Wat als je alleen bent, terwijl je dat niet wilt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Farfalla_

Wat als je alleen bent, terwijl je dat niet wilt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 19:12

Dag lieve bokkers,

Normaal zou ik niet zo snel een topic openen over mijn eigen problemen, maar momenteel zit ik wel zo in de put, dat ik het toch maar doe. De zoekfunctie heb ik gebruikt, en ik kon zo snel niets vinden, maar als er al een soortgelijk topic is, hoor ik dat graag ;). Ik hoop dat ik een aantal goede tips krijg, waar ik wat mee kan, het gaat om het volgende;

5 jaar geleden leerde ik mijn vriend kennen. Ik had leuke vriendinnen, waarmee ik veel leuke dingen deed. Helaas is dit allemaal een beetje verwatert, alles wat ik deed, deed ik met mijn vriend. Ik ben gewaarschuwd, en ik dacht er zelf ook wel aan; straks heb je niemand meer buiten je vriend om. Maargoed, ik was verliefd en eigenwijs, en na 3 jaar had ik vrijwel geen goede vriendinnen meer. Uiteraard nog wel een aantal vriendinnen van school, waar ik sporadisch iets mee ging doen.

We stonden op het punt om samen te beginnen met een ''huisje, boompje en beesje'', maar hij is 2 weken terug vreemdgegaan. Nu is het natuurlijk uit, maar het grootste probleem, ik heb bijna niemand meer, terwijl ik graag uit zou gaan en dergelijke. Vriendinnen die ik nog over heb, hebben het allemaal te druk/wonen samen. Ik voel mijzelf dus nogal alleen, terwijl ik dat eigenlijk niet wil, ik wil ook graag uitgaan met leuke mensen. Wie heeft voor mij de tip, hoe ik leuke mensen leer kennen? En voor de mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt, hoe heb jij het ''opgelost''?

Alvast bedankt voor het lezen, en voor de tips!
Laatst bijgewerkt door Farfalla_ op 01-09-10 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:13

Waar woon je? :D

Misschien leer je via Bokt wel mensen kennen. En anders, uitgaan? Of toch weer wat contact proberen te zoeken met oude vriendinnen, misschien is dat wel heel leuk - als ze kunnen dan.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:15

Ik zou gewoon eens allerlei nieuwe dingen proberen. Een deel van je leven is weg en daardoor heb je massa's tijd gecreërd om nieuwe ervaringen op te doen.
Sluit je aan bij die ene sportschool, ga die dansles volgen die je altijd al wilde doen, schrijf je in voor een of andere maginale cursus. Zorg dat je vaak onder de mensen komt en vooral: probeer opnieuw contact op te nemen met je oude vriendinnen. Wie weet snappen ze na een gesprek het allemaal een beetje beter. ;)

However, ik wens je enorm veel sterkte de komende tijd. Ik spreek uit nog verse ervaring dat het écht niet makkelijk gaat worden.

Edit: Typfout
Laatst bijgewerkt door Wartertje op 01-09-10 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:15

Goeie les voor de volgende keer, nooit je vrienden laten vallen voor je partner! Balen dat het zo gelopen is, denk dat het wel weer goedkomt maar dat het wat tijd nodig heb. Geef het die tijd, zal je niet snel nog een keer gebeuren denk ik.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:17

ja, of ga sporten, paardrijden, met andere woorden, zorg dat je onder de mensen komt, vriendinnen van school kun je ook wat vaker gaan zien en eens mee gaan stappen zo leer je vanzelf wel mensen kennen... Dat gaat vaak veel sneller dan je verwacht... en hou er erg in dat als je weer een vriendje krijgt je niet weer je vriendinnen laat vallen, het is zo belangrijk om naast je relatie ook je eigen leven te leiden ;)

** edit, zie dat iemand me al voor was, maar plaats het toch **

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:46

inderdaad waar woon je?
misschien kan je eens met wat bokkers uit de buurt meeten. you'll never know!

Ga anders op een andere sport dan paardrijden (teamsport doel ik dan op) of zoek een andere leuke hobby die je met meerdere mensen kunt doen.

Roossssa

Re: Wat als je alleen bent, terwijl je dat niet wilt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:48

Zit in een soort zelfde situatie alleen mijn 'vrienden' hebben me in de steek gelaten toen mijn ouders gingen scheiden..geen idee waarom..juist toen had ik ze hard nodig maar er was toen niemand dus ik lees even mee!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:52

ik heb ook niet zoveel vrienden meer. ben bij mijn vriend ingetrokken 40 km bij mijn oude woonplaats vandaan.. dan is bij de meesten (niet allemaal!) schijnbaar de liefde snel over. Als je dan een fulltime baan hebt en niet een persoon bent die even alleen naar de sportschool stapt vind ik het persoonlijk ook vrij lastig om nieuwe mensen te leren kennen hoor.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:53

Komt me heeeeel erg bekend voor dit verhaal. Eigenlijk precies hetzelfde. Heb me toen ingeschreven op een sportschool, veel gaan sporten en veel uitgaan. Dingen doen die je eigenlijk nooit deed maar wat wel leuk is om te doen. Gewoon helemaal laten gaan (hoe lastig het ook klinkt misschien) Toch proberen om met wat mensen de drukte op te zoeken en dan kom je er vanzelf wel overheen.. Het is niet makkelijk maar het komt altijd goed :)

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:55

Eigenlijk moeten we een meeting doen met alle 'vriendloze' onder ons :P
Ben ook naar sportschool geweest maar krijg je ook weinig contacten..

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:56

In de sportschool of andere organisatie's leer je snel mensen kennen! :j

Of een nieuw baantje? of een klein bijbaantje in de horeca, als je ergens veel contacten mee opdoet is het werken in de horeca!

Of een boktmeeting?
Verder wens ik je veel succes! :)

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:00

Ik heb eigenlijk precies hetzelfde, alles opgegeven voor mijn
vriend en na 3 jaar is het nu een paar maanden uit.
:( Inmiddels heb ik wel weer vriendinnen van vroeger
waar ik mee omga en kennissen van mijn paard. Maar het blijft
moeilijk, maar ik heb er ook altijd mee in mijn achterhoofd
gehouden ''mocht'' het ooit uitgaan heb ik niets meer en toch
heb ik er nooit iets aan gedaan...

Ik heb hier wel van geleerd en doe dit nooit meer :)

Lijkt me wel leuk die meeting *D

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:09

ik heb mijn pony niet meer maar toen ik die wel had ben ik heel bewust op een pensionstalling gaan staan in de hoop daar ook wat mensen te leren kennen maar niets was minder waar..

In de horeca leer je inderdaad een hoop mensen kennen, maar vrienden heb ik daar nooit gemaakt (5 jaar in een hotel/restaurant/cafe gewerkt)

een meeting lijkt mij ook leuk! mja als we uit alle windstreken komen is dat ook wat lastig :P

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:16

Is toch niet erg..we spreken gewoon ergens op een algemene plek af!
Ik sta ook op een pensionstal met mn 4 paardjes maar heb daar nou niet echt 'vrienden' opgedaan..
Mis mijn vrienden nu gelukkig niet meer..heb zoiets..als jullie me laten vallen om iets waar ik totaal niks aan kan doen (scheiding ouders) dan heb ik jullie ook niet meer nodig!
Maar het blijft inderdaad lastig om nieuwe contacten op te doen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:22

komt wel weer goed :j

heb het 4jr terug ook gehad, na een relatie besefte ik pas hoe erg ik mijn vriendschappen had laten verwateren...
nu heb ik het weer helemaal op de rails, vriendschappen hersteld of nieuwe vriendschappen doen ontwikkelen.
Ook heb ik weer een vriend, maar het contact met mijn vrienden onderhoud ik wel :j :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:29

komt indd wel weer goed :)
Ik ben verhuist en daardoor had ik hier ook weinig vrienden. Gek genoeg in mn eigen woonplaats nog steeds weinig, maar door bokt heb ik nu wel veel vriendinnetjes door het hele land heen en dat is wel net zo leuk :)

En idd ga een sociale sport doen ofzo, fitness of volleybal of hockey, dan leer je gauw genoeg mensen kenen :) Ook weer contact opnemen met je oude vrienden via hyves met een sorry mailtje ofzo werkt prima :)

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 20:50

Allemaal bedankt voor de leuke reactie's, heb meteen weer wat hoop. :j Ik ben al aan het kijken of er een leuke sport voor mij is, fitness heb ik al gedaan (toen ik nog met mijn vriend samen was), maar ik vind niet echt dat je daar veel vrienden opdoet, dat is meer individueel. Paard staat bij iemand thuis, dus daar vrienden opdoen is niet mogelijk. Ik heb geinformeerd of de rijvereniging iets voor mij is, maar op tijden dat zij lessen hebben, moet ik werken, geen optie dus. Een bijbaantje zie ik neit zitten, ik werk al 36 uur, en dat vind ik wel genoeg ;) Ik ben bezig weer contact te leggen met oude vriendinnen, dus hopelijk komt het allemaal goed :D

En, een eenzame bokker-meeting is misschien wel een goede!

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:51

Ja..mij leek het eigenlijk wel een goed plan van mezelf! Aangezien ik ook wel behoefte heb aan nieuwe contacten! Keer dagje gezellig met zn alle wat doen ofzo

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:55

Wat voor een sport lijkt je zelf leuk en waar of in welke omgeving woon je?
Zelf heb ik niet veel vriendinnen, maar degene die mijn vriendinnen zijn, daar ben ik enorm gek op en ze betekenen veel voor me. Ik zal ook niet snel iemand een vriend of vriendin noemen.
Wel heb ik enorm veel contact met mensen.. die heb ik eigenlijk overal en nergens leren kennen.
Via mijn werk, via de paarden etc.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:06

Marchador schreef:
Wat voor een sport lijkt je zelf leuk en waar of in welke omgeving woon je?
Zelf heb ik niet veel vriendinnen, maar degene die mijn vriendinnen zijn, daar ben ik enorm gek op en ze betekenen veel voor me. Ik zal ook niet snel iemand een vriend of vriendin noemen.
Wel heb ik enorm veel contact met mensen.. die heb ik eigenlijk overal en nergens leren kennen.
Via mijn werk, via de paarden etc.

mijnsziens heb je uiteindelijk ook maar een handjevol goede vriendinnen nodig, de rest is gewoon leuke contacten en kennissen :) Vind het alleen maar irritant om de wereld aan mensen om me heen te hebben. Mijn broertje heeft dat bv wel, die kent alles en iedereen en heeft ook makkelijk 40 man op zn verjaardag zitten. Ik had er 7 en daarvan was 3 aanhang haha, vond het meer dan genoeg :)

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:06

Roo_19 schreef:
Ja..mij leek het eigenlijk wel een goed plan van mezelf! Aangezien ik ook wel behoefte heb aan nieuwe contacten! Keer dagje gezellig met zn alle wat doen ofzo

mij heb je alvast met dit idee. ik ben ook nogal eenzaam en hoop zo ook een aantal gezellige mensen te ontmoeten.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:12

lonneke schreef:
Roo_19 schreef:

mij heb je alvast met dit idee. ik ben ook nogal eenzaam en hoop zo ook een aantal gezellige mensen te ontmoeten.

Mij ook.

Ook ik herken het wel, maar inderdaad onder de mensen komen!
Kijk naar verenigingen, niet alleen paardenverenigingen, maar misschien een kaartclub, dansvereniging, knutselclub. Er is zóveel, maar je zal zelf de stap moeten nemen. Een single vakantie is ook een idee.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:12

ik denk dat er wel meer meiden voor in zijn hoor zo'n meeting om gewoon om eens mensen te leren kennen waar je nog eens een keer mee kan afspreken om wat leuks te doen!

ik ben ook niet zo'n type dat ik heel veel vrienden nodig heeft. heb 1 hele goede vriend en mijn eigen ventje natuurlijk. maar een vriendin mis ik soms toch wel ook omdat je daar hele andere gesprekken mee voert.

Met jou komt het ook wel goed TS! zeker als je een type bent dat je inderdaad rijverenigingen gaat opzoeken enzo.. dan kom je vast en zeker weer wat leuke contacten tegen!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:13

lonneke schreef:
Roo_19 schreef:

Mij ook! :j
Leuk initiatief!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:14

Ik zou ook zeker in zijn voor een meeting! :j lijkt me hartstikke leuk!