Mijn vader naar het ziekenhuis...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Mijn vader naar het ziekenhuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 22:24

Zo, moet het effe van mij afschrijven hoor. Mijn man is nu mijn vader (67) (en moeder) naar het ziekenhuis aan het brengen. Hij heeft diabetes en is nierpatient. En sinds enkele dagen aan de dunne... Helaas is ie nogal stijfkoppig en omdat er verder niks aan de hand was (geen koorts, krampen, misselijk of wat dan ook) wilde hij het maar steeds afwachten.

Vandaag meldde hij ineens aan mijn moeder dat ie eigenlijk sinds gisteren niet meer geplast heeft. En dat het gisteren ook maar een beetje was. Dus huisartsenpost ingeschakeld. Hij moest nu steeds kleine beetjes eten en drinken en dan weer terugbellen. Nog steeds geen urine en dat terwijl hij een liter had gedronken. Wij hadden de boodschappen gedaan en langs gebracht. De turgor op zijn hand zinde mij niks dus ik had gezegd tegen mijn moeder dat ze dat er expliciet bij moest vermelden. Gelukkig is er een huisarts langs gekomen. Die wilde het nog even aankijken tot vanavond... want ze voelde ook geen urine in de blaas. Dat is bij een nierpatient natuurlijk geen fijn bericht.

Afijn hij heeft inmiddels geplast: een vingerhoedje vol. Dat is niet veel en de arts vertrouwt het niet. Hij moest dus naar het ziekenuis voor onderzoek. Mijn vader ziet daar vreselijk tegenop, dat weet ik. Daarom wilde hij al nooit graag naar een dokter. De dokter wilde dat ie per ambu ging, maar de ambupost zegt dat dat tegen protocol is. Die arme man loopt leeg en moet nu dus op en vuilniszak in de auto gaan zitten om naar de spoedeisende gebracht te worden... Gelukkig wonen we nog geen kilometer van elkaar vandaan.

Tegenover mijn man en ouders heb ik mij groot gehouden. Tips gegeven over piama meenemen en toiletspul (ik ben al eens met dochterlief 2 keer accuut opgenomen geweest (1 keer toen ze een paar maanden was wegens meningo-verdenking en 1 keer toen ze 2 was met een dubbele liesbreuk en dus een spoedoperatie) dus ik weet hoe vervelend het is als je dan dus niks bij je hebt) maar inwendig huil ik. En nu ook uitwendig trouwens... Ik ben zo bang dat dit dus betekent dat de nieren ermee opgehouden zijn. Als paravet zijnde weet ik echter de symptomen van accuut nierfalen, incl misselijk en braken. En dat heeft ie niet. Dus ik heb hoop. Maar ik ben ook bang dat ze hem minstens een nacht en wrs wel langer gaan houden. Volgens de arts die er vanmiddag was was ie niet uitgedroogd... maar toch maak ik mij flink zorgen.

En nu moet ik wrs morgen aan mijn kinderen van 5 en 8 gaan vertellen dat hun opi in het ziekenhuis ligt |( Natuurlijk weten ze al dat ie ziek is maar hoe dit aan gaat komen weet ik niet.

Nu ga ik wachten tot manlief thuis komt en ga ik daarna hun hond uitlaten.

Ik ben er niet gerust op. Duimen jullie met me mee?

unika

Re: Mijn vader naar het ziekenhuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:25

Ontzettend veel sterkte! Hopen dat ze veel voor je vader kunnen betekenen in het ziekenhuis! :+:

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:26

LZP --> MW

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:28

Wat erg voor jullie! Ik duim heel hard met jullie mee en laten we hopen dat het uiteindelijk allemaal mee blijkt te vallen.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:29

Ach wat naar :( Heel veel sterkte, ik zal duimen voor je vader!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:29

heel veel sterkte!
ik duim voor jullie!

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:36

Heel veel sterkte voor de hele familie de aankomende tijd. Ik duim voor jullie hoor.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:54

Jeej meid wat erg!
Naar bericht zeg!
Heel erg veel sterkte en ik hoop dat hij er bovenop komt.
:(:) :*

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:55

Ik duim voor je!
vreselijk veel sterkte toegewenst ook naar je vader toe!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:57

Wat erg Zilf! Ik duim voor je dat het goed komt, veel sterkte voor jullie de komende tijd :(:)

Ezzzyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:02

Wat erg! Sterkte en succes de komende tijd! Ik duim voor jullie! :(:)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 08:26

Wat erg .. veel sterkte :(:)
en het is inderdaad niet fijn om dat aan je kinderen te moeten vertellen ..
maar hopelijk valt het toch allemaal nog mee

Sterkte voor de hele familie .. :(:)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:18

Wanda: Wat een vreselijk bericht! Ik hoop dat hij iets heeft, wat makkelijk te verhelpen is. Dat je straks opgelucht hem weer mag gaan halen. En tja, dat protocol dat ken ik. Dat heeft vermoedelijk ook te maken met klaarstaan voor accute hulp bij echt levensbedreigende situaties, omdat er niet veel ambulances zijn. Hij heeft het gelukkig gered.

Ik brand een kaarsje voor hem.

en mbt kids. Ik was 17 toen ik thuis kwam en mijn pa me zei: Opa is dood en ik kan je vertellen, ik voel de kilte nog in mijn nek als ik terugdenk aan die dag. Mensen van wie je heel veel houd, gaan simpelweg altijd te vroeg. Die pijn kun je nooit verzachten. Hopelijk hoef je dat jouw kinderen nog heel lang niet te vertellen. :(:)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 10:24

Dank jullie wel allemaal! Ja het was een hectische nacht. Uiteindelijk is mijn vader in het UMC opgenomen op de maag-darmafdeling. Wat ie heeft weten we nog niet. Wel heeft ie nu een infuus (zijn bloeddruk was zeer laag, terwijl het gistermiddag toen de huisarts kwam OK was) en een catheter. Bij aankomst in ziekenhuis was zijn blaas dus megavol. Dus of dat ie na het bezoek van de huisarts gebeurd of de huisarts heeft niet goed gevoeld. Die dacht dat ie leeg was.

In elk geval wordt er wel urine gemaakt maar kan hij dus niet plassen... Hij had al prostaatproblemen dus wellicht dat dat een rol speelt.

Kinderen hebben het redelijk goed opgevat. Zijn wel erg druk en zijn nu op allerlei manieren (poppen, lego) ziekenhuisje aan het spelen. Maar dat is juist een prima manier van verwerken. Vanmiddag bezoektijd gaan we naar hem toe.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:03

Heel veel sterkte :(:).
Ik duim dat alles goed komt :(:).

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:10

sterkte gewenst

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:13

Veel sterkte met je vader, hopelijk knapt hij snel op !!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:39

Sterkte! Ik hoop met je mee dat het goed te verhelpen is en je vader weer snel naar zijn vertrouwde thuis toe mag!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:25

Veel sterkte! :(:)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:40

he bah Zilf wat vervelend!
hopelijk komt hij er weer goed uit en kan hij binnenkort weer naar huis :(:)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:43

Wat vreselijk.. Ook voor je vader..
Het is niet niks als je lichaam je toch in de steek dreigt te laten.. :(:)

Hoe gaat het nu? Met jou, je vader en je kinderen?

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:21

Heel erg veel sterkte!
Hoe gaat het nu ?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:36

Dit is niet niks! Veel sterkte toegewenst voor je vader en voor jullie en hopen dat het niet al 'te ernstig' is.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 14:53

Update:
We zijn gisteren langs geweest en wat een verschil zeg! Hij was heel opgewekt en spraakzaam en ik had mijn oude vader gewoon terug. Hij blijkt op de SEH 2500 cc fysiologische gehad te hebbenw egens uitdroging (Had ik toch gelijk!) en hadden ze 800 cc urine uit de blaas gehaald. Verder had mijn vader bij aankomst op de SEH een temp van 35,4 en een bloeddruk van 70 over 50. En dat was toend e dokter er in de middag was beiden nog goed geweest. Ze waren er dus echt op tijd bij. Blaas stond op knappen en had als hij niet naar het ziekenhuis was gegaan het kunnen begeven. En nu is hij dus flink opgeknapt. Heeft vannacht ook goed geslapen.

Het is nu afwachten op de uitslag van bloedonderzoeken of zijn nieren het nog goed doen en van de ontlasting om de oorzaak van de diarree te achterhalen. Het ziekenhuis vermoedt dat door uitdroging dus die blaas zo raar is gaan doen in combi met de nieren. Maar als ik en mijn moeder terug kijken zien wij in zijn doen en laten van enkele weken (dichtslaan, chagrijnig, zelfs in de zon het koud hebben etc) en hoe hij nu is, eerder dat de oorzaak wrs al veel langer sluimerd. Dus ik ben erg benieuwd wat er uit gaat komen.

Gelukkig was hij dus wel heel gezellig en een stuk beter dan donderdag en zijn de kinderen er wat geruster op. Ja die moesten vandaag weer voor het eerst naar school. Maar dat gaat allemaal goed.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:39

Ik hoop voor jullie allemaal dat de onzekerheid snel verandert in weten wat er aan de hand is en behandeling, zodat hij weer mee naar huis kan. Heel veel beterschap!