Wat als je partner geen kinderen wilt? [en jij wel]

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LesleyB
Berichten: 62
Geregistreerd: 27-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:32

Bij mij zou het inderdaad een breekpunt (geweest) zijn. Ik heb hem redelijk rap, na een paar weken(ik was toen 20) gevraagd : Kinderen of niet? Hij zei ja, en het aantal kwam ook nog overeen. Moest hij nee gezegd hebben, zou ik het dan hebben uitgemaakt. Nu, na 5 jaar, zou dat niet meer lukken, want ik zie hem te graag ;-) Maar het zou dan waarschijnlijk uitdraaien op ruzie en toch het einde van de relatie, want ik ben 100% zeker dat ik kinderen wil. Als het dan omwille van de natuur niet lukt, dat vind ik anders. Dat is dan weer geen reden om uiteen te gaan...

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:36

Tsja... lastige kwestie. Mijn ervaring is dat vrouwen die alleen een man willen die kinderen wil de mannen nogal af kunnen schrikken. Op zich ook best logisch; is het je te doen om die man of om het krijgen van kinderen?

zonnebloem18

Berichten: 24863
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:39

Ik heb altijd al kinderen gewild en graag op niet al te hoge leeftijd.
Mijn ex wilde ook altijd kinderen dus dat was geen punt en mijn nieuwe vriend wil ook graag kinderen.

Het is 1 van de eerste dingen die ik vraag geen kinderen of misschien kinderen is geen toekomst met die jongen.
Het kriebelt bij mij al sinds mij 18de dus geen kinderen krijgen (op welke manier dan ook) is voor mij geen optie.
Zelfs als dat in zou houden dat ik een alleenstaande moeder word.

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:39

Heino schreef:
Lieke schreef:
Lastig, aan de ene kant zou je kunnen zeggen dat je, je partner maar aan de kant moet zetten. Maar aan de andere kant, wat nou als je partner wel kinderen wilt, maar niet vruchtbaar blijkt te zijn, zet je hem dan ook aan de kant.

Nee, want dan heb je nog andere opties, bvb pleeggezin, kind adopteren, spermadonor etc.


Ja zo denk ik daar ook over :j . genoeg andere opties in zo'n geval.

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat als je partner geen kinderen wilt? [en jij wel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:57

Als hij echt nooit zou willen zou ik opzoek gaan naar een andere partner.
Gelukkig heeft de mijne een nog grotere kinderwens dan ik (komt dat ooit voor??) en had ie liever gisteren dan morgen een kind := We hebben nu alleen nog niet de middelen ervoor, en ik vind een leven samen toch ook nog wel heel leuk, dus we wachten nog even :) Maar ik hoef er denk ik niet bang voor te zijn dat hij niet wil :D

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:11

rebeltje schreef:
Lastig. Ik denk dat een relatie vanzelf kapot gaat als de een geen kinderen wilt en de ander wel :) Waarom? Omdat dit voor beide zo belangrijk is, wat je standpunt ook is. Het is zo'n groot deel van je leven, hier kan je geen compromis over sluiten..

Bij mij zou de vraag andersom zijn. Zou mijn partner wel kinderen willen, dan denk ik dat het einde verhaal is. Ik wil niet dat hij me over een x aantal jaar kwalijk gaat nemen dat hij geen kinderen heeft :) En om kinderen te nemen als je er zelf niet voor 200% achter staat is helemaal geen optie ;)



Hier hetzelfde, precies andersom.

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:11

verootjoo schreef:
Als hij echt nooit zou willen zou ik opzoek gaan naar een andere partner.
Gelukkig heeft de mijne een nog grotere kinderwens dan ik (komt dat ooit voor??) en had ie liever gisteren dan morgen een kind := We hebben nu alleen nog niet de middelen ervoor, en ik vind een leven samen toch ook nog wel heel leuk, dus we wachten nog even :) Maar ik hoef er denk ik niet bang voor te zijn dat hij niet wil :D

Hier ben ik het mee eens :j
Ik ben nu 19, en ik riep altijd: al die rotkinderen!! nee ik hoef die niet. Maar ik weet nu wel dat ik er later sowieso 1 wil :D geweldig toch?!
Als ik een vent treft die ze helemaal nooit wil, mag hij van mij weer gaan.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:15

Leslie90 schreef:
verootjoo schreef:
Als hij echt nooit zou willen zou ik opzoek gaan naar een andere partner.
Gelukkig heeft de mijne een nog grotere kinderwens dan ik (komt dat ooit voor??) en had ie liever gisteren dan morgen een kind := We hebben nu alleen nog niet de middelen ervoor, en ik vind een leven samen toch ook nog wel heel leuk, dus we wachten nog even :) Maar ik hoef er denk ik niet bang voor te zijn dat hij niet wil :D

Hier ben ik het mee eens :j
Ik ben nu 19, en ik riep altijd: al die rotkinderen!! nee ik hoef die niet. Maar ik weet nu wel dat ik er later sowieso 1 wil :D geweldig toch?!
Als ik een vent treft die ze helemaal nooit wil, mag hij van mij weer gaan.


Ja maar hoe zeker weet een jongen van 19/20 jaar dat, jongens zijn daar zowiezo wat later mee.
Dus om die reden er nu mee kappen vind ik wat snel geoordeelt maar ik begrijp wel de gedachtengang.
Maar wat ik al zeg, zo'n jongen kan nog makkelijk bijdraaien.

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:18

Mijn ervaring is dat relaties tussen mensen met kinderen/mensen met kinderwens en mensen zonder kinderen/mensen zonder kinderwens gewoon slecht werken. Ik vind het akelig dat te moeten zeggen, maar het is zo.

Ik ben zelf bewust kinderloos en ken ook veel bewust kinderlozen. Een groot deel van hen heeft relaties gehad die hierop stuk liepen. Partner wil wel, zij willen niet.
Ook relaties tussen bewust kinderlozen en mensen die al kinderen hadden liepen negen van de tien keer fout.

Het probleem met het krijgen van kinderen is dat je het niet een beetje of half kan doen. OF je neemt kinderen, OF je neemt ze niet. (En dat je ze ''krijgt'' en niet ''neemt'', ken ik; vervang het woord nemen dan maar door krijgen, als je dat liever ziet.)
Ook is het hebben van een kind een dusdanig belastend iets dat je het niet moet doen ''omdat de ander het wil''. Het veranderd je leven immers ingrijpend. Geen probleem als je graag wilt, maar wél als je er eigenlijk niet op zat te wachten.

Je partner overhalen is een zinloze bezigheid. Zelfs al lukt het, dan heb je nog kans dat je partner de relatie verbreekt als het kind er eenmaal is. Want het hebben van een kind is gewoon een heel ander leven.



Oh, en er ZIJN mensen die van gedachten veranderen. Maar er klakkeloos vanuit gaan ''dat hij wel bijdraait'' is absoluut onverstandig.
Heel veel bewust kinderlozen ergeren zich ook rot, omdat ze constant moeten aanhoren ''dat dat nog wel veranderd''. Heb respect voor elkaar en elkaars keuze. Als hij van gedachten veranderd is dat mooi in jullie geval, maar ga er niet vanuit.
Een relatie met als basis de wens dat de partner ''nog wel veranderd'', of dit van gedachten of gedrag zij, is een schijnrelatie!
Laatst bijgewerkt door Nakisha op 30-08-10 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:20

Mijn nicht was ruim 7 jaar samen met haar vriend, en ze hielden heel veel van elkaar, maar het liep stuk omwille van deze vraag. :)
Zij wilde dolgraag kinderen, en hij absoluut niet.

Met pijn in haar hart, heeft ze toch een punt achter die relatie gezet.
Haar kinderwens was haar op dat punt toch meer waard, en dus heeft ze voor haar eigen wens gekozen. :j

Inmiddels is dat ruim 6 jaar geleden, en ze is nu 30, en heeft nog steeds geen kinderen..
En om eerlijk te zijn, denk ik ook niet dat dat nog zal gaan gebeuren..

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:20

Nee, ik heb het ook niet over nu :P nu heb ik ook niet zo'n behoefte aan een relatie etc.
Maar ik bedoel stel nou dat ik later al rond de 30 loop en m'n vriend/man wil nog steeds geen kinderen zou ik dat toch wel heel erg vinden en ik denk dat ik dan ook wel opzoek ga naar een andere partner..

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:21

Ik heb al kinderen, maar als dat niet zo zou zijn weet ik nog niet wat ik zal doen als mijn dan partner geen kinderen wil en ik wel.

als ik nu kijk naar mijn eigen situatie ben 29 heb 3 kids geen partner.
Niet iedereen vind het fijn een vrouw met 3 kinderen van een ander, verder ben ik nog jong genoeg en misschien wil mijn nieuwe partner ook wel eigen kinderen die ik hem niet kan geven om 2 redenen, 1. vind 3 kinderen meer dan genoeg en 2. door complicaties bij mijn laatste zwangerschap is het voor mij niet gezond om weer zwanger te worden.

Antwoord geven op de vraag die gestelt word kan denk ik niet, dan moet je echt in die situatie zitten.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:28

Nakisha schreef:
Mijn ervaring is dat relaties tussen mensen met kinderen/mensen met kinderwens en mensen zonder kinderen/mensen zonder kinderwens gewoon slecht werken. Ik vind het akelig dat te moeten zeggen, maar het is zo.

Ik ben zelf bewust kinderloos en ken ook veel bewust kinderlozen. Een groot deel van hen heeft relaties gehad die hierop stuk liepen. Partner wil wel, zij willen niet.
Ook relaties tussen bewust kinderlozen en mensen die al kinderen hadden liepen negen van de tien keer fout.

Het probleem met het krijgen van kinderen is dat je het niet een beetje of half kan doen. OF je neemt kinderen, OF je neemt ze niet. (En dat je ze ''krijgt'' en niet ''neemt'', ken ik; vervang het woord nemen dan maar door krijgen, als je dat liever ziet.)
Ook is het hebben van een kind een dusdanig belastend iets dat je het niet moet doen ''omdat de ander het wil''. Het veranderd je leven immers ingrijpend. Geen probleem als je graag wilt, maar wél als je er eigenlijk niet op zat te wachten.

Je partner overhalen is een zinloze bezigheid. Zelfs al lukt het, dan heb je nog kans dat je partner de relatie verbreekt als het kind er eenmaal is. Want het hebben van een kind is gewoon een heel ander leven.



Oh, en er ZIJN mensen die van gedachten veranderen. Maar er klakkeloos vanuit gaan ''dat hij wel bijdraait'' is absoluut onverstandig.
Heel veel bewust kinderlozen ergeren zich ook rot, omdat ze constant moeten aanhoren ''dat dat nog wel veranderd''.
Heb respect voor elkaar en elkaars keuze. Als hij van gedachten veranderd is dat mooi in jullie geval, maar ga er niet vanuit.
Een relatie met als basis de wens dat de partner ''nog wel veranderd'', of dit van gedachten of gedrag zij, is een schijnrelatie!


Daar heb je wel een punt, alleen weet ik ook dat veel 19 tot 25 jarige jongeren echt nog bij kunnen draaien of dat ook echt gaat gebeuren dat weet je nooit.
Het zou ook banketstaaf zijn als je een leuke relatie hebt met een knul en het loopt hierop stuk omdat je je tijd er dan niet aan wil vergooien bang dat het toch fout gaat.
En jaren later zie je hem met een andere meid met een baby/kind, omdat hij bijgedraait is.
Hoeveel mensen ik in mijn schooltijd heb horen zeggen, kinderen no way!!!!
En nu hebben ze er vaak al 2 of meer.

Ik zelf wil geen kinderen, ben 30 jaar en krijg nog te horen dat het wel bij draait 8)7

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:32

jesito schreef:
Daar heb je wel een punt, alleen weet ik ook dat veel 19 tot 25 jarige jongeren echt nog bij kunnen draaien of dat ook echt gaat gebeuren dat weet je nooit.
Het zou ook banketstaaf zijn als je een leuke relatie hebt met een knul en het loopt hierop stuk omdat je je tijd er dan niet aan wil vergooien bang dat het toch fout gaat.
En jaren later zie je hem met een andere meid met een baby/kind, omdat hij bijgedraait is.
Hoeveel mensen ik in mijn schooltijd heb horen zeggen, kinderen no way!!!!
En nu hebben ze er vaak al 2 of meer.

Ik zelf wil geen kinderen, ben 30 jaar en krijg nog te horen dat het wel bij draait 8)7


Dat kan sowieso gebeuren. Ik ken een vrouw die haar man ruim na haar dertigste aan de dijk zette omdat hij stellig bleef in het niet-willen van kinderen... en zij ze per sé wel wilde.
Zij heeft uiteindelijk nooit kinderen gekregen omdat haar vruchtbaarheid hard achteruit ging en bij haar nieuwe relatie het zwanger worden daarom niet meer lukte; hij was nog maar een maand bij zijn nieuwe (jongere) vriendin en ze was al zwanger.
Dat zijn hele verdrietige en schrijnende verhalen.

Natuurlijk is deze jongen nog jong. Maar nogmaals, het is niet verstandig om er maar vanuit te gaan dat het bijdraait. Het kán.
Je moet ook bedenken hoe lang je wilt wachten.... want te lang wachten is voor vrouwen funest voor de vruchtbaarheid.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:39

hmm intressant .

ik ben nu 28 en mijn vriend 27 we zijn 7 jaar samen hij wou altijd wel kinderen ik absoluut niet.
ook door mijn ziekte is dat gewoon erg moeilijk, maar goed we zijn nu bezig medicatie om gooien en afspraken bij de gynacoloog .
want wij willen toch beginnen aan een kindje
bij mij is de knop omgegaan toen mijn zus zwanger was , nu inmiddels is ze zwanger van de tweede .
mijn jongere broertje en zijn vriendin zijn ook zwanger ze is 8 november uitgerekend
en tja als er al die kleintjes om je heen geboren worden en je ziet hoe leuk het is dan draait een ieder wel om .

wie weet wat er komen gaat TS .
ik weet niet hoe oud jullie beide zijn , maar het kan indd ook een echt breekpunt worden vrees ik
laat het eerst rusten heb je geen broers of zussen met kleintjes ? zo ja kan je niet eens regelen dat jullie samen op kunnen passen ?
daardoor ben ik dus omgegaan , martijn ook weer blij hihi

_Nadia_

Berichten: 2657
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Wat als je partner geen kinderen wilt? [en jij wel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:41

Dat zou voor mij een reden zijn de relatie te stoppen.
Gelukkig wilde mijn man ook kinderen, we hebben er nu 3 en hopen er in de toekomst nog minimaal 2 bij te krijgen, maar stel dat dat niet zou lukken zijn we ook gelukken met de 3 die we nu hebben.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Wat als je partner geen kinderen wilt? [en jij wel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:42

Of je gaat uit elkaar, of de wens van de partner die niet wil wordt gevolgd. :)

_Nadia_

Berichten: 2657
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Wat als je partner geen kinderen wilt? [en jij wel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:44

En toch Ayasha, denk ik dat je daar altijd spijt van zal hebben. Het gevoel om kinderen te willen is zo sterk, ik denk dat dat altijd aan je zou knagen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:45

Dan ga je toch uit elkaar?
Je kan 'm nie terug stoppen als het tegenvalt voor de andere partner en dan zit je alleen met dat kind +dat je partner nog mag betalen voor iets wat ie helemaal nooit gewilt heeft. Ook geen ideale situatie toch?

dems75

Berichten: 3881
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:54

inderdaad, je kúnt daar geen compromis over sluiten.

Ik wil geen kinderen, ben nu 35 en weet dit al sinds mijn 14e ofzo. Ben hier ook heel stellig in. Mijn vriend wil ook (nog) geen kinderen...maarja...hij is nog maar 26, bij hem kan het dus nog wel komen. En dan? tsja......

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:58

Ik heb ook altijd geroepen dat ik geen kinderen wilde, dat veranderde toen ik een jaar of 20 was,
vriendlief wil absoluut kinderen, en gelukkig liggen we daarover op 1 lijn.
Ik denk dat het heel lastig is als je allebei wat anders wil :\ volgens mij loopt je relatie daar vroeg of laat toch stuk op..

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:04

Mijn vriend is 36, ik ben 23 en heb een zoontje uit een vorige relatie.
Mijn vriend is gek op mijn zoontje, maar wil zelf geen kids..
Hij vind zichzelf nu al te oud, en hij rijdt buitenland dus hij ziet dat niet zitten.

Ik hoef niet perse een kindje erbij, maar zou het gebeuren zou ik het ook niet erg vinden.
Pas zei ik ook tegen mijn vriend dat ik misschien wel aan de prikpil ging, omdat wij toch niet aan kinderen gaan beginnen en het dan niet uitmaakt dat het erg lang kan duren voordat je zwanger raakt. (ik heb nogal wat problemen met de gewone pil)
Toen zei hij wel, als het zo ook wel goed gaat hoef je toch niet perse aan de prikpil..
Dus wie weet is hij er stiekem nog niet overuit.
Maar het feit dat hij op zaterdagavond nog graag een briertje gaat drinken enzo houd hem vast ook tegen.
(wij zijn trouwens pas 10 maanden samen, dus nog veel te kort om aan kinderen te beginnen)

Maar als ik echt een kinderwens zou hebben en mijn partner niet, zou het denk ik toch negatief aflopen.

Niezel

Berichten: 903
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:05

Als het in het begin niet al een struikelblok is, dan wel gaandeweg. Het is of het één of het ander, zoals al eerder gezegd, je kunt niet een half kind krijgen. Ik heb dit dan ook in de eerste maand van onze relatie aangekaart, ik wil ze niet, en als mijn partner ze wel wil dan zal dat wel met iemand anders zijn maar zeer zeker niet met mij. In de eerste paar weken of maanden kun je nog wat makkelijker afscheid nemen van elkaar dan na een jaar of tien.
Bij elkaar blijven in de hoop dat je partner van gedachten verandert lijkt me een beetje ijdele hoop. Tuurlijk zal het vast wel eens gebeuren dat iemand zich bedenkt, maar dat lijkt me eerder de uitzondering die de regel bevestigd.

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:18

Ik zou wel graag een kindje willen over een tijdje, mijn vriend zou er het liefst wel tien willen :+
Maar als hij had gezegd dat hij er geen zou willen dan zou ik ten alle tijden bij hem blijven, ik hou van hem en denk persoonlijk dat ik gelukkiger ben met hem zonder kind dan zonder hem met kind..

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:27

verootjoo schreef:
Als hij echt nooit zou willen zou ik opzoek gaan naar een andere partner.
Gelukkig heeft de mijne een nog grotere kinderwens dan ik (komt dat ooit voor??) en had ie liever gisteren dan morgen een kind := We hebben nu alleen nog niet de middelen ervoor, en ik vind een leven samen toch ook nog wel heel leuk, dus we wachten nog even :) Maar ik hoef er denk ik niet bang voor te zijn dat hij niet wil :D


Eigenlijk geld dat voor die van mij ook wel. Geweldig vind ik dat, zo lief als je zo'n grote stoere vent zo vertederd om ziet gaan met die kleintjes <3