ik voel me een mislukkeling :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

ik voel me een mislukkeling :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 19:09

2 jaar geleden ben ik begonnen met studeren aan de NHTV in Breda ( richting vrijetijdsmanagement). Ik haalde daar alle studiepunten, en dus mijn propedeuse. Ik voelde me echter op deze opleiding absoluut niet op mijn plek , op het gegeven moment was ik zelfs bijna overspannen, en daarom heb ik besloten te switchen. Vorig jaar ben ik dus begonnen aan een nieuwe opleiding: tolk-vertaler in Maastricht. Hier is het verhaal omgekeerd; het was heel erg leuk, en ik had er goede vrienden, alleen je moet er twee talen beheersen ( in mijn geval Engels en Duits) en de Duitse grammatica bleek te hoog gegrepen voor mij ( ik heb de andere onderdelen van Duits wel gehaald, maar omdat ik mijn grammatica niet had gehaald kreeg ik die studiepunten ook niet), hierdoor had ik een paar studiepunten te weinig op door te mogen naar het tweede jaar Boos!. Tja en nu zit ik dus. Superveel geld en tijd kwijt, en 2 jaren weggegooidl. Op zich lijkt me opleiding tekst en communicatie ( onderdeel van informatie en communicatiewetenschappen) heel erg leuk, alleen ik weet niet of ik het aan kan, want het is aan de universiteit, in Tilburg. Kortom: ik voel me echt een screw-up die niks kan . Zouden jullie voor de opleiding in Tilburg gaan. Of weten jullie toevallig wat een beetje in mijn straatje ligt? ( teksten schrijven, vertalen?). En zitten hier nog meer studie- wisselaars, of ben ik echt een mislukkeling?

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:32

hey kop op, een mislukkeling ben je niet zomaar!! je hebt zelfs al een propaedeuse op zak! Mischien is de hbo studie communicatie iets voor jou? en dan bedoel ik de english stream variant. Blijf je toch in de talen. Met de opleiding communicatie kun je je in het derde jaar gaan richten op onder andere speciale media of overheidscommunicatie (die tweede lijkt me iets minder). Ik weet dat dit wordt aangeboden op Inholland Rotterdam, maar het lijkt mij dat deze studie in veel plaatsen wordt aangeboden, in ieder geval de nederlandse variant.

succes!!

Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 19:48

He dank je wel!! ik zal eens even gaan kijken Lachen

maar een mislukkeling blijf ik Boos! ik wilde nooit een eeuwige student worden, maar ik wordt het schijnbaar toch Lips are sealed

Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 22:57

is er niemand anders die mij kan helpen Knipoog ?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:11

dat screw up valt zeker wel mee
je propaedeuse binnen van 1 opleiding
helaas het duits niet gehaald maar voor de rest ging het goed
grammatica duits is ook niet niks hoor
zoek gewoon door naar de opleiding die je leuk vind
ik heb ook heel wat afgetest voor ik nu aan hopelijk mijn laatste studie begin
gaat zeker een keer goedkomen, gewoon volhouden, doe ik, ook

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 01:42

ach, eeuwige student... T lijkt mij een mooi leven Knipoog

Maar verder... nee helaas kan ik je niet helpen...
Maar een miselukkeling ben je zeker niet

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:25

mijn zus van 22 jaar, heeft ook al 2 opleidingen gedaan, eerst heeft ze maastricht iets gesturdereerd aan de universiteit(volgens mij bedrijfskunde, wete nie zeker) maar dat was nix, is ze mee gestopt, toen in nijmegen begonnen met een studie ook mee gestopt, beviel haar niet en nu studeert ze geneeskunde in nijmegen, en bevalt haar goed. ze gaat nu naar het 3e jaar. dus je bent niet de enige die 2 jaar weg heeft gegooid!
ik hoop dat je snel iets vind!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 15:30

Je moet het niet zien als falen... ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die direct weten wat de beste studie voor hun is.
Ikzelf ben ook van studie gewisseld, ben nu 22 en ben aan het studeren van toen ik 18 was, en heb nu nog te gaan tot ik 24 wordt...

En wat is nu één jaartje of twee jaartjes meer studeren als je het bekijkt op je hele leven? Tijd genoeg nog dus...
En een jaar of meer 'weggooien' zou ik het niet noemen, je hebt de ervaring opgedaan, en er blijven altijd dingen uit die studie hangen, dus weggegooid is het nooit.

Je vind echt wel de studie die bij je past... welke dat dat is kan ik wel niet zeggen, moet je zelf achter komen.

Maar onthou dat het geen ramp is om niet direct te weten wat het beste is voor je!