Het overweldigende afscheid van Dorine....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:53

Ook namens mij heel erg bedankt voor je schitterende verslag Sandra, nu ben ik er toch een klein beetje bij geweest.

Zo te lezen was het echt een Dorine-waardig afscheid, het is goed zo.

En als ik zo lees hoe Peter en Joost hier allemaal mee omgaan, moet ik meteen weer denken aan wat ik hier ergens van iemand las: Bijzondere vogeltjes komen altijd uit een bijzonder nest. Dat is echt zo... Lovers

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:57

Sandra ik was bij de Avondwake van Dorine en heb daar ook afscheid van haar genomen. Door jouw berichtgeving hier op Bokt heb ik een indruk van de begrafenis kunnen krijgen en hiervoor wil ik je bedanken.Ik heb haar in de kist zien liggen, een vredig gezichtje en met een rozenkrans in haar handen en wetende dat ze nu in Gods handen is, heb ik er nu ook vrede mee, en kan met een glimlach terugdenken aan de Dorine, waar we allemaal zoveel van gehouden hebben. Lovers

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 11:07

Heel erg mooi Sandra!
Het was een enorm warm afscheid met veel eigen inbreng van Dorine. Ze heeft me enorm geraakt, en ik heb veel van haar geleerd. Ik hoop dat ik dat nooit vergeet!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 11:12

Sandra, dat heb je heel erg mooi beschreven! Klinkt als een prachtige begrafenis...

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:57

Ik sluit me aan bij de rest. Prachtig geschreven.

Ik lees dit nu op mijn werk, maar was even 'van de wereld' door je woorden.

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:59

prachtig geschreven, precies zoals het was.
het was een mooie begrafenis...

ook mooi dat die meiden in rijkleding kwamen...

het was een mooi afscheid..
ik kende haar niet IRL maar ben er wel bijgeweest!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 13:55

Sandra, bedankt dat je de moeite hebt genomen, om het afscheid van Dorine hier zo uitvoerig neer te zetten Lovers !
Ook ik kon er niet zijn, maar door jouw verslag heb ik toch een hele goede indruk gekregen!!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:14

Ik zit hier alweer met tranen in m'n ogen!

Heel fijn dat je het zo uitvoerig hebt beschreven!

Jullie allemaal heel veel sterkte! Knuf!

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 17:01

Wauw, wat mooi neergezet, nu heb ik toch een beetje een idee hoe het was Lachen
Mooi verslag Sandra!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:48

Heel mooi verslag Sandra. Heb sommige stukken met tranen in mn ogen gelezen...

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:52

Ik kan niet meer dan me aansluiten bij de rest, je hebt het prachtig verwoord.

Het was een mooie dag zo te horen.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 21:10

Honeybee schreef:
De woorden die er in voor kwamen waren:
Ik hoef geen al te grote steen..
En toen de tekst die erop moest komen te staan.

en ik niet meer weet wat er nou precies op dat briefje stond.


ze wilde graag begraven worden,met een kleine steen waarop staat:ik heb genĂ³ten

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 22:55

Wat mooi geschreven... Verdrietig
Ik ben net terug van vakantie, en lees net dit vreselijke nieuws, en vind het heel fijn dat ik zo een beeld heb hoe mooi het afscheid was.
Ik moet het echt nog bevatten...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:54

Ik ben nu al drie keer aan een stukje tekst begonnen, mar weet gewoon niet wat ik moet schrijven. Ik vind het 'fijn' dat jullie dit verslag op bokt hebben gezet. Ik kon niet naar de begrafenis komen, maar krijg zo toch het gevoel dat ik afscheid heb kunnen nemen. (Doordat Bokt zo goed vertegenwoordigd was) Dus.... alle bokkers, bedankt.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 22:28

Bedankt voor alle complimenten.
Eigenlijk was ik het allemaal gewoon wat van me af aan het schrijven. Dat wil namelijk nog wel eens helpen. Maar ik ben blij om te horen dat jullie (vooral diegenen die niet geweest zijn) hier ook wat aan hebben. Knipoog
Thnx....

Joost
Berichten: 27
Geregistreerd: 15-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:29

Zoveel tranen, mensen ik snap het wel maar we moeten verder neem de ervaring mee en geef het een plaatsje in je leven. Toch kan ik het niet laten De meeste kennen me als iemand die altijd tijd heeft voor een grapje
Hier komen er twee ok??

1 niet huilen achter je computer straks krijg je nog kortsluiting

2 als jullie nog meer huilen staat er zoveel zout water in je kamer dat jullie de paarden moeten inruilen voor.....

Zeepaardjes natuurlijk

groetjes Joost en Monique

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:28

Je kan wel zien dat jij de broer van Dorine bent, herken veel van wat je schrijft, zo had zij het ook kunnen schrijven Knipoog
Moet je koesteren, dat positieve en vermogen om te relativeren, het heeft Dorine er ook door gesleept op heel veel momenten denk ik. Lachen

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:32

je haalt me de woorden uit de mond, Cody Lachen

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:38

Goed geschreven Cody. Ik had het al gelezen, maar wist niet ho ik reageren moest, en jij hebt het geschreven zoals ik t bedoel!!!

Esther

Berichten: 4146
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:14

Een mooi verslag van woensdag. Ik kon woensdag jammer genoeg niet komen. Lips are sealed

Gisterenavond hebben Rocamor en ik ieder een rode roos gehaald en zijn we naar de begraafplaats geweest om de rozen bij Dorine te brengen. We troffen daar een vriendin van Dorine, waar we wel bijna 2 uur mee hebben staan praten. Volgens mij was dit boze opzet van Dorine, bij haar kon je ook nooit weg komen omdat er nog zoveel te praten was.

Mijn gevoel zegt me nu ook dat het goed is, de tijd die Dorine gegunt was heeft ze goed gebruikt. Ik denk dat dat een boodschap is van haar die je met je mee moet nemen. Geniet van iedere dag die je hebt!

Thanks Dorine voor deze wijze les en geniet van alles waar je nu ook bent! Lovers

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 17:57

mooi opgeschreven, honeybee. sterkte!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:12

Wat mooi omschreven zeg! Ik kon er helaas niet bij zijn omdat ik op vakantie was, maar ik heb nog heel erg getwijfeld of ik zou gaan of niet, maar het was zo ontzettend omslachtig, dat het beter leek om voor mijzelf afscheid te nemen en eventueel nog eens een bezoekje te brengen aan haar graf.

Ik ben blij te lezen dat het zo'n ontzettend mooie uitvaart was, dit heeft ze echt verdient en de nabestaanden ook. Ik heb nu een redelijk goed beeld hoe het allemaal is verlopen en toch wat spijt dat ik er niet bij heb kunnen zijn.

Peter, Cerise, familie, vrienden, kennissen, bokkers, etc. heel veel sterkte bij het dragen van dit verlies en veel genot toegewenst bij de glimlach van jullie herinneringen Lovers

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 11:22

Ik ben blij met je verslag. ik heb er zelf allemaal niet bij kunnen zijn wegens familie omstandigheden met ook een sterfgeval tot gevolg. Ook kanker, ook ziektebed en een paar dagen na Dorine ook gestorven. Ik heb gisteren de begrafenis gehad. Nu weet ik in ieder geval toch een beetje hoe het gegaan is.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 11:39

Gisteravond heb ik het Dorine-forum zitten bijlezen. Kon toen even de woorden niet vinden om te reageren op dit topic, doe nu een nieuwe poging.

Sandra, wat ontzettend mooi en indrukwekkend geschreven! En Joost, aan je grapjes kun je wel zien van wie jij familie bent... Knipoog

Mijn onderschrift is een citaat dat steeds door mijn hoofd flitst als er afscheid moet worden genomen van iets of iemand. Afscheid nemen is vaak onvermijdelijk, maar probeer in je herinnering de positieve dingen mee te nemen. Sterkte voor iedereen die Dorine heeft gekend!

rosaq

Berichten: 77
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 01:02

[edit:BartVB]Enorme quote verwijderd[/edit]

wie is dorien?