Met kamer bezig, maar nu -> VISJES

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Met kamer bezig, maar nu -> VISJES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 13:12

Arch,,

We zijn met m'n kamer bezig, dus m'n moeder had van die verhuisdozen gehaald waarin ik al m'n spullen kon doen.
Nou zo gezegd, zo gedaan, ik alle spullen (veel papier) in die KARTONNEN dozen gedaan. En het moest op zolder staan. Nou netjes alles opgebergd, ik verwachte niet dat dat het er heel lang zou staan etc.

Nou goed, nu was ik alles aan het uitzoeken en al het papier netjes geordend in m'n oude houten kledingkast aan het leggen.
Kwam het eerste visje al tegen toen ik de matras (ik heb een paar dagen op de zolder geslapen) aan de kant schoof om bij de kast te kunnen komen. Hij was groot (2 cm), en DIK. Heel vies, die kroop snel weg naar een donker hoekje tussen het hout wat naast die matras staat.... Nu ben ik gelukkig niet meer zo heel panisch van die beesten... maar toch, fijn is anders!

Nou ik vol goede moed begonnen de dozen uit te ruimen, en alles in die kast een plekje te geven. Kwam echt de een naar de ander tegen, van heel klein tot enorm groot.. ;(
Moed is een beetje verloren, en zit niet echt fijn meer achter m'n laptopje daar (stel dat ze m'n broekspijpen lekker donker en warm vinden.. :oo) Het is een zolder die best wel vol staat met plastic zakken met een hoop knuffels erin, kartonnen dozen met oude boeken en fotos en alles meer. Het paradijs voor die beesten dus.. :oo

Gaan spuiten etc. wordt hem ook niet omdat ik niet ff de hele zolder kan gaan leeghalen nu, en er gewoon teveel licht wat ze mooie hoekjes bied..
Zat er dus aan te denken om de 2 zolderrampen op een kier open te laten (ventileren), en elke nacht een plastic zakje met een half open gesneden aardappel erin neer te leggen. Hier schijn je ze mee te kunnen vangen, dan gewoon dichtknopen en weggooien elke ochtend denk ik..? Maar zou dit werkelijk helpen?

Heb zo'n vermoeden dat ze heerlijk aan het broeden en voortplanten zijn, en de zolders is ook altijd lekker warm. Verwarmingsbuizen lopen er, geiser staat er etc. Maar met die ramen open en nu de temp. buiten al wat kouder is 's nachts, moet ik ze toch kunnen verjaagen daar? Verwarming gaat toch nog niet echt aan... en gezien ze van tenminste 22 graden houden........ :\

Nou ik hoop dat ik ze een beetje kan minderen, dat ik niet bij elke stap zo'n beetje zo'n vies visje tegen ga komen.. :oo

chocobroodje

Re: Met kamer bezig, maar nu -> VISJES

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:21

Ben ik nou zo stom :+ Wat is een visje?

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:22

Zo'n beest wat in verhuisdozen zwemt.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:25

Afbeelding

zo een ? Brrrrr...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:25

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:29

Zilvervisjes.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 13:30

Zilvervisje, Papiervisje, Ovenvisje.

Inderdaad die ja.. alleen zijn de gene op zolder denk ik de papiervisjes, en in de badkamer de zilvervisjes. Gezien de zilver variant van vochtige ruimtes houd, en de papiervariant van droge, warme donkere ruimtes...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:32

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 13:33

Daar kan ik niks aan doen dat we op het tegelijk moment het toppic openen? Ik had nog gezocht op bokt voor ik dit toppic opende kwam alleen oude toppics tegen. Toen ik hem geplaatst had zag ik die andere ook pas..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:34

Ah, ik moest ook even twee keer lezen voor ik hem begreep.
Maar wel heel rot TS als je zo'n 'verrassing' aantreft, ik ben volgens mij een stuk minder heldhaftig dan jij en zou het hele huis bij elkaar schreeuwen :=

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:35

Ho ho ik bedoelde het niet slecht.. Ik vond het alleen heel erg toevallig ;) En misschien zou je daar tips uit kunnen halen.. Maargoed ik zag dat je daar al had gereageerd.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 13:42

Mas, de eerste keer dat ik die idngen zag was ik niet zo heldhaftig hoor.. Kleding die daar licht gaat nu ook eerst in de was voor ik t aantrek :o

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:05