblijfsel van het ouderwetse gegeven dat de man de kostwinner is. Het is wel lichtelijk ouderwets maar zeker niet out-dated, heden ten dage wordt het overgrote deel van gezinnen nog steeds onderhouden door de man des huizes. Dus stel je eens voor hoeveel vrouwen er secundair meedraaien op het salaris van hun echtgenoot.

Hemelzijdank is er tegenwoordig wel meer sprake van huishoudens met twee inkomens of zelfs met de vrouw als kostwinner. Goeie trend, alleen de wereld van de werkgevers moet er nog even aan wennen.