tips voor wespensteken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

tips voor wespensteken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 21:59

heb ik dat weer hoor Boos!
ben ik vanavond aan het rijden op sharir, samen met sharir van hier op bokt, zij was op junta.
komen we 3 vrouwen tegen met shetlanderkarretjes. staan we even stil om te praten, gaat sharir met z'n benen staan zwiepen. dus ik dacht oww zullen wel vliegen zijn (en ik had hem nogwel ingespoten...)
wordt ik opeens gestoken door een wesp Scheve mond
en opeens nog meer wespen, ook eentje op m'n buik onder m'n shirtje Scheve mond , die heb ik doodgeslagen, maar hij heeft me wel geprikt Frusty
nou wij snel weggereden.
maar nu zit ik dus met 2 onwijze grote plekken die echt pijn doen Verdrietig
eenmaal thuis heb ik er een vacuumding opgezet, in de hoop de troep eruit te halen.
en ik heb een anti-allergie pil in genomen van m'n broertje (je mag er daar alleen maar 1 per dag van.....).
verder nestosyl opgesmeert en een tijd met een ijszak op te plekken.
dat ijs hielp wel goed tegen de pijn, maar nu doet het echt weer pijn Verdrietig
iemand nog tips om de bulten te laten slinken ?

oja, kben weleens meer gestoken door een wesp, toen kreeg ik er bloedvergiftiging van.... maar dat is al 12 jaar geleden.

Charme

Berichten: 37
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:55

Dan moet je naar de dokter gaan en het uit laten spuiten dan doet die dokter een buisje op die plek en dan zuigt hij het plekje waar het gif zit leeg Haha!

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:57

Als je zo gaat reageren en de tabletten helpen niet, zou ik inderdaad contact opnemen met je huisarts het kan heel goed zijn dat je een allergische reactie aan het opbouwen bent.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 23:22

ja ik wacht even af hoe het morgenochtent is...
de plek op m'n buik voel ik nu gelukkig niet meer, al is wel m'n buik opgezet aan die kant Bloos
die op m'n linkerarm (vlakbij m'n schouder) prikt wel constant, en daar is het ook flink opgezet.
maar krijg je van wespensteken trouwens niet altijd een flinke plek?
(ik was trouwens ook nog gestoken door een daas, maar daar heb ik nu totaal geen last van, terwijl ik daar normaal helemaal gek van wordt, maarja vergeleken bij die wespensteken is dat niets Knipoog )

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:31

Ik ben bezig in de opbouw van een allergische reactie van een wesp of bijensteek. Als ik bijv. gestoken wordt in mijn hand zie je eerst eigenlijk niet waar je gestoken bent.
Daarna trekt de pijn door tot aan de bovenkant van mijn schouder.
De arm voelt lam en zwaar aan met pijnscheuten. Dit dan 2 tot 3 dagen aanhouden.

Wespen en bijen komen af op alles wat een bloemvormig motief heeft en op zwart en natuurlijk zoetigheid.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 13:07

Jurenko schreef:
Ik ben bezig in de opbouw van een allergische reactie van een wesp of bijensteek. Als ik bijv. gestoken wordt in mijn hand zie je eerst eigenlijk niet waar je gestoken bent.
Daarna trekt de pijn door tot aan de bovenkant van mijn schouder.
De arm voelt lam en zwaar aan met pijnscheuten. Dit dan 2 tot 3 dagen aanhouden.

Wespen en bijen komen af op alles wat een bloemvormig motief heeft en op zwart en natuurlijk zoetigheid.


hee bedankt zeg, ik had een shirtje aan met felle bloemen erop dat doe ik dus niet meer Scheve mond
ik voel nu helemaal niets meer van de steken, maar dat komt door die anti-allergie pil denk ik. ik ben echt helemaal versuft. pfff die pil werkt 24 uur dus ik heb nog tot vanavond te gaan....
wist ik veel wat m'n moeder me gaf, maar goed dat ik vandaag geen autorijles heb, want je mag er dus ook 24 uur niet mee autorijden, op machines werken, enz. ik heb van 12-12 geslapen, ben dus nu net een uurtje uit m'n bed, en ik het het idee dat het avond is en dat ik een hele drukke dag heb gehad Slapen
maargoed, van de steken merk ik niets Lachen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:17

Ik heb helemaal nooit een zwelling gehad van een wespensteek, tegen het branden deed ik er rauwe ui op, het stinkt wel, maar haalt de brand eruit.