Fitnessen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Fitnessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 16:17

Mijn fysiotherapeut heeft mij aangeraden te gaan fitnessen :S leuk en aardig dat neem ik me al twee jaar voor maar ik heb er eigenlijk geen tijd voor en om dan zo'n megaduur lidmaatschap te betalen vind ik ook zoiets. Want je moet waarschijnlijk op uur en tijd en dat gaat niet in mijn leven.
Hij zegt dus dat ik buik/rugspieren moet trainen omdat die te slap zijn. Daarbij nog wat krachttraining en conditietraining. Bestaat er wel zo'n apparaat wat dat allemaal in 1 heeft denk ik dan??? Want tja thuis kun je dat tussendoor doen. Anders moet je je weer omkleden naar de sportschool gaan en op uur en tijd daar staan en alleen is ook maar zo alleen........
Iemand een idee en wat dat kost?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:26

rug- en buikspieren kan je ook trainen door je op te drukken bijvoorbeeld. kost niets.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:09

Ideetje: Thuis trainen voor de TV. Tegenwoordig zijn er best goede videobanden te koop met trainingssessies, aerobic, fitness en dergelijke. Dan wordt je begeleid (okee, niet persoonlijk, maar je staat in elk geval een goed programma te doen met warming up én cooling down!) Je doet het thuis, het is leuker dan zelf oefenen en je kan het ieder moment doen. In Amerika zweren ze erbij!
Eén tipje: koop de banden niet bij Marktplaats (haha zie andere topic van mij) Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:28

De fysio verplicht je opzich tot niks, maar raad je wel iets aan wat dus goed is.
Thuis kan je nooit goed trainen, of je moet een zaaltje met apparaten hebben Haha!

Opzich dus weinig keus, als je toch alles (goed) wilt doen moet je toch naar de sportschool.
Megaduur lidmaatschap? Ik betaal 35 euro in de maand voor zo vaak ik wil.
Natuurlijk is dat niet zo bij elke sportschool, maar er is er vast wel een te vinden in de omgeving.

Er is geen enkel apparaat wat alles doet. Conditie training en kracht training heb je al niet samen.
Buik zou je nog een beetje kunnen doen met roeien, een beetje buikoefening en conditie. (dus een soort van twee in een)
Buikoefeningen met gewichten, doen wel krachttraining en je buikspieren.