anti kraak, ik voel me zo bedrogen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

anti kraak, ik voel me zo bedrogen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 21:26

door zeer slechte omstandigheden in mijn ouderlijk huis moest ik noodgedwongen het huis uit..
leefde even bij mijn schoonouders en kon toen een kamer krijgen via interveste.
Borg 320euro krijg ik terug.
165euro huur per maand, pinuts dus ik was helemaal blij! Kwam net school en had net een parttime baan, want ja goed betaalde en fulltime banen liggen ook niet voor het oprapen
moest 40 euro administratiekosten betalen, prima.
145euro bemiddelingskosten+brandblusser+rookmelder. Vond ik al vrij veel maar ja niets aan te doen.
contract getekend, 2 weken opzegtermijn van beide kanten. Ook mee eens dat is nou eenmaal het risico.

Nu komt het: 1 augustus trok ik erin, het was echt een VIES hok. Kies ik ook zelf voor, dus ja je neemt het risico en legt er toch een spotgoedkoop zeiltje in voor de hygiene en doet de goedkoopste witte verf op de muur want ja wie weet zit je hier een tijdje..
Eindelijk had ik al mijn spulletjes bij elkaar, bed, kast, koelkastje, magentron, salontafeltje, tv, eettafeltje..
En nu, moet ik er alweer uit, moet 14 september weg zijn!
Ik baal gigantisch natuurlijk, ik heb er nog amper kunnen genieten en nu moet ik tot 14september natuurlijk gewoon nog huur betalen.
Opzich ook logisch maar ik ga natuurlijk niet het laatste weekend verhuizen, je moet ook nog vervoer regelen dus als mensen nu wat aanbieden ga ik spullen wegbrengen naar vrienden etc.. Ik kan niet terug naar huis, kan hopelijk weer even terug naar mijn schoonouders..

Het banketstaaf vind ik dat ik in totaal 430euro kwijt ben aan verhuizen en weer verhuizen.
165 huur augustus
82,5 huur t/m 14 september
145 bemiddelingskosten+rookmelder+brandblusser
40 administratie kosten
Ongelofelijk wat een geld voor niets, ja voor vakantiedagen op te maken aan verhuizen |( en ik zie er niets van terug en krijg geen andere woning ;(
en nu moet ik er uit.. binnen twee weken. Ik weet dat ik er niets aan kan doen, ik heb het contract getekend.. maar ze bieden me geen andere woning aan want ze zeggen die niet te hebben
Laatst bijgewerkt door diesel_ op 30-08-10 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:28

Euhm... banketstaaf, maar dat weet je als je anti kraak gaat wonen? Waarom denk je anders dat het zo goedkoop is?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:28

dat is wel erg naar zeg :=

Maar dat is wel het risico van anti-kraakwonen...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:29

Dat is zeker balen, maar het risico wat je neemt.
Heb je al wel weer een andere plek waar je heen kan?

Vergeet niet de brandblusser en rookmelder mee te nemen he ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:31

Ik vind het nog best duur voor anti-kraak (ik hoor regelmatig van anti-kraak panden in de Randstad waar je 50 à 90 euro kwijt bent aan huur).
Maargoed, ik vrees dat dit het risico is van deze vorm van wonen.. Je wist dat dit kon gebeuren als het goed is. Blijft enorm vervelend, maar dat is het risico wat je neemt ben ik bang.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 21:35

eigen schuld, eigen risico is zeker waar, ik heb er alleen niet met juichen voor gekozen om dit te gaan huren.
Ik ben thuis in een onveilige situatie beland waar ik niet om heb gevraagd en zonder dak boven je hoofd heb je weinig keus dan EEN woning aan te grijpen.. en dan is het gewoon erg zuur dat je 430euro kwijt bent, vakantiedagen hebt opgemaakt en alleen maar aan het verhuizen bent geweest

Sjimmy

Re: anti kraak, ik voel me zo bedrogen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:39

Heb je hier geen garantie op een andere woning? Volgens mij zijn er wel anti-kraak organisaties die dat geven ....

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:52

Wat naar voor je dat dit is gebeurd. Wel het risico met anti-kraak, maar toch vervelend natuurlijk.

Ken je Camelot/Kamelot? Vergeet altijd hoe je het schrijft... is ook een anti-kraak organisatie, en uit ervaring weet ik dat zij wél mee zoeken en meedenken naar een nieuw huis als je er uit moet. Bovendien heb ik laatst nog op de site gekeken voor een vriendin uit Alkmaar, en ze bieden verschillende woningen in Noord-Holland aan. Misschien kun je daar kijken?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:53

Bieden ze echt geen andere ruimte aan bij anti-kraak? Dat vind ik raar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:54

sammie: Dat proberen ze wel, staat ook in de overeenkomst, maar dan moet er wel wat beschikbaar zijn.
Ad-Hoc heb je ook nog trouwens

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:57

Ik dacht ook dat je bij anti kraak toch nog een termijn hebt van 1 a 2 maanden waarin je de tijd hebt om iets andesr te zoeken. vind 14 dagen wel heel kort :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:59

Het kan zijn dat het pand een bestemming heeft gekregen he, dan meot het binnen zoveel tijd leeg zijn. Maar, vaak weten ze dat ver genoeg van te voren, dan mogen ze de ruimte al niet meer aanbieden.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 22:02

de kamer staat zelfs nog steeds aangeboden op de site..echt belachelijk!!

het wordt gerenoveerd maar er was gezegd dat daar voorlopig geen sprake van zou zijn. Vorige week is er nog een nieuwe bewoner gekomen, die zal helemaal zuur zijn!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:04

Ik snap dat het heel zuur is voor je, maar nog!
Je weet dat dit kan gebeuren als je anti kraak zit.
Dan moet je er niet aan beginnen, je zegt dat je geen keus hebt gehad.
Dan is het natuurlijk heel rot allemaal....

Maar het risico dat je er uit moet, word er helaas niet minder van.

Sterkte, ik hoop dat je ff bij je schoon ouders kunt hokken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:06

Bij enkele anti kraak aanbieders lees ik dit:

De eigenaar heeft het recht het pand te allen tijde te bezichtigen. We verwachten daarom dat je je huis netjes op orde houdt.
Je beheert het eigendom van iemand anders. Er gelden daarom een aantal strenge huisregels.
We hanteren een opzegtermijn van 2 weken. Daar staat tegenover dat wij ons best doen om je vervangende woonruimte aan te bieden, mocht dat nodig zijn.

Is dat bij jou ook niet het geval?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:07

Citaat:
Daar staat tegenover dat wij ons best doen om je vervangende woonruimte aan te bieden, mocht dat nodig zijn.

Maar daaruit blijkt niet dat ze de verplichting hebben om echt een woonruimte te garanderen?
Want uit de OP van de TS maak ik op dat er geen andere woningen beschikbaar zijn..

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:08

ik heb ook antikraak gewoond en dat is nou eenmaal het risico. we hebben 2x na drie maanden moeten verhuizen en toen hadden ze meteen iets anders en ik heb een keer moeten verhuizen en toen heb ik 4 maanden moeten wachten bij mn schoonvader tot ze wat anders voor me hadden dus ja.. dat weet je van tevoren.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:11

nee dat zijn ze ook niet verplicht hoor, je gaat gewoon weer op een lijst voor als ze evt een andere woning hebben voor je.

antikraak wonen is op zich prima maar dan moet je net geluk hebben een monumenteel pand te treffen zoals bijv een oude boerderij of kerk of iets dergelijks.
dan heb je echt kans dat je jaren kan blijven zitten voor een prikkie!
maar kantoorpanden of woningen.. tjsa das altijd afwachten.

wel balen dat je er zo kort terecht kon.
hoop dat je snel iets anders vind!

gr lin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:13

Je staat in de database, en als er ruimte beschikbaar is dan krijg je dat te horen :j

Rotterdam centrum kan je ook jaren zitten voor een schijntje, Rotterdam heeft momenteel geen geld voor bestemmingsplannen met leegstaande gebouwen :j

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 22:42

Citaat:
Komt een huiswacht de over- eenkomst goed na, dan probeert Interveste alternatieve woon- ruimte te bieden. Een garantie kunnen we echter niet geven
staat op de site.

najah het komt vast wel weer goed

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:01

Hoe zit het met een urgentieverklaring voor de gewone sociale huurwoningen? Aangezien je thuis niet veilig bent.