Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen voor twee personen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desperado_

Berichten: 1517
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen voor twee personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:00

Wij (ik en mijn moeder) zijn ongeveer 78 +- euro in de week kwijt aan noodzakelijke boodschappen.
Af en toe gaan we nog eens naar de snackbar of een chinees dan is het uiteraard wel iets duurder.

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:05

ik ben meestal zo'n 40 euro per week kwijt. Soms eens meer, dan weer wat minder.
Spul voor de dieren zit hier niet bij gerekend en meestal moet ik tussendoor nog wel een keer brood halen.

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen voor twee personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:05

ik zou eerder ergens anders op bezuinigen dan op eten. eten zorgt voor de energie die je gehele dag nodig hebt.

zou dan eerder de termostaat wat lager zetten in de winter en water besparende douchekop nemen kleding kopen in de uitverkoop enz.

maar ontopic wij zijn ongeveer 60 a 65 euro kwijt per week ex wasmiddel enz. koop vaak aanbiedingen bij kruitvat voor douchegel en shampoo enz.

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Re: Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen voor twee personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:40

€ 100,00 per maand? Wij geven € 100,00 per week uit aan eten :\

Ik vraag mezelf echt af hoe mensen voor € 35,00 per week boodschappen doen, wat eten jullie in die week dan zoal? Ben ik heel erg benieuwd naar! :)

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:01

Eigen merk van supermarkt is vaak idd goedkoper dan Aldi of lidl :j kom daar voornamelijk voor BBQvlees :9

Ik koop het meeste bij Jumbo ook het brood is daar goed te eten en kost een euro voor een heel boerentarwe :) (halfjes zijn iets duurder, dus je spaart uit als je er zelf halfjes van maakt :+ )
Verder koop ik huishoud artikelen vaak bij Aktion of in de aanbiedingen bij drogist of zo...
Fruit en groenten koop ik vaak rechtstreeks bij de boer dat is goedkoper en lekkerder :j We hebben een groentenboertje in het buitengebied die gewoon aardappelen, seizoensgroenten en eieren verkoopt meestal ook appels en soms wat ander fruit en verder hebben we hier een kersenboer en aardbeientrekmuur :9

Wil je echt zo goedkoop mogelijk uit zijn dan is het denk ik het voordeligst om de folders in de gaten te houden en te shoppen bij de super waar t in de aanbieding is ;)

O ja ben voor 2 personen zo'n 50-70 euro per week kwijt :) (sommige dingen wel merk :o ) en is dus ook een beetje afhankelijk van hoeveel drinken/ soort vlees en dingen die niet wekelijks op gaan en dus maar af en toe koop.

Kattenbak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Inside the box

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:29

Ik vind het toch wel leuk om uitgebreid op te schrijven wat wij kopen van ons boodschappengeld.

Wij geven per maand tussen de 300 en 400 EUR per maand uit. Wij houden van gezond, maar lekker eten. Wij zijn met 2 volwassenen en 2 grote katten.

Dit is inclusief kattenvoer (35 EUR per maand), douchegel, tandpasta, wasmiddel, vaatwastabletten, schoonmaakmiddelen enzovoort. Kattenvoer komt van de dierenwinkel vandaag. De douchegel/shampoo/vaatwastabletten haal ik meestalbij de Action. Tandpasta van Sensodyne vanwege mijn gevoelige gebit. Maar vaatwastabletten en wasmiddel wel een A-merk (alhoewel het wasmiddel van Lidl top is!), maar altijd in de aanbieding. Toiletpapier ook. Ook koop ik als ik bij de Lidl kom altijd een paar pakken vochtige schoonmaakdoekjes en een voorraad schoonmaakmiddelen zoals bleek, allesreiniger, ruitenreiniger enzovoort.

Ontbijten doen we wel thuis en dat is altijd brood met bijvoorbeeld hagelslag of pasta, onze voorkeur gaat in de ochtend uit naar zoet. Ook zijn er altijd wel crackers in huis, zeker omdat dit lang houdbaar is en dus handig om in voorraad te hebben.

Daarna gaan we naar het werk en naar het werk nemen we altijd tussendoortjes mee zoals pakjes drinken (Roosvicee en chocolademelk) en tussendoortjes (Liga fruitkick, ontbijtkoek, crunchy sticks, Sultana).

De lunch halen we altijd zelf, mijn vriend luncht in de kantine en betaalt dit zelf. Kost hem ongeveer 2,50 per dag, maar hij luncht uitgebreid en luxe. Ik koop vaak een half brood of luxe bolletjes met een simpel belegje zoals eiersalade of ossenworst/filetamericain. Vaak met een zuiveldrankje zoals Yoki of halfvolle melk. Dit betaal ik zelf maar pin het soms ook van de gezamelijke rekening.

Dan het avondeten.

Wij eten elke dag verse groenten. Onze voorkeur gaat uit naar ongesneden groenten omdat zelf snijden veel smaakvoller is. Wij zorgen ook voor ruim voldoende groenten bij de maaltijd. Wij letten er dus echt op dat wij allebei ongeveer 200 gram verse groenten per dag binnen krijgen.

Aardappelen kopen we deels voorverpakt (krieltjes), stoomaardappelen van Celavita en deels 'vers'. Voorkeur gaat uit naar jonge aardappelen, omdat je deze goed in schil kunt koken of bakken. Rijst en pasta kopen we gewoon van het huismerk.

Vlees eten we niet veel soorten van. Alleen gehakt en dit halen we bij de slager wekelijks in de aanbieding. Voor de rest vegetarisch (burgers, balletjes, gebakken/gekookt ei of tofureepjes bijvoorbeeld) en vis (eigenlijk allemaal diepvries zoals tilapia en vissticks)

Verder sauzen zoals whiskeycocktail, mayonaise, ketchup en curry zijn allemaal van A-merken. De kruidenmixen voor nasi en bami bijvoorbeeld is maar net waar ik trek in heb, geen voorkeur naar A-merk of huismerk. Pastasauzen hebben we een paar favorieten, Bertolli sauzen in zak of die van de Lidl.

En natuurlijk croutons en slasaus mogen niet ontbreken! :D

Cola light en cassis zijn van A-merken, maar thee en sapjes mogen best huismerken zijn, net zoals bij koffie. O ja, Red Bull wordt hier ook 1 a 2 keer per week gedronken. Koekjes en chips halen we waar we trek hebben, niet merkgebonden en kan ook zomaar een stokbroodje met kruidenboter zijn. Alcohol drinken we in huis niet vaak, maar ook dat is gewoon van Heineken. Malibu koop ik wel in de nepvariant, maar drink ik zelden.

In het weekend halen we vaak wat extra beleg zoals achterham, lekkere kaas, filet americain van de slager enzovoort. En een pak zuivel zoals Yomild.

Ennnnn voor de rest hebben we altijd yoghurt en/of vla of een ander toetje in huis.

Nou beter beeld kan ik bijna niet geven denk ik :-)

tamara16
Berichten: 1555
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Drachten

Re: Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen voor twee personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:49

ik weet zo niet eens wat ik per week uit geef
de honden voeding hoef ik maar eens in de 3 maand (7,5 kilo zak van nutro, franse bulldog) betaal dan wel 34,95

het brood koop ik vaak bij de poeisz, gewoon omdat wij het daar lekkerder vinden
voor de rest ga ik wel eens naar dirk, jumbo of aldi
mijn vriend is taxi chaffeur,dus veel onregelmatige werktijden en ik zelf ben een moeilijke eter.
wasmiddel koop ik meestal als het in de aanbieding is, laatst 3 pak wc papier bij het kruidvat gehaald.
let wel op aanbiedingen,

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:14

Ik denk dat wij zo'n 50 euro per week uitgeven.. en we eten gewoon (bijna ;) ) elke dag verse groente. Maar we halen alles bij de supermarkt en gaan normaal gesproken niet naar de bakker, groenteboer, slager.
Van sommige spullen huismerk (wasmiddel, cola, sausen enzo), andere dingen wel A merken.

En we hebben nu even geen huisdieren, dat scheelt ook..

Moeni11
Berichten: 796
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:17

stef schreef:
x_kellebell schreef:
Groente en fruit op de markt halen scheelt ook een hoop geld!


Ten opzichte van de groenteboer misschien, maar niet ten opzichte van de supermarkt :n


Qua kwaliteit wel degelijk. Vind het in de supermarkt vaak niet zo best en ga ook liever naar de markt of naar de groenteboer. Of de turk :D

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:25

ik was gisteren 40 euro kwijt voor 4 dagen voor 2 volwassenen en 2 kinderen en de katten
en dan eten we gebakken aardappels zelf gemaakt
spinazie
andijvie
spaghettie
dus maandag pas weer boodschappen doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:28

Ik zie dat sommige mensen wel met 2 maten meten hoor. De één rekent het wasmiddel etc. mee, de ander niet. De één rekent de huisdieren mee, de ander niet (als die er al zijn natuurlijk). :)

Zelf maak ik altijd een begroting voor wat er op de gezamenlijke rekening moet worden gestort. Hier begroot ik de beesten apart, maar wasmiddel etc. wel in de boodschappenkosten. Dan kom ik uit op zo'n 300 euro per maand. Dat klopt ook als ik kijk naar wat ik uitgeef (vergelijkbaar met Kattenbak).

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:30

Ik kom uit op €60,- eten/drinken/ dieren voer en €20,- rookwaren. Dus voor levensmiddelen alleen zo'n €240,- per maand voor twee mensen.

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:31

Laat ik zeggen €60 gemiddeld per week, dat is incl. drinken/brood/vlees/huishoudelijke artikelen die toevallig dan nodig zijn (wc papier, vaatwastabletten) voor een week voor 2 personen. Excl. dierenvoer (wat ik niet als boodschappen zie, gezien ik dat niet bij een supermarkt haal)

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:34

ik bereken alles in mijn ''boodschappen''
ook dierenvoer want je moet het toch uitgeven
net als wasmiddel etc
als je gewoon weet wat je voor alles kwijt bent in de maand en dat apart houd moet het goed komen
tenzei je rekeningen hoger zijn dan je inkomsten ja dan heb je een probleem

Clauwtje

Berichten: 1150
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Brielle

Re: Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen voor twee personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:35

Ik volg dit ook even :)
Wij hebben straks een budget van 450 per maand, incl roken en huishoudelijke dingetjes...dus ga nu even t hele topic doorlezen kijken of het redelijk is...

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:53

Clauwtje schreef:
Ik volg dit ook even :)
Wij hebben straks een budget van 450 per maand, incl roken en huishoudelijke dingetjes...dus ga nu even t hele topic doorlezen kijken of het redelijk is...


450 euro moet echt wel te doen zijn hoor voor 2 personen
dat gebruik ik bijna voor mijn hele gezin
zal misschien 50 euro verschil in zitten

Clauwtje

Berichten: 1150
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Brielle

Re: Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen voor twee personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:54

Ja ik geloof ook best dat we dat redden hoor! Maar ik weet niet echt waar ik op kan rekenen, het zal een mix worden tussen de aldi en super de boer denk ik, en ik hoop dat we ook wat overhouden haha :D

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:59

gewoon een vast bedrag per week nemen en daar niet boven gaan zitten
ik geef altijd als tip om het geld dan contant te pinnen
want dan kan je zien wat je uit geeft en wat je over heb na een week doe je in een potje
spaar je ook nog extra voor als je een keer extra kosten heb

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen voor twee personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:03

Wij zijn voor 2 personen gemiddeld 70 a 80 euro per week kwijt bij de Jumbo (incl schoonmaak etc).
Ik persoonlijk vind niet dat je moet gaan bezuinigen op eten en drinken.
Ik bezuinig liever op andere dingen dan het eten wat we nodig hebben...

JodieR
Berichten: 2289
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:05

Wij zijn gemiddeld 200 euro per maand kwijt.
Wasmiddel, schoonmaakartikelen etc niet meegerekend.
Dus puur wat je een week lang eet.

@ Griebels : Ik kijk altijd wel hoe duur het is, dus besparen doe ik wel, maar meer op voordeelpakketen vlees te halen, of aanbieding en daarna het in de vriezer te leggen. Deed ik dat niet was ik denk ik net zoveel als jou kwijt.

Sjaap
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:20

Vriend en ik proberen het per maand van 270 euro te doen, maar vaak redden we dat net niet en zitten we toch rond de 300.

Ik ga niet meer naar de AH (alleen voor de boterhamworst :P) maar naar de Jumbo, en dat scheelt een hoop.

Als we in een week geen eters hebben(dus geen alcohol, lekkere hapjes en extra eten), geen wasmiddel/schoonmaakzooi/wcpapier/shampoo hoeven te kopen, dus puur eten, redden we het met 50 euro in een week. Komt er iets van voorgaande bij, zitten we rond de 75.

Als je het red van 100 euro per maand zou ik dat heel erg knap vinden! Lijkt me inderdaad wel echt een sport ja om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen.

Overigens vind ik (op een paar producten na) Lidl/Aldi niet te vreten. Ik weiger ook te bezuinigen op lekkers. We hebben het niet breed, maar mijn stokbroodje kruidenboter savonds, mn kaasblokjes en vriend zijn saucijzenbroodjes geven we mooi niet op. Dan die broek maar laten hangen en dat paar schoenen laten staan.

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Re: Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen voor twee personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:38

De eerdergenoemde € 100,00 per week is dan wel inclusief wasmiddel, drinken, shampoo, natvoer voor de katten, vuilniszakken, schoonmaakspul enzovoort.

Om eerlijk te zijn kopen we alles wel van A-merk omdat...we dit gewoon lekkerder vinden. We drinken veel koffie (Douwe Egberts), we drinken nogal veel (Pickwick thee, Lipton Ice Tea, Spa&Fruit), we houden van 's avonds een nootje, voor 's middags gaan de liga's, Fruitkicks en eierkoeken mee naar school en naar het werk.

Daarnaast eten we (bijna) elke dag gezond met 250 gram groenten, vlees of vis, yoghurt of een ander toetje na en 's avonds af en toe een glaasje wijn. En veel fruit, en dat is helaas niet goedkoop.

eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:46

Wij geven met 2 volwassenen ongeveer 50-70 euro per week aan eten uit.
Dit zijn dus alleen boodschappen, zonder verzorgingsproducten enzo.

Voor 100 euro per maand kan je niet normaal en gezond eten, want laten we eerlijk zeggen: wil je gezond eten, dan betaal je daar ook voor.

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen voor twee personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:52

als ik alles koop (dus ook waspoeder,hondenvoer, luiers e.d.) ben ik rond de 100 euro kwijt voor een week. Natuurlijk hoef ik die "grote" dingen niet iedere week te kopen, dus meestal zit ik rond de 70 euro per week.

Wij zijn met 3 (in de weekenden 4) personen en een hond en een kat.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:19

Grappig topic, hou ik me dus ook altijd mee bezig :D
Ik geef ook teveel geld uit vind ik. Maar mijn vriend werkt van 5 uur s morgens tot minstens 5 uur s middags, en die wilt gewoon lekker wat te snaaien hebben bij zijn biertje, en ja snaai- spul is erg duur! ;)
Ik haal meestal bij de Deka markt, Lidl en ga naar de AH voor de merken als Senseo, vleeswaren en chip's en zo.
Ik geef minstens E80/ E90 per week uit. Exclusief diervoeder. Ik kom elke 2 weken bij Ranzijn voor diervoeder, en ben dan ook weer minstens E120 kwijt (Duitse Dog= duur :D )
Lidl is wel heeeeeerlijk goedkoop, en het is even wennen/ zoeken maar je hebt prima spullen, behalve het vleeswaar dan.