Wat als je partner geen kinderen wilt? [en jij wel]

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:12

@Lieveli: Moeilijke situatie lijkt me dat, als je niks hebt met relaties op zich, en toch zo'n sterke kinderwens.

Met tijd komt raad hopelijk. Ik denk dat je er goed aan doet om eerst nog de wereld te ontdekken, wie weet wat je nog allemaal meemaakt :j.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:17

30-35 is lichamelijk oud (dwz voor je lijf, je hebt dan echt al veel meer risico voor het e.e.a)
Dit in je achterhoofd houdend zou echter geen belemmering hoeven te zijn als je ze op die leeftijd nog wel zou willen. Vind ik.

Even kijken wat we hier nog niet hebben gehad :D De een wel, de ander niet, de een dwingen, samen wel, samen niet...

Ah...

Wie zou er een kind 'willen' om de partner een plezier te doen, én

Wat als je partner 'per ongeluk' de pil vergeet/ de pil juist wel slikt terwijl je geen kinderen wil/wel kinderen wil?


Ik vind het wel grappig om te lezen dat mensen hier 20-23 jong vinden en och je hebt nog zat tijd. Vroeger was dat dé leeftijd.. := Nu is het gemiddeld 32,6 ofzo voor een eerste kind. 40 hoor je ook steeds meer. Dat vind ik vrij oud :=
Laatst bijgewerkt door Sammie op 30-08-10 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wat als je partner geen kinderen wilt? [en jij wel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:21

Vroegah was je ook een ouwe vrijster als je op je 23e nog geen vent aan de haak geslagen had, nu is dat de leeftijd dat veel mensen eens gaan beginnen met zich te settelen na een druk en wild studentenleven, of nog later :=

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Re: Wat als je partner geen kinderen wilt? [en jij wel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:24

Is dat dan zo erg :)? Blijkbaar zijn de behoeften van wat iemand wil op een bepaalde leeftijd veranderd. Zo zijn er wel meer dingen die veranderen met de tijd...

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:24

Sammie schreef:
30-35 is lichamelijk oud (dwz voor je lijf, je hebt dan echt al veel meer risico voor het e.e.a)
Dit in je achterhoofd houdend zou echter geen belemmering hoeven te zijn als je ze op die leeftijd nog wel zou willen. Vind ik.

Even kijken wat we hier nog niet hebben gehad :D De een wel, de ander niet, de een dwingen, samen wel, samen niet...

Ah...

Wie zou er een kind 'willen' om de partner een plezier te doen, én

Wat als je partner per ongeluk de pil vergeet/ de pil juist wel slikt terwijl je geen kinderen wil/wel kinderen wil?


Ik vind het wel grappig om te lezen dat mensen hier 20-23 jong vinden en och je hebt nog zat tijd. Vroeger was dat dé leeftijd.. := Nu is het gemiddeld 32,6 ofzo voor een eerste kind. 40 hoor je ook steeds meer. Dat vind ik vrij oud :=


hmmmm, die laatste nog even meepakken in de discussie dan? ;-)
Als je, je partner zoiets 'flikt' vind ik niet kunnen. Als je niet dezelfde wens hebt wat betreft kinderen; ben dan ook flink genoeg om hier samen een knoop over door te hakken. En gun de ander dan een kans op een leven op zijn manier en jij met jouw wensen als je er samen niet uit komt, maar niet achterbaks daarin meetrekken, bah....
(zie ook mijn post op de eerste pagina).

Wat betreft de leeftijd; in mijn omgeving is de eerste rond je 30ste 'normaal' (studeren, samen wonen, werken, reizen en nog meer werken, voor je het wee tben je 30 :D ). 2de helft 30 neemt het risico voor moeder en kind wel snel toe. Tja en als je eenmaal op je 31ste beslist dat je 2 of 3 kids wil, is natuurlijk geen garantie dat dat op je 35ste ook gelukt is.....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:28

Om op dat laatste even in te haken (en omdat het mij te binnen schiet) Vanmorgen op het nieuws: Voor vrouwen zou het mogelijk moeten zijn om gezonde eicellen in te laten vriezen zodat ze later gezonde kinderen kunnen krijgen. Alsdus een of andere kamerdodo..

Imo toch wel het toppunt van decadentie.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:30

Biologisch gezien is de ideale leeftijd zo tussen 20 en 25. Maar de meeste geraken daar wel niet meer aan. De gemiddelde leeftijd van eerste kind ligt ergens rond de 28 (in Vlaanderen toch). En dat komt door vooral door veranderende tijden. Vroeger was je inderdaad abnormaal als je op je 25ste niet getrouwd was. Vroeger moest je ook niet denken aan geen kinderen, dat was geen keuze. Bij een gezin waar de kinderen lang wegbleven, kwam de pastoor wel eens polsen wat er loos was.

Maar later zwanger worden gaat zeker ook nog. Als je pas 30 bent, geen enkel probleem. Pas als je de 40 nadert ga je toch eens drie keer extra moeten nadenken, omdat het risico op complicaties zoveel groter wordt (vooral het krijgen van een kind met Downsyndroom stijgt aanzienelijk na je 40ste).

Daarom denk ik ook dat als je nog maar een jaar of 20 bent, en je komt in een relatie waarbij de een nee zegt en de ander ja, er nog niet geheel iets verloren moet zijn. Op al die jaren kan er veel veranderen naar beide richtingen toe. Maar als je op je 30ste rondloopt met een hyperkenetische biologische klok en je komt iemand tegen die al heel zijn leven blijft roepen dat hij/zij absoluut géén kinderen wil, heb je geen tien jaar de tijd meer om te hopen dat hij/zij toch nog van gedachte veranderd en kan je beter meteen korte mette ermee maken imo;

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:37

Vroeger heb ik altijd gezegd dat ik geen kinderen wou, maar hoe ouder je wordt (en je krijgt grappige verhalen van je collega's te horen enzo) begint het wel een beetje te keren.

Voor mij persoonlijk hoeft het niet (zeker nu nog niet, eerst een huisje kopen, wat settelen en dan zullen we wel zien) dus als er geen komen zou het - zoals ik er nu naar kijk - geen probleem zijn.

Mijn tante wou wel graag kinderen, nonkel niet, tante heeft ervoor gekozen om bij men nonkel te blijven maar ze mist wel iets in haar leven, hoewel ze wel gelukkig zijn. (dus we hebben al een oppas :Y) )

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:40

Sammie schreef:
Wie zou er een kind 'willen' om de partner een plezier te doen, én

Wat als je partner per ongeluk de pil vergeet/ de pil juist wel slikt terwijl je geen kinderen wil/wel kinderen wil?

1ste: ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat ik nooit zo'n persoon ga worden. Een kind is een levend wezen en de toekomst van morgen, en dat verdiend alle échte liefde die het kan krijgen om er zo goed mogelijk een goed mens van te kunnen maken. Het is geen schilderij wat je in je huis ophangt om je man te plezieren terwijl jij het eigenlijk afschuwelijk vindt. Ik heb niets met kinderen, maar dat wil niet zeggen dat mijn haat zo groot is dat ik ze wens op te schepen met moeders wiens enige beweegreden om er eentje krigjen was "omdat mijn man het zo graag wilt" :P (trouwens, het is sowieso een feit dat een kind geen relatie kan redden).

Bij per ongeluk de pil vergeten. Als het écht per ongeluk is, dan denk ik toch dat ik er als ik een man was serieus over zou nadenken en als het lot dat nu eenmaal beslist heeft, ik het toch maar zal aanvaarden(tenzij de relatie sowieso al stroef ging). Toch beter proberen dan, de andere partner heeft er ook niet voor gekozen een kind te krijgen, samen gemaakt dus samen de verantwoordelijkheid. Het wordt uiteraard een heel ander verhaal als dat "per ongeluk" niet zo per ongeluk was.

En mijn mening over de pil wel stiekem slikken terwijl je weet dat je partner een grote kinderwens heeft heb ik al gegeven, achterbaks :+ . Iemand stiekem zijn leven met kinderen ontnemen uit pure egoïstische redenenen (kan me er geen enkele andere bedenken dan dat je bang bent dat hij je gaat verlaten als hij weet dat je geen kinderen wilt), is even erg als iemand stiekem met een ongewild kind opzadelen.

Ladyson

Berichten: 3232
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Wat als je partner geen kinderen wilt? [en jij wel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:49

Misschien meer een toevoeging nog op pagina 1 maar voor de TS (en evt anderen) wil ik toch nog een voorbeeld laten zien hoe het kan bijdraaien. Mijn moeder (toen ooit hippie) vond de wereld te slecht om kinderen nemen en wilde zich zelfs laten steriliseren. De arts heeft dit afgeraden, op haar 32ste kwam een keerpunt en moest en zou ze een kind krijgen, en vanwege biologische tijdklok moest het snel ook, aangezien ze vrijgezel was.

En zelf ((nog?) geen kinderwens) probeer ik toch altijd een vriend te zoeken die geen extreme kinderwens heeft.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:50

'per ongeluk' hoorde tussen haakjes. Ik lees wel eens van dat soort verhalen (in van die blaadjes- dus in hoeverre het waar is := ) Ik denk dat jezelf alleen maar tegenkomt later. Idd zeker als de partner er achter komt. Je legt iemand idd iets op of ontneemt iemand iets bewust. Wat betreft het eerste (vergeten) zou je nog kunnen bedoezelen. Het laatste (wel slikken) is imo echt struisvogelpolitiek. Op een gegeven moment gaat hij toch denken waar blijft de zwangerschap, dus wat is het 'probleem'. Samen naar de dokter en dan :=

Steriliseren bij de vrouwen die nooit kinderen hebben gehad doen ze volgens mij tegenwoordig niet eens (meer). Omdat het terugdraaien haast niet gaat en als de operatie wel lukt is het 'succes' ervan erg laag (dwz dat je weer wél kinderen kan krijgen)

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Wat als je partner geen kinderen wilt? [en jij wel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:54

Ik ben nu 26. Ik zal geen partner hebben die geen kinderen wil, want voordat ik ook maar iets met een jongen begin wil ik graag een antwoord op deze vraag. Wil hij geen kinderen.... Dan begin ik er niet eens aan!
Ik vind het zonde om mijn (kostbare) vrije tijd te besteden aan iemand die geen kinderen wil.

Kukkie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:55

Sammie schreef:
Om op dat laatste even in te haken (en omdat het mij te binnen schiet) Vanmorgen op het nieuws: Voor vrouwen zou het mogelijk moeten zijn om gezonde eicellen in te laten vriezen zodat ze later gezonde kinderen kunnen krijgen. Alsdus een of andere kamerdodo..

Imo toch wel het toppunt van decadentie.


Sammie, dat heeft voor sommige mensen niets met decadentie te maken.
Ik bijvoorbeeld wilde op mijn 30ste een kind, maar vriend niet. Daarna heb ik geen geschikte partner meer gevonden. Maar de tijd tikt wel genadeloos door.
Als dit 5 jaar eerder al mogelijk was geweest, had ik er zeker gebruik van willen maken. Want de haast die je voelt als je kinderne wilt met een tijdbom in je nek is killing voor elke relatie die je aan wilt gaan. En zo'n relatie komt dan ook niet van de grond. Als je dan wat rustiger kan worden van het idee dat je gezonde eitjes ergens hebt, scheelt dat meer dan de helft.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:57

Steentje schreef:
Mijn nicht was ruim 7 jaar samen met haar vriend, en ze hielden heel veel van elkaar, maar het liep stuk omwille van deze vraag. :)
Zij wilde dolgraag kinderen, en hij absoluut niet.

Met pijn in haar hart, heeft ze toch een punt achter die relatie gezet.
Haar kinderwens was haar op dat punt toch meer waard, en dus heeft ze voor haar eigen wens gekozen. :j

Inmiddels is dat ruim 6 jaar geleden, en ze is nu 30, en heeft nog steeds geen kinderen..
En om eerlijk te zijn, denk ik ook niet dat dat nog zal gaan gebeuren..


Ik ken jouw nicht niet, maar ik moest hier toch wel even om lachen := Als je 30 bent, ben je nog niet bejaard of uitgerangeerd, hoor ;) Dan heb je nog minstens 10 jaar de tijd om een of meerdere kinderen te krijgen...

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:57

Heino schreef:
F_Orumster schreef:
Lieveli, ik vind een leeftijd 30-34 heel mooi hoor~!! Tijd zat.

Oeh dat vind ik erg oud! Sowieso lijkt het wel alsof vrouwen gemiddeld steeds later aan kinderen beginnen. Hoop zelf rond mijn 25e moeder te worden :)


Dat is voor mij al over 2 jaar! Ik krijg acuut allergiebultjes! Ik wil nog heel veel reizen voor die tijd!

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:58

Mijn tante was overigens 40 met de eerste, en 42 met de tweede.

Anoniem

Re: Wat als je partner geen kinderen wilt? [en jij wel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:00

lieveli: Ik ben ook 23 en voel mij heeeel erg oud. Zeker nu omdat van een paard gevallen ben en helemaal uit elkaar ben gevallen haha.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:01

Dat doet me denken aan wat mijn moeder gisteren toevallig aan het vertellen was. Ze was 28 toen ze mijn zus kreeg (ouder dan ik), en ze heeft toen mijn zus jong was altijd moeten aanhoren dat ze een oude moeder was, dat alle ander kinderen hun mama's toch jonger waren (tja, mijn zus is nu niet bepaald de meest subtiele persoon en zeker niet als kind), en dat ze later zéker veel jonger moeder zou worden, want ze wilde dat ze een "jonge moeder" was voor haar kinderen.

Intussen is ze dus 26 geworden, vrijgezel en woont nog thuis. Of over hoe dingen soms niet gaan zoals je ze plant :') :D .

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:01

Volgens mij had dit meer te maken met het feit dat vrouwen dan eerst flinke carriere willen (kunnen) maken en dan aan kinderen willen beginnen. Tegen de tijd dat ze dat 'willen omdat carriere hoogtepunt is ofwel nu moet het er van komen' zijn ze tegen of over de 40.

Is BOM/eenouder adoptie/spermabankdinges niks voor jou geweest dan? <Vraag is voor kukkie>


Ergens vind ik het wel erg raar om aan het begin of voor een relatie te vragen wil je kinderen? Het is iets waar je pas veel later aan begint (samen), misschien kom je niet eens op dat punt met die persoon. Ik zou mij net een legbatterij-kip voelen. Je kiest toch iemand omdat je die persoon leuk/aardig/grappig vindt? Maar goed zal wel weer komen omdat ik dat gevoel van 'ik mot kids ha' niet heb. :D

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:04

lotjaa93 schreef:
Misschien meer een toevoeging nog op pagina 1 maar voor de TS (en evt anderen) wil ik toch nog een voorbeeld laten zien hoe het kan bijdraaien. Mijn moeder (toen ooit hippie) vond de wereld te slecht om kinderen nemen en wilde zich zelfs laten steriliseren. De arts heeft dit afgeraden, op haar 32ste kwam een keerpunt en moest en zou ze een kind krijgen, en vanwege biologische tijdklok moest het snel ook, aangezien ze vrijgezel was.

Mijn zus en ik waren tegelijk zwanger, ik 26, zij 36. Tot haar 35e wilde ze geen kinderen, hield niet zo van kinderen, wou gewoon lekker paardrijden. Ineens rammelende eierstokken en toen waren we dus tegelijk in verwachting. Maar dat is niet iets waar je vanuit moet (kunt) gaan. het is alleen wel zuur met van die verhalen van zij kinderwens-hij niet, zij verbreekt de relatie en eindigt kinderloos omdat ze geen relatie meer krijgt, hij heeft met zijn nieuwe vrouw wel een gezin..

Kukkie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:06

Sammie, het onderwerp kinderen is ook altijd te vroeg. Dat verandert niet. Maar het is soms te laat in je leven om het er niet over te hebben, van tevoren.

En wbt je vraag, ik ben gelukkig al bezig met een manier die voor mij misschien werkt. Uiteraard heb ik alle opties bekeken en overwogen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:07

Sammie schreef:
Steriliseren bij de vrouwen die nooit kinderen hebben gehad doen ze volgens mij tegenwoordig niet eens (meer). Omdat het terugdraaien haast niet gaat en als de operatie wel lukt is het 'succes' ervan erg laag (dwz dat je weer wél kinderen kan krijgen)

Ze mogen je geen behandeling weigeren, wat ze wel kunnen is je doorverwijzen naar iemand anders maar ze mogen niet pertinent weigeren.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:18

Dat is fijn om te horen, Kukkie! Tegenwoordig zijn er legio mogelijkheden om een kind te krijgen zonder partner, al kan ik mij voorstellen dat het vele malen leuker (en fijner) is mét partner.

Ik weet niet beter dan dat ze vrouwen zonder kinderen niet behandelen, maar goed dat kan ook een fabeltje zijn natuurlijk. Zal best kans zijn dat er artsen zijn die het dan liever niet doen (en dan idd doorverwijzen).

Overigs.. terugkomend op het onderwerp dan weer. Als ik naar mijn omgeving kijk denk ik dat mannen eerder geneigd zijn om te zeggen dan maar geen kinderen en blijven (als de vrouw niet wil) dan dat de vrouw die wel wil bij een man blijft die niet wil. Ik maakte ergens op p.3 een opmerking daarover dat er wel stellen bij elkaar blijven als er een wel wil en de ander niet. Maar nu ik daar eens overnadenk. Dat zijn wel toevallig allemaal mannen die bij hun niet-willende partner blijven. (waarvan 1 vrouw al 3 kids heeft en geen vierde meer wil)

kelcy
Berichten: 3500
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Wat als je partner geen kinderen wilt? [en jij wel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:22

mijn vriend wil graag kindjes... mijn gezondheid laat het momenteel niet toe... dus op dit moment geen kinderwens.... sowieso is hte bij mij niet zo sterk die kinderwens!
bij mij liever niet als wel mijn vriend is in de toekomst waarschijnlijk veel van huis en waarschijnlijk wonen we dan in het buitenland...... dus niet ideaal..... dus voorlopig staat het bij ons op een nee... en ik ben 25 hij 28

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:23

MarcoBorsato schreef:
Mijn tante was overigens 40 met de eerste, en 42 met de tweede.

Ik vind dat als ik eerlijk ben echt niet kunnen.. De kans op afwijkingen bij je kindje is dan zoooo veel groter, dat vind ik niet eerlijk tegenover je kindje.