Kippen

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

EvaC

Kippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 17:12

Wij krijgen binnenkort kippen, nou was mijn vraag of kippen ook last hebben van wormen in hun darmen? Zo ja, moeten ze dan ook een wormkuur hebben of kan je hier wat anders aan doen?

Waomi (Elcaro x Elmero B)
Bekijk ook eens mijn advertenties op de BoktMarkt

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 17:21

Hoeft niet 1 keer per week karnemelk geven Inplaats van Water....dat is zeer goed voor hun!

Ik gebruik het zelf ook voor mijn kippen....

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 17:49

Oke..Hartstikke bedankt ik kon het namelijk echt nergens vinden

Waomi (Elcaro x Elmero B)
Bekijk ook eens mijn advertenties op de BoktMarkt

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 18:38

Geen probleem, als een kip ziek is dan geven we ze altijd karnemelk, dan vleuren ze in een mum van tijd op!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:29

O Lachen

Hoe kom je daar bij dan , karnemelk , dat verzin je toch niet zomaar Haha!

Bij ons dunt de kippenpopulatie aardig uit nu , kippen beginnen een beetje bejaard te worden Haha!

Misschien dat er met wat karnemelk nog wat van te maken valt Knipoog

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP www.fijn-zadel.nl NU GRATIS VERZENDEN VANAF 50 EURO.
Heb je een vraag over een Barefoot-zadel? Kijk eerst even *HIER* Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm, Biothane teugels in allerlei kleuren. *\o/* Klik hier

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 07:28

Er zijn ook ontworkingsmiddelen voor kippen. Met kippen kan er zoveel gebeuren, in Someren zit een DA praktijk die zich alleen met kippen bezighoudt. Die zal nu wel in de problemen zitten met de vogelpest, maar goed. Ik dacht dat een kip een aantal jaren geleden 1 gulden per jaar aan DA kostte. Die praktijk deed echt miljoenen kippen.

Verder: kippen veel groen geven, boerenkool vinden ze ook heerlijk.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 07:40

Ik heb nog nooit gezien dat mijn kippen wormen hebben, maar wel luis!! Jakkie, dat is echt vervelend, vooral omdat ze mij ook heel lekker vinden... Eens per half jaar met U2 het hok schoonmaken en ook de legkastjes en zitstok(ken) en je bent er weer even van verlost...

Die van die karnemelk moet ik toch even onthouden!!! Haha!

Achilles Spr. B+20 Dr. L1+21 L2+17 M1+2!!
Olivius Dr. L2+15 M1+13, M2+15, Z1+10, Z2+2, promotie naar P-paard!!!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 11:38

wij gaven onze kippen altijd knoflook, helpt ook tegen de wormen en ze vonden het erg lekker. Zet je trouwens ook nog een keertje foto's van de kippies neer? Ik vind kippen nl helemaal te gek, jammer dat ik er zelf geen plaats voor heb anders wist ik het wel Knipoog

Niets zo charmant als een paard aan de wand: (zie profiel of hiervoor portretten en naambordjes)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:23

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:20

imker schreef:
Ik heb nog nooit gezien dat mijn kippen wormen hebben, maar wel luis!! Jakkie, dat is echt vervelend, vooral omdat ze mij ook heel lekker vinden... Eens per half jaar met U2 het hok schoonmaken en ook de legkastjes en zitstok(ken) en je bent er weer even van verlost...

Die van die karnemelk moet ik toch even onthouden!!! Haha!

en ik wil hier nog aan toe voegen dat wij ook eens per half jaar de kippen inspuiten tegen luizen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie