konijn bijt in mijn lip

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Charme

Berichten: 37
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Ridderkerk

konijn bijt in mijn lip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 21:36

Mijn konijn had vandaag in mijn lip gebeten Verdrietig au
Het ging best hard bloeden en elke keer als ik in zijn kooi kom om zijn eten te verschonen gromt hij en valt hij aan Volgens mij wilt hij gewoon zijn kooi verdedigen. Hebben jullie ook zo'n dier gehad die dat deed of doet?

... JARIG Haha! ...


Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:46

Is het een mannetje ofzo? Of een vrouwtje met nest? Niet normaal zo, je kunt evt. een plantenspuit meenemen en hem natspuiten, maar misschien heeft hij pijn, zeker als hij dat opeens doet. Of als het een mannetje is castreren, dat hielp bij onze cavia ook goed, die deed ook opeens zo achterlijk.

Heb je wel een tetanusspuit die nog geldig was?

Charme

Berichten: 37
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 21:57

Het is een ram ( mannetje ) de mevrouw van de dieren winkel zegt dat hij zijn hok verdedigt..maar ik zal nog wel kijken

... JARIG Haha! ...

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 23:16

Het konijn van onze buren doet dat ook altijd.
Als je hem vers eten wilt geven moet je je aan een hele gebruiksaanwijzing houden Haha!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 11:47

niets van aantrekken en vooral niet van boven af de kooi in (beschouwt hij als aanvallen) en geen plantenspuit gebruiken dat is echt een ultieme straf voor een konijn.... als het mogelijk is dus van opzij de kooi in gaan met je hand valt hij je aan kun je je hand boven op zijn koppie leggen en deze naar beneden drukken hou zijn hoofd ongeveer 4 seconde op de grond en trek dan langzaam aan je hand weer terug...
zo zal hij jou hand als "opperkonijn" zien aangezien konijnen dit in het wild ook wel doen... herhaal dit elke keer als hij begint te grommen en naar voren springt ... (het kan eventjes duren maar ik heb het zelfde probleem gehad met mijn voedster overigins ZONDER nest en ook niet schijnzwanger) ze verdedigen gewoon hun kooi aangezien ze jou hand als indringer zien en dit hun territorium is !! ...

SuperEdward

Berichten: 160
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:08

ja mijn hamster en alls hij dat doet dan pakte ik hem bij zijn nekvel
dan dee hij dat nie meer enn als je denkt dat is zielig dat is nie waar want hij doet jouw toch pijn daar moet je hem voor straffen anders houd hij daar nie mee op Pling ja

kus

whawha I love my horses!!!:)
k heb disexie Boos! duss sorry als ik tijpfouten maak ofzo:(:)

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:11

die van mij deed dat ook. ging zelfs zo ver dat hij niet meer losliet als je je hand terugtrok. ik heb hem laten castreren (hoe wreed) sindsdien is het best een lief konijntje (en we zijn nu zo'n 7 jaar verder)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:19

Vraagje:
Wat doet een konijn nou bij je lip? Verward

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:45

Sjuimpje schreef:
Vraagje:
Wat doet een konijn nou bij je lip? Verward


Misschien wilde ze hem een kusje geven? Lovers

Mijn vrouwtjes konijn gromt ook en valt ook soms aan als ik aan haar eetbak kom. Meestal geef ik haar dan een superzacht tikje, of ik schreeuw ff hard *LOL*
Daarna doet ze het weken niet meer Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 18:03

Mijn konijn deed dat aanvallen ook, ik weet niet waarom.
Ze heeft me ook wel eens gebeten in m'n gezicht. Ik had van iemand gehoord dat je terug moest bijten als een konijn je beet. Nou, 1x gedaan en ik had er gelijk spijt van. Ze beet volgens mij in m'n neus.

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 18:31

Mijn konijn gromt ook tegen heel veel mensen, en wilt je dan ook aanvallen.. alleen bij mij niet, ik geef hem natuurlijk altijd eten en maak z'n hok school.. Haha!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:33

Min konijn doet het dus helemaal niet (een mannetje) maar de voedster hiervoor wel. Ik nam wel een plantenspuit mee, want denk maar niet dat ik hem kon pakken En negeren, niet knuffelen afdwingen maar gewoon met rust laten.

Nog iets: krijgt hij wel genoeg beweging en speelgoed? Vel knijnen vervcelen zich helemaal te pletter in een klein pokkehok Boos! Op www.konijnen.pagina.nl kun je aaalles vinden over knijntjes.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:36

Mijn konijn liep vanochtend in de tuin los, wilde ik haar weer pakken. Maar ze vloog naar mijn hand dus ik trek hem snel terug.
Probeer ik het nog een keer neemt ze zo'n hele hoge grommende sprong Bloos haha mafbeest.
Verder bijt de mijne in zijn hok niet, andere mensen bijt ze wel.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:46

Sjuimpje schreef:
Vraagje:
Wat doet een konijn nou bij je lip? Verward


haha was mijn eerste gedachten ook, hoe komt ie daarbij?
Weet je zeker dat het een mannetje is?
Over het algemeen zie je dit gedrag namelijk meer bij vrouwtjes, de mannetjes zijn over het algemeen liever en hebben dat terectoriale gedrag niet zo erg (uitzonderingen zijn er altijd hoor)
in onze opvang zijn het ook altijd de vrouwtjes die dit gedrag vertonen, of een geflipt mannetje wat uit een gezin met kleine kinderen komt.

hoe raar het dus klinkt, het is (zeker voor een vrouwtje) heel normaal gedrag wat heel veel voorkomt.
Het beste is om een kort woord hard uit te schreeuwen wanneer hij/zij je aan wil vallen.
doe voor de zekerheid een paar keer een handschoen aan want konijnen kunnen heel erg bijten dat heb je al gevoelt.
bijt hij/zij in die handschoen dan merk je het zelf niet en krijg je geen schrikreacties waardoor ze soms nog wel eens feller kunnen worden.

wat je ook kan proberen is (ik weet niet wat voor hok je hebt) om hem af te lijden.
succes enne laat je niet meer bijten he Tong uitsteken

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:52

nou dan heb ik weer wat geleerd voor mijn voedster, niet dat ze nu al wat doet maar wie weet komt dat nog wel!
Mijn ram bijt me af en toe sinds dat Frummel, de cavia erbij is gekomen! Hij wil haar beschermen. Knipoog

Charme

Berichten: 37
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 20:37

ik wou hem een kusje geven door de tralies maar voor ik het wist hing die in mijn lip Scheve mond

... JARIG Haha! ...

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:12

dan is het volgens mij toch een meisje Haha!

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Charme

Berichten: 37
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 22:51

neej hoor het is een ram dat kan je zo zien Haha! of hij is travestiet (als ik dat mag Scheve mond zeggen???)

... JARIG Haha! ...

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 00:37

BeNGeL schreef:
niets van aantrekken en vooral niet van boven af de kooi in (beschouwt hij als aanvallen) en geen plantenspuit gebruiken dat is echt een ultieme straf voor een konijn.... als het mogelijk is dus van opzij de kooi in gaan met je hand valt hij je aan kun je je hand boven op zijn koppie leggen en deze naar beneden drukken hou zijn hoofd ongeveer 4 seconde op de grond en trek dan langzaam aan je hand weer terug...
zo zal hij jou hand als "opperkonijn" zien aangezien konijnen dit in het wild ook wel doen... herhaal dit elke keer als hij begint te grommen en naar voren springt ... (het kan eventjes duren maar ik heb het zelfde probleem gehad met mijn voedster overigins ZONDER nest en ook niet schijnzwanger) ze verdedigen gewoon hun kooi aangezien ze jou hand als indringer zien en dit hun territorium is !! ...


Mijn konijnen rijden op elkaar om te laten merken wie de baas is. Misschien moet je ook op je konijn gaan rijden Haha! Ok, niet met je hele lichaam, maar met je hand, beetje druk en zachtjes heen en weer. Echt geweldig als ik het dominante konijn naboots, hij gaat er helemaal bij liggen. Oei, ik voel me nu wel 'n vieze konijnenverkrachter Bloos

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 09:01

Ik schreeuw gewoon ff heel hard Haha!
Maar mijnnijntjes zitten ook niet bij elkaar. Dat was eerst wel maar die ene heeft die andere doodgedrukt...Verdrietig

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Charme

Berichten: 37
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 10:43

Ach Verdrietig niet leuk feetje en kais ik zal proberen Haha!

... JARIG Haha! ...

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:31

het beste is om je konijn te laten 'helpen', voedsters en rammen.
bij rammen voorkomt dat ook sproeien en bij voedster zorgt het ervoor dat ze geen baarmoederkanker kunnen krijgen. gewoon doen dus!

Bon Jovi rules!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, BETUWE, Bloemetje75, chocky84, Flux, fotolijstje, germie, goesju, Kimmie25501, LesleyAnne, ManonGrr, mvdende, MyrtheJ, Pauline2cv, Roosch, Sintara, Touchem, xoranlover, xSalina, xxxmh, YandexBot en 139 bezoekers