Toen was ik nog lief!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Toen was ik nog lief!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 19:18

Ik luisterde net naar iets op TV, wat over dikke mensen ging. En toen moest ik gelijk terug denken aan 'vroeger.'
Toen ik nog een lief onschuldig meisje was.
Want als vroeger iemand iets zei, waar ik bij was, in de trant van: Wat een dikzak, oid, zei ik altijd: dat mag je niet zeggen, ze kunnen ook zo dik zijn door een ziekte! En dan was ik altijd helemaal verontwaardigd, dat ze zomaar dikzak konden zeggen!
Toch wel lief.. achteraf. :D

Nog meer mensen die vroeger zo lief en onschuldig waren :+

celano

Re: Toen was ik nog lief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:20

Wat is je bedoeling met dit topic? Laten weten dat je nu WEL oordeelt over bijvoorbeeld dikke mensen?

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:20

ik ken het toen ik 6 was was ik in Afrika en toen wreef er een neger over mn wang en ik vragen mamma heb ik nu een zwarte streep :+
ja vroeger had ik ook altijd oooh je mag niet zeggen zij is stom :P
kijk waarmee mensen nu schelden :Y)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 19:21

Celano: Nee, helemaal niet! Ik zal de laatste zijn die oordeelt over dikke mensen. Vind jouw reactie dan ook niet erg leuk te lezen..

Kijken of nog meer mensen zulke verhalen hebben. Lijkt me leuk om te lezen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:22

Inney schreef:
Ik luisterde net naar iets op TV, wat over dikke mensen ging. En toen moest ik gelijk terug denken aan 'vroeger.'
Toen ik nog een lief onschuldig meisje was.
Want als vroeger iemand iets zei, waar ik bij was, in de trant van: Wat een dikzak, oid, zei ik altijd: dat mag je niet zeggen, ze kunnen ook zo dik zijn door een ziekte! En dan was ik altijd helemaal verontwaardigd, dat ze zomaar dikzak konden zeggen!
Toch wel lief.. achteraf. :D

Nog meer mensen die vroeger zo lief en onschuldig waren :+

Ik was ook lief en onschuldig..

Maar toen ik echt heeeel klein was (jaar of 3 a 4 gok ik)
Waren we in een cafe (van een kennis in de middag om te eten) en zat er een man aan de bar en die had 2 bar krukken onder zijn kont.
Die man was ook echt ENORM!!

Ik: Papa, paaapp!! Kijk! Die man is echt heeeul dik!! :o

Toen heeft mijn papa mij direct verteld dat ik dat nooit hardop mocht zeggen.
Daarna heb ik dat ook niet meer gedaan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:23

Rosemarin schreef:
ik ken het toen ik 6 was was ik in Afrika en toen wreef er een neger over mn wang en ik vragen mamma heb ik nu een zwarte streep :+

Ik dacht vroeger ook dat ze afgaven! :+

Mijn moeder deed vrijwilligers werk bij het asielzoekerscentrum.
En daar was een gezin en ik speelde met hun zoontje.
Maar ik wilde geen handje geven toen we weggingen.

Mijn moeder: waarom wil je geen handje geven?
Ik: maar straks geven ze af! :Y)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 19:24

Rosemarin schreef:

Haha, ja, zulke dingen bedoel ik. Gewoon onschuldige uitspraken van kinderen, haha.

_O-

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:24

daantjuhhh schreef:
Rosemarin schreef:

Ik dacht vroeger ook dat ze afgaven! :+

Mijn moeder deed vrijwilligers werk bij het asielzoekerscentrum.
En daar was een gezin en ik speelde met hun zoontje.
Maar ik wilde geen handje geven toen we weggingen.

Mijn moeder: waarom wil je geen handje geven?
Ik: maar straks geven ze af! :Y)

whaha :+
ja je kunt ook neit beter weten als klein kind :P

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:25

Van mezelf weet ik eigenlijk niet hoe ik vroeger was, maar mijn ervaring met kinderen is dat ze vaak juist grof zijn. Niet met opzet, maar gewoon omdat ze nog niet snappen wat ze wel en niet kunnen zeggen. Zo liep ik laatst met m'n buurmeisje op Utrecht Centraal en er stond een man, heel klein, een heel klein bovenlijfje een enorme bochel. Geen idee wat het was, maar het zag er wel vreemd uit. Schreeuwt m'n buurmeisje keihard: 'OOOH, moet je die man zien!'. Dus ik meteen: 'Ssst, niet zo hard, dat is zielig.' Gelukkig heeft ie 't niet gehoord. :+

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 19:26

Toen er eens een man in de supermarkt was, met een heeele lange baart, dacht mijn broertje dat dat sinterklaas was. Dus mijn broertje de hele tijd: Sinterklaas! Sinterklaas! (man was een zwerver) En toen we bij de kassa stonden, wilde hij een paar blikjes bier afrekenen, en mijn broertje weer: Haaai, sinterklaas! En toen heeft hij een blikje bier omgeruild, voor een zakje snoep voor mijn broertje. Zo lief! :+:

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 19:27

ILOVE_TARA schreef:
Van mezelf weet ik eigenlijk niet hoe ik vroeger was, maar mijn ervaring met kinderen is dat ze vaak juist grof zijn. Niet met opzet, maar gewoon omdat ze nog niet snappen wat ze wel en niet kunnen zeggen. Zo liep ik laatst met m'n buurmeisje op Utrecht Centraal en er stond een man, heel klein, een heel klein bovenlijfje een enorme bochel. Geen idee wat het was, maar het zag er wel vreemd uit. Schreeuwt m'n buurmeisje keihard: 'OOOH, moet je die man zien!'. Dus ik meteen: 'Ssst, niet zo hard, dat is zielig.' Gelukkig heeft ie 't niet gehoord. :+

Hahah, ja, dat merk ik ook wel eens, :')
Vaak snappen die mensen het wel, maar lijkt me niet fijn om te horen!

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:30

Toen ik klein was, denk een jaar of drie, noemde ik eekhoorntjes, n**khoorntjes. Wist ik veel. Mijn ouders vonden het wel grappig en vroegen steeds aan mij "hoe heette die beestjes ook alweer met die dikke rooie staart ?" Totdat we bij bambi in de bioscoop zaten en ik heel hard door de zaal riep. Kijk n**khoorntjes. Toen zijn mijn ouders me maar gaan corrigeren :+

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:31

celano schreef:
Wat is je bedoeling met dit topic? Laten weten dat je nu WEL oordeelt over bijvoorbeeld dikke mensen?

wat is dat dan voor achterlijke reactie? 8)7

Ik was vroeger altijd heel eigenwijs, maar wel altijd ook tegen anderen zeggen: oooh dat mag je niet doen :oo

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:32

Kinderen kunnen toch heel onschuldig hun mening geven.
Mijn dochtertje heeft ook vaak grappige uitspraken. Laatst was er echt een hele lelijke baby in de stad en Sylvie zegt: Wat een lief aapje he mama?? :=

Of een neger in de supermarkt: Hee mama, kijk, zwarte piet...
Of een dikke man: Die heeft een baby in zijn buik he mama?
Vrouw met hoofddoek: Waarom heeft die mevrouw verband om haar hoofd?
Ziet maandverband in de supermarkt: Kijk! Mamaluiers!!!! :roll:

Kipje39

Re: Toen was ik nog lief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:37

Zo moest ik een keer met mijn moeder mee naar de bank, ik was toen een jaar of 3...
En daar zat een mevrouw achter de balie, wij waren aan de beurt en ik zat die mevrouw te bekijken, en ineens zeg ik tegen mijn moeder.... Wat is die mevrouw lelijk he...??
Mijn moeder schaamde zich natuurlijk een ongeluk, en zei dat ik dat niet mocht zeggen..
waarop ik weerkaatste dat ik van haar altijd de waarheid moest zeggen...

@ Suzanne F: zo heeft mijn moeder ons ooit verteld dat maandverband in je schoenen moest omdat je voeten dat warm bleven, aantal weken later stonden mijn zus en ik maandverbandjes in onze schoenen te proppen, middenin de supermarkt..

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:38

Hahahhahah dat is een leuke yrsa_karlijn :D

Toen ik nog een kleine uk was hadden mijn ouders een gesprek over een dame bij ons uit het dorp. Dat was zo'n rare vrouw ( vonden mijn ouders )
Tja, toen was ik met mijn moeder in de supermarkt....
Helaas ( voor mijn moeder :+ ) wist ik heel goed om welke mevrouw het gesprek was gegaan, want ik heb dus meerdere keren luidop gezegt dat: daar die rare mevrouw was, kijk maar daar met het vingertje wijzend :Y)
:D

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:41

Pascal schreef:
Zo moest ik een keer met mijn moeder mee naar de bank, ik was toen een jaar of 3...
En daar zat een mevrouw achter de balie, wij waren aan de beurt en ik zat die mevrouw te bekijken, en ineens zeg ik tegen mijn moeder.... Wat is die mevrouw lelijk he...??
Mijn moeder schaamde zich natuurlijk een ongeluk, en zei dat ik dat niet mocht zeggen..
waarop ik weerkaatste dat ik van haar altijd de waarheid moest zeggen...

@ Suzanne F: zo heeft mijn moeder ons ooit verteld dat maandverband in je schoenen moest omdat je voeten dat warm bleven, aantal weken later stonden mijn zus en ik maandverbandjes in onze schoenen te proppen, middenin de supermarkt..

fantastisch :D

Zo heb ik een keer op een; hele mooi grote glimmende rode knop gedrukt.... in de bank :Y)
Mijn moeder was daar toen aan het schoonmaken en had geen oppas dus ik was aan het spelen in de speelgoedhoek... tja totdat ik die mooie rode knop zag.
Politie voor de deur en mijn moeder schaamde zich rot :+

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:44

Toen ik een jaar of 3 was, was er een collega van mijn vader op visite. De beste man was werkelijk de dikste man die ik tot dat moment ooit gezien had, dus stond ik hem in al mijn onschuld uitgebreid te bestuderen. Na een tijdje vroeg hij of er iets bijzonders aan hem te zien was, waarop ik vroeg of hij een meneer of een mevrouw was. Hij lachte en zei: "Ik ben een meneer. Kijk, ik heb toch een baard?!"
Waarop in knikte en met alle wijsheid van een 3 jarige antwoordde: "Ja, maar ook borsten.."

Ongeveer rond diezelfde tijd, kan een jaartje later geweest zijn, werd ik door mijn ouders meegesleept naar een museum. Bij een bepaald object zei mijn vader: "Kijk, dat was vroeger een schaats." Na enige momenten van studie vroeg ik: "En wat is het nu dan?"

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 19:44

Zo zag ik een keer een hele dikke man met een hoedje op, toen ik met mijn moeder in de supermarkt was. En toen we vlak voor deze man stonden, zei ik: Kijk mam! moet je die man zien, die heeft... Mijn moeder dacht dat ik ging zeggen, een hele dikke buik, dus die probeerde mij af te lijden ;') , maar ik zei dus: Kijk mam! Moet je die man zien, die heeft een hele mooi hoed!
Hahaha mijn moeder helemaal opgelucht _O-

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 19:44

MoriMann schreef:
Toen ik een jaar of 3 was, was er een collega van mijn vader op visite. De beste man was werkelijk de dikste man die ik tot dat moment ooit gezien had, dus stond ik hem in al mijn onschuld uitgebreid te bestuderen. Na een tijdje vroeg hij of er iets bijzonders aan hem te zien was, waarop ik vroeg of hij een meneer of een mevrouw was. Hij lachte en zei: "Ik ben een meneer. Kijk, ik heb toch een baard?!"
Waarop in knikte en met alle wijsheid van een 3 jarige antwoordde: "Ja, maar ook borsten.."

Ongeveer rond diezelfde tijd, kan een jaartje later geweest zijn, werd ik door mijn ouders meegesleept naar een museum. Bij een bepaald object zei mijn vader: "Kijk, dat was vroeger een schaats." Na enige momenten van studie vroeg ik: "En wat is het nu dan?"

_O-

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:45

Haha wat een leuke verhalen zeg!
Volgens mij hield ik dit soort dingen voor me maar mijn broertje had wel vaker van dit soort acties.
Toen ie 6 was en we met z'n allen in de trein zaten kwam er een man achter mijn zusje zitten (had een lange baard en was een beetje onverzorgd), was tegen een uurtje of 10 in de avond en de trein was dus vrijwel leeg. Meteen toen die meneer ging zitten schreeuwde mijn broertje door de hele trein : 'Nicole er is echt een hele enge man achter je gaan zitten!' :+

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 19:46

Breezke schreef:
Haha wat een leuke verhalen zeg!
Volgens mij hield ik dit soort dingen voor me maar mijn broertje had wel vaker van dit soort acties.
Toen ie 6 was en we met z'n allen in de trein zaten kwam er een man achter mijn zusje zitten (had een lange baard en was een beetje onverzorgd), was tegen een uurtje of 10 in de avond en de trein was dus vrijwel leeg. Meteen toen die meneer ging zitten schreeuwde mijn broertje door de hele trein : 'Nicole er is echt een hele enge man achter je gaan zitten!' :+

_O- Geniaal!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:46

Van mezelf weet ik zo niks meer....
Maar mijn kinderen hebben ook ooit van die uitspraken...... :o
Oudste (paar jaar geleden) in december toen hij een neger zag lopen, kijk zwarte piet!
Middelste ziet in de efteling een lilliputter lopen, hij kijkt, gaat er heen lopen en roept: Hee mam! Dat is een klein mevrouwtje he!
Nou echt, dan staat het schaamrood wel op je kaken hoor......
Middelste is toch een grapjurk want die hoorde in een supermarkt in duitsland een kassiere omroepen kassa biete, gaat mijn zoon dat keihard naroepen!
In het ziekenhuis, wachtkamer he le maal vol! Doodstil....Komt er een verpleegster mevrouw koekert (of zoiets) roepen. Er reageert niemand dus de verpleegster zegt het nog een keer..
Roept die van mij keihard ME VROUW KOE KERT!!!!!
Heel de wachtkamer gelukkig in een deuk.... :D
En ik met een rooie kop :D
Laatst bijgewerkt door justdiesel op 02-09-10 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:47

"Kijk mama zwarte piet doet ook brood bij de bakker kopen!!!" :):)
Stond er een grote neger naast me ma! _O-

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:49

Volgens mij was ik 4 toen het mijn ouders leuk leek om me een keer mee te nemen naar de kerk. Het was kerst en toen het helemaal stil was in de kerk riep ik keihard: 'Wat doen die elfjes hier eigenlijk mama?' Daarmee bedoelde ik dus de engeltjes.. Werd niet echt op prijs gesteld. Ik ben ook niet gelovig opgevoed, dat blijkt maar weer. :+